Permalänk
Medlem

Hjälp med val av 4g abonnemang.

Tja. Jag har idag Telenor 4G som bredband hemma. Har haft detta i ca 3år då det är det ända alternativet.
Jag kör både telefoni (hemtelefon) och bredband via 4G, vilket faktiskt har funkat helt ok.
I abonnemanget har jag 100gb surf, vilket räcker om man inte streamar hela dagarna. Telefoni kan egentligen kvitta.

För att få lite fart på detta har jag 2st riktantenner (typ Yagi, som ser ut som gammal tv-antenn).
Routern jag använder är D-Link DWR-923.

Jag ligger idag på ca 30-40mbit ner/6-8mbit upp, med en svarstid runt 30-35ms.
Då jag är gammal hederlig teliakund sedan 20år på mobilen så testade jag att kasta i det simkortet, och resultatet blev detta: 30-40mbit ner/20-25mbit upp med en svarstid på ca 16-18ms.

Jag upplevde nätet betydligt fortare med telia, och det kan väl ha med svarstiden att göra.
Men nu är ju frågan hur man ska göra.

Jag har idag Telenor med 100gb surf. Tecknar jag om detta får jag 200gb surf för 449kr/mån.
Väljer jag Telia får jag 100gb surf för 449kr/mån. Det räcker ju idag, men samtidigt är det lockande med dubbel surf om man börjar streama mer. Kollade även in Tele2 då dom bygger nät ihop med Telenor, så jag bör väl få samma fart med dom som med Telenor. Eller? Dom tar för 200gb 399kr/mån.

Hur hade ni gjort?

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem

@xciso Personligen hade jag kört på tele2, det är mest för pengarna, funkar det inte så bra som man vill har man ju 14 dagar ångerrätt enl distansköpslagen.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III