Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Nu så, nu har bestämt mig för att köpa en Nintendo Switch!
Det var det första beslutet. Nästa beslut är vilken modell....

Jag är mest intresserad utan singleplayerspelen - Båda Zelda spelen, Mario Odessey och Pokemon tex, och 4 av 5 gånger kommer den säkert spelas i handhållet läge.

Vad är argumenten för en Switch 2019 i handhållet gentemot en Lite? Om jag ändå, förmodligen, kommer spela mest handhållet är en Lite kanske en bättre ide, den ser ut att ligga bättre i handen och den har högre PPI pga mindre skärm. Och så kostar den 1800kr mindre samt finns i lager.

Vad har ni? Spelar ni någonsin på TVn?

Ja, enbart. Har provat att använda den som handhållen, men det är så liten skärm på Switchen så jag slipper helst det när man kan få bilden på tv:n istället.

Är det handhållet spelande du är ute efter och inte skulle sakna möjligheten till att ansluta till tv:n är "Lite" ett ganska givet val. Den är lättare och smidigare att hålla i.

Permalänk
Medlem

Liten update:

Hittade först en ny i kartong utan kvitto på Blocket för 1700kr. Bra pris, men han var dödsseg på att svara. Till slut fick jag kontakt och vi bestämde träff, men på vägen dit från ett annat ärende jag hade, så hade han åkt i väg.
Vi bestämde träff nästa dag, men den här gången fick jag hans nummer och ringde innan jag åkte. Såld. FFS....

Hittade en annan till superpris på Blocket. Beggad med BotW för 1800kr. Han bor dock i Stockträsket så den behöver skickas - svarade aldrig.

Nu så! Idag kollade jag på Elgigantens Outlet igen, och bingo! Det finns en grå Switch Lite i en butik en timme bort till 1600kr med "mindre spår av användning". Begagnad, till begagnat pris fast med garanti alltså.
Den är bokad och ska hämtas inom kort.

Tack för all input och synpunkter allihop!

Permalänk
Medlem

Hämtade den idag på Elgiganten. Han kunde dock inte hittade Outlet produkten, så jag fick en helt ny Switch Lite för 1603kr. Skitnöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Hämtade den idag på Elgiganten. Han kunde dock inte hittade Outlet produkten, så jag fick en helt ny Switch Lite för 1603kr. Skitnöjd

Grattis och bra skött av Elgiganten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Hämtade den idag på Elgiganten. Han kunde dock inte hittade Outlet produkten, så jag fick en helt ny Switch Lite för 1603kr. Skitnöjd

Det var riktigt billigt! Grattis

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Hämtade den idag på Elgiganten. Han kunde dock inte hittade Outlet produkten, så jag fick en helt ny Switch Lite för 1603kr. Skitnöjd

inte illa med tanke på att nya kostar 2500... bra gjort av dom.