Min WD låter inte som den ska :(

Permalänk

Min WD låter inte som den ska :(

Det låter nåt mekaniskt lustigt ljud från den ibland typ som att den repas eller nåt. Det är en WD 80gb 8mb cache!. Vad kan de vara för fel?
Ha de

Visa signatur

Chieftec Dragon Medium Tower Blå, MSI MS-694T Moderkort, Intel Pentium III 1.4 GHz, Original SDRAM PC133 512MB, Maxtor 120GB 8MB, Gainward AGP GeForce3 Ti/500TV 128MB, Creative Soundblaster Audigy 2

Permalänk
Medlem

jag har precis samma problem... Den gnisslar till... Frågan är om det inte är fläkten som startar om eller nått...

Permalänk
Medlem

WD

Jag har samma sak på min WD Caviar 80 Gb, håller på att försöka lösa det men inte då, men vad gör man hmmm...

Visa signatur

Upgrade Done...

Permalänk
Medlem

Kör deras diagnostikprogram, får du någon felkod är det bara att lämna tillbaka den och få en ny. Har du bra kylning på hårddisken? Mina slutar att fungera (bsod, sen ej bootbara tills de svalnat) om fläkten är av i 30-40 minuter. Sen får du leva med att WD-diskarna låter en hel del.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Har två 80gigare, båda skriker som fan. Låter som när man kör en bräda genom en bandsåg. Mjuääää, mjuäääää, mjuääää.
Min kusin hade en 120gb WD i sin Delldator. Den började också låta likadant efter ett tag och den dog lite senare..

Permalänk

Var hittar man progg att kolla om disken är paj. Jag har också en WB som började låta konstigt efter lite varmt väder == varm låda.

Har WB någon fileal i sverige eller måsta man skicka den utomlands om man skall skicka tillbaka disken.

Permalänk

Får jag fråga om det där ljudet låter i kanske 1 sekund varje timme eller nåt sånt?

IBM diskar gör sådana ljud med, det har med värmereglering att göra med och är inte skadligt alls.

Permalänk
Medlem

min ena wd med 8mb cache är tyst som en mus, man tror inte den funkar för den låter absolut inget däremot så klicka o har sig min andra med 2mb cache...konstigt...

Visa signatur

Athlon 64 x2 - 2gb crucial ballistix - abit kn9 ultra - 1tb sata

Permalänk
Medlem

Jag kör mina WD 80/8 i RAID0 och hör inget från de.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

min wd 80gb special edition dog helt idag. grrr... d e andra hdn av samma märke som jag byter... och man undvek ibm för att få slippa detta nu blir det en 120gb maxtor istället.