Alexa 2022 (gen 5) - Inget 3,5mm ljudutgång?!

Permalänk
Medlem

Alexa 2022 (gen 5) - Inget 3,5mm ljudutgång?!

Tjeena Swec!

Jag gjorde precis en dundertabbe :'(

Beställde massa Echo Dot gen 5 och märkte precis att dem saknar ljudutgångar helt till skillnad från föregångarna!

Herregud va korkat, har högtalare i samtliga rum.

Nu till frågan. Vad kan jag göra? Tänker att det ev. finns möjlighet att koppla in dem till blåtandsmottagare. Vet att jag försökte detta för flera år sedan med en echo dot gen 2 och det funkade för stunden men verkade gå ner i standby efter ett tag vilket resulterade i handpålägg varenda gång jag ville återuppta ljudet.

Snälla rädda mig. Alla mina rum är redo att matas med 3,5mm ljudpluggar...

Mvh
H

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Rekordmedlem

Det enklaste är väl att byta dotarna mot de gamla eller echo för den har fortfarande line ut.,
https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=2...
Annars får du fundera på en helt annan lösning, kanske kablat eller musicast eller bygga nått utifrån en rpi.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkiZoR:

Tjeena Swec!

Jag gjorde precis en dundertabbe :'(

Beställde massa Echo Dot gen 5 och märkte precis att dem saknar ljudutgångar helt till skillnad från föregångarna!

Herregud va korkat, har högtalare i samtliga rum.

Nu till frågan. Vad kan jag göra? Tänker att det ev. finns möjlighet att koppla in dem till blåtandsmottagare. Vet att jag försökte detta för flera år sedan med en echo dot gen 2 och det funkade för stunden men verkade gå ner i standby efter ett tag vilket resulterade i handpålägg varenda gång jag ville återuppta ljudet.

Snälla rädda mig. Alla mina rum är redo att matas med 3,5mm ljudpluggar...

Mvh
H

skicka tillbaka och köp Echo Input istället.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.