Telenor bredband utan lgh

Permalänk
Medlem

Telenor bredband utan lgh

Får nu betala internet fast jag flyttat.
Är ju uppsägning tid på en månad och skulle ringt förra månaden 🤔

Betalar nu för internet som jag inte ens kan använda efter den 31.

Grädden på toppen är att internet gick ner ikväll...

Aldrig mer Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

Får nu betala internet fast jag flyttat.
Är ju uppsägning tid på en månad och skulle ringt förra månaden 🤔

Betalar nu för internet som jag inte ens kan använda efter den 31.

Grädden på toppen är att internet gick ner ikväll...

Aldrig mer Telenor

Du kommer alltså vägra Telenor för att du glömde ringa in och säga upp ditt bredband i tid? Det var märkligt

OffT:
Flyttade till ny lägenhet 2019-05 (första egna) och tecknade bredband+tv hos dåvarande ComHem med bindningstid på 24 månader (ComHem-hus, fanns inte fiber). 2019-06 träffade jag min nuvarande sambo och flyttade ihop 2019-09 hos henne - som såklart INTE hade ComHem Fick glatt betala för mitt bredband i 20 månader som jag dumt nog bundit för att "spara" lite.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

Får nu betala internet fast jag flyttat.
Är ju uppsägning tid på en månad och skulle ringt förra månaden 🤔

Betalar nu för internet som jag inte ens kan använda efter den 31.

Grädden på toppen är att internet gick ner ikväll...

Aldrig mer Telenor

Vill inte vara den men med det resonemanget så blir det väldigt svårt då det är helt rätt från telenors sida, hade blivit exakt samma sak med Telia, tele2, bahnhof och alla andra leverantörer (förutom dom få som har tjänster utan bindningstid och uppsägningstid om det ens existerar)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vad ville du få ut av denna tråd?
Har ingenting med vilken operatör det är. Samma överallt.
Inte Telenors fel att du glömmer att säga upp..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du kommer alltså vägra Telenor för att du glömde ringa in och säga upp ditt bredband i tid? Det var märkligt

OffT:
Flyttade till ny lägenhet 2019-05 (första egna) och tecknade bredband+tv hos dåvarande ComHem med bindningstid på 24 månader (ComHem-hus, fanns inte fiber). 2019-06 träffade jag min nuvarande sambo och flyttade ihop 2019-09 hos henne - som såklart INTE hade ComHem Fick glatt betala för mitt bredband i 20 månader som jag dumt nog bundit för att "spara" lite.

Är inte flytt skäl att säga upp den typen av avtal? Har för mig att jag hade bindningstid kvar på bredband via Telia som det inte var några problem alls att säga upp när jag flyttade till ett hus de inte kunde leverera bredband till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Är inte flytt skäl att säga upp den typen av avtal? Har för mig att jag hade bindningstid kvar på bredband via Telia som det inte var några problem alls att säga upp när jag flyttade till ett hus de inte kunde leverera bredband till.

Nej, men kundtjänst kunde bjuda på att skicka ut en överlåtelse-blankett gratis försökte både här på forumet och Facebook+blocket att bli av med det. Hade trots allt kampanj för 12 av 24 månader. Men det var ingen som nappade.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Disney:

Får nu betala internet fast jag flyttat.
Är ju uppsägning tid på en månad och skulle ringt förra månaden 🤔

Betalar nu för internet som jag inte ens kan använda efter den 31.

Grädden på toppen är att internet gick ner ikväll...

Aldrig mer Telenor

Hade en jobbig period med min dåvarande operatör jag med.
När jag flyttade från en tidigare bostad, ringde jag min bredbands operatör och sa att jag skulle flytta typ 4 månader innan flytt.
De bekräftade flyttdatumet.
Efter några månader efter flyttat, började jag åter igen få fakturer från operatören.
Ringde och frågade varför jag fortfarande får räkningar då jag ringt tidigare och berättat att jag skulle flytta.
Eftersom att ord mot ord gällde, gick de tillbaka till röstinspelningarna de hade.

Det visades sig att jag ringt och faktiskt talat om att jag skulle flytta, men det är inte samma sak som att man vill AVSLUTA avtalet.

Jag frågade då om tanken är att jag ska fortsätta att betala internet räkningarna till den nya hyresgästerna och att om jag berättar att jag ska flytta, så borde de förstå att jag vill säga upp avtalet.
Men de tolkade de som att jag ville "pausa" avtalet i tre månader...

Tråkigt att du glömde säga upp avtalet i förtid.

stavfel
Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §3.4*

Iom. att tråden saknar en vettig frågeställning väljer jag att låsa tråden. TS är välkommen att pm:a mig ifall tråden inte bara var tänkt som en "skriva av mig"-tråd.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...