Trådad övervakningskamera med strömkabel eller Power over Ethernet

Permalänk

Trådad övervakningskamera med strömkabel eller Power over Ethernet

Jag letar efter ett övervakningskamera system där kamerorna kan anslutas mha strömkabel eller helst PowerOverEthernet (PoE).
Letar efter ett system som kan användas utan att alla kamerorna är i direkt kontakt med routern som är kopplad mot internet. Behöver kunna ansluta till en access punkt via ethernet eller wifi. Vet att Arlo har kameror men osäker på hur man kör dessa utan att behöva byta batterier, går de ens att ansluta med ethernet kabel?

Permalänk
Medlem

Arlo har ju haft poe-kameror https://www.webhallen.com/se/product/247207-Arlo-Q-Plus-1080p...

Hade du tänkt koppla dem mot en NVR och köra ett stängt system? Inomhus eller utomhus osv?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenfall:

Jag letar efter ett övervakningskamera system där kamerorna kan anslutas mha strömkabel eller helst PowerOverEthernet (PoE).
Letar efter ett system som kan användas utan att alla kamerorna är i direkt kontakt med routern som är kopplad mot internet. Behöver kunna ansluta till en access punkt via ethernet eller wifi. Vet att Arlo har kameror men osäker på hur man kör dessa utan att behöva byta batterier, går de ens att ansluta med ethernet kabel?

kör på dahua eller deras budget märke imou, av alla kameror jag testat är dessa helt klart bäst pris/prestanda,funktion. (jag har testat jäkligt många olika både privat och i arbetet)
köp dom direkt av dahua på tex aliexpress så sparar du ca 50% och garantier och service funkar kanon.
vill du slippa falsklarm skulle jag rekommendera deras nvr med ai, sedan skifte till en av dessa har jag aldrig falsklarm
kameror med ai fick jag fortfarande falsklarm av tex vid kraftig snö eller regn men inte med deras nvr

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Arlo har ju haft poe-kameror https://www.webhallen.com/se/product/247207-Arlo-Q-Plus-1080p...

Hade du tänkt koppla dem mot en NVR och köra ett stängt system? Inomhus eller utomhus osv?

Kommer att vara uteslutade utomhus, med visst skydd mot skydd mot väder och vind.
Vad innebär NVR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

kör på dahua eller deras budget märke imou, av alla kameror jag testat är dessa helt klart bäst pris/prestanda,funktion. (jag har testat jäkligt många olika både privat och i arbetet)
köp dom direkt av dahua på tex aliexpress så sparar du ca 50% och garantier och service funkar kanon.
vill du slippa falsklarm skulle jag rekommendera deras nvr med ai, sedan skifte till en av dessa har jag aldrig falsklarm
kameror med ai fick jag fortfarande falsklarm av tex vid kraftig snö eller regn men inte med deras nvr

Dahuas videokvalitet är riktigt bra för det priset, och är det inga statshemligheter som skall övervakas så går det väl an (alternativt stängd loop som ej pratar utåt eller med någon molntjänst)

Skrivet av Vattenfall:

Kommer att vara uteslutade utomhus, med visst skydd mot skydd mot väder och vind.
Vad innebär NVR?

Kort sammanfattat så är det en maskin som spelar in kameravideo över nätverket och sparar i x-antal timmar

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Dahuas videokvalitet är riktigt bra för det priset, och är det inga statshemligheter som skall övervakas så går det väl an (alternativt stängd loop som ej pratar utåt eller med någon molntjänst)
Kort sammanfattat så är det en maskin som spelar in kameravideo över nätverket och sparar i x-antal timmar

det är kört ändå med tanke på att flera myndigheter redan använder dahua, hikevision mm
Jag talade med en bekant som har en högre befattning inom fra när det gäller övervakningskameror från tex kina av kända märken, han garvade och menar att apparna man redan har i telefonen,tv,dator,tvbox osv ger klart bättre information än vad en säkerhetskamera gör. däremot talade han om riskerna med mindre kända märken eller mindre företag där man hämtar bilder/filmer eller inte skyddar och sköter uppdateringar. Men som du skriver går det köra dom helt off-line om man vill göra det.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.