PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Jag får det dagligen.. Galet att de släpper flera när vi inte ens har fått våra.

Blir ju väldigt konstigt om folk som beställde sina SE idag får sina före alla andra som beställde 19:e. Då har ju Amazon tabbat sig rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Blir ju väldigt konstigt om folk som beställde sina SE idag får sina före alla andra som beställde 19:e. Då har ju Amazon tabbat sig rejält.

Jag lyckades beställa en idag, ska komma på måndag står det. Men sitter i kundtjänst för att vara säker på att ordern blev genomförd å inte bara makuleras randomly

Edit: i skrivande stund gick ordern igenom. Får väl se hur det blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av blortman:

Min kontakt på Kundtjänst "Hugo" skulle ringa idag och ge mig en statusuppdatering. Ska höra hur han ser på att de släpper nya konsoler medan våra ligger i limbo (a.k.a "tekniska problem").

Skrivet av bugulu:

Blir ju väldigt konstigt om folk som beställde sina SE idag får sina före alla andra som beställde 19:e. Då har ju Amazon tabbat sig rejält.

Håll oss gärna uppdaterade ifall Hugo ringer. För nu orkar jag inte skriva med supporten längre haha.

Ja, och de har bara gett oss 200 kr som plåster på såret, jag borde beställt från en svensk återförsäljare istället med riktig support.

Permalänk
Medlem

Min polare som beställde 19:e ringde både Amazon och PostNord idag och PostNord rekommenderade honom att gå till sitt ombud för att se som paketet har kommit fram. I hans fall hade det gjort det, dock var etiketten skadad, men han kunde hämta ut den ändå efter att ha pratat med kundservice på PostNord.

Kanske något för er andra att testa? Knata ner till era ombud eller ring dem och se om de har fått Amazonpaket som saknar adressinformation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Min polare som beställde 19:e ringde både Amazon och PostNord idag och PostNord rekommenderade honom att gå till sitt ombud för att se som paketet har kommit fram. I hans fall hade det gjort det, dock var etiketten skadad, men han kunde hämta ut den ändå efter att ha pratat med kundservice på PostNord.

Kanske något för er andra att testa? Knata ner till era ombud eller ring dem och se om de har fått Amazonpaket som saknar adressinformation.

Misstänker att detta är fallet för flera, har upplevt att sånt kan hända med amazon beställningar allmänt

Permalänk
Medlem

Verkar som att Elgiganten särskiljer den nya dåliga PS5an genom att kalla den (2021). Är väl för att folk inte ska kunna reklamera för felaktig vara när de upptäcker att de blivit lurade.

Permalänk
Medlem

Jag va och kollade hos postombudet men dom hittade inget.
Jag hade ju gärna viljat veta exakt hur lådan ser ut så hade jag kunnat visa dom vad dom ska leta efter. Hade helst gått in och letat själv men det vågade jag inte fråga
Jag beställde den 19 aug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennish4:

Jag va och kollade hos postombudet men dom hittade inget.
Jag hade ju gärna viljat veta exakt hur lådan ser ut så hade jag kunnat visa dom vad dom ska leta efter. Hade helst gått in och letat själv men det vågade jag inte fråga
Jag beställde den 19 aug

https://www.ehandel.se/wp-content/uploads/2019/08/prime-1024x...

Amazons paket ser nog alltid ut så här, men i större format då givetvis. Är det en Standard Edition så lär paketet väga 7-8 kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Min polare som beställde 19:e ringde både Amazon och PostNord idag och PostNord rekommenderade honom att gå till sitt ombud för att se som paketet har kommit fram. I hans fall hade det gjort det, dock var etiketten skadad, men han kunde hämta ut den ändå efter att ha pratat med kundservice på PostNord.

Kanske något för er andra att testa? Knata ner till era ombud eller ring dem och se om de har fått Amazonpaket som saknar adressinformation.

Var nere hos mitt ombud idag och frågade om de hade, dock bara med kollienummret.. Skulle ha frågat om de har fått något amazon paket som hade oklar adress.

Permalänk
Medlem

Enligt Amazon har den skickats igår, vi får väl se.
https://imgur.com/0ksIZCi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Enligt Amazon har den skickats igår, vi får väl se.
https://imgur.com/0ksIZCi

Ser du någon skillnad när du spårar paketet eller står det bara det gamla vanliga om att de väntar på en leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Håll oss gärna uppdaterade ifall Hugo ringer. För nu orkar jag inte skriva med supporten längre haha.

Ja, och de har bara gett oss 200 kr som plåster på såret, jag borde beställt från en svensk återförsäljare istället med riktig support.

Snackade med Hugos ersättare Elin precis. Enligt henne beror problemet på att lastetiketterna blivit felmärkta, vilket medfört att de inte kunnat skickas. De har "nu hittat paketet". Beräknad ankomsttid i mitten-slutet av nästa vecka. Jag frågade om hon faktiskt har sett paketet i fråga "Ja", och frågade om det faktiskt har överlämnats till Postnord, "ja".

Framgång att de faktiskt kunde förklara vad felet vad, och hon försökte inte återbetala mig den här gången, så dum som jag är får jag upp hoppet att den faktiskt kommer nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Ser du någon skillnad när du spårar paketet eller står det bara det gamla vanliga om att de väntar på en leverans?

Så här står det:

PostNord
Igår 13:46

Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.

PostNord
01 sep. 09:20

Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.

PostNord
22 aug. 15:55

Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.

Skrivet av blortman:

Snackade med Hugos ersättare Elin precis. Enligt henne beror problemet på att lastetiketterna blivit felmärkta, vilket medfört att de inte kunnat skickas. De har "nu hittat paketet". Beräknad ankomsttid i mitten-slutet av nästa vecka. Jag frågade om hon faktiskt har sett paketet i fråga "Ja", och frågade om det faktiskt har överlämnats till Postnord, "ja".

Framgång att de faktiskt kunde förklara vad felet vad, och hon försökte inte återbetala mig den här gången, så dum som jag är får jag upp hoppet att den faktiskt kommer nu.

Samma här när jag pratade med supporten nyss. Håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blortman:

Snackade med Hugos ersättare Elin precis. Enligt henne beror problemet på att lastetiketterna blivit felmärkta, vilket medfört att de inte kunnat skickas. De har "nu hittat paketet". Beräknad ankomsttid i mitten-slutet av nästa vecka. Jag frågade om hon faktiskt har sett paketet i fråga "Ja", och frågade om det faktiskt har överlämnats till Postnord, "ja".

Framgång att de faktiskt kunde förklara vad felet vad, och hon försökte inte återbetala mig den här gången, så dum som jag är får jag upp hoppet att den faktiskt kommer nu.

Och ett mail från Elin på det:

"Hej,

Det här är Elin från Amazons kundtjänst. Tack för samtalet tidigare idag angående din Playstation 5 beställning #XXX.

Återigen så ber jag så mycket om ursäkt för denna försening och för besväret detta orsakat.

Din beställning förväntas att levereras från mitten till slutet av nästa vecka. Vi vet hur svårt det är att få tag på en Playstation 5 och förstår hur viktigt den här beställningen är. Anledningen för förseningen var på grund av ett tekniskt fel i våra system som förorsakade en felskrivning på fraktsedeln.

Vi har lyckats att fixa detta problem och har skickat beställningen till dig på nytt.

Tack för ditt tålamod och jag hoppas du får en riktig trevlig helg! "

Permalänk
Medlem

Media Markt

Skrivet av rofferuffpuff:

När beställde du?

Jag beställde min 13/8. Jag var på media markt idag, och de sa att dom inte har fått in några PS5:or än till MM Eskilstuna. Jag är i batch 2 så jag kommer få min så fort de får in till lagret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blortman:

Och ett mail från Elin på det:

"Hej,

Det här är Elin från Amazons kundtjänst. Tack för samtalet tidigare idag angående din Playstation 5 beställning #XXX.

Återigen så ber jag så mycket om ursäkt för denna försening och för besväret detta orsakat.

Din beställning förväntas att levereras från mitten till slutet av nästa vecka. Vi vet hur svårt det är att få tag på en Playstation 5 och förstår hur viktigt den här beställningen är. Anledningen för förseningen var på grund av ett tekniskt fel i våra system som förorsakade en felskrivning på fraktsedeln.

Vi har lyckats att fixa detta problem och har skickat beställningen till dig på nytt.

Tack för ditt tålamod och jag hoppas du får en riktig trevlig helg! "

Hoppas detta gäller på allas som beställdes den 19:e augusti..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompilo:

Hoppas detta gäller på allas som beställdes den 19:e augusti..

Hugo ringde nu också (jag börjar bli tjenis med hela gänget). Frågade lite hur det såg ut generellt, och han hade förhoppningar om att allt skulle vara löst under nästa vecka. Kundtjänsten har väl jobbat non-stop med detta några veckor, så han lät lättad. Vi håller tummarna, men jag ropar inte hem förrän den är inkopplad i TVn

Permalänk
Medlem
Skrivet av blortman:

Hugo ringde nu också (jag börjar bli tjenis med hela gänget). Frågade lite hur det såg ut generellt, och han hade förhoppningar om att allt skulle vara löst under nästa vecka. Kundtjänsten har väl jobbat non-stop med detta några veckor, så han lät lättad. Vi håller tummarna, men jag ropar inte hem förrän den är inkopplad i TVn

Låter ju lovande och hoppas verkligen att det stämmer! Känner samma här, inte förrän jag kopplat in det och startat konsolen kommer jag känna mig lugn😅

Permalänk
Skrivet av blortman:

Och ett mail från Elin på det:

"Hej,

Det här är Elin från Amazons kundtjänst. Tack för samtalet tidigare idag angående din Playstation 5 beställning #XXX.

Återigen så ber jag så mycket om ursäkt för denna försening och för besväret detta orsakat.

Din beställning förväntas att levereras från mitten till slutet av nästa vecka. Vi vet hur svårt det är att få tag på en Playstation 5 och förstår hur viktigt den här beställningen är. Anledningen för förseningen var på grund av ett tekniskt fel i våra system som förorsakade en felskrivning på fraktsedeln.

Vi har lyckats att fixa detta problem och har skickat beställningen till dig på nytt.

Tack för ditt tålamod och jag hoppas du får en riktig trevlig helg! "

Jag har fått samma besked.
En variant av det klassiska problem med skrivaren.

Permalänk
Medlem

Panprices to the rescue! Som hittat.

Hoppas inte nån går på det nu när det kommer frekventa restocks varje vecka.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av Roger_100:

Har du den nya modellen?

Alla playstation 5 har coilwhine och ingen är knäpptyst. Allt beror på hur nära man sitter och hur bra hörsel man har.

Ta sånt här i Playstation 5 tråden istället, så håller vi oss till ordrar och beställningar här.

Permalänk
Avstängd

Jag har gett upp PC köpet för tillfället och bestämt mig för att köpa ett PS5 istället. Jag har inte scannat igenom historiken i den här mastodonttråden tillräckligt väl för att kunna få ett grepp på hur situationen ser ut idag. Vad kan jag förvänta mig för svårigheter och väntetider på ett PS5 i dagsläget egentligen?

Skrivet av Expressen:

Grejen är den att jag jobbar på PostNord och vi har flera incidenter med att just paket ifrån Amazon , Webhallen och andra ställen har "försvunnit". Ofta är det konsoler, telefoner och annat som har försvunnit från lagret, innan du frågar hur man kan veta vad det innehåller så står det en packsedel på utsidan av paketet som chauffören skall kunna uppvisa vid kontroll. På så sätt vet personalen vad paketen innehåller och oftast så kommer dessa paket "bort".

Är det någon slags kriminell organisation som stjäl dom, eller vad är det du säger egentligen? Låter som nyhetsstoff det där, kontakta Expressen. Ojdå, det är ju du!

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Skrivet av BrytaPlanka:

Jag har gett upp PC köpet för tillfället och bestämt mig för att köpa ett PS5 istället. Jag har inte scannat igenom historiken i den här mastodonttråden tillräckligt väl för att kunna få ett grepp på hur situationen ser ut idag. Vad kan jag förvänta mig för svårigheter och väntetider på ett PS5 i dagsläget egentligen?

Är det någon slags kriminell organisation som stjäl dom, eller vad är det du säger egentligen? Låter som nyhetsstoff det där, kontakta Expressen. Ojdå, det är ju du!

Nja, men det räcker med en sökning på Google för att få reda på hur läget är på t.ex PostNord Mölnlycke. Om ni visste hur många kollin som saknade innehåll, hur många reklamationer som PostNord fick utföra gentemot kunderna när godset "saknades".

Det är ju en hel del som har åkt fast på sistone, men det är så stor omsättning av personal på dessa lager och minimalt med negativa konsekvenser när dem väll åker dit på det, dem flesta arbetar ju inte för PostNord utan är där genom bemmaningsbolag, efter stölderna blir dem avbokade från uppdraget på posten och blir uthyrda någon annanstans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Expressen:

Nja, men det räcker med en sökning på Google för att få reda på hur läget är på t.ex PostNord Mölnlycke. Om ni visste hur många kollin som saknade innehåll, hur många reklamationer som PostNord fick utföra gentemot kunderna när godset "saknades".

Det är ju en hel del som har åkt fast på sistone, men det är så stor omsättning av personal på dessa lager och minimalt med negativa konsekvenser när dem väll åker dit på det, dem flesta arbetar ju inte för PostNord utan är där genom bemmaningsbolag, efter stölderna blir dem avbokade från uppdraget på posten och blir uthyrda någon annanstans.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/tipsa-uppdrag-gransk...

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

Har försökt få tag på en PS5 i över 1 år. Jag kommer jämt fram sent när allt är slut. Ni som skaffat har ni några heta tips hur jag kan öka mina chanser att lyckas få tag i en? Vill verkligen ha en innan FIFA släpps…

Permalänk
Skrivet av Raymak:

Har försökt få tag på en PS5 i över 1 år. Jag kommer jämt fram sent när allt är slut. Ni som skaffat har ni några heta tips hur jag kan öka mina chanser att lyckas få tag i en? Vill verkligen ha en innan FIFA släpps…

Från dess att jag började försöka så tog det två veckor innan jag hade den hemma.
1 år av försök? alltså det postas i denna tråden typ varje gång det dyker upp någonstans, t.ex. för ett par veckor sedan så fick Webbhallen in PS5 i lager i princip varje dag, vissa gånger hade man nästan 2 timmar på sig. Dvs inte så svårt om du bara håller koll på tråden här.
Du får helt enkelt lägga ner lite mer dedikation om du vill få tag på en, återförsäljarna kommer inte och knackar på dörren

Permalänk
Medlem

Det har du så rätt i. Jag är ny på denna sida, men ska vara som en hök och invänta tills en vänlig stjäl lägger upp något.

Skrivet av JonatanCz:

Från dess att jag började försöka så tog det två veckor innan jag hade den hemma.
1 år av försök? alltså det postas i denna tråden typ varje gång det dyker upp någonstans, t.ex. för ett par veckor sedan så fick Webbhallen in PS5 i lager i princip varje dag, vissa gånger hade man nästan 2 timmar på sig. Dvs inte så svårt om du bara håller koll på tråden här.
Du får helt enkelt lägga ner lite mer dedikation om du vill få tag på en, återförsäljarna kommer inte och knackar på dörren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymak:

Det har du så rätt i. Jag är ny på denna sida, men ska vara som en hök och invänta tills en vänlig stjäl lägger upp något.

Rekommenderar starkt http://gpukollen.ingman.me/

Där jag fick en notis i fredags och plockade hem ett ps5 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Rekommenderar starkt http://gpukollen.ingman.me/

Där jag fick en notis i fredags och plockade hem ett ps5 😁

Kombinera med Android-appen "Web Alert" så kollar mobilen var 10:e minut (oftare med betalversionen) om sidan visar i lager. Om ja, så får man en notifikation.

Citat:

För er som inte har möjlighet att kolla forumet efter uppdateringar så kan jag rekommendera Android-appen Web Altert.

Använd appen för att skapa en alert. Enkel beskrivning finns i appen. Jag använde appen för att gå in på gpukollen.ingman.me, klicka på PS5 och sedan markera området där det står "0 av 1 system filtrerade". Bland inställningarna kan appen kolla var 10:e minut och du får en notifikation, signal, vibration när det ändrar sig.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Jag beställde min från amazon i torsdags och jag fick den igår till mitt närmsta ombud