Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

En liten grogg på JD-Cola och efter det 3 öl i bastun!

Edit : hmm, 1a inlägget på 3 år, 2a inlägget sen 2010 ojsan, känner mig lite gammal!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Se där fick bli en Norrlands Ljus...mycket god faktiskt...men måste vara i flaska inte lika god i burk.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Köpte en Oban Distillers edition för ett tag sen, och nu till sist blev det dags för första slurken

Skumt, jag hade fått för mig att Oban var en någorlunda rökig Islay men nope tydligen är det Highlands...

Inte dålig alls, men men mina förväntningar om dov rökighet och den där härligt skumma Islay unkenheten kom på skam!

Den har en väldigt skotskt sälta och komplexitet så jag tror jag kan lära mig gilla den, men om man vill ha Islay-stuket så finns det (inte helt oväntat) vettigare alternativ!

Kan dock rekommendera Caol Ila distillers edition för den som gillar Islay
Bästa beviset är väl att den börjar ta slut...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

En dryck hämtad från den nyinköpta World of Warcraft kokboken: Kungaloosh.
Vodka, rom, melonlikör (hade inte på det lokala Alko så bananlikör fick duga), transbär- och ananasjuice.
Ber om ursäkt för detaljerna i bilden, de blev en aning mörka.

Permalänk
Medlem

Som avslappning efter en hård helg.

Ahem glaset är mindre än det ser ut.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Köpte en Oban Distillers edition för ett tag sen, och nu till sist blev det dags för första slurken

Skumt, jag hade fått för mig att Oban var en någorlunda rökig Islay men nope tydligen är det Highlands...

Inte dålig alls, men men mina förväntningar om dov rökighet och den där härligt skumma Islay unkenheten kom på skam!

Den har en väldigt skotskt sälta och komplexitet så jag tror jag kan lära mig gilla den, men om man vill ha Islay-stuket så finns det (inte helt oväntat) vettigare alternativ!

Kan dock rekommendera Caol Ila distillers edition för den som gillar Islay
Bästa beviset är väl att den börjar ta slut...

Nu är jag inte så inne på whisk(e)y, men det räcker ju att titta på en karta att Oban inte bör vara en Islay i och med att det ligger på fastlandet och inte på varken Islay eller någon av Hebriderna.

OnT så dricker jag en Firestone Walker SLOambic. Bland de bättre vildölen från USA jag druckit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Nu är jag inte så inne på whisk(e)y, men det räcker ju att titta på en karta att Oban inte bör vara en Islay i och med att det ligger på fastlandet och inte på varken Islay eller någon av Hebriderna.

Det är enklare än så: det är bara att läsa på flaskan så står det highland
Men av nån anledning så var jag så säker på att den var en Islay, plus att jag hade lite brådis, så jag kollade aldrig innan.
Slarvigt, men ångrar mig inte så mycket - jag behöver utvidga mina vyer utanför Islay iallafall!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Föredetting

Fick bli ett glas Elements of Islay Br3 idag igen. Den är så mysig att det är svårt att låta bli.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Hedersmedlem

Tre ölfestivaler på sex veckor samt en resa till USA, en till Nederländerna samt en-två provningar på det har resulterat i många nya öl senaste två månaderna.

Just nu i glaset: To Öl - Dangerously Close To Stupid Amount of Passionfruit. Den e sjysst.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Testat årets glögg och en Norrlands djup att skölja ner arbetsdagens stressrelaterade ohälsa eller vad det kallas

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Testat årets glögg och en Norrlands djup att skölja ner arbetsdagens stressrelaterade ohälsa eller vad det kallas

Hur var årets glögg?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Hur var årets glögg?

Citronig med eftersmak av glöggkryddor iallafall. Godare med vanlig hederlig glögg som jag brukar tycka men bättre än många andra års upplagor dem satt ihop.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Citronig med eftersmak av glöggkryddor iallafall. Godare med vanlig hederlig glögg som jag brukar tycka men bättre än många andra års upplagor dem satt ihop.

Hmm, låter trevligt. Får gå förbi systemet lite senare och plocka upp en flaska lite senare idag. Har druckit 15 och 16 års glögg men hoppade 17 då den fick så dålig recension.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Dränker min ångest med öl. En Koff APA får avsluta kvällen för då är ölen slut.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Har en socker- och alkoholfri månad. Så om 4 dagar blir det några bulldog IPA

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Förvisso igår, men fick njuta av denna födelsedagspresent samtidigt som jag slögejmade lite.
Mycket god!

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/pohjala-1234203

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fem komma tvåan, helt ok för att vara så billig:

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Smuttar på ett glas tullamore. Mixar det med en Mariestads old ox

Permalänk
Medlem

Iskall Heineken,givetvis på glasflaska! Skål!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Proffsmoddare

Hade lite provning ikväll. Noa Bourbon och Sippin into Darkness Bourbon är nog top 5 alltså, brutalt vad goda öl.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av C4B12:

https://i.imgur.com/TLMLe4H.jpg

Hade lite provning ikväll. Noa Bourbon och Sippin into Darkness Bourbon är nog top 5 alltså, brutalt vad goda öl.

Noa är sista stouten jag har kvar att testa på det lokala systemet! Berätta gärna vad du tyckte efteråt!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av GoldenFan:

Noa är sista stouten jag har kvar att testa på det lokala systemet! Berätta gärna vad du tyckte efteråt!

Den är väldigt god, men var beredd på att den är väldigt söt, luktar typ kladdkaka. Den är väldigt god, men den bourbon-lagrade Noa är på en helt annan nivå.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av C4B12:

https://i.imgur.com/TLMLe4H.jpg

Hade lite provning ikväll. Noa Bourbon och Sippin into Darkness Bourbon är nog top 5 alltså, brutalt vad goda öl.

men NOM NOM!

(Noa Pecan Mudcake Stout är för övrigt den bästa ölen jag vet som finns i ordinarie sortimentet)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon42512:

men NOM NOM!

(Noa Pecan Mudcake Stout är för övrigt den bästa ölen jag vet som finns i ordinarie sortimentet)

Ja den är väldigt bra. Om du får tag på en Lervig/Hoppin Frog Sippin Into Darkness dock så är den ännu bättre.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Helgen kom tidigt. (Glaset är fortfarande mindre än det ser ut!)

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

En sån där Omnipollo Fatamorgana eller va fasen den heter, nä, vill allt ha min öl som ”vanlig öl”.

Humle, passionsfrukt, det är inte äckligt men det är inte så jag vill ha mina öl. Snart en Norrlands djup istället, så vill jag ha det

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

En sån där Omnipollo Fatamorgana eller va fasen den heter, nä, vill allt ha min öl som ”vanlig öl”.

Humle, passionsfrukt, det är inte äckligt men det är inte så jag vill ha mina öl. Snart en Norrlands djup istället, så vill jag ha det

Fatamorgana är lite speciell - ingen personlig favorit heller...
Men jag sätter pengar på att det finns mer exotiska öl än Norrlands djup som du verkligen skulle gilla

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

En sån där Omnipollo Fatamorgana eller va fasen den heter, nä, vill allt ha min öl som ”vanlig öl”.

Humle, passionsfrukt, det är inte äckligt men det är inte så jag vill ha mina öl. Snart en Norrlands djup istället, så vill jag ha det

Testa Oppigårds Golden ale, den är bra och rätt okomplicerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt god och sjukt prisvärd (12:-).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

I väntan på RDR2 installationen på Ps4'an

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i