3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Man köper inte dyrare modell för prestandaökning i första hand då den är så liten skillnad utan för saker som bättre och tystare kylning, utseende, RGB etc framförallt bra och tyst kylning för min del.

Generellt går de modellerna med bara 2 fläktar rätt varma vad jag sett men vill man bara ha prestanda per krona är billigaste modellen bäst.

Även garantivilllkor. Vissa tillverkare är pinsamma med tvåårsgaranti!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Även garantivilllkor. Vissa tillverkare är pinsamma med tvåårsgaranti!

På tal om det har jag försökt få fram vad garantin är på MSI RTX 3070 Gaming X Trio. Inte för det är trasigt men bra att veta hur länge den gäller. Sökt på det och hittade bara något om att MSI hade 1-3 års garanti men inget om vad som gällde på vad. Antar Gaming X produkter borde ha 3 då eftersom det är deras high end variant.

Registrerade för garanti i Dragon Center men stod inget om hur länge det gäller bara att det har garanti fortfarande.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

På tal om det har jag försökt få fram vad garantin är på MSI RTX 3070 Gaming X Trio. Inte för det är trasigt men bra att veta hur länge den gäller. Sökt på det och hittade bara något om att MSI hade 1-3 års garanti men inget om vad som gällde på vad. Antar Gaming X produkter borde ha 3 då eftersom det är deras high end variant.

Registrerade för garanti i Dragon Center men stod inget om hur länge det gäller bara att det har garanti fortfarande.

MSI brukar ha tre år. Komplett är alltid tydligast vad gäller garantitid:
https://www.komplett.se/product/1168377/datorutrustning/dator....

Denna är bra med: https://www.computerbase.de/2016-09/grafikkarten-garantie-ver.... Använd Google Translate. Det är för Tyskland men en bra riktlinje. Det finns vissa märken jag gärna undviker.

Permalänk

Man hade nog lite tur, ställde mig i kö förra söndagen och idag sitter kortet i min nybyggda dator. Kollade igen Webhallen där det var minst förbokningar och det tog mindre än en vecka.

ASUS TUF GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Var precis och knep denhär😁: https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Om den funkar fint kan det ju inte varit ett alltför dumt köp?

Update: Kortet har coil whine utan dess like. Blir nog en retur och vänta på att eaglekortet anländer.

Permalänk
Medlem

På ren tur såg att jag hade webhallen hade ett MSI 3070 gaming x trio i lager och tror jag lyckades knipa det. Blir fin uppgradering från mitt gtx 980 nu när jag har en 1440p 144hz skärm på ingång som ersättare för gammal BenQ xl2411z

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Nu är det en person som skrivit en recension på Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE på Inet.se. I den här tråden är det bara en person som fått ett sådant och på Blocket har jag sett en på releasedagen.

Vad händer? Det har ju stått 15/12 sedan release! Har det plötsligt dykt upp kort?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Beställde mitt i fredags 27 november fick det idag tisdag 1 december. Köpte mitt på Elgigantens hemsida. Det var 5st på lager, efter jag beställt så va det borta.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamlingH:

Beställde mitt i fredags 27 november fick det idag tisdag 1 december. Köpte mitt på Elgigantens hemsida. Det var 5st på lager, efter jag beställt så va det borta.

PNY XLR8?
Beställde mitt 25:e men då stod det varken om dom hade i lager eller om dom skulle få in. Sen ändra dom till att dom får in 30 november för att sedan helt plötsligt ha 50+ i lager.

Precis fått hem mitt och plonkat in det i datorn. Inte haft mycket tid att testa och kolla men är förmodligen ledig fredag och kommer kanske göra lite mer då.

Har bara testat lite överklockning snabbt och enda benchmark jag kört är superposition där jag får ca 9500 i 1080p extreme nu.
GPUn körs i lite över 2GHz (2050-2070MHz) och går nog inte få ut mycket mer där tror jag men får testa mer sen. Minnena kör jag i 16200MHz men finns mer att ta av där. Tempen på GPUn plana ut på 63 grader och då tror jag fläkten snurra ganska långsamt, ca 40% om jag minns rätt.
Inge oljud eller coil whine vad jag hört.

Inte kollat kortet noga än men baksidan var i plast fast tror det såg ut som att det sitter en riktig backplate i metall under.
Ska undersöka mer noga senare.
Får intrycket av att kylaren är rätt bra ändå på den.
Priset på 6600kr kändes lågt också jämfört med andra ställen, stod inget om att det skulle vara nedsatt på EG.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk

Någon som sett till någon 3070 modell som kommer in lager denna månad?
Vet inte vilken man ska beställa för att få som fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

Om man tänkt att beställa ett 3070, vart och vilket tror ni är bäst för att få hem snabbast? Gärna nån utav de större kylarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Nu är det en person som skrivit en recension på Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE på Inet.se. I den här tråden är det bara en person som fått ett sådant och på Blocket har jag sett en på releasedagen.

Vad händer? Det har ju stått 15/12 sedan release! Har det plötsligt dykt upp kort?

Tror jag lyckades knipa ett 3070 eagle oc från NetOnNet igår. Blev grön på webblager så jag beställde, någon minut senare var det beställningsvara igen. Nuvarande orderstatus är redo att plockas, så vet inte om jag blivit tilldelad kortet ännu.

EDIT:
Enligt supporten är jag tilldelat kortet

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Grattis till köpet (om det gick igenom)!

Jag har en känsla av att OC versionen finns fler av, kollade på Scans sida och där verkar det som om de får in men inga icke-OC.
Icke-OC versionen är det vara tyst om och det ju den jag väntar på och som någon skrivit en recension om.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

CDON - RTX 3070

Vet inte om någon sett denna eller ens är sugen på att nappa men slänger upp den här ändå: https://cdon.se/hemelektronik/msi-rtx-3070-ventus-2x-oc-grafi...

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/325475-Zotac-Gaming-GeFo....

Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge 8GB OC
6 690 kr
7st i lager atm.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Missar alltid när det finns kort ute. Helt otroligt

Permalänk
Medlem

Finns några kort kvar på komplett för den som är snabb

Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS
6 699:-

https://www.komplett.se/product/1171796/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuge:

Finns några kort kvar på komplett för den som är snabb

Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS
6 699:-

https://www.komplett.se/product/1171796/datorutrustning/dator...

Tackar, tror jag nabbade en

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Tackar, tror jag nabbade en

Missa den med. Fattar inte hur ni har koll.
Har ändå bevakningar på prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamlingH:

Beställde mitt i fredags 27 november fick det idag tisdag 1 december. Köpte mitt på Elgigantens hemsida. Det var 5st på lager, efter jag beställt så va det borta.

Skrivet av zeg:

PNY XLR8?
Beställde mitt 25:e men då stod det varken om dom hade i lager eller om dom skulle få in. Sen ändra dom till att dom får in 30 november för att sedan helt plötsligt ha 50+ i lager.

Precis fått hem mitt och plonkat in det i datorn. Inte haft mycket tid att testa och kolla men är förmodligen ledig fredag och kommer kanske göra lite mer då.

Har bara testat lite överklockning snabbt och enda benchmark jag kört är superposition där jag får ca 9500 i 1080p extreme nu.
GPUn körs i lite över 2GHz (2050-2070MHz) och går nog inte få ut mycket mer där tror jag men får testa mer sen. Minnena kör jag i 16200MHz men finns mer att ta av där. Tempen på GPUn plana ut på 63 grader och då tror jag fläkten snurra ganska långsamt, ca 40% om jag minns rätt.
Inge oljud eller coil whine vad jag hört.

Inte kollat kortet noga än men baksidan var i plast fast tror det såg ut som att det sitter en riktig backplate i metall under.
Ska undersöka mer noga senare.
Får intrycket av att kylaren är rätt bra ändå på den.
Priset på 6600kr kändes lågt också jämfört med andra ställen, stod inget om att det skulle vara nedsatt på EG.

Jag väntar på mitt PNY från elgiganten också, beställde 26e (leverans till butik), ringde 27e då orderdetaljerna inte säger något och kortet försvann helt från hemsidan. Killen i supporten sa att han inte kunde hitta min order och att kortet skulle komma in i slutet på januari. Ville avbeställa då men gick inte för att "order inte hade kommit in i systemet ännu".
Chattade med supporten igår och då får jag veta att kortet precis har skickats och ska komma till luleå på torsdag. Men det står fortfarande bara "Orderstatus: Under behandling" på mina sidor. Inser att det antagligen var ett misstag att ta leverans till butiken.. Nu är jag dock osäker på om jag ska köra på med det kortet eller nöja mig med ett 3060 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

https://www.webhallen.com/se/product/325475-Zotac-Gaming-GeFo....

Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge 8GB OC
6 690 kr
7st i lager atm.

Skrivet av Cuge:

Finns några kort kvar på komplett för den som är snabb

Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS
6 699:-

https://www.komplett.se/product/1171796/datorutrustning/dator...

Någon större skillnad på dem två korten ?
Antal fläktar, ska man försöka ha fler för bättre kylning eller vad anser ni ?Eller mer som skiljer ?

Permalänk

Panik köpte ett 3060ti men får lite magsår.
Är det en för liten uppgradering från mitt nuvarande gtx 1080?
Spelar som tidigare nämnt i 1080p 240hz.
Och oftast bara lättare titlar så som apex, csgo, men även warzone och battlefield ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

PNY XLR8?
Beställde mitt 25:e men då stod det varken om dom hade i lager eller om dom skulle få in. Sen ändra dom till att dom får in 30 november för att sedan helt plötsligt ha 50+ i lager.

Precis fått hem mitt och plonkat in det i datorn. Inte haft mycket tid att testa och kolla men är förmodligen ledig fredag och kommer kanske göra lite mer då.

Har bara testat lite överklockning snabbt och enda benchmark jag kört är superposition där jag får ca 9500 i 1080p extreme nu.
GPUn körs i lite över 2GHz (2050-2070MHz) och går nog inte få ut mycket mer där tror jag men får testa mer sen. Minnena kör jag i 16200MHz men finns mer att ta av där. Tempen på GPUn plana ut på 63 grader och då tror jag fläkten snurra ganska långsamt, ca 40% om jag minns rätt.
Inge oljud eller coil whine vad jag hört.

Inte kollat kortet noga än men baksidan var i plast fast tror det såg ut som att det sitter en riktig backplate i metall under.
Ska undersöka mer noga senare.
Får intrycket av att kylaren är rätt bra ändå på den.
Priset på 6600kr kändes lågt också jämfört med andra ställen, stod inget om att det skulle vara nedsatt på EG.

Japp PNY XLR8, helt ok kort med hyfsat pris men tanke på vad andra kostar.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamlingH:

Japp PNY XLR8, helt ok kort med hyfsat pris men tanke på vad andra kostar.

Ja jag är riktigt nöjd än så länge men har inte haft tid att testa det så mycket än. Blir lite mer omfattande när jag är ledig.

Såg nu att Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS ser i princip exakt lika ut som PNY:s 3070 XLR8.
Ägs dom av samma eller något? brukar dom göra grejer ihop?
Är väldigt oinsatt i ämnet nu för tiden.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Nu blev Eagle från Inet framflyttad till februari 2021 och det är väl spiken i kistan för de flesta. De hade antagligen inte tänkt leverera dessa och hoppas väl att folk avbokar de. Tråkigt, speciellt då jag var på plats fem i kön.

@inet ni kan väl åtminstone ge oss en förklaring?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Ja jag är riktigt nöjd än så länge men har inte haft tid att testa det så mycket än. Blir lite mer omfattande när jag är ledig.

Såg nu att Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS ser i princip exakt lika ut som PNY:s 3070 XLR8.
Ägs dom av samma eller något? brukar dom göra grejer ihop?
Är väldigt oinsatt i ämnet nu för tiden.

Palit köpte ju upp Gainward vad jag har förstått iaf, kan ju vara så att dom samarbetar på något sätt. Har inte utforskat så mycket om det.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Nu blev Eagle från Inet framflyttad till februari 2021 och det är väl spiken i kistan för de flesta. De hade antagligen inte tänkt leverera dessa och hoppas väl att folk avbokar de. Tråkigt, speciellt då jag var på plats fem i kön.

@inet ni kan väl åtminstone ge oss en förklaring?

Typiskt.. De kunde inte gjort det bara liiite tidigare så att man kunde ha försökt sig på ett 3060ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Nu blev Eagle från Inet framflyttad till februari 2021 och det är väl spiken i kistan för de flesta. De hade antagligen inte tänkt leverera dessa och hoppas väl att folk avbokar de. Tråkigt, speciellt då jag var på plats fem i kön.

@inet ni kan väl åtminstone ge oss en förklaring?

Japp, det blev spiken i kistan. Verkligen tur att man hade det på känn och beställde ett 3060ti på webhallen förut.
Dålig timing av Inet att ändra det precis efter de flesta 3060 försvunnit också...

Permalänk
Medlem

Nytt datum på Evga 3070 nu med på Inet. Trist, jag vill verkligen byta ut mitt 770

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Nu blev Eagle från Inet framflyttad till februari 2021 och det är väl spiken i kistan för de flesta. De hade antagligen inte tänkt leverera dessa och hoppas väl att folk avbokar de. Tråkigt, speciellt då jag var på plats fem i kön.

@inet ni kan väl åtminstone ge oss en förklaring?

F**k!

Jag hade detta på känn men hoppet är ju det sista som överger en. Det var ju en rätt grov framflyttning också men jag tror å andra sidan inte att det har levererats några till någon återförsäljare utöver de som fanns på release-dagen.

Nu har man ju gott om tid på sig att invänta bra lagerstatusar på övriga kort på marknaden men jag kommer inte avboka förrän jag har något, alternativt aldrig avboka för att tvinga dom att leverera.

EDIT: undrar om det var därför de skickade ut sitt kryptiska mail igår?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B