Permalänk
Inaktiv

@anon186252:

Det glädjer mig att du erkänner jag har rätt, jag kommer minnas vårt samtal varje gång jag ser någon med jogginbyxor som stramar åt skrevet.

Permalänk
Inaktiv

Edit: vafan, när man precis skrivit klart så tar du bort inlägget xD
Edit2: Aja, vet inte om min poäng gick hem, men men.. Jag lär minnas detta ett tag framöver också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jag skulle ju inte skriva råd här... hmm aja, du har jag sedan tidigare insett är en snäll användare, så jag gör ett undantag

Det är inget fel att visa upp sina bästa sidor när man ska locka en tjej. Man ska bara inte överdriva... Kostym är kanske att ta i om du normalt inte har det, men en snygg skjorta och väl friserad mm är väl inte orimligt precis som du säger. Tror dock inte T-shirt och mjukisbyxor lockar vidare dock, eller tja.. kanske det gör, men vilken kvinna lockar det?

Att ha en bild där du är uppklädd är väl dock inget falskt, men att ge intrycket att du festar 24/7 när du inte gör det, eller är något du inte är, vore falskt. Men så är lite att dejta på ställen man normalt inte är också, då hon kommer troligen förvänta sig att du normalt är på dess ställen.

Poängen är, du måste visa bästa sidorna, annars tittar de inte två gånger. Vi är kritiska i sådana situationer, och du måste fånga första blicken... efter det blir det enklare. Du ska bara inte gå så långt att det, som du säger, känns falskt. Hur du än visar upp dig så är det du som är som du är, inte ett skit du kan göra för att ändra på det.

Tror det handlar om att du vill locka "många" men det behövs inte. Du behöver bara locka de som är intresserad av "dig", resten är mer one-night än den rätta. Blir det ett förhållande så får man släppa ut ens defekter efterhand, och de lovar jag, hon kommer göra också. Eller tror du på allvar att alla tjejer är perfekta? Hon kommer vara precis lika panikslagen att visa dig hennes dåliga sidor också...

Så var är problemet, egentligen?
Är det att du inte tror att du får något napp i skjorta och byxor? Eller att du inte känner dig hemma på en klubb där syftet verkar vara att bli döv och full? Eller är det att du har några "dåliga" vanor/sidor du är rädd ska vara för udda för en tjej? Tänk inte så...

Säger så här... sikta då på att hitta en tjej som har samma vana/ovana, udda sätt som du. För om det är problemet, är det också det också lösningen, och den biten du behöver komma runt, och som sagt.. det finns tjejer med exakt samma problem. Och har ni samma problem, är det inte direkt alltid ett problem.... utan snarare något ni kan bygga på.

Men hallå där Tack för att du tog dig tid att skriva ett sådant utförligt svar.

Haha är man halvflint som mig så hjälper inte ens DaxVax Självfallet går mjukisbyxor osv bort. Tror iaf vi hittat mitten mellan vitt och svart vilket är skjorta, byxor osv som ser fint och fräscht ut, och den linjen har jag gått på tidigare.

Många Photoshoppar ju sina bilder numera, det är ju också falskt på sitt sätt.

Absolut men känns som att man även ska ha en del flyt, ungefär som en lägenhet som man ska sälja, den är ju jättepiffad osv men så ska rätt person som gillar stilen och dess egenskaper ens hamna på annonsen från början. Det där med "du" är ju svårt för om någon ser mig på en annons eller tom Tinder så ser de ju bara hur jag ser ut men inte hur jag är som person. Blir ju inte lätt att sälja in sig själv då. Jag kan ju inte sälja in något som jag inte kan visa.

Jag tror alla tjejer förväntar sig perfektion från killen (men kanske inte är perfekta själva), iaf har flera av de jag träffat varit så. De som inte brytt sig vart väldigt "slafsiga". Snackat lite med nån tjej det senaste (iofs tror jag hon har kille) och så fort jag nämner något som är en smula negativt så avslutas konversationen.

Det låter ju helt fantastiskt att göra så som du säger, men är det realistiskt? Folk är så himla upptagna med att skydda sig från negativism och dölja allt det som är negativt med dem själva just för att visa den perfekta fasaden utåt. Även om man nu skulle vilja hitta någon som råkar ha samma små skavanker som en själv kommer ju ingen erkänna det

Skrivet av Mithras:

Nej nu talar vi bara om själva bilderna. När man sen faktiskt ska ut på dejten så får man presentera sig själv som sig själv. Det jobbiga är ju att få den där initiala kontakten, och det är där man får "anstränga sig för att vara något man inte är". Vissa kommer inte gilla det, vissa kommer inte bry sig (om man när man är "sig själv" så är man inte samma som på bilderna).

Jag själv har aldrig använt kostym och kommer nog aldrig göra förutom på jobbet,
utan för min del var det DSLR-bilder som gällde med bra ljus etc och finbyxor + skjorta. Funkade perfekt.

Förstår din poäng lite bättre nu och har faktiskt inte testat tricket med DSLR kamera osv vilket får prövas.

Skrivet av SwedenVirre:

@Mocka: Nog kan det vara fejk, absolut. Personligen gillar jag det då det jag inte ser ut som en sopa

Jag har OK självförtroende och bara att gå propert klädd tar mig över tröskeln till att våga snacka med folk.

Men jag vette tusan, är för gammal för sånt här...

Det initiala är den jävla tröskeln, sen går det ju som det går och allt är övning tills man blir bra på det

Tja, jag är väl inte purfärsk jag heller men det sägs ju att det aldrig är försent för kärlek

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Jag skulle ju inte skriva råd här... hmm aja, du har jag sedan tidigare insett är en snäll användare, så jag gör ett undantag

Det är inget fel att visa upp sina bästa sidor när man ska locka en tjej. Man ska bara inte överdriva... Kostym är kanske att ta i om du normalt inte har det, men en snygg skjorta och väl friserad mm är väl inte orimligt precis som du säger. Tror dock inte T-shirt och mjukisbyxor lockar vidare dock, eller tja.. kanske det gör, men vilken kvinna lockar det?

Att ha en bild där du är uppklädd är väl dock inget falskt, men att ge intrycket att du festar 24/7 när du inte gör det, eller är något du inte är, vore falskt. Men så är lite att dejta på ställen man normalt inte är också, då hon kommer troligen förvänta sig att du normalt är på dess ställen.

Poängen är, du måste visa bästa sidorna, annars tittar de inte två gånger. Vi är kritiska i sådana situationer, och du måste fånga första blicken... efter det blir det enklare. Du ska bara inte gå så långt att det, som du säger, känns falskt. Hur du än visar upp dig så är det du som är som du är, inte ett skit du kan göra för att ändra på det.

Tror det handlar om att du vill locka "många" men det behövs inte. Du behöver bara locka de som är intresserad av "dig", resten är mer one-night än den rätta. Blir det ett förhållande så får man släppa ut ens defekter efterhand, och de lovar jag, hon kommer göra också. Eller tror du på allvar att alla tjejer är perfekta? Hon kommer vara precis lika panikslagen att visa dig hennes dåliga sidor också...

Så var är problemet, egentligen?
Är det att du inte tror att du får något napp i skjorta och byxor? Eller att du inte känner dig hemma på en klubb där syftet verkar vara att bli döv och full? Eller är det att du har några "dåliga" vanor/sidor du är rädd ska vara för udda för en tjej? Tänk inte så...

Säger så här... sikta då på att hitta en tjej som har samma vana/ovana, udda sätt som du. För om det är problemet, är det också det också lösningen, och den biten du behöver komma runt, och som sagt.. det finns tjejer med exakt samma problem. Och har ni samma problem, är det inte direkt alltid ett problem.... utan snarare något ni kan bygga på.

Mjuksibyxor är något av det fulaste som finns men just nu är det tydligen helt rätt. Ser ofta både tjejer och killar gå runt i dessa plagg även ute på stan. En kvinna kan mycket väl ha ett par snygga stövlar till och en jacka men det ser fortfarande inte bra ut. Själv använder jag mjukisbyxor på vintern hemma i soffan men skulle aldrig gå ut i denna klädsel längre än till postlådan.
Ska du gå till gymet så är det ok men aldrig på fest eller annat som många gör nu för tiden. Det gör helt och hållet detsamma om mjukisbyxorna kostade 100 kr eller 2000 kr, de blir aldrig snygga.
För ett par år sen när Onepiece var inne så såg jag en tjej, kanske 30 år. snygg med blont hår och allmänt tillfixad i bruna stövlar nedanför knäna och sen en onepiecs i englands flaggan. Såg helt hemskt ut på denna söta tjej.

Hoppas att vi snart kommer bort från detta mode men det finns säkert ett antal tjejer som även hugger på detta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Mjuksibyxor är något av det fulaste som finns men just nu är det tydligen helt rätt. Ser ofta både tjejer och killar gå runt i dessa plagg även ute på stan. En kvinna kan mycket väl ha ett par snygga stövlar till och en jacka men det ser fortfarande inte bra ut. Själv använder jag mjukisbyxor på vintern hemma i soffan men skulle aldrig gå ut i denna klädsel längre än till postlådan.
Ska du gå till gymet så är det ok men aldrig på fest eller annat som många gör nu för tiden. Det gör helt och hållet detsamma om mjukisbyxorna kostade 100 kr eller 2000 kr, de blir aldrig snygga.
För ett par år sen när Onepiece var inne så såg jag en tjej, kanske 30 år. snygg med blont hår och allmänt tillfixad i bruna stövlar nedanför knäna och sen en onepiecs i englands flaggan. Såg helt hemskt ut på denna söta tjej.

Hoppas att vi snart kommer bort från detta mode men det finns säkert ett antal tjejer som även hugger på detta.

Ääääähh?? Visst är det fint att se ett par välformade kvinnoben o lår i ett par thights? Går själv i ett par mjukisbyxor (dock inte thights) för bekvämlighetens skull, men jag är karl och plus 100Kg.

Fast det skall vara sobert och det kanske var din invändning ang den tjejjen?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men hallå där Tack för att du tog dig tid att skriva ett sådant utförligt svar.

Haha är man halvflint som mig så hjälper inte ens DaxVax Självfallet går mjukisbyxor osv bort. Tror iaf vi hittat mitten mellan vitt och svart vilket är skjorta, byxor osv som ser fint och fräscht ut, och den linjen har jag gått på tidigare.

Många Photoshoppar ju sina bilder numera, det är ju också falskt på sitt sätt.

Absolut men känns som att man även ska ha en del flyt, ungefär som en lägenhet som man ska sälja, den är ju jättepiffad osv men så ska rätt person som gillar stilen och dess egenskaper ens hamna på annonsen från början. Det där med "du" är ju svårt för om någon ser mig på en annons eller tom Tinder så ser de ju bara hur jag ser ut men inte hur jag är som person. Blir ju inte lätt att sälja in sig själv då. Jag kan ju inte sälja in något som jag inte kan visa.

Förstår dig. Tur är alltid en faktor, tyvärr, och vissa av oss har inte det... alls. Men problemet är ju att om du börjar jaga en lägenhet du ändå inte har råd att köpa, eller tjej du vet inte blir något ändå... vad är poängen?

Tror som sagt att det bästa du kan göra är att visa dina bästa sidor, så ärligt och bra du kan. Dessa kan du ju leva upp till, och du kan stå för dem. Sen får det ta den tiden eller gå som det går. Det är tyvärr inte 1tim foto framkallning att dejta.

Skrivet av Mocka:

Jag tror alla tjejer förväntar sig perfektion från killen (men kanske inte är perfekta själva), iaf har flera av de jag träffat varit så. De som inte brytt sig vart väldigt "slafsiga". Snackat lite med nån tjej det senaste (iofs tror jag hon har kille) och så fort jag nämner något som är en smula negativt så avslutas konversationen.

Tror det är lika bland båda könen faktiskt. De tjejer som jagar, jagar perfektion (även om de aldrig kommer hitta det), och de tjejer som är blyga och sitter hemma, som du själv, jagar inte. Dock bör du undvika allt negativt i början. Focusera på allt positivt, och håll det där. Du har 50 år på sig att ösa negativa saker sen (notera dock... ljug inte, men gräv inte i negativa saker bara)

Vi är dock extremt ytliga idag, ingen tvekan om det, men något du kommer märka är att tjejer mognar i flera steg. Det påstår länge att tjejer mognar före killarna. Det må vara sant i vissa sammanhang, men det tar till typ 25-30 års åldern innan tjejer mognar, och får panik för de är ensamma. När det sker, ändras allt. Det är då dessa blyga tjejer kommer fram som du verkligen vill ha, och de andra inser att de är med fel kille ändå.

Nu förstår jag att du inte vill vänta hur länge som helst, men min poäng är att fler och fler mognar ju äldre ni blir, så oddsen blir bättre.

Skrivet av Mocka:

Det låter ju helt fantastiskt att göra så som du säger, men är det realistiskt? Folk är så himla upptagna med att skydda sig från negativism och dölja allt det som är negativt med dem själva just för att visa den perfekta fasaden utåt. Även om man nu skulle vilja hitta någon som råkar ha samma små skavanker som en själv kommer ju ingen erkänna det

Som jag sa ovan, den blyga lilla tjejen som kommer tycka om dig för den du är, jagar inte. Den sitter där hemma och hoppas någon ska hitta henne. Att locka en sådan kräver att du har något gemensamt intresse eller problem, som faktiskt kan driva er närmare. Är svårt att vara specifik här, då som sagt, ingen vill prata om dem på ett öppet forum.

Men tänk efter själv... om du hittat någon som redan accepterat det negativa, vad är där kvar? Detta är ju den "perfekta" andra halvan... den som delar dina problem, och finns där för varandra.

Skrivet av Stefflo:

Mjuksibyxor är något av det fulaste som finns men just nu är det tydligen helt rätt. Ser ofta både tjejer och killar gå runt i dessa plagg även ute på stan. En kvinna kan mycket väl ha ett par snygga stövlar till och en jacka men det ser fortfarande inte bra ut. Själv använder jag mjukisbyxor på vintern hemma i soffan men skulle aldrig gå ut i denna klädsel längre än till postlådan.
Ska du gå till gymet så är det ok men aldrig på fest eller annat som många gör nu för tiden. Det gör helt och hållet detsamma om mjukisbyxorna kostade 100 kr eller 2000 kr, de blir aldrig snygga.
För ett par år sen när Onepiece var inne så såg jag en tjej, kanske 30 år. snygg med blont hår och allmänt tillfixad i bruna stövlar nedanför knäna och sen en onepiecs i englands flaggan. Såg helt hemskt ut på denna söta tjej.

Hoppas att vi snart kommer bort från detta mode men det finns säkert ett antal tjejer som även hugger på detta.

Tror faktiskt att mjukisbyxor säger en hel del mer om personen än du tror. En tjej/kille som har på sig enklare kläder är inte show objekt. Hon/han bryr sig inte, eller har förhållande och vill inte bli sedd för utsidan.

Något du kommer lära dig är, vi är den vi är inombords, och vi kommer vara den personen resten av vårt liv. Våra prioriteringar ändras helt klart med åren, men inte personligheten.

Och om du jagar en snygg blond idag, som allt verkar bra, kommer du märka att om 10 år är det en överviktig brunett som inte ville något egentligen. Mao... utseendet går utför från tonåren, vare sig vi vill erkänna det eller inte. Så den där mjukisbyxbärande personen är kanske den rätta med bra personlighet inom sig... det vet du inte med en fördom som det.

Min poäng är, döm inte en bok eller en tjej efter klädsel och utseende, för det är 2 saker som går att ändra och troligen kommer ändras inom 1-2 år ändå. Och den mjukisbärande kanske är den snyggaste tjejen du någonsin sätt, i rätt klädsel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

...
Vi är dock extremt ytliga idag, ingen tvekan om det, men något du kommer märka är att tjejer mognar i flera steg. Det påstår länge att tjejer mognar före killarna. Det må vara sant i vissa sammanhang, men det tar till typ 25-30 års åldern innan tjejer mognar, och får panik för de är ensamma. När det sker, ändras allt. Det är då dessa blyga tjejer kommer fram som du verkligen vill ha, och de andra inser att de är med fel kille ändå.

Nu förstår jag att du inte vill vänta hur länge som helst, men min poäng är att fler och fler mognar ju äldre ni blir, så oddsen blir bättre.

Som jag sa ovan, den blyga lilla tjejen som kommer tycka om dig för den du är, jagar inte. Den sitter där hemma och hoppas någon ska hitta henne. Att locka en sådan kräver att du har något gemensamt intresse eller problem, som faktiskt kan driva er närmare. Är svårt att vara specifik här, då som sagt, ingen vill prata om dem på ett öppet forum.

Men tänk efter själv... om du hittat någon som redan accepterat det negativa, vad är där kvar? Detta är ju den "perfekta" andra halvan... den som delar dina problem, och finns där för varandra.

Tror faktiskt att mjukisbyxor säger en hel del mer om personen än du tror. En tjej/kille som har på sig enklare kläder är inte show objekt. Hon/han bryr sig inte, eller har förhållande och vill inte bli sedd för utsidan.

Något du kommer lära dig är, vi är den vi är inombords, och vi kommer vara den personen resten av vårt liv. Våra prioriteringar ändras helt klart med åren, men inte personligheten.

Och om du jagar en snygg blond idag, som allt verkar bra, kommer du märka att om 10 år är det en överviktig brunett som inte ville något egentligen. Mao... utseendet går utför från tonåren, vare sig vi vill erkänna det eller inte. Så den där mjukisbyxbärande personen är kanske den rätta med bra personlighet inom sig... det vet du inte med en fördom som det.

Min poäng är, döm inte en bok eller en tjej efter klädsel och utseende, för det är 2 saker som går att ändra och troligen kommer ändras inom 1-2 år ändå. Och den mjukisbärande kanske är den snyggaste tjejen du någonsin sätt, i rätt klädsel

Bra inlägg, som vanligt Paddan och några comments till detta.
Människor är människor oavsett om de är kvinnor eller män och röda, vita, gröna.
Vi är samma grundkonstruktion, små enkla varelser som tittar ut över himmelen och undrar vad som händer. om vi är kapabla att uppfatta vad som är skapat och om det är allt som finns.

Vi åldras och mognar för att till slut vissna, precis som en blomma eller vad som helst och försöker göra så gott/ ont vi kan under denna tid vi har. En del är felskapta och defekta, därav jag skrev ont ovanför.

Jag har på mig kläder för att jag kanske fryser eller för att slippa få problem med medvarelser som är pryda, inte för att impa på annat folk. Visst kan man ta på sig "finare" kläder för att motsvara förväntningar. men jag trivs bäst med enkla mysiga kläder och klär mig för det. Jag är mig själv nog, passar det inte så....kommer jag inte klä på mig lånta tuppefjädrar. Det låter jag yngre varelser göra, om de nu trivs med det.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Total skit. Man är en droppe i havet och chansen för matching är otroligt liten. Nog större chans att vinna på Triss skulle jag säga.

Nja, sååå liten chans kan det inte vara att få en matchning? Jag ställde egentligen frågan lite fult kanske, eftersom jag använt Tinder i 3 månader nu. Fått en del matchningar under denna tid, men jag har dock inte träffat någon och det är väl det som räknas egentligen. Det verkar vara det "svåra" enligt mig. Jag har bytt nummer med några tjejer och till och med bestämt träff med ett fåtal, men sen har de backat ur. Trial and error! Snart så, hahaha!

Skrivet av Mocka:

Jag har aldrig fått en matchning de fyra veckorna jag var aktiv så nåt seriöst fel måste jag ju göra med fotot om man ska tro på det du säger Tycker dock att jag tar rätt normala kort men får väl anstränga mig ännu mer.

Att du inte fått någon matching alls tror jag beror på att du har haft dåliga bilder. Med dåliga bilder menar jag att du till exempel inte visar ansiktet helt (solglasögon t.ex), tagit en bild på dig själv i spegeln i badrummet eller haft en gruppbild där det inte går att tydligt se vem du är. Det kan ha varit en dålig bio också, men bilderna är mycket viktigare än din bio!

Skrivet av Friterad:

Känns som 9 av 10 utav alla (i alla fall tjejer) som är på Tinder, Badoo och liknande sajter/appar bara är ute efter bekräftelse. Har fått en och annan att skratta men det är i princip ingen som fortsätter en konversation efter en kvart eller så. Har haft betydligt längre konversationer med tjejer man träffat på andra ställen online. Synd bara att dom mest intressanta har bott på andra sidan klotet nästan.

Alltså, jag har inte direkt haft problem att hålla liv i chatten faktiskt, fast det är i och för sig oftast jag som ser till att chatten inte dör ut. Tjejer verkar generellt ganska passiva på Tinder, det har bara hänt nån gång att en tjej skrivit till mig först (samtliga har varit fulla tror jag haha). En del svarar inte ens på första meddelandet som jag skickar, kanske är 1/3 eller något som inte gör det, så visst är det nog så som du säger att många bara är ute efter bekräftelse.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Kanske felet är att killar vill hitta tjejer som ser bättre ut än dem? Normalt så brukar det fungera bättre om mannen ser bättre ut än kvinnan. Mina släkter säger alltid att jag måste hitta någon som ser sämre ut än mig som är bra i köket och som kan ta hand om familjen. Annars så kommer det ej fungera. Och jag tror på dem.

Så är det absolut inte, det beror alltid på personen du träffar, för en del är utseende inte lika viktigt och det har ingenting att göra med deras egna utseende att göra. Sen så ska man givetvis inte ha extremstandarder, att man minsann ska ha en modell till flickvän/fru. För min del så är utseendet bara viktigt i den mån att jag känner en fysisk attraktion, och det kan faktiskt hända ibland att jag inte känner mig attraherad till en tjej trots att hon är snygg. Inte helt säker på varför, men i en vild gissning så skulle jag säga att en del som ser bra ut har ett bittert ansikte, vilket är en turnoff.

Skrivet av alex5555:

Alltså, jag har inte direkt haft problem att hålla liv i chatten faktiskt, fast det är i och för sig oftast jag som ser till att chatten inte dör ut. Tjejer verkar generellt ganska passiva på Tinder, det har bara hänt nån gång att en tjej skrivit till mig först (samtliga har varit fulla tror jag haha). En del svarar inte ens på första meddelandet som jag skickar, kanske är 1/3 eller något som inte gör det, så visst är det nog så som du säger att många bara är ute efter bekräftelse.

Det går ibland om man bara fortsätter prata och kommer på något som inte är dödstråkigt. Problemet är väl kanske att om bara den ena parten är intresserad av att chatta så är det den som får hålla liv i chatten, och hur kul är det? Motivationen försvinner ganska snabbt.

Förstår att för många så kan det vara svårt när det är så många killar på dessa sidor, en tjej matchar betydligt mer än en kille främst av den anledningen skulle jag tro. Jag kan tänka mig att en del tjejer som faktiskt vill hitta någon och inte bara vill ha bekräftelse, väntar på att killen skall fråga ut en på dejt. Hur många killar är det som gör det egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det går ibland om man bara fortsätter prata och kommer på något som inte är dödstråkigt. Problemet är väl kanske att om bara den ena parten är intresserad av att chatta så är det den som får hålla liv i chatten, och hur kul är det? Motivationen försvinner ganska snabbt.

Jo, om det är som att tala med en vägg så tappar jag intresset ganska snabbt, men jag brukar försöka ett litet tag iaf. Får inte ge upp för lätt!

Skrivet av Friterad:

Förstår att för många så kan det vara svårt när det är så många killar på dessa sidor, en tjej matchar betydligt mer än en kille främst av den anledningen skulle jag tro. Jag kan tänka mig att en del tjejer som faktiskt vill hitta någon och inte bara vill ha bekräftelse, väntar på att killen skall fråga ut en på dejt. Hur många killar är det som gör det egentligen?

Hur många killar det är som frågar om en dejt? Kan bara svara för mig själv, men om det inte känns bra i chatten så frågar jag inte. Du menar att man borde vara mer direkt och skippa småpratet?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Jo, om det är som att tala med en vägg så tappar jag intresset ganska snabbt, men jag brukar försöka ett litet tag iaf. Får inte ge upp för lätt!

Hur många killar det är som frågar om en dejt? Kan bara svara för mig själv, men om det inte känns bra i chatten så frågar jag inte. Du menar att man borde vara mer direkt och skippa småpratet?

Ibland kanske, det beror ju på också, en del personer måste man nog nästan fråga ut ganska snabbt då dom tappar intresset fort.

Behöver inte vara att fråga ut tjejen direkt i och för sig utan att fråga om dom vill snacka via en annan app eller så. Skulle tro att det är större chans att man får svar om man är på Whatsapp eller något annat i den stilen där dom inte dränks av meddelanden från hundra olika killar samtidigt. Har haft konversationer betydligt längre på Whatsapp (dock så har det bara varit utländska tjejer för min del så inte lätt att träffas bara sådär). Värt ett försök om du inte prövat innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Förstår dig. Tur är alltid en faktor, tyvärr, och vissa av oss har inte det... alls. Men problemet är ju att om du börjar jaga en lägenhet du ändå inte har råd att köpa, eller tjej du vet inte blir något ändå... vad är poängen?

Tror som sagt att det bästa du kan göra är att visa dina bästa sidor, så ärligt och bra du kan. Dessa kan du ju leva upp till, och du kan stå för dem. Sen får det ta den tiden eller gå som det går. Det är tyvärr inte 1tim foto framkallning att dejta.

Tror det är lika bland båda könen faktiskt. De tjejer som jagar, jagar perfektion (även om de aldrig kommer hitta det), och de tjejer som är blyga och sitter hemma, som du själv, jagar inte. Dock bör du undvika allt negativt i början. Focusera på allt positivt, och håll det där. Du har 50 år på sig att ösa negativa saker sen (notera dock... ljug inte, men gräv inte i negativa saker bara)

Vi är dock extremt ytliga idag, ingen tvekan om det, men något du kommer märka är att tjejer mognar i flera steg. Det påstår länge att tjejer mognar före killarna. Det må vara sant i vissa sammanhang, men det tar till typ 25-30 års åldern innan tjejer mognar, och får panik för de är ensamma. När det sker, ändras allt. Det är då dessa blyga tjejer kommer fram som du verkligen vill ha, och de andra inser att de är med fel kille ändå.

Nu förstår jag att du inte vill vänta hur länge som helst, men min poäng är att fler och fler mognar ju äldre ni blir, så oddsen blir bättre.

Som jag sa ovan, den blyga lilla tjejen som kommer tycka om dig för den du är, jagar inte. Den sitter där hemma och hoppas någon ska hitta henne. Att locka en sådan kräver att du har något gemensamt intresse eller problem, som faktiskt kan driva er närmare. Är svårt att vara specifik här, då som sagt, ingen vill prata om dem på ett öppet forum.

Men tänk efter själv... om du hittat någon som redan accepterat det negativa, vad är där kvar? Detta är ju den "perfekta" andra halvan... den som delar dina problem, och finns där för varandra.

Tror jag glömde bort min poäng för kan inte komma på vad jag menade då Dock skulle jag aldrig jaga en skitsnygg tjej som är värsta yes-lifern för då hade jag tagit mig vatten över huvudet.

Det vore dumt att göra något annat än det du sa Vara någon man inte är kommer bara sumpa chanserna. Nej det är sant men samtidigt verkar många ha lätt för detta och dejtar ett större antal personer per år. Hörde några snacka och på dem lät det som att det var självklart att man löste en dejt, det var liksom garanterat.

Okej, har du jagat perfektion? För det är en sak att önska det (orealistiskt) men en annan sak att söka efter det Blyga tjejer som sitter hemma, det är det jag borde leta efter ;p Ja, det var bra sagt, att inte säga något negativt överhuvudtaget i början.

Mjo det tycker jag också du har rätt i att tjejer mognar vid den åldern, killar kanske också? Sen är det lite lustigt att alla börjar se sämre ut när de mognat klart Brukar man inte säga att man har störst chans att se bäst ut runt 20-25?

Det som blir kvar är att leva livet tillsammans utan hinder (där hindret är dåliga vanor och negativa saker samt "skelett i bagaget"). Bra, vettiga tips där!

Skrivet av alex5555:

Nja, sååå liten chans kan det inte vara att få en matchning? Jag ställde egentligen frågan lite fult kanske, eftersom jag använt Tinder i 3 månader nu. Fått en del matchningar under denna tid, men jag har dock inte träffat någon och det är väl det som räknas egentligen. Det verkar vara det "svåra" enligt mig. Jag har bytt nummer med några tjejer och till och med bestämt träff med ett fåtal, men sen har de backat ur. Trial and error! Snart så, hahaha!

Att du inte fått någon matching alls tror jag beror på att du har haft dåliga bilder. Med dåliga bilder menar jag att du till exempel inte visar ansiktet helt (solglasögon t.ex), tagit en bild på dig själv i spegeln i badrummet eller haft en gruppbild där det inte går att tydligt se vem du är. Det kan ha varit en dålig bio också, men bilderna är mycket viktigare än din bio!

För mig är det det, kanske har jag ett utseende som inte passar någon? Vem vet. Fan vad jobbigt om du får en match, byter nummer sen backar de ur :/ Hur känns det? Underligt egentligen att de backar så, varför bytte de då nummer från början? Känns ju som att de slösar din tid. Vad har hänt med nyfikenheten?

Inga solglasögon Skulle aldrig få för mig att göra så. Eller ta gruppbild heller, det är ju jag som skall vara intressant och inte de jag umgås med. Spegel i badrummetgrejen har jag heller aldrig gjort...nä, jag tar normala bilder där man inte ser någon hand eller telefon osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Dock skulle jag aldrig jaga en skitsnygg tjej som är värsta yes-lifern för då hade jag tagit mig vatten över huvudet.
Vara någon man inte är kommer bara sumpa chanserna. Nej det är sant men samtidigt verkar många ha lätt för detta och dejtar ett större antal personer per år. Hörde några snacka och på dem lät det som att det var självklart att man löste en dejt, det var liksom garanterat.

Dessa personer jagar dock inget annat än den snyggaste tjejen de kan lura i sängen för natten. Det kanske blir något i en vecka, och det kanske 1 på miljonen blir ett förhållande, men troligen aldrig något som håller.

Varför vågar jag påstå detta? Jo för hela "förhållandet" är byggt på utseendet och initiala attraktionen, något som dör ganska snabbt, speciellt med åldrandet och när man sen inser vem man faktiskt ligger bredvid. Sen om någon (eller du själv) vill gå denna väg, så kan du. Då ska du vara så falsk du kan, du ska hög-tala dig själv och photoshoppa bilden, dra historier mm och vara "perfekt".

Efter att dock ha läst om dig i vad du skrivet ovan, är detta inte du... eller har jag fel?
Notera dock, vill du göra detta... gör det. Båda könen gör detta, och det är inget fel i sig. Bara förvänta dig inte att få hem något speciellt...

Skrivet av Mocka:

Okej, har du jagat perfektion? För det är en sak att önska det (orealistiskt) men en annan sak att söka efter det

Det har vi alla. Varje 15-18åring drömmer om tjejen som får oss tända på alla cylindrar så att säga... De flesta av oss vaknar upp en dag dock och inser våra begränsningar.

Skrivet av Mocka:

Mjo det tycker jag också du har rätt i att tjejer mognar vid den åldern, killar kanske också? Sen är det lite lustigt att alla börjar se sämre ut när de mognat klart Brukar man inte säga att man har störst chans att se bäst ut runt 20-25?

Med killar är det mycket varierande vad jag sett. Finns de som mognar tidigt, men även de som är 40 år gamla och fortfarande tramsar som om de tror de vore 15. Hos kvinnorna är det ju biologiska klockan som mognar dem... när de inser att de "måste" göra det för att hinna få barn bla, men även här är det ju en hel del som mognar pga andra anledningar.

Har dock sett kvinnliga bekanta som gått på <1 år från fest varje helg och inte by sig om något, till att jobba extra för att ordna bättre lägenhet, få ordning på massor med saker som körkort/bil, bättre jobb, och på allvar leta efter en man, allt pga den klockan. Var nästan skrämmande o se hur fort det gick... knappt så man kände igen personen.

Det enda jag vet som kan göra det för en kille är om de fått en tjej gravid... då ändras saker snabbt

Skrivet av Mocka:

För mig är det det, kanske har jag ett utseende som inte passar någon? Vem vet. Fan vad jobbigt om du får en match, byter nummer sen backar de ur :/ Hur känns det? Underligt egentligen att de backar så, varför bytte de då nummer från början? Känns ju som att de slösar din tid. Vad har hänt med nyfikenheten?

Helt ärligt, jag tror inte utseendet spelar roll för den rätta. Titta på hur många partners idag som är ofta helt olika från varandra. De har dock hittat sakerna bakom utseendet som de delar, därför fungerar det. Och det kan även vara så att de backar undan för de helt enkelt inte vågar. De är moa rädda att du ska döma dem för deras utseende.

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag har nyss skaffat en smartphone för första gången. Säg att man får kontakt på t.ex jobbet med en tjej och hon är intresserad och vill fortsätta prata, vilken appar förutom Facebook bör jag ha så hon kan visa att hon vill fortsätta och prata? 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Hejsan, jag har nyss skaffat en smartphone för första gången. Säg att man får kontakt på t.ex jobbet med en tjej och hon är intresserad och vill fortsätta prata, vilken appar förutom Facebook bör jag ha så hon kan visa att hon vill fortsätta och prata? 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Skippa sociala medier och prata med henne istället. Det är ju en som du antagligen ser varje dag. Prata med henne exempelvis på rasten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Hejsan, jag har nyss skaffat en smartphone för första gången. Säg att man får kontakt på t.ex jobbet med en tjej och hon är intresserad och vill fortsätta prata, vilken appar förutom Facebook bör jag ha så hon kan visa att hon vill fortsätta och prata? 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle nog säga att bäst är att inte lägga till varann på sociala medier förrän ni faktiskt varit på en dejt eller något. Annars så fastnar man lätt vid att bara prata på telefon och inte "IRL"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laars:

Hejsan, jag har nyss skaffat en smartphone för första gången. Säg att man får kontakt på t.ex jobbet med en tjej och hon är intresserad och vill fortsätta prata, vilken appar förutom Facebook bör jag ha så hon kan visa att hon vill fortsätta och prata? 🙂

Tror att Happn kan vara något åt det hållet. Pysslar dock inte med sådant, så namnet kan vara fel. Om så är fallet, så kan du nog söka på något i stil med "datingapp som du kan likea de du mött på stan". (den kollar på något vänster upp vilka telefoner du varit i närheten av, och om de har appen då såklart)
För vidare kontakt med någon du faktiskt pratat med så är det väl bara att ta valfri app för kommunikation, Snapchat är rätt populär.
Tänker dock inte ge några tips bortom detta. Ditt liv, dina val.

Permalänk
Inaktiv

Jag loggar precis in på en gemensam utvecklingsserver som 50 personer från olika företag delar på. För att ens få behörighet dit behöver man ha minst 10 års dokumenterad erfarenhet som systemutvecklare, annars bryter man emot de krav som är uppsatta i den offentliga upphandlingen.
Gissa vad jag ser på servern 21:45 den 31 december, jo enbart jag och 2 babes inloggade som jobbar på för fullt, de kan ej lämna servern före runt 05:00 imorgon med sitt arbete.

Så lust man har att säga ett Hej, men de ligger typ i topphierokrati och jag tillhör en annan samhällsklass och det blir kastreringen på mig direkt om jag gör detta.

Min poäng är att vi manliga nördar som sitter och kodar nyårsnatten är inte ensamma, på servern jag är inne i är vi en minoritet ändå ska dessa vara svåra att träffa. Fan så nyfiken jag blir att se hur de ser ut som sitter och kodar nyårsnatten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lorault:

Skippa sociala medier och prata med henne istället. Det är ju en som du antagligen ser varje dag. Prata med henne exempelvis på rasten.

Dagens självständiga damer lever framför iPhoneskärmen medans mannen lagar deras Mercedes...

Enda sätt att få kontakt med de är just via Tinder, Snapchat eller Twitter..Se till att ha 6-pack, breda axlar och runt 1,98M lång ha bra jobb och se ut som en model. (Hon kan se ut som hon vill, du som man får inte ha krav)

Men skriv aldrig mer än typ 2 ord om dagen annars kan du ses som ''stalker'' och hon skriver i #MeToo att hon blir förföljd av en sexistisk man.

Ha i tanke, ''Alla män är svin och är endast ute efter en sak''

Ta min kommentar som ni vill, jag kan ses som oseriös, tyvärr i dagens samhälle så är det ungefär så som jag skrev upptill..tyvärr.

Nej, jag har inte blivit nobbad..jag har en sambo och vi är påväg mot 8år tillsammans.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Dagens självständiga damer lever framför iPhoneskärmen medans mannen lagar deras Mercedes...

Enda sätt att få kontakt med de är just via Tinder, Snapchat eller Twitter..Se till att ha 6-pack, breda axlar och runt 1,98M lång ha bra jobb och se ut som en model. (Hon kan se ut som hon vill, du som man får inte ha krav)

Men skriv aldrig mer än typ 2 ord om dagen annars kan du ses som ''stalker'' och hon skriver i #MeToo att hon blir förföljd av en sexistisk man.

Ha i tanke, ''Alla män är svin och är endast ute efter en sak''

Ta min kommentar som ni vill, jag kan ses som oseriös, tyvärr i dagens samhälle så är det ungefär så som jag skrev upptill..tyvärr.

Nej, jag har inte blivit nobbad..jag har en sambo och vi är påväg mot 8år tillsammans.

haha så jävla klockrent! 10/10.
Denna typen av brudar skall du undvika (om du inte bara letar efter madrass med hål i). Det du skall försöka satsa på är dom som inte tittar ner i skärmen 99% av tiden dom är "sociala". Hittar du den tjejen så räcker det med ett simpelt... hej.... sedan var dig själv (såvida du inte saknar social kompetens eller är bara allmänt muppig av dig). 1 tips... ljug inte bara för henne. Om det visar sig att hon är den rätta för dig så gör det bara mycket mera skada i längden.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Dagens självständiga damer lever framför iPhoneskärmen medans mannen lagar deras Mercedes...

Enda sätt att få kontakt med de är just via Tinder, Snapchat eller Twitter..Se till att ha 6-pack, breda axlar och runt 1,98M lång ha bra jobb och se ut som en model. (Hon kan se ut som hon vill, du som man får inte ha krav)

Men skriv aldrig mer än typ 2 ord om dagen annars kan du ses som ''stalker'' och hon skriver i #MeToo att hon blir förföljd av en sexistisk man.

Ha i tanke, ''Alla män är svin och är endast ute efter en sak''

Ta min kommentar som ni vill, jag kan ses som oseriös, tyvärr i dagens samhälle så är det ungefär så som jag skrev upptill..tyvärr.

Nej, jag har inte blivit nobbad..jag har en sambo och vi är påväg mot 8år tillsammans.

Det där låter riktigt drygt... Råder det tvivel kan man använda det som öppningsfras vid kärleksfulla tillfällen och se hur det går.

En större undersökning gjordes i mina trakter och där fanns en fråga vad ungdomar var mest rädda för en festkväll. Killarna svarade att de inte ville bli utskämda inför kompisarna, tjejerna svarade att de inte ville bli våldtagna eller misshandlade. Vissa fruktade för livet och stannade hellre hemma. Det gör jag också.

Tillägger att jag råkade födas som tjej. Bygger datorer, sportar, läser och struntar i Apple och de sociala medier som hör till. Likväl löper jag risk att trakasseras på internet och IRL därför att folk har en förutfattad världsbild om kvinnor. Ja det finns riktigt skräniga prinsessor där ute men de representerar inte den stora massan.

Permalänk
Avstängd

Tjejer vill ha en man som höjer deras sociala status i den egna gruppen.
Beroende på vilken personlighet hon har och vilken karriär hon har valt så kan det innebära olika saker.
Är hon till exempel blandmissbrukare så står knarklangare särskilt högt i kurs och är hon journalist så kommer du att ha god chans om du är någon form av makthavare, tjejer som gillar att ränna på krogen föredrar killar med hög social kompetens eller killar som är jättesnygga, i brist på kompetensen.
Försök hitta en tjej som du kan höja den sociala statusen i hennes egna grupp med din personlighet eller ditt yrke.
Det är det bästa råd jag kan ge.

Permalänk

jag hittade en från Thailand via en datingsida som jag hämtade hem

hon är dock inte så datorintresserad...

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danomax:

Tjejer vill ha en man som höjer deras sociala status i den egna gruppen.
Beroende på vilken personlighet hon har och vilken karriär hon har valt så kan det innebära olika saker.
Är hon till exempel blandmissbrukare så står knarklangare särskilt högt i kurs och är hon journalist så kommer du att ha god chans om du är någon form av makthavare, tjejer som gillar att ränna på krogen föredrar killar med hög social kompetens eller killar som är jättesnygga, i brist på kompetensen.
Försök hitta en tjej som du kan höja den sociala statusen i hennes egna grupp med din personlighet eller ditt yrke.
Det är det bästa råd jag kan ge.

Wow... vet inte om jag skall tolka detta som ironi eller seriöst?

EDIT: För att förtydliga. Det är säkert en framgångsrikt recept för att kunna uppnå kvantitet, frågan är om det är kvalité man får. Jag är tveksam till om det är det man vill ha om man är ute efter något seriöst.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Cordinator:

jag hittade en från Thailand via en datingsida som jag hämtade hem

hon är dock inte så datorintresserad...

Och gissningsvis inte så intresserad av dig heller, utan ett permanent uppehållstillstånd.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Hejsan, jag har nyss skaffat en smartphone för första gången. Säg att man får kontakt på t.ex jobbet med en tjej och hon är intresserad och vill fortsätta prata, vilken appar förutom Facebook bör jag ha så hon kan visa att hon vill fortsätta och prata? 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Messenger
Snapchat
Instagram

Men regel nummer ett för detta scenario: Snacka med henne på jobbet. Göm dig inte bakom skärmen.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Dagens självständiga damer lever framför iPhoneskärmen medans mannen lagar deras Mercedes...

Enda sätt att få kontakt med de är just via Tinder, Snapchat eller Twitter..Se till att ha 6-pack, breda axlar och runt 1,98M lång ha bra jobb och se ut som en model. (Hon kan se ut som hon vill, du som man får inte ha krav)

Men skriv aldrig mer än typ 2 ord om dagen annars kan du ses som ''stalker'' och hon skriver i #MeToo att hon blir förföljd av en sexistisk man.

Ha i tanke, ''Alla män är svin och är endast ute efter en sak''

Ta min kommentar som ni vill, jag kan ses som oseriös, tyvärr i dagens samhälle så är det ungefär så som jag skrev upptill..tyvärr.

Nej, jag har inte blivit nobbad..jag har en sambo och vi är påväg mot 8år tillsammans.

Ja stackars förtryckta vita män, så fort man säger något till en tjej så är man en stalker. Man kan ju inte ens dela ut en dask på röven idag utan att få #MeToo Feminazis efter en....
Dessa jävla kvinnor som letar efter fysiskt attraktiva killar, som inte tillåter att man snackar som man vill, och som är fullt medvetna om att killar bara vill ligga. Fyfan på dessa kvinnor.
Dessa kvinnor borde vara nöjda med korta, mulliga killar, som skriver 100 meddelanden utan att fatta vinken, som jobbar på ICA vid ålder 30.

Nej, bättre var det ju förr, när kvinnan var i köket och männen var män. Man kunde dra ett skämt om hur stora pattar en kollega hade rakt i hennes ansikte, man kunde tafsa på servitrisen på puben, man kunde ge frugan en lätt lavett om hon snackade för mycket skit.... Ja, det är faktiskt synd om oss vita män som måste leva i detta jävla samhälle.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Härligt att det fortfarande finns utsatta killar som inte får brudarna som de förtjänar på grund av elaka feminister och att brudarna bara vill ha coolingar istället för "fina killar". :Jag önskar er lycka till.
(Man får lite Elliot Rodger-vibbar)

Permalänk
Medlem

En tanke jag haft i många år, har ni tänkt på att det nästan inte finns någon som varit i ett förhållande som tagit slut efter 8-14 år?
7 år finns det några av, men framförallt är det tidigare eller senare som brukar gälla.
Tycker detta är väldigt intressant då jag och sambon hade det rätt stökigt år 6 och 7, sen November har vi varit tillsammans 8 år. Som en magisk böna eller nånting sånt, så är det nu bättre än nånsin.

Någon annan som haft liknande erfarenhet eller noterat samma sak?

Självklart finns det ju undantag som bekräftar regeln, men överlag så verkar år 8-14 vara safety år ^^

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

En tanke jag haft i många år, har ni tänkt på att det nästan inte finns någon som varit i ett förhållande som tagit slut efter 8-14 år?
7 år finns det några av, men framförallt är det tidigare eller senare som brukar gälla.
Tycker detta är väldigt intressant då jag och sambon hade det rätt stökigt år 6 och 7, sen November har vi varit tillsammans 8 år. Som en magisk böna eller nånting sånt, så är det nu bättre än nånsin.

Någon annan som haft liknande erfarenhet eller noterat samma sak?

Självklart finns det ju undantag som bekräftar regeln, men överlag så verkar år 8-14 vara safety år ^^

Rent generellt är det väl så att det är en regel snarare än undantag att man går igenom någon slags kris efter en viss tid, frågan är väl om man är beredd att stanna kvar och kriga lite. I allmänhet känns det som att folk inte är inställda på att man måste anstränga sig (ibland väldigt mycket), utan blir det för jobbigt så sticker man. Lite som det allt för vanliga problemet att folk blandar ihop förälskelse med kärlek. De tror att man älskar någon om man har känslor för personen, well, congratz, känslorna finns inte alltid där, så med den logiken är det ju kört redan från början.

Edit: Aaah nu ser jag att du mer ville prata om just tids-aspekten, tror inte jag läste ditt inlägg ordentligt. Det har jag nog inte så mycket att säga om, ingen aning. Sorry. Aja, det kanske tillförde något i alla fall, haha.