Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ImFoze:

Jag pratade med dem nyss och hon sa att det var tillverkningsfel.
Då sade jag " MEN detta verkar inte gälla strix kortet?"
EHMMM vänta......
Jo det gäller detta kort och NU har vi fått in många av detta kort men vi får ej skicka ut det först dem levererat en "fungerade" batch.

Tur att jag beställde från komplett+ webhallen jag med.
Sålde även jag mitt 2080 Naiv som jag är xD.

Hört att många i forumet fått sitt kort från komplett flyttat, men mitt är so far orört.
7 Oktober hoppas som på. Annars webhallen pratar ju om Midokt/midnov.

Ganska uppenbart att Elgiganten ljuger så fort det kommer till saldo i lager. Problemet blossade upp i fredags så då hade de fram tills dess kunnat sälja sina 100+ per kort i lager. Speciellt uppenbart när de börjar svamla om Asus också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

warum? har du fått kort ?

Väntar lev på 3080 FE från nvidia idag.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Jänkarna / Bestbuy har sagt 30/9 för detta kort.
På deras "Questions " under strix kortet.
Dem nämnde även att ASUS har gått ut med det på deras hemsida o.o
Hittar dock ej detta.

EDIT: Såg nu att det verkar vara members som kan svara, men "TravyTheGoat" var den som nämnde 30/9.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Väntar lev på 3080 FE från nvidia idag.

Fan va gött!!!
Njut:D

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Någon gumma som fått kort.

Någon verkar ha fått sitt kort iallafall
(Creator)

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Fan va gött!!!
Njut:D

Inte hemma än men på väg från Örebro nu så det bör komma idag. Har en order kvar på ett 3080 TUF hos komplett med bekräftat datum 27e oktober. Ska höra om nån polare vill ha det annars släpper jag den oxå så fort mitt FE är hemma.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Inte hemma än men på väg från Örebro nu så det bör komma idag. Har en order kvar på ett 3080 TUF hos komplett med bekräftat datum 27e oktober. Ska höra om nån polare vill ha det annars släpper jag den oxå så fort mitt FE är hemma.

Är inte alls avundsjuk just nu med mitt 970 FE (Sålde mitt RTX 2080)
XD
Enjoy!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk

Då har man även beställt ett EVGA ifrån Dustin, nu blir det intressant vilket som kommer först, Elgiganten, Inet eller Dustin xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Är inte alls avundsjuk just nu med mitt 970 FE (Sålde mitt RTX 2080)
XD
Enjoy!!!

Det är ju bättre än UHD 630 iaf.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Lustigt minst sagt att Elgiganten påstår något sådant helt plötsligt när det gäller Asus korten som för övrigt verkar ha skaplig PCB-design. Kanske @Asus.David kan ge oss klarhet vad som försiggår här?

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleves:

Lustigt minst sagt att Elgiganten påstår något sådant helt plötsligt när det gäller Asus korten som för övrigt verkar ha skaplig PCB-design. Kanske @Asus.David kan ge oss klarhet vad som försiggår här?

Detta släppte ROG. Från deras officiella instagram.
Så ja, jag håller med Lustigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

den tanken gjorde jag med.. men de har qliro för faktura som inte godkänner mig.. men har svävat in på Dustin o Evga FTW , vad jag hört har de inte levererat nått och inte direkt många verka beställtr där samt att de inte är en allanbrallanfirma

Jag har beställt där efter tips i fredags. Idag fick jag äntligen ett tidsbesked:
5011196134 PNY GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming EPIC-X RGB 1 0 1 Beräknad till vårt lager 2020-10-05

Dustin litar man ju lite mer på så jag hoppas detta går igenom nu när Komplett skjutit fram datum igen

Permalänk
Medlem

Nu blir det att avbeställa några kort, 3080 FE levereras idag 🤩

Permalänk
Medlem

Detta är varför man alltid kör Asus (om man kan) och aldrig Elgiganten

Permalänk
Medlem

Elgiganten överdriver nog för det var väl fixat även med drivare?

Permalänk
Medlem

Mitt MSI 3090 Gaming X Trio är på väg iallafall och dyker nog upp under veckan... Men de verkar ha 4 poscap och 2 mlcc så de ska vara acceptabelt även om de kanske inte går klocka lite högt som asus.. Asus kortet kostade 1881 kr mera så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Väntar lev på 3080 FE från nvidia idag.

Hur är det att alla verkar få sina kort idag?
(Stort grattis till er!)
Men min står som
Registrerat
PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal

😭😭😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFluffy:

Hur är det att alla verkar få sina kort idag?
(Stort grattis till er!)
Men min står som
Registrerat
PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal

😭😭😭

Ja du bra fråga. Jag har en hel del med PostNord att göra när jag jobbar och kan väl säga att de inte är direkt skottsäkra i sina leveranser. Du får nog ditt kort i morgon är min gissning.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

min motorsåg kommer iallafall idag... ska ut o fälla träd nu i rent raseri

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

min motorsåg kommer iallafall idag... ska ut o fälla träd nu i rent raseri

Haha mina nya köksknivar borde anlända imorgon så får också då ta ut ilskan på en kyckling eller två!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aleves:

Lustigt minst sagt att Elgiganten påstår något sådant helt plötsligt när det gäller Asus korten som för övrigt verkar ha skaplig PCB-design. Kanske @Asus.David kan ge oss klarhet vad som försiggår här?

Vi har INTE gjort någon callback eller bekräftat något fel på våra RTX3080/3090 kort. Om Elgiganten säger så får det stå för dem. Vi levererar löpande så gott vi kan till alla återförsäljare.
Det vi har bekräftat är att vi tog foton på våra kort tidigt där dem hade POSCAPS men innan lansering valde våra tekniker att byta till att uteslutande använda MLCC för vi ansåg kortet blir stabilare så, sen dess har vi skickat ut nya uppdaterade bilder. Med det sagt kan vi inte bekräftat vad som faktiskt är rätt/bäst ang POSCAPS/MLCC, men våra tekniker ansåg det var stabilare med 6/6 MLCC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Vi har INTE gjort någon callback eller bekräftat något fel på våra RTX3080/3090 kort. Om Elgiganten säger så får det stå för dem. Vi levererar löpande så gott vi kan till alla återförsäljare.
Det vi har bekräftat är att vi tog foton på våra kort tidigt där dem hade POSCAPS men innan lansering valde våra tekniker att byta till att uteslutande använda MLCC för vi ansåg kortet blir stabilare så, sen dess har vi skickat ut nya uppdaterade bilder. Med det sagt kan vi inte bekräftat vad som faktiskt är rätt/bäst ang POSCAPS/MLCC, men våra tekniker ansåg det var stabilare med 6/6 MLCC.

Tackar för all info! Råkar du veta ifall det går ut några TUF/TUF OC-leveranser denna vecka?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Ja du bra fråga. Jag har en hel del med PostNord att göra när jag jobbar och kan väl säga att de inte är direkt skottsäkra i sina leveranser. Du får nog ditt kort i morgon är min gissning.

Postnord aka Postmord

Permalänk
Medlem

Fick meddelande från PostNord-appen att mitt FE finns på Ica. Tack för det 😁

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toss3:

Tackar för all info! Råkar du veta ifall det går ut några TUF/TUF OC-leveranser denna vecka?

för tidigt att se vad som skeppas från fabrik denna veckan men vi skickade leveranser av TUF 3080 både OC och vanlig förra veckan som borde landa på Nordisk mark denna veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

för tidigt att se vad som skeppas från fabrik denna veckan men vi skickade leveranser av TUF 3080 både OC och vanlig förra veckan som borde landa på Nordisk mark denna veckan.

Hur går det med 3090-varianterna av TUF?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

för tidigt att se vad som skeppas från fabrik denna veckan men vi skickade leveranser av TUF 3080 både OC och vanlig förra veckan som borde landa på Nordisk mark denna veckan.

@Asus.david

STRIX leveranserna?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Skrivet av Rico01:

Hur går det med 3090-varianterna av TUF?

Min polare kunde hämta ut sitt 3090 TUF OC-kort på Webhallen igår.

Visa signatur

bajs

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ImFoze:

@Asus.david

STRIX leveranserna?

inte skeppad än tyvärr, förhoppningsvis denna veckan om GPU tilldelningen är bra

Permalänk
Medlem

Mitt FE skickades nu under morgonen. Trist timing när jag åker bort torsdag till måndag, men sånt är livet!