Red Dead Redemption 2 kommer till PC

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Tveksamt att du kommer att köra maxgrafik på en dator som motsvarar en PS4, detta kommer nog mer att bli en remaster/enhanced edition jämfört med konsollerna, om det inte blir det så har de misslyckats totalt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

@VadSaDu: Tveksamt att du kommer att köra maxgrafik på en dator som motsvarar en PS4, detta kommer nog mer att bli en remaster/enhanced edition jämfört med konsollerna, om det inte blir det så har de misslyckats totalt.

Är det ens maxgrafik på konsolerna nu?

15-30FPS och low/medium med 900p eller ''4K'' upscaled.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Asså, dagens konsoler är typ i klass med en budgetdator från 2011..

~som en 8'a trådad FX-4100 med lägre klock och ett HD7750-HD7850.

PS4 pro eller Xbox X är som en 8'a trådad FX-4100 med lägre klock och RX570..

Om de inte misslyckas helt med kodningen så ska det inte vara några problem för någon dator från 2011 att driva spelet.

Förutsatt att datorn ej är en kontorsdator eller en notepad.

Nu fanns ju inte ens 7850 år 2011 och One X är mer RX580 så du har precis som vanligt fel men helt off är det inte iaf. Det tar sig.

Ang CPUn så har de ett lugnare liv än vad de har i en pc så det är inte helt lyckat att enbart titta på hårdvaran här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Är det ens maxgrafik på konsolerna nu?

15-30FPS och low/medium med 900p eller ''4K'' upscaled.

De kunde nog gjort betydligt bättre om inte konsollerna var så slöa. De har fått anpassa sig efter antalet drawcalls systemet klarar, fillrate och texturminne, samt hur många trianglar som grafikkortet orkar punga på en frame. Förmodligen genereras det mesta om, förutom möjligen de sista loddarna i lodkedjan. Inställningarnas övre gräns ökar markant, längre viewdistance, högre detaljerade loddar, högre skuggupplösning samt en mer precis belysningsmodell och kanske några nya effekter. Flera individuella objekt och material, mer träd/buskar. Bättre reflektioner, högre upplösning på reflektioner. Fler objekt som ligger kvar längre...

Permalänk

Riktigt trevligt, blir nog ett köp trots att jag körde igenom kampanjen på PS4. 🤠

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Kommer vänta tills december. Inte EN ENDA SATANS LAUNCHER TILL!

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon312888:

@AplAy: Finns det inga specs någonstans? Jag googlade och fick fram det här, men vet inte om det stämmer.

https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/red-d...

Rockstar skriver detta på sin hemsida.
Check back to the Rockstar Newswire on October 9th for the first screenshots, system specifications and additional details.

Allt annat som kommer ut innan är nog mest gissningar så det är lika bra att vänta några dagar till på sanningen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Good old PC

Shit vad glad man blir att man aldrig köpte det till PS4 Pro. Nu blir det maxad grafik på gamla goda PC:n istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Är det ens maxgrafik på konsolerna nu?

15-30FPS och low/medium med 900p eller ''4K'' upscaled.

Xbox one X kör iallafall spelet i native 4K och 30fps, ser riktigt bra ut, däremot på ps4 pro så är det uppskalning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av link77:

Xbox one X kör iallafall spelet i native 4K och 30fps, ser riktigt bra ut, däremot på ps4 pro så är det uppskalning

Skickades från m.sweclockers.com

Och vad konsol-settings motsvarar för inställningar återstår att se men att det blir low/medium är inte så jättetroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigO161107:

Kommer vänta tills december. Inte EN ENDA SATANS LAUNCHER TILL!

Precis som Ubisofts spel så kommer du fortfarande behöva R* Launcher för att kunna starta spelet.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VadSaDu:

Asså, dagens konsoler är typ i klass med en budgetdator från 2011..

~som en 8'a trådad FX-4100 med lägre klock och ett HD7750-HD7850.

PS4 pro eller Xbox X är som en 8'a trådad FX-4100 med lägre klock och RX570..

Om de inte misslyckas helt med kodningen så ska det inte vara några problem för någon dator från 2011 att driva spelet.

Förutsatt att datorn ej är en kontorsdator eller en notepad.

Mjaa. Riktigt så enkelt är det inte. Visst är konsolerna mer lika PC idag.
Men kollar du på vilken framerate du får med den hårdvaran i nyare spel så som rise of the tomb raider eller assasins creed origins så klarar konsolerna dessa bättre än en PCmotsvarighet.

Här körs spelen i lägre upplösning och med lägre settings än det PS4/xbox one använder och det är fortfarande inte riktigt 30fps.
https://www.youtube.com/watch?v=L93RpRNjdQk
https://www.youtube.com/watch?v=LucrNgBWJUk

Då jämför vi ändå inte mot dagens konsoler som klarar mer. Proversionerna. Utan de äldre PS4 och Xbox one.

Så jag tror man kommer bli besviken om man förväntar sig att datorer från 2011 kommer kunna driva runt nyare spel bara baserat på att de minsann går att spela på konsolerna.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Går inte att jämföra konsol och dator när det gäller hårdvara vs spel.

En PC är en generell maskin, en konsol har ett syfte. Spel. Att den kan göra annat är bara en bonus.
Kodningen är helt olika. Därför kan en konsol som ser väldigt svag ut på papper köra spel som det krävs en kraftfull dator för.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Tror inte mitt GTX970 klarar detta, spelade några % på Xbox One men tröttnade för jag gillar inte konsoller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Mjaa. Riktigt så enkelt är det inte. Visst är konsolerna mer lika PC idag.
Men kollar du på vilken framerate du får med den hårdvaran i nyare spel så som rise of the tomb raider eller assasins creed origins så klarar konsolerna dessa bättre än en PCmotsvarighet.

Här körs spelen i lägre upplösning och med lägre settings än det PS4/xbox one använder och det är fortfarande inte riktigt 30fps.
https://www.youtube.com/watch?v=L93RpRNjdQk
https://www.youtube.com/watch?v=LucrNgBWJUk

Då jämför vi ändå inte mot dagens konsoler som klarar mer. Proversionerna. Utan de äldre PS4 och Xbox one.

Så jag tror man kommer bli besviken om man förväntar sig att datorer från 2011 kommer kunna driva runt nyare spel bara baserat på att de minsann går att spela på konsolerna.

Klart att 5770 går på knäna..som att begära att Xbox 360 skulle kunna starta upp det spelet.

7750 klarar spelet bra iofs, HD7850 klarar nog spelet bättre än original PS4. Var det inte GTX480 som spöade PS4 i Assassin Black flag?

Sen att Ubisoft medvetet brukar koda PC-spel värdelöst är ju sen länge känt..

Spelutvecklarna har ju mer djupgående tweaks till konsolerna, de kan stänga av vissa skuggor här och där, sen göra vissa detaljer sämre där de ej behövs osv osv.

En dator med 2500k + HD7870/GTX770 springer åttor kring PS4, Xbox One, i spel, multimedia osv.

En dator med en 2500k+ GTX970/RX570 har mer potential än Xbox X och Ps4 pro.

Sålänge inte spelutvecklarna medvetet gör katastrofala kodningar på PC-spel som att bädda in DRM's.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Var på vippen att köpa liret i PS4abundel i mellandagarna men föll på grund av pengabrist och att jag inte gillar att lira på konsol, borde gilla men. Nä.

Nu är jag något så sinnesjukt sugen på att lira på PC men vet inte ens om min burk kommer klara av att driva spelet.

Vet inte om jag ska köpa på studs i Rockstars egna klient eller vänta. Vill inte ha en klient till att ha koll på men å andra sidan lär man väl behöva klienten oavsett varifrån man köper spelet ifrån.

Som med GTA V för min del. Köpte det på rea i Steam för över ett år sedan. Laddade ner det och tänkte kolla in ett tag men kom fram att jag var tvungen att ha Rockstar´s Social Clubinloggning. Hade inte det (och har inte det än) utan avinstallerade istället. Ja, dumt! Håller med!

Någon som vet i en sidofråga. Om jag nu vill testa GTA V via Steam. Hur fungerar det nu? Finns Social Club "kvar" eller har det "uppgått" i deras egen klient. Kanske är kvar som två separata inloggningar??

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VadSaDu:

Klart att 5770 går på knäna..som att begära att Xbox 360 skulle kunna starta upp det spelet.

7750 klarar spelet bra iofs, HD7850 klarar nog spelet bättre än original PS4. Var det inte GTX480 som spöade PS4 i Assassin Black flag?

Sen att Ubisoft medvetet brukar koda PC-spel värdelöst är ju sen länge känt..

Spelutvecklarna har ju mer djupgående tweaks till konsolerna, de kan stänga av vissa skuggor här och där, sen göra vissa detaljer sämre där de ej behövs osv osv.

En dator med 2500k + HD7870/GTX770 springer åttor kring PS4, Xbox One, i spel, multimedia osv.

En dator med en 2500k+ GTX970/RX570 har mer potential än Xbox X och Ps4 pro.

Sålänge inte spelutvecklarna medvetet gör katastrofala kodningar på PC-spel som att bädda in DRM's.

Njaa. Nää.
Xbox 360 har väl mer lik beräknigkraft med X1950 XT. Det där är way out of scope ;). Lets leave that part.

Men ja, jag fick med en dålig länk där. My bad. Det var inte tanken att mäta mot ett 5770. Ointressant i sammanhanget. Tanken var att länka till ett test med HD7750 eller HD7850.

Har en bättre länk för just assasins creed här:
(hd7850)
https://www.youtube.com/watch?v=WrVFEjcLUwo
(xbox one)
https://www.youtube.com/watch?v=5UUs9SSCiGI

En hel del högre FPS på konsolen samtidigt som konsolen verkar köra högre upplösning. Men det mer relevanta här är att spelet ser ut som skit på PC i jämförelse. För att ens kunna hålla 20fps behöver man dra ner allt på minimum på PCn med den hårdvaran. Inspelningen är också risigare, men detaljrikedomen är bra mycket bättre på konsolen ändå.

Det är som du säger så att man säkert kan tweaka inställningarna bättre så att man får ut maximalt av konsolversion. Och det är ju det som är min poäng. Att man får ut mer av konsolernas beräkningskraft än på PC. Även om hårdvaran är snarlik PCkomponenter idag.

Så det är lite tvärt om vill jag påstå.
En dator med samma hårdvarukomponenter som en PS4 har inte en chans att leverera samma upplösning och detaljrikedom jämfört med vad PS4an kan erbjuda.
Det är emellertid av stor relevans att det här främst framträder när konsolgenerationen börjar bli gammal. Man ser till att maximera spelen på de gamla häckarna till konsoler. Spelutveklarna lägger inte alls samma tid på att optimera spelen så att de ska kunna köra på 6 år gamla mellanklassdatorkomponenter i en PC.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Defender:

Blir lätt ett köp när det släpps till Steam.

Väntar till dess att det släpps till Epic Games.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Ser inte hur man skulle kunna spela detta spel bekvämt med annat än just en handkontroll?

GTA V var rent horribelt med mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Var på vippen att köpa liret i PS4abundel i mellandagarna men föll på grund av pengabrist och att jag inte gillar att lira på konsol, borde gilla men. Nä.

Nu är jag något så sinnesjukt sugen på att lira på PC men vet inte ens om min burk kommer klara av att driva spelet.

Vet inte om jag ska köpa på studs i Rockstars egna klient eller vänta. Vill inte ha en klient till att ha koll på men å andra sidan lär man väl behöva klienten oavsett varifrån man köper spelet ifrån.

Som med GTA V för min del. Köpte det på rea i Steam för över ett år sedan. Laddade ner det och tänkte kolla in ett tag men kom fram att jag var tvungen att ha Rockstar´s Social Clubinloggning. Hade inte det (och har inte det än) utan avinstallerade istället. Ja, dumt! Håller med!

Någon som vet i en sidofråga. Om jag nu vill testa GTA V via Steam. Hur fungerar det nu? Finns Social Club "kvar" eller har det "uppgått" i deras egen klient. Kanske är kvar som två separata inloggningar??

Det känns väldigt osannolikt att din dator inte skulle orka med det.

GTA V via Steam är knappt spelbart.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Ser inte hur man skulle kunna spela detta spel bekvämt med annat än just en handkontroll?

GTA V var rent horribelt med mus och tangentbord.

Kanske är en vanesak, jag tyckte då att gta var ospelbart med kontroll. Var i och för sig ganska skönt att ha när man körde bil så vissa gånger satt jag med handkontrollen i knät för att ha vid bilkörande. Att gå, och framförallt skjuta, med handkontroll däremot? Pfft...

Permalänk
Inaktiv

Någon som tror att RDR1 kommer till PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Ser inte hur man skulle kunna spela detta spel bekvämt med annat än just en handkontroll?

GTA V var rent horribelt med mus och tangentbord.

Jag brukar köra en hybrid när jag spelar GTA, Tombraider olch även Ghost recoon eller andra äventyrsspel. Medan man smyger runt, kör/flyger fordon eller hoppar mellan klippor eller vad jag nu gör så använder jag handkontroll men så fort det skåpar till sig och jag måste ta fram mina peace makers så är det mus och tangentbord som gäller, kan inte sikta med handkontroll längre

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Kanske är en vanesak, jag tyckte då att gta var ospelbart med kontroll. Var i och för sig ganska skönt att ha när man körde bil så vissa gånger satt jag med handkontrollen i knät för att ha vid bilkörande. Att gå, och framförallt skjuta, med handkontroll däremot? Pfft...

När jag spelade GTA5 hade jag kontrollen inkopplad hela tiden, tyckte det var myyyycket lättare att köra bil men framförallt flyg/helikopter med kontroll. Man får mycket mer precision med kontrollen just i flygande och bilkörande, allt från gas/broms till svängningar.
Bytte dock alltid tillbaka till mus/tgb när det var dags att skjuta

Permalänk
Medlem

Gillar inte konsol överhuvudtaget så kul att det kommer till PC, har inte spelat första Red Dead Redemption heller. Köper nog det senare när dom sänker priset

Permalänk
Medlem

Kul!
Kommer köpa det när det kommer till steam i december. perfekt att spela kring julen.
känns som ett witcher 3 fast i western miljö?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det känns väldigt osannolikt att din dator inte skulle orka med det.

GTA V via Steam är knappt spelbart.

Tack! Hmmm. Låter ju inte bra att GTA V är ospelbart i Steamversionen. Jag som tänkte testa.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Beginner:

Tack! Hmmm. Låter ju inte bra att GTA V är ospelbart i Steamversionen. Jag som tänkte testa.

Det stämmer inte, funkade hur bra som helst när jag körde igenom det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon312888:

Någon som tror att RDR1 kommer till PC?

Högst osannorlikt vid det här laget. Däremot finns det emulatorer för PS3 och XB360 under utveckling som sist jag kollade kunde starta RDR1. Dock är dessa väldigt buggiga och inte spelbara.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Kommer jag kunna spela rdr2 på bra grafik med min nya dator?

Sapphire RX 5700 XT Nitro+ OC
Ryze 5 3600
16GB 3200MHz

Har längtat fruktansvärt mycket för att kunna spela rdr2, var på väg att köpa ett ps4 förra månaden för att spela det.