PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Hur vet man att det är den nya modellen? Står det något speciellt på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag beställt 200+ gånger från Amazon och det har gått väldigt smidigt i 99,99% av gångerna. Eftersom det var just beställningar detta datum som försvann och att de fortfarande inte har kunnat lokalisera sändningarna så tror jag också det var en stöld. PS5 är ju rätt eftertraktade så...men det är ju bara vad jag tror...

Exakt vad jag syftar på också. Jag tror precis samma som dig. Någon plockade av det under leveransen.

Såg dock nu att jag fått igen från postnord att en leverans är påväg till mig igår kl13:46. Någon annan som beställde 19:e som också fått det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompilo:

Exakt vad jag syftar på också. Jag tror precis samma som dig. Någon plockade av det under leveransen.

Såg dock nu att jag fått igen från postnord att en leverans är påväg till mig igår kl13:46. Någon annan som beställde 19:e som också fått det?

Postnord uppdateras nästan dagligen med en ny registrerad leverans för mig. Liksom för att hålla hoppet levande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blortman:

Postnord uppdateras nästan dagligen med en ny registrerad leverans för mig. Liksom för att hålla hoppet levande.

Jaa såg att dem gjorde det i förrgår också, pratar med dem nu för att se vad det är för något. Då jag började en återbetalning igår..

Permalänk
Skrivet av Kompilo:

Jaa såg att dem gjorde det i förrgår också, pratar med dem nu för att se vad det är för något. Då jag började en återbetalning igår..

jag gjorde en beställning igår på ett ps5 från amazon me prioriterad frakt och fick nu att mitt paket har kommit

Permalänk
Skrivet av demianbeckman:

jag gjorde en beställning igår på ett ps5 från amazon me prioriterad frakt och fick nu att mitt paket har kommit

Du måste bo i närheten av deras lager?

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

Du måste bo i närheten av deras lager?

Bor i Stockholm, Haninge vet inte var deras lager finns

Permalänk
Skrivet av demianbeckman:

Bor i Stockholm, Haninge vet inte var deras lager finns

Eskilstuna. Jag bor i centrala Stockholm inte hört något, tog också prioriterad frakt.

Har du fler updates eller stod det fortfarande att det skulle leveras 9-sep?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilsaleyba:

Hur vet man att det är den nya modellen? Står det något speciellt på dem?

På kartongen står det modellnumret, den nya versionen har serienummer CFI-11XX och den äldre CFI-10XX. Det finns ingenting bekräftat på att den nya modellen är sämre på något vis annat än varmare utluft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

På kartongen står det modellnumret, den nya versionen har serienummer CFI-11XX och den äldre CFI-10XX. Det finns ingenting bekräftat på att den nya modellen är sämre på något vis annat än varmare utluft.

Permalänk

Vad är eran upplevelse kring hur högljud maskinen är? Jämnfört med PS4? Samt lyser den mycket när den står i ett mörkt rum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilsaleyba:

Hur vet man att det är den nya modellen? Står det något speciellt på dem?

De har en stor sån här klisterlapp på lådan:

/s

Skrivet av MattBranks89:

Vad är eran upplevelse kring hur högljud maskinen är? Jämnfört med PS4? Samt lyser den mycket när den står i ett mörkt rum?

Väldigt tyst. Knäpptyst jämfört med PS4 Pro.
I restmode lyser den orange men tycker det är ganska svagt, sover då i samma rum som det utan att störa mig på det. När den är igång är det ganska starkt vitt sken.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Håll utkik på amazon nu. Några SE dök upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av demianbeckman:

jag gjorde en beställning igår på ett ps5 från amazon me prioriterad frakt och fick nu att mitt paket har kommit

Var det disc versionen eller digital?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Håll utkik på amazon nu. Några SE dök upp

Lyckades köpa ett 😁

Permalänk
Skrivet av Plonko:

Lyckades köpa ett 😁

Snyggt! jag vill ju ha en DE

Permalänk
Medlem

kanske någon annan butik droppar idag skulle tippa på Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

kanske någon annan butik droppar idag skulle tippa på Netonnet

Maybe maybe, kanske lite lugnare tempo där. Amazon.se tog det typ 3 minuter för allt att sälja slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Maybe maybe, kanske lite lugnare tempo där. Amazon.se tog det typ 3 minuter för allt att sälja slut

Amazon hade bara 1 eller 3 st i lager kanske returer så bättre vänta tills netonnet eller någon annan får in nytt last

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Amazon hade bara 1 eller 3 st i lager kanske returer så bättre vänta tills netonnet eller någon annan får in nytt last

Tror dem har mer i lager men dem sprider ut dem, tvekar på att det är returer för då brukar oftast amazon nämna det

Men men vi får la se när min dyker upp

Permalänk
Medlem

Kan möjligtvis vara folk som har fått sina pengar återbetalda. Skamligt dock att lägga ut det på nytt när vissa har väntat i två veckor nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Kan möjligtvis vara folk som har fått sina pengar återbetalda. Skamligt dock att lägga ut det på nytt när vissa har väntat i två veckor nu.

Återbetalning av ps5 från amazon avbryter inte själv beställningen utan den kan fortfarande levereras och så skiter man i att plocka ut den om man inte vill ha den. Om man vill ha den så plockar man ut den och gör en ny betalning.

Man tycker ju att om de skulle få in nya så borde ju vi som beställde den 19:e vara prioriterade..

Permalänk

Stog först 9 sep sen bytte jag till prioriterad frakt då ändrades det till ”levereras imorgon”

tog även försändelse iD o la in i postnord appen för att se hur det uppdaterades

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Kan möjligtvis vara folk som har fått sina pengar återbetalda. Skamligt dock att lägga ut det på nytt när vissa har väntat i två veckor nu.

Det var enbart Digital som släpptes. De som har väntat är Disc-köparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Det var enbart Digital som släpptes. De som har väntat är Disc-köparna.

Aha, någon skrev att det släpptes några SE idag från Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Aha, någon skrev att det släpptes några SE idag från Amazon.

Märkligt, för jag har monitor på sidan och såg att bara Digital släpptes. 1-2 st max som tog slut direkt. Väntar fortfarande på min Disc som jag beställde 19 augusti.. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Märkligt, för jag har monitor på sidan och såg att bara Digital släpptes. 1-2 st max som tog slut direkt. Väntar fortfarande på min Disc som jag beställde 19 augusti.. 😅

Har du också fått uppdateringar i PostNord appen? från igår och i förrgår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Märkligt, för jag har monitor på sidan och såg att bara Digital släpptes. 1-2 st max som tog slut direkt. Väntar fortfarande på min Disc som jag beställde 19 augusti.. 😅

Släpptes flera SE idag, väldigt osäker om det blivit nå miss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompilo:

Har du också fått uppdateringar i PostNord appen? från igår och i förrgår?

Jag får det dagligen.. Galet att de släpper flera när vi inte ens har fått våra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Jag får det dagligen.. Galet att de släpper flera när vi inte ens har fått våra.

Min kontakt på Kundtjänst "Hugo" skulle ringa idag och ge mig en statusuppdatering. Ska höra hur han ser på att de släpper nya konsoler medan våra ligger i limbo (a.k.a "tekniska problem").