Irriterande ljud vid uppspelning av video filer

Permalänk
Medlem

Irriterande ljud vid uppspelning av video filer

När jag spelar upp en video fil (avi, mpg) kommer det alltid en liten irriterande ljud i bakgrunden, den är inte så högljudd precis men blir väldigt störande när man har på högt volym, ljudet försvinner när jag stänger av programmet eller stoppar filmen och den uppstår inte när ja lyssnar på musik (mp3). Jag kan inte beskriva ljudet exakt men den är typ "surrande". Nån vet nåt?
thx

Permalänk
Medlem

kan vara att du har ett codec/filter som spelaren/filmen inte gillar, finns många cp filter som bara förstör.
- testa avinstallera dom senaste filter och ominstallera dom i tur & ordning och kolla mellan varven hur det blir med ljudet.
- kan också vara själva filmens ljud (om du inte testat flera villsäga)

har haft samma prob. med ett filter som gjorde bilden helt grå

Visa signatur

va?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med mitt gamla ljudkort... Var nått gammalt skräpigt ljudkort som var inbyggt i moderkortet...

har du möjlighet, låna nån polares ljudkort och testa om det försvinner... Så gjorde jag, och nu har jag köpt nytt...

Annars kanske det kan vara så simpelt som att uppdatera drivisar? (men det antar jag att du testat)

Permalänk
Medlem

börjar själv undra om d e ljudkortet... har den inbyggt på moderkortet me (nforce2)...

Permalänk
Medlem

Stäng av line in och audio cd i ljudkontrollen.

Jag hörde åxå nått ljud när jag spelade upp STORA avifilmer jag spelat in med ljudkortet men det visade sig att ljudet kom ifrån hårddisken som laddade iom det var så stora filer.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,