Jag söker efter ett datorspel från 90-talet om nån grön fluga

Permalänk

Jag söker efter ett datorspel från 90-talet om nån grön fluga

Hej allihop, jag försöker att hitta ett dator - spel som jag och min syster spelade väldigt mycket när vi var små, tror att det är från år 1998.
Det är en grön fluga som bor på en vind(tror att flugan heter Flash)
I nån scen när man är på en strand, så finns det en skattkista... och trycker man på den så är det en krabba där i som säger'hallå där, vad håller du på med? Jag försöker att räkna mina pengar, stick härifrån! 'Sen så slår han igen skattkistan.
I nån scen så är det en figur som sjunger' blinka lilla ⭐där, hur jag undrar var du är... Sen kan jag inte denna sången mer '
I nån scen så finns det en sjöjungfru och Flash säger då hur ordet sjöjungfru stavas.
Finns en haj där med, helt plötsligt så händer det nånting med hajens tänder så hajen får panik och gömmer sig... Ska finnas nån väldigt stor stad i det spelet med. Snälla, om någon vet vad detta spelet heter så säg... Jag och min syster är helt förtvivlade, letar som galningar efter detta spel😥😭💔

Permalänk
Medlem

Nått av spelen i "Let's Pretend!"-serien kanske?

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Tror Stefan är rätt ute, kolla tex in Our World Is a Playground: Let's Pretend Volume 1
https://www.amazon.com/Our-World-Playground-Lets-Pretend/dp/B...

Permalänk

Omg är det verkligen sant?! Äntligen! 😱😥😭❤️Tack Så Himla Mycket för att ni hittade det, hade nästan gett upp hoppet💔
Får man fråga om hur ni hittade det?
Kan man köpa det på svenska nånstans?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Toxiclady:

Hej allihop, jag försöker att hitta ett dator - spel som jag och min syster spelade väldigt mycket när vi var små, tror att det är från år 1998.
Det är en grön fluga som bor på en vind(tror att flugan heter Flash)
I nån scen när man är på en strand, så finns det en skattkista... och trycker man på den så är det en krabba där i som säger'hallå där, vad håller du på med? Jag försöker att räkna mina pengar, stick härifrån! 'Sen så slår han igen skattkistan.
I nån scen så är det en figur som sjunger' blinka lilla ⭐där, hur jag undrar var du är... Sen kan jag inte denna sången mer '
I nån scen så finns det en sjöjungfru och Flash säger då hur ordet sjöjungfru stavas.
Finns en haj där med, helt plötsligt så händer det nånting med hajens tänder så hajen får panik och gömmer sig... Ska finnas nån väldigt stor stad i det spelet med. Snälla, om någon vet vad detta spelet heter så säg... Jag och min syster är helt förtvivlade, letar som galningar efter detta spel😥😭💔

Vi hade två skivor av detta spelet. I ett av dem så är man ute i djungeln istället.
Hade för mig att det var en mygga och inte en fluga! 😁

Detta verkar vara en Abandonware då archive.org har sparat filerna till åtminstone skiva två (som jag tror är varianten i rymden).
https://archive.org/details/Outworldisaplaygroundvol2

Frågan är väl vad spelen heter på Svenska. Ska kolla med min syster, hon kanske minns.

"Flash the Firefly" 😁 Lysande rumpa

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxiclady:

Får man fråga om hur ni hittade det?

Jag googlade "green fly educational game pc" och tryckte på första länken... det var någon som frågat på reddit om i stort sett samma sak som du

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk

Ok, kan du kopiera den länken?
Om du hittar ett klipp från detta spelet, kan du i såfall kopiera det med?