PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Cash774:

Drar up en lista på Butiker som får in Ps5 så ni kan hålla utkik ska få med alla butiker som finns
amazon se
kjell och company
cdon
ginza
discshop
inet
elgiganten
Netonnet
power
webbhallen
retrospelbutiken
spelbutiken
komplett
cyberphoto

kan säkert ha glömt någon

Lägg till maxgaming annars bra lista!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotteTröd:

Stort tack för hjälpen! Ska hålla ett öga på samtliga!

Det smidigaste är nog att att följa denna tråd för att få tag i ett PS5. Det har hjälpt mig.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av b-fire:

Det smidigaste är nog att att följa denna tråd för att få tag i ett PS5. Det har hjälpt mig.

Det ska jag också göra! Tack som fan!

Permalänk
Skrivet av TotteTröd:

Det ska jag också göra! Tack som fan!

Tips är också att använda denna sida http://gpukollen.ingman.me/ Här får du ett pling varje gång ett ps5 går i lager hos de största återförsäljarna. Kombinera detta med denna tråd är nog mest optimalt-

Permalänk
Medlem

maxgaming glömde jag

Permalänk
Medlem

Men tillgången verkar va mycket stor nu så alla borde få en konsol plus många har redan köpt sina

Permalänk
Medlem

Nu var man här igen i jakt efter en PS5 :(. Någon som kan bekräfta att de fått den tysta maskinen som PS5 skulle vara?

(2 av 2 med galet högt ljud, samt coil whine)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Nu var man här igen i jakt efter en PS5 :(. Någon som kan bekräfta att de fått den tysta maskinen som PS5 skulle vara?

(2 av 2 med galet högt ljud, samt coil whine)

Alla har coil whine, fläktarna är som innan, lotto.

Jag beställde en tyst fläkt till PS5an istället för 1000 kr. Dyrt som fan, men det kostar mer i energi att byta PS5or konstant.

Permalänk
Medlem

Förutom skivläsaren vid installation och start så har jag inte hört mitt PS5 överhuvudtaget, förutsatt att jag har något slags ljud igång. Jag har dock bara spelat Ghost of Tsushima och Returnal än så länge, kanske finns det andra spel som påverkar ljudet från PS5 mer?

Jag har varit med om coil whine från high-end GPU tidigare och jag har inte hört något liknande ljud från min PS5 än. Däremot kan jag nämna att min AIO CPU-kylare (Corsair H115i) till PC låter mer idle än vad mitt PS5 gör när jag spelar Returnal eller Ghost of Tsushima (när jag mutar allt ljud för att lyssna hur högljudd konsolen är).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min ps5a digital igår. Har bara spelat Doom Eternal som mest i 2-3h i streck, 4k 60 fps-mode, och min låter inte alls mycket. Kanske haft tur eller så kickar fläkten igång hårdare efter en längre spelstund eller ett tyngre spel. Men än så länge är jag mycket nöjd. Måste bara bestämma mig nu vilken tv jag ska köpa till mitt spelrum 🤔😊

Permalänk

Webhallen verkar ha slut på ps5 för gott nu tills vidare. 20,23,25,27 augusti hade de ps5 i lager men nu helt plötsligt under de senaste dagarna får jag inte tag på ett ps5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Förutom skivläsaren vid installation och start så har jag inte hört mitt PS5 överhuvudtaget, förutsatt att jag har något slags ljud igång. Jag har dock bara spelat Ghost of Tsushima och Returnal än så länge, kanske finns det andra spel som påverkar ljudet från PS5 mer?

Jag har varit med om coil whine från high-end GPU tidigare och jag har inte hört något liknande ljud från min PS5 än. Däremot kan jag nämna att min AIO CPU-kylare (Corsair H115i) till PC låter mer idle än vad mitt PS5 gör när jag spelar Returnal eller Ghost of Tsushima (när jag mutar allt ljud för att lyssna hur högljudd konsolen är).

Verkar som du haft extremt tur då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whoshwhosh1:

Webhallen verkar ha slut på ps5 för gott nu tills vidare. 20,23,25,27 augusti hade de ps5 i lager men nu helt plötsligt under de senaste dagarna får jag inte tag på ett ps5.

Kände detsamma, men tror faktiskt det är nån större leverans på g med nya modellen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Kände detsamma, men tror faktiskt det är nån större leverans på g med nya modellen

Jag fick nya modellen och köpte från Webhallen den 25/8, så det är nog inte specifikt så att dom inväntar en ny modell.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag fick nya modellen och köpte från Webhallen den 25/8, så det är nog inte specifikt så att dom inväntar en ny modell.

Ah okay, får hålla tummarna att webhallen osv fick leveranser igår. För såg att gamestop å amazon i usa och UK fick massa stock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag fick nya modellen och köpte från Webhallen den 25/8, så det är nog inte specifikt så att dom inväntar en ny modell.

Vadå fick du den nya modellen med mindre kylfläns och plastskruv?
Trodde inte den är till försäljning i Sverige än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallb0rn:

Vadå fick du den nya modellen med mindre kylfläns och plastskruv?
Trodde inte den är till försäljning i Sverige än?

Den finns definitivt över hela världen redan, tror bara dem flesta inte märker ifall dem fått nya modellen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Den finns definitivt över hela världen redan, tror bara dem flesta inte märker ifall dem fått nya modellen

Aha okej tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallb0rn:

Vadå fick du den nya modellen med mindre kylfläns och plastskruv?
Trodde inte den är till försäljning i Sverige än?

Den finns i norden redan, jag har också den. Upplever inga som helst problem. Den är tyst och fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Den finns i norden redan, jag har också den. Upplever inga som helst problem. Den är tyst och fungerar bra.

Känns bra att läsa
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pigall:

Hämtade ut min ps5a digital igår. Har bara spelat Doom Eternal som mest i 2-3h i streck, 4k 60 fps-mode, och min låter inte alls mycket. Kanske haft tur eller så kickar fläkten igång hårdare efter en längre spelstund eller ett tyngre spel. Men än så länge är jag mycket nöjd. Måste bara bestämma mig nu vilken tv jag ska köpa till mitt spelrum 🤔😊

Mitt låter ingenting o jag spelar warzone på 4k 120hz o ps5 e tyst som bara den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennan03:

Mitt låter ingenting o jag spelar warzone på 4k 120hz o ps5 e tyst som bara den

Inte min heller. Kanske formulerade mig konstigt i texten. Men min är tyst, lugn och behaglig 😊 Gäller bara å vänja sig vid att spela med handkontroll nu då jag kört pc sen ps1.

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering om beställningen från Amazon:
Paketet är fortfarande borta och de anser nu att paketet är "lost by the carrier" och kommer att göra en återbetalning.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Jag fick också den nya. Tror nog att man kan utgå från att det är den man får.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min igår som beställdes på Webhallen 25 augusti, likt andra som nyligen fått sina så är det den nya varianten och den verkar fungera fint, dvs inga störande ljud hittills vilket jag var mest orolig över.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få tag på eller bevaka en ps5a i nuläget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon17:

Någon som vet vart man kan få tag på eller bevaka en ps5a i nuläget?

Amazon eller Netonnet borde få in när som helst

Permalänk
Medlem

Nu är det full bokad på Mediamarkt butiker. Jag lär få min förbeställda ps5 från mediamarkt under nästa leverans. Lite surt faktiskt.

Permalänk
Skrivet av Cash774:

Amazon eller Netonnet borde få in när som helst

Vad är det som får dig att tro det? Bara nyfiken! Och vad betyder när som helst? Snackar vi minuter eller dagar liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelhedberg:

Vad är det som får dig att tro det? Bara nyfiken! Och vad betyder när som helst? Snackar vi minuter eller dagar liksom?

Netonnet brukar få in efter någon vecka dem ej fått in och amazon i andra länder har fått in och va ett tag sen amazon fick in dem brukar få in rätt ofta kan dycka upp när som helst idag imorgon