Wordle på svenska - ordlig.se

Permalänk
Skrivet av LaoLao:

Utan att ha testat är åtminstone jag skeptisk. Möjligen skulle det kunna vara intressant att kunna dela sin vinnarstatistik men jag vet inte hur många som skulle fuska och ha en särskild enhet de bara skriver de rätta svaren påmoch testar med andra…

Jag tycker det är ganska nära optimalt redan nu. 👍

Senaste som jag klistrade in gjorde jag först på datorn innan jag skrev av det ordagrant på luren eftersom jag vill hålla igång min streak.

Permalänk
Avstängd

ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6

🟩🟨⬜🟨⬜⬜
🟩🟩🟩⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Så där ja, dagens fixad😀
23 timmar och 52 minuter kvar till en ny👍

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Hej!

Ja det där är ju helt klart en intressant fråga. Finns det fler som tycker det vore värt det eventuella besvär det innebär att genomföra en inloggning och så? Tänker att jag kunde göra den genom Google eller nåt.

Det jag behöver väga det mot är den enkelhet som sidan tappar när den typen av funktioner läggs dit, även för de som inte använder dem. Jag tror spelet vinner rätt mycket på den enkelheten i nuläget, så jag vill alltid att det ska finnas ett verkligt intresse för de grejer jag utökar spelet med.

Gillar enkelheten med att inte behöva logga in, men så kör jag bara Ordlig på telefonen, lite synd om de som kör på flera enheter om deras statistik bryts hela tiden.

Jag kan för lite om sånt här men om det går att skapa nån väldigt enkel inloggning och om den kan hålla dig kvar inloggad tills du väljer att logga ut eller loggar in på en annan enhet, och också inte sparar massa personliga uppgifter som kan delas vidare så ser jag inget problem med det hela.

Permalänk
Viking

ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6

⬜⬜🟩⬜⬜⬜
🟩⬜🟩🟩🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6

🟨🟨⬜⬜⬜🟨
🟨⬜🟨⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Wordle 225 5/6

⬛⬛⬛🟨⬛
🟨🟩⬛🟩⬛
⬛🟩⬛🟩🟩
🟨🟨⬛⬛⬛
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 4/6

⬜⬜⬜🟨🟨⬜
🟩🟨🟩🟩🟨⬜
🟩🟩🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6

⬜⬜🟩🟨🟨⬜
🟩⬜🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Gick fort idag

ordlig.se WEEKEND nr 25, 5/6

⬜⬜🟨⬜⬜⬜
⬜⬜🟨🟨⬜🟨
🟩🟨🟩⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 5/6

⬜⬜⬜⬜🟨⬜
⬜⬜⬜⬜⬜🟨
⬜🟨🟨🟨⬜⬜
⬜🟨🟩⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6

🟨⬜⬜🟨🟨⬜
🟨🟨⬜🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6

⬜⬜🟨⬜🟨⬜
🟩⬜⬜⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk

ordlig.se WEEKEND nr 25, 4/6

⬜🟨⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟩🟨🟨⬜
🟩🟨🟩⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6

🟨⬜⬜⬜⬜⬜
🟨⬜🟩⬜🟨🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 6/6

⬜⬜🟪⬜🟨⬜
🟨🟨🟪⬜⬜⬜
🟨⬜🟪⬜⬜🟨
⬜⬜🟪⬜⬜🟨
🟪🟪🟪⬜⬜🟪
🟪🟪🟪🟪🟪🟪

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6

⬜🟨⬜⬜⬜⬜
🟩🟨⬜🟨🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 5/6

⬜🟨🟨⬜⬜🟨
🟩⬜⬜🟨⬜⬜
🟩🟨⬜🟨⬜⬜
🟩🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

Senaste som jag klistrade in gjorde jag först på datorn innan jag skrev av det ordagrant på luren eftersom jag vill hålla igång min streak.

Var ligger värdet i att ha en falsk streak? 🤓

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 4/6

🟨🟨🟨⬜🟨⬜
⬜⬜🟨🟩🟩⬜
⬜⬜🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

Lol, hade världens tur och satte den på tredje.

ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6

🟨🟨⬜⬜🟨⬜
🟩🟨🟩⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

Ni som postar era resultat, läser ni även andras? Jag menar inte att gnälla men förstår inte riktigt syftet. Hade varit kul att läsa lite om ordlig men man måste vada igenom (meningslösa) personliga resultat. Kanske kan dela tråden till en om spelet och en resultattråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Ni som postar era resultat, läser ni även andras? Jag menar inte att gnälla men förstår inte riktigt syftet. Hade varit kul att läsa lite om ordlig men man måste vada igenom (meningslösa) personliga resultat. Kanske kan dela tråden till en om spelet och en resultattråd.

Japp, tycker det är kul att se när folk klarade det

Permalänk
Skrivet av LaoLao:

Var ligger värdet i att ha en falsk streak? 🤓

Det är ju inte falskt 🙂 Bara det att jag gjort dom andra på telefonen och sedan insåg att det jag gjorde på datorn inte skulle synas på telefon så skrev av det på telefonen.
Spelet för statistik över antal gissningar och så så jag fick skriva av det ord för ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

Det är ju inte falskt 🙂 Bara det att jag gjort dom andra på telefonen och sedan insåg att det jag gjorde på datorn inte skulle synas på telefon så skrev av det på telefonen.
Spelet för statistik över antal gissningar och så så jag fick skriva av det ord för ord.

Ah. Jag missförstod ditt förra inlägg. Förlåt. ☺️

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Keeper of the Bamse

ordlig.se WEEKEND nr 25, 4/6

🟩⬜🟩⬜🟨⬜
🟩⬜⬜🟩⬜🟩
🟩⬜🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Tur med bra initiell gissning, sen var det bara att beta av

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Den här ni
ordlig.se WEEKEND nr 25, 2/6

⬜⬜⬜⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Ordklurare

Har noterat era svar på mina frågor från igår. Tack så mycket, klokt som vanligt.

Ifall nån har GP så är det en liten intervju med mig där idag på https://www.gp.se/livsstil/skaparen-bakom-svenska-wordle-vers... - tyvärr bakom paywall.

Kan som kuriosa berätta att jag nämnde att det var när Sweclockers lyfte min forumpost till nyhetsflödet som det började hända saker med antalet användare, men det kom inte med

Permalänk

ordlig.se WEEKEND nr 25, 4/6

⬜⬜⬜🟨🟩⬜
🟩🟨⬜🟨⬜⬜
🟩⬜⬜⬜🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Spelburken: ASUS TUF Z690-PLUS | INTEL I7-12700k | 32GB@3600MHz | MSI RTX 3090 GAMING X TRIO | ASUS ROG Thor 1200W | Samsung G7 32" 240Hz (main) | ASUS TUF VG27AQ 27" 165Hz (secondary)

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 25, 6/6

🟩⬜⬜⬜⬜🟩
🟩⬜⬜⬜🟨🟩
⬜🟨⬜🟨⬜🟨
🟩🟨⬜🟨⬜⬜
⬜⬜🟩⬜🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Idag körde jag verkligen fast

Permalänk
Medlem

Gick hyfsat bra idag ändå. Det svåra var att hitta ord som den öht godkände.

ordlig.se WEEKEND nr 25, 3/6

⬜⬜🟨🟨⬜🟨
🟩⬜🟩⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

ordlig.se WEEKEND nr 25, 5/6

🟨⬜🟨🟨⬜⬜
🟨🟨🟨🟨⬜⬜
🟩🟨🟩🟩⬜⬜
🟩⬜🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Inte lika bra flyt som igår.