Bärbar gaming-dator, vilket märke?

Permalänk
Medlem

Bärbar gaming-dator, vilket märke?

Jag har börjat spana lite efter en laptop för spel åt grabben i 10.000kr klassen.
Specifikationer jag försöker uppnå är RTX 2060, 16GB RAM och 120Hz skärm.
Jag har funderat lite på 17" skärm, men då springer det iväg i pris och vikt, så det får bli 15.6".

Vilket märke har bäst kvalité och kylning? Spontant är MSI GF65 intressanta, och Acer Nitro uppfattas som plastigare. Hur är ASUS TUF och HP Omen? Lenovo Legion verkar dyra.

Jag har Mecenat/Studentkort. Finns det några bra rabatter med det?

Åsikter?

Permalänk
Medlem

MSI är väl tråkigare kvalitet, tror Asus och HP har trevliga maskiner annars som dessutom kommer med nya ryzen processorer.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

MSI är väl tråkigare kvalitet, tror Asus och HP har trevliga maskiner annars som dessutom kommer med nya ryzen processorer.

Ja 6-core hade varit schysst att få med i budgeten.
Nvidia 3000 hade såklart varit nice, men jag tror det ligger en bit in i 2021 innan det kommer.

HP Omen ser dock lite för stilrena ut, det är trots allt en dator till en 10-åring, så den ska helst skrika gaming med rgb tangentbord och vara designat som ett stealth-plan

Permalänk
Medlem

NVIDIA 3000-serien lär inte komma till bärbara förrän nästa år.

Satsa på ett 1660Ti istället. Nästan samma prestanda som ett RTX 2060 men till ett lägre pris.

Tror inte märket spelar så stor roll utan du måste kolla på enskilda modeller och sedan söka upp en recension om den.