Mionix uppdaterar klassiska spelmössen Naos, Castor och Avior

Permalänk
Medlem

Så Mionix är alltså bra? Jag har aldrig någonsin använt en av deras möss och trodde alltid det var någon billig OEM rebrandad skit från Kina med på tok för högt pris. Där ser man

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

PCB är löjligt billigt att beställa nya jämfört med formsprutningsverktyg till plastdelarna. Bara en enkel grej som att byta ut hålet för sladden mot en USB-kontakt för laddning kräver nya verktyg om man inte vill ändra de befintliga (och låsa sig vid att endast göra trådlösa möss).

Jag hade också önskat mig en trådlös Naos men förstår att man kör på en facelift av befintliga möss som steg ett.

Tänkte väl det

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Kommer samtliga brytare hålla hög kvalitet eller är det endast höger- och vänstermusknapp som på tidigare Naos?
Hade varit väldigt trevligt med åtminstone minimalt linuxstöd för att ställa dpi, färg och ljusstyrka.

Skrivet av Kyraal:

Så Mionix är alltså bra? Jag har aldrig någonsin använt en av deras möss och trodde alltid det var någon billig OEM rebrandad skit från Kina med på tok för högt pris. Där ser man

Tidigare har de varit tillverkade av LaView Technology. Men det är inte unikt för Mionix bland gamingmöss. Man får också göra en skillnad på renodlad branding, dvs sätta sin logotyp på en färdig produkt och att göra ändringar i en basdesign och sedan sätta sitt märke på den produkten.

LaView F7Pro har tydliga likheter med Naos, men det är inte samma mus.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

[...]

Tidigare har de varit tillverkade av LaView Technology. Men det är inte unikt för Mionix bland gamingmöss. Man får också göra en skillnad på renodlad branding, dvs sätta sin logotyp på en färdig produkt och att göra ändringar i en basdesign och sedan sätta sitt märke på den produkten.

https://i.imgur.com/bWORrll.jpg
LaView F7Pro har tydliga likheter med Naos, men det är inte samma mus.

Ah, okej. Jag tror jag har en ganska orättvist snäv syn på gaminghårdvara i mainstreamklass. I min hjärna är det i stort sett bara Logitech och Razer som är kvalitet värd att köpa, medan t.ex. Arrogant, ADX, Mionix, etc, har varit något jag aldrig hade fått för mig att köpa. Dock köpte jag rätt så nyligen ett Xtrfy TKL-tangentbord från Kjell som jag är väldigt nöjd med (förutom att de har sin logga på två platser på ovansidan), så det känns som jag kanske borde utvidga mina vyer lite

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

5000 dubbelklickade direkt ur boxen, dock var man inte så vaken på den tiden att man skickade tillbaka den Men det blev bättre med tiden, så det bör inte ha varit fjädern som var för klen

Haha, nä, då var nog switchen kass redan från fabrik.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Verkar inte som du gjorde något misstag, för inte fasen finns de att beställa på webhallen, inet eller maxgaming ännu. What gives?!

Precis, jag kom just hit för att kolla om någon visste något, för ingen av mössen verkar ha dykt upp i någon butik någonstans överhuvudtaget!?

Det har inte hänt något med min beställning direkt från Mionix egna webbutik heller, ingen statusuppdatering.

Efterfrågan kanske visade sig rejält mycket högre än de trodde, och de har fått extremt mycket att göra och hinner inte med, men SÅ svårt är det väl inte att meddela det på någonstans på något vis, kan jag tycka?

Hittar inget om det hos varken dem, på Twitter eller på Reddit.

Tillägg: ok, nu har de dykt upp hos Max Gaming åtminstone:

https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-moss/naos-pro-gamingmu...
https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-moss/castor-pro-gaming...
https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-moss/avior-pro-gamingm...

Lagersaldo 0 och okänd leveranstid på samtliga dock.

Mionix kanske fick in massiva mängder beställningar från exempelvis USA, och prioriterar hela leveransen dit? Något verkar ju uppenbarligen inte riktigt gått enligt plan med leveranserna.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Precis, jag kom just hit för att kolla om någon visste något, för ingen av mössen verkar ha dykt upp i någon butik någonstans överhuvudtaget!?

Det har inte hänt något med min beställning direkt från Mionix egna webbutik heller, ingen statusuppdatering.

Efterfrågan kanske visade sig rejält mycket högre än de trodde, och de har fått extremt mycket att göra och hinner inte med, men SÅ svårt är det väl inte att meddela det på någonstans på något vis, kan jag tycka?

Hittar inget om det hos varken dem, på Twitter eller på Reddit.

Tillägg: ok, nu har de dykt upp hos Max Gaming åtminstone:

https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-moss/naos-pro-gamingmu...
https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-moss/castor-pro-gaming...
https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-moss/avior-pro-gamingm...

Lagersaldo 0 och okänd leveranstid på samtliga dock.

Mionix kanske fick in massiva mängder beställningar från exempelvis USA, och prioriterar hela leveransen dit? Något verkar ju uppenbarligen inte riktigt gått enligt plan med leveranserna.

Hmm vart samma när de släppte någon updaterad variant av mössen för 6-12-18 månader sedan eller vad det var, dök inte upp nånstans hos någon återförsäljare. Får väl avvakta å se när/om de faktiskt dyker upp. Märkligt av SweC att skriva att de ska komma till återförsäljare under dagen när så inte var fallet (och först nu hos maxgaming, men 0 i lager)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Hmm vart samma när de släppte någon updaterad variant av mössen för 6-12-18 månader sedan eller vad det var, dök inte upp nånstans hos någon återförsäljare. Får väl avvakta å se när/om de faktiskt dyker upp. Märkligt av SweC att skriva att de ska komma till återförsäljare under dagen när så inte var fallet (och först nu hos maxgaming, men 0 i lager)

De har inte släppt någon uppdaterad variant för 6-12-18 månader sedan. Det har blivit förseningar fram tills nu. Men kan ändå hålla med om att det märkligt att de säger att de ska dyka upp hos återförsäljare när det inte gör det.

Edit: ett "inte" som föll bort mellan min tanke och handling.

Edit: ett "inte" som föll bort mellan min tanke och handling.
Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Kommer samtliga brytare hålla hög kvalitet eller är det endast höger- och vänstermusknapp som på tidigare Naos?
Hade varit väldigt trevligt med åtminstone minimalt linuxstöd för att ställa dpi, färg och ljusstyrka.

Tidigare har de varit tillverkade av LaView Technology. Men det är inte unikt för Mionix bland gamingmöss. Man får också göra en skillnad på renodlad branding, dvs sätta sin logotyp på en färdig produkt och att göra ändringar i en basdesign och sedan sätta sitt märke på den produkten.

https://i.imgur.com/bWORrll.jpg
LaView F7Pro har tydliga likheter med Naos, men det är inte samma mus.

qpad 5k var nog först ut med denna, runt 2008 eller vad det är
Vad är skillnaden på f7pro och naos? eller qpad 5k? jag ser då ingen

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Har fått ett Fedex-trackingnummer för min Naos Pro-beställning nu, skickas från Nässjö (påstås det), beräknad leverans 6:e september.

Aldrig fått skickat med Fedex inrikes någonsin förut, lite udda.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Mionix

Hej!
Vår release är i full gång och som en del noterat är vi inte ute hos alla återförsäljare än - men listningarna pågår för fullt! Beställer man från vår hemsida så levereras det med FedEx inom ett par dagar.

PRO-serien har uppgraderats med ny hårdvara. Bland annat så kommer våra nya brytare från Kailh och klarar 80 miljoner klick, PAW-3370 sensorn kör 400 IPS samt så har vi bytt scroll-switchen till en stabilare version.

Några i tråden väntar på trådlöst och den som väntar på något gott…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Hej!
Vår release är i full gång och som en del noterat är vi inte ute hos alla återförsäljare än - men listningarna pågår för fullt! Beställer man från vår hemsida så levereras det med FedEx inom ett par dagar.

Tips: kanske bättre att knuffa på releasedatumet lite nästa gång, för det här blev lite oseriöst tycker jag. Inser att det säkerligen är en hel del stress inblandat, men jag tycker det hade varit bättre om ni meddelat om förseningarna tidigare.

(Sen verkar Fedex för övrigt suga för "inrikes" leveranser, jag ser att mitt paket åkte iväg från Sverige till Danmark idag och beräknas inte vara framme förrän tidigast onsdag nästa vecka. Antar att det ska förbi Tyskland också, annars vet jag inte hur det kan ta så lång tid. Inte ens Postnord är i närheten så långsamma. )

(Men ja, ni kör förstås med Fedex för att shoppen är internationell, jag förstår det, och jag har bara mig själv att skylla för att jag var för impulsiv för att vänta på svenska butikernas lagerföring.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

(Sen verkar Fedex för övrigt suga för "inrikes" leveranser, jag ser att mitt paket åkte iväg från Sverige till Danmark idag och beräknas inte vara framme förrän tidigast onsdag nästa vecka.

Min har också skickats till Danmark nu..... Väntas komma på Tisdag den 7de

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Min har också skickats till Danmark nu..... Väntas komma på Tisdag den 7de

Ahjo, det tar alltid en extra dag när man bor tillräckligt långt norrut för att behandlas som en koloni (enda undantaget: Bussgods).

Mitt åkte vidare från Danmark till Frankrike. Fedex får bajsmedalj i miljöfördärvande ineffektiv transport.

Läste fel, Tyskland var faktiskt inte med i transporthistoriken.
Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Permalänk
Medlem

Har haft min QPAD OM-75 sedan ~2012 och den har slutligen börjat ge upp. Är detta samma design som min gamla QPAD? QPAD säljer inte dessa längre och jag har testat att byta till andra möss, men efter att ha använt min QPAD i så många år så går det inte att byta från det ergonomiska greppet man får från 5-fingersgreppet! Syftar på NAOS modellen såklart!