Permalänk
Medlem

Allt-i-ett skrivare köpråd

Efter ha jobbat hemifrån i snart 1 år går det inte längre att jobba utan skrivare.
På jakt efter en Allt-i-ett skrivare. Vill kunna skanna in dokument och skriva ut och det skall vara laser.
Behöver INTE vara färglaser MEN det måste gå skriva ut från iPad direkt så ånt "applestöd" måste finnas.
Är det någon som har en som de kan rekommendera.
När man googlar på nätet och hittar bra tester så är "privata" recensioner skräp så därför hoppas jag på att någon här har nån erfarenhet
Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en HP LaserJet Color MFP M175nw som rullat på i snart 10 år. Har kört HP i många år innan det också och alltid varit mycket nöjd. Det bara rullar på. Den har stöd för att skriva ut direkt från iOS.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget? Det går att köpa random skrivare på valfri elektronikbutik för 300kr som kan skanna, skriva ut och ha nätverksuppkoppling - men som kommer dö efter ca 100 utskrifter.
Sen finns det bordsskrivare för runt 5000kr som klarar samma sak men bättre.

Kör själv en Lexmark MX330, som företaget betalade för. Men då kan jag skanna till mail, skanna både som vanlig skanner (lyfta upp en lucka och lägga på glas) och skanna flera papper. Endast monochrome, så ingen färg. Lägger i en hel pappersbunt och behöver inte fylla på på typ 6 månader.

Du behöver inte kolla om skrivaren har stöd för Apple produkter, kolla istället att den går att koppla upp till nätverket (vilket de flesta kan) så fungerar det till allt

Permalänk
Rekordmedlem

Ska inte din arbetsgivare bekosta utrustningen om det är för arbetet, har du frågat vad företaget anser att du ska använda för utrustning ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jobbar på Kommun så det är lite svårare å få dem å betala sen vill jag ju ha kvar den sen osv...ja det blir bara bökigt
Glömde skriva budget såklart men upp till 5000kr nånstans
gärna att man lägger på ett glas när man skall scanna kopiera

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av marcaz:

Jobbar på Kommun så det är lite svårare å få dem å betala sen vill jag ju ha kvar den sen osv...ja det blir bara bökigt
Glömde skriva budget såklart men upp till 5000kr nånstans
gärna att man lägger på ett glas när man skall scanna kopiera

Med den budgeten är det nog bara att välja en svartvit multifunktionslaser med airprintstöd, det lär vara små skillnader i kvalitet för tekniken är ganska mogen, det som skiljer idag är främst hastighet och enklare modeller brukar inta klara duplex (dubbelsidigt) och de har för det mesta inte heller arkmatare på scannerdelen utan bara flatbädd.
En sak jag tyckte var vettigt när jag skaffade skrivare var att den skulle vara stor nog att rymma en hel bunt papper, dvs magasin för minst 500 så man slipper förvara öppnade pappersbuntar.
Sökte runt lite och Canon i-SENSYS MF418x kanske är intressant för ett hemma kontor https://www.kontorsgiganten.se/canon-i-sensys-mf418x-p-52?vat...

Mindre skrivare är ju mindre men tänk på hur du hanterar papper för det är väldigt bekvämt att slänga in en hel bunt och att de inte hamnar på golvet efter utskrift osv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Med den budgeten är det nog bara att välja en svartvit multifunktionslaser med airprintstöd, det lär vara små skillnader i kvalitet för tekniken är ganska mogen, det som skiljer idag är främst hastighet och enklare modeller brukar inta klara duplex (dubbelsidigt) och de har för det mesta inte heller arkmatare på scannerdelen utan bara flatbädd.
En sak jag tyckte var vettigt när jag skaffade skrivare var att den skulle vara stor nog att rymma en hel bunt papper, dvs magasin för minst 500 så man slipper förvara öppnade pappersbuntar.
Sökte runt lite och Canon i-SENSYS MF418x kanske är intressant för ett hemma kontor https://www.kontorsgiganten.se/canon-i-sensys-mf418x-p-52?vat...

Mindre skrivare är ju mindre men tänk på hur du hanterar papper för det är väldigt bekvämt att slänga in en hel bunt och att de inte hamnar på golvet efter utskrift osv.

mmm de där papperen som aldrig ryms glider ur och ligger på golvet sen

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av marcaz:

mmm de där papperen som aldrig ryms glider ur och ligger på golvet sen

Jag skriver ut så lite hemma att jag verkligen hatar små skrivare och bläckstråleskrivare.
De minsta har stående pappersfack, går inte in många papper i dem och skulle man ha 10 i dem så böjer de sig, man behöver som sagt dessutom förvara den öppnade pappersbunten. Små skrivare har också de där sladdriga utdragbara brickorna där de tror att pappren ska hamna. Skräp i praktiken.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcaz:

Jobbar på Kommun så det är lite svårare å få dem å betala sen vill jag ju ha kvar den sen osv...ja det blir bara bökigt
Glömde skriva budget såklart men upp till 5000kr nånstans
gärna att man lägger på ett glas när man skall scanna kopiera

Inte bara kommunerna som krånglar kan jag säga, jobbar privat och då vi är "uppmanade men inte tvingade" att arbeta hemifrån tycker inte arbetsgivaren att dom har ansvar för arbetsmiljö, skärmar och annan utrustning...

Jag är nyfiken på svaret då jag själv sitter i samma situation. inte kollat på skrivare de senaste 15 åren så man ligger lite efter.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SmOOthy:

Inte bara kommunerna som krånglar kan jag säga, jobbar privat och då vi är "uppmanade men inte tvingade" att arbeta hemifrån tycker inte arbetsgivaren att dom har ansvar för arbetsmiljö, skärmar och annan utrustning...

Jag är nyfiken på svaret då jag själv sitter i samma situation. inte kollat på skrivare de senaste 15 åren så man ligger lite efter.

Ansvarig för arbetsmiljön är de, men de kanske inte tycker att just en skrivare är nödvändig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag har föregångaren till den här och är mycket nöjd med den. Har inte testat trådlösa uskrifter men allt annat har fungerat fint.

https://www.webhallen.com/se/product/316629-HP-LaserJet-Pro-M...