Ta bort flaggorna vid muspekaren på tabbarna i Chrome

Permalänk
Medlem

Ta bort flaggorna vid muspekaren på tabbarna i Chrome

Chrome envisas ju med flaggor över tabbarna, något som jag inte vill ha, och det går inte att välja bort det heller. Hittar bara andras frustration över samma sak när jag söker. Någon som vet nån lösning eller förslag till ändring om en vill fortsätta använda Chrome?

Visa signatur

Kalle

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle9:

Chrome envisas ju med flaggor över tabbarna, något som jag inte vill ha, och det går inte att välja bort det heller. Hittar bara andras frustration över samma sak när jag söker. Någon som vet nån lösning eller förslag till ändring om en vill fortsätta använda Chrome?

Vad är "flaggor" i sammanhanget? Är det tooltip-grejen som avses eller något annat?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Flaggor fick jag från översättningen av flags, som används av de som har samma problem. Nu går det inte bifoga bild här, men här är en länk med bild som illustrerar vad jag menar.

https://support.google.com/chrome/thread/17615224/how-can-i-r...

Visa signatur

Kalle

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle9:

Flaggor fick jag från översättningen av flags, som används av de som har samma problem. Nu går det inte bifoga bild här, men här är en länk med bild som illustrerar vad jag menar.

https://support.google.com/chrome/thread/17615224/how-can-i-r...

Okej, "tab hover cards" är alltså vad fenomenet i Chrome heter (framgick på sidan du länkade), vilket är den tooltip-liknande grejen som dyker upp när man pekar på en flik.

Nej, det verkar inte gå att stänga av.
Det fanns en flagga (av/på-inställning tillgängliggjord genom chrome://flags ) för att styra den funktionen när den först introducerades, men den inställningen fanns bara tillfälligt och togs bort efter några versioner (som väntat, det är det normala förfarandet).

Så i nuläget har du väl alternativen att lobba för att Google ska introducerar en möjlighet att styra detta beteende (lycka till) eller att använda en annan webbläsare.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Ja jättar brukar ju vara bra på att ta plats och dåliga på att lyssna. Testat många läsare och vill egentligen bara ha nån snabb och stabil där det går att göra google-sökningar och slippa pop-up-rutor. Men inte hittat nån än.

Visa signatur

Kalle