Permalänk
Medlem
Skrivet av yomartin:

För dem som är student, 10% rabattkupong hos mecenat: https://mecenat.com/se/amazon#p19454

Att Amazon har 10% studentrabatt har jag helt missat, tips till er som vill köpa nåt spel! T.ex. Forbidden West (PS4 skiva) för 449, eller ps5 skiva för 539. Eller Ratchet & Clank för 358 kr. Eller kanske Elden ring för 449 kr? Massa bra möjligheter!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Produkt: Battlefield 2042 (PS4/PS5)
Länk: https://www.netonnet.se/search?query=battlefield+2042
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5799835
Pris: 199 kr

Tips!

Permalänk
Skrivet av Entash:

Bra pris men detta ska väl bli free 2 play snart om man ska tro ryktena.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Bra pris men detta ska väl bli free 2 play snart om man ska tro ryktena.

Aha okej. Känns som de kanske väntar lite eller att F2P metoden blir begränsad, spelet släpptes ju ändå för bara typ 4-5 månader sedan. Sen kanske inte EA bryr sig om de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Aha okej. Känns som de kanske väntar lite eller att F2P metoden blir begränsad, spelet släpptes ju ändå för bara typ 4-5 månader sedan. Sen kanske inte EA bryr sig om de

Det lär inte bli F2P överhuvudtaget. Däremot kan det komma att ingå i EA Play.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av Entash:

Aha okej. Känns som de kanske väntar lite eller att F2P metoden blir begränsad, spelet släpptes ju ändå för bara typ 4-5 månader sedan. Sen kanske inte EA bryr sig om de

Skrivet av nu1mlock:

Det lär inte bli F2P överhuvudtaget. Däremot kan det komma att ingå i EA Play.

Vill man ha detta är 200 spänn ett väldigt bra pris, plus att om det ingår ”gratis” i Ea, GP mm så kommer det finnas spelare. Är väl bara att slå till kan jag tycka.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Första bilderna på Playstation VR2!

- focus on ergonomics & comfort
- adjustable headband
- adjustable scope and headphone jack at the same spot as PSVR1
- new lens adjustment dial
- less weight, slimmer
- new built-in motor
- new vent helps lens to avoid fog

Mer info: https://blog.playstation.com/2022/02/22/first-look-the-headse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Vill man ha detta är 200 spänn ett väldigt bra pris, plus att om det ingår ”gratis” i Ea, GP mm så kommer det finnas spelare. Är väl bara att slå till kan jag tycka.

Det är inte ens värt om FÅR 200 spänn för att spela det… EA har sänkt bf serien i graven som det set ut nu 😵
/ gammal bf räv sen bf 1942

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

PEPPEN!!!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Entash:

Första bilderna på Playstation VR2!

https://pbs.twimg.com/media/FMM-DDuWYAc0eVc?format=jpg&name=4096x4096

https://live.staticflickr.com/65535/51897391159_f7b9795a07_k.jpg

https://live.staticflickr.com/65535/51897391199_64d60b890e_k.jpg

- focus on ergonomics & comfort
- adjustable headband
- adjustable scope and headphone jack at the same spot as PSVR1
- new lens adjustment dial
- less weight, slimmer
- new built-in motor
- new vent helps lens to avoid fog

Mer info: https://blog.playstation.com/2022/02/22/first-look-the-headse...

FAaaaan Vad jag önskar att jag inte hade VR sickness 😭

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

FAaaaan Vad jag önskar att jag inte hade VR sickness 😭

Har du provat köra lite åt gången för att vänja kroppen?

Hade galet svårt i början, 30 min var max. Sedan gick det bättre och bättre och till slut kunde jag köra 1h+ iallafall i Half Life Alyx

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

FAaaaan Vad jag önskar att jag inte hade VR sickness 😭

Meeeeeen, det går ju att träna bort (kanske inte för alla?)

Permalänk
Medlem

Jag är så hypad på PSVR 2 typ 90% av anledningen jag ville ha en PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

FAaaaan Vad jag önskar att jag inte hade VR sickness 😭

Det är inte så att du också är känslig mot Motion Blur i spel & känner "åksjuka" utav det också?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av MrWhizeguy:

Har du provat köra lite åt gången för att vänja kroppen?

Hade galet svårt i början, 30 min var max. Sedan gick det bättre och bättre och till slut kunde jag köra 1h+ iallafall i Half Life Alyx

Skrivet av Cypress_86:

Meeeeeen, det går ju att träna bort (kanske inte för alla?)

Försökte verkligen med PSVR men blev aldrig bättre, så trist för tycker tekniken är riktigt ball och finns så många bra VR spel som man går miste om

Skrivet av gurkburk92:

Det är inte så att du också är känslig mot Motion Blur i spel & känner "åksjuka" utav det också?

Yes, rätt så känslig för det med!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Rykte för PS+ spel för mars är Team Sonic Racing och Ark Survival Evolved.

15 mars släpps GTA online till PS5, gissar att det är månadens PS5-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Försökte verkligen med PSVR men blev aldrig bättre, så trist för tycker tekniken är riktigt ball och finns så många bra VR spel som man går miste om

Klarar du inte ens av att spela spel där man hela tiden står still och bara styr "kameran" med huvudet?

Jag är ganska känslig för åksjuka och blir det i VR om jag styr karaktär eller kamera med kontrollern, men så länge jag bara styr karaktär eller kamera med teleportering eller huvudet så är det inga problem. Och det finns ganska många spel som är bra som tillåter det eller t.o.m är skapta enbart för det.

Permalänk
Medlem

Jag fick privilegiet att lägga en beställning på Webhallen idag under den korta tid det gick... Är det värt att köpa en SSD nu direkt för att utöka lagringen på en gång eller funkar det bra att vänta och trycka in en senare?

Och om jag läser rätt på Wikipedia så måste man göra en rockad och flytta spel till den interna SSDn för att kunna spela spelen? Stämmer det fortfarande?

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felix:

Jag fick privilegiet att lägga en beställning på Webhallen idag under den korta tid det gick... Är det värt att köpa en SSD nu direkt för att utöka lagringen på en gång eller funkar det bra att vänta och trycka in en senare?

Och om jag läser rätt på Wikipedia så måste man göra en rockad och flytta spel till den interna SSDn för att kunna spela spelen? Stämmer det fortfarande?

Beror väl på hur många spel du ska spela samtidigt?

Har man snabbt internet ser jag inte behovet av att köpa en extra SSD.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Jag fick privilegiet att lägga en beställning på Webhallen idag under den korta tid det gick... Är det värt att köpa en SSD nu direkt för att utöka lagringen på en gång eller funkar det bra att vänta och trycka in en senare?

Och om jag läser rätt på Wikipedia så måste man göra en rockad och flytta spel till den interna SSDn för att kunna spela spelen? Stämmer det fortfarande?

Du kan spela PS4 och PS5 spel från den inbyggda SSD
Du kan spela PS4 och PS5 spel från extra intern NVMe SSD, iallafall så länge den är snabb nog. (Det finns en hel del listor och tester på nätet, NAS Compares har t.ex. en hel del tester av både SSDer och kylare)
Du kan spela PS4 spel från extern lagring inkopplad via USB
Du kan arkivera PS5-spel på extern lagring inkopplad via USB, men inte spela dem utan att först kopiera över dem till en supportad lagring (inbyggd SSD eller extra intern NVMe SSD)

Jag klarade mig ett rätt bra tag utan extra intern SSD i min PS5:a då jag använde en extern SSD för mina PS4 spel. Numera har jag dock installerat mer intern lagring och fimpat den externa hårddisken.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Jag fick privilegiet att lägga en beställning på Webhallen idag under den korta tid det gick... Är det värt att köpa en SSD nu direkt för att utöka lagringen på en gång eller funkar det bra att vänta och trycka in en senare?

Och om jag läser rätt på Wikipedia så måste man göra en rockad och flytta spel till den interna SSDn för att kunna spela spelen? Stämmer det fortfarande?

Lyckades också lägga en beställning idag. Dem sa att de troligtvis kommer kunna täcka leveransen av alla bokningar de tog in idag med nästa leverans av PS5or som kommer om ca 2-3 veckor. Så det lät ju lovande

Kommer inte heller köpa ssd, har inget emot att vänta om jag måste ladda ner nått, har 250mbit nu och troligtvis uppgraderat ill gigabit fiber snart Sen köper jag mest spel på Skiva då kopierar den ju det mesta från skivan innan den laddar ner patcharna.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Du kan spela PS4 och PS5 spel från den inbyggda SSD
Du kan spela PS4 och PS5 spel från extra intern NVMe SSD, iallafall så länge den är snabb nog. (Det finns en hel del listor och tester på nätet, NAS Compares har t.ex. en hel del tester av både SSDer och kylare)
Du kan spela PS4 spel från extern lagring inkopplad via USB
Du kan arkivera PS5-spel på extern lagring inkopplad via USB, men inte spela dem utan att först kopiera över dem till en supportad lagring (inbyggd SSD eller extra intern NVMe SSD)

Jag klarade mig ett rätt bra tag utan extra intern SSD i min PS5:a då jag använde en extern SSD för mina PS4 spel. Numera har jag dock installerat mer intern lagring och fimpat den externa hårddisken.

Ah, ok, så om SSDn når upp till den rekommenderade prestandan på 5500 MB/s (läs antar jag) så behöver man inte flytta spel då med andra ord?

Och då antar jag att man kan vänta tills man fyllt den inbyggda SSDn då också.

Skrivet av BrottOchStraff:

Lyckades också lägga en beställning idag. Dem sa att de troligtvis kommer kunna täcka leveransen av alla bokningar de tog in idag med nästa leverans av PS5or som kommer om ca 2-3 veckor. Så det lät ju lovande

Kommer inte heller köpa ssd, har inget emot att vänta om jag måste ladda ner nått, har 250mbit nu och troligtvis uppgraderat ill gigabit fiber snart Sen köper jag mest spel på Skiva då kopierar den ju det mesta från skivan innan den laddar ner patcharna.

Ok, ja, det låter ju lovande! Jag la min beställning 10:25.. Så håller tummarna!

Sen är inte tiden för nedladdning något jätteproblem för mig heller...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Undrar hur man överför sin data från PS4an till 5:an? Har börjat spela Forbidden West redan, vill inte börja om Googlade lite guider, men fattar inte om jag måste överföra hela spelet till en USB eller om det räcker med bara save-files och sen installera och uppgradera spelet till en PS5 version?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Undrar hur man överför sin data från PS4an till 5:an? Har börjat spela Forbidden West redan, vill inte börja om Googlade lite guider, men fattar inte om jag måste överföra hela spelet till en USB eller om det räcker med bara save-files och sen installera och uppgradera spelet till en PS5 version?

Har för mig jag överförde från ena till andra via Wifi när jag fick hem ps5an för ett år sedan, annars följer väl alla sparfiler med om du har ps+ (vilket jag inte hade/har). Du kan i princip logga in med ditt playstationkonto och ladda ner spelet igen enkelt.

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Undrar hur man överför sin data från PS4an till 5:an? Har börjat spela Forbidden West redan, vill inte börja om Googlade lite guider, men fattar inte om jag måste överföra hela spelet till en USB eller om det räcker med bara save-files och sen installera och uppgradera spelet till en PS5 version?

Ska du bara ha en savefil rekommenderar jag att du tar den från molnet och tankar ner. Antar att du har ps+..
Ska du flytta hela spel mm ska du kunna koppla ihop ps4-ps5 med en nätverkskabel och föra över snabbt.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Ska du bara ha en savefil rekommenderar jag att du tar den från molnet och tankar ner. Antar att du har ps+..
Ska du flytta hela spel mm ska du kunna koppla ihop ps4-ps5 med en nätverkskabel och föra över snabbt.

har inte PS+
Kör mest Single player spel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

har inte PS+
Kör mest Single player spel.

Samma här men cloudsaves är värt dom där 380 per år man betalar när det är billigt imo. Plus alla gratisspelen. Är det en savefil kör usb eller wifi.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Baserat på 27 critic reviews så får Elden ring 98/100 i snittbetyg på Metacritic. Ganska bra start!

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/elden-ring?ref=...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Lyckades också lägga en beställning idag. Dem sa att de troligtvis kommer kunna täcka leveransen av alla bokningar de tog in idag med nästa leverans av PS5or som kommer om ca 2-3 veckor. Så det lät ju lovande

Kommer inte heller köpa ssd, har inget emot att vänta om jag måste ladda ner nått, har 250mbit nu och troligtvis uppgraderat ill gigabit fiber snart Sen köper jag mest spel på Skiva då kopierar den ju det mesta från skivan innan den laddar ner patcharna.

Spännande. Även jag lyckades lägga in en beställning. Komiskt att man hade ps5kollen twitter flöde uppe men just den timmen gjorde jag en sak på och såg den inte förens 30 min efter.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless