Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Den klänningen kände jag igen någonstans i bakhuvudet Ja, mitt bidrag är rätt enkelt hehe.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Stopp och belägg! Förra bilden är inte besvarad än.

Förra quizzen var väl dock över ett dygn gammal när nya bilden lades upp, så det var väl egentligen inte regelmässigt fel att gå vidare "5. Allt måste svaras inom 24h, annars kommer tråden att frysa sig. Någon frivillig får ta över när inte någon kan svaret."
(även om jag själv hatar om det blir kvar obesvarade quizzar - man vill ju veta vad det var för spel )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Förra quizzen var väl dock över ett dygn gammal när nya bilden lades upp, så det var väl egentligen inte regelmässigt fel att gå vidare "5. Allt måste svaras inom 24h, annars kommer tråden att frysa sig. Någon frivillig får ta över när inte någon kan svaret."
(även om jag själv hatar om det blir kvar obesvarade quizzar - man vill ju veta vad det var för spel )

Är väl en fråga om tolkning egentligen men den regeln är väl för att hålla igång tråden om senaste person som gissade rätt aldrig lägger upp en ny bild eller svarar på gissningar i tråden.
Om ingen verkar kunna svaret så brukar man väl ge mer och mer ledtrådar tills dess att någon kan svaret istället för att bara ta en ny bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Den klänningen kände jag igen någonstans i bakhuvudet Ja, mitt bidrag är rätt enkelt hehe.

Swedzi tror det kan vara bra om du lägger upp bilden igen då vi precis bytt sida i tråden.

Permalänk
Medlem

Här kommer bilden igen:

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Här kommer bilden igen:

<Uppladdad bildlänk>

Med tanke på tidigare kommentar kom att det handlade om spelvåld så kan det gissningsvis vara Soldier of Fortune? Spelade det bara någon gång för att det var coolt när det begav sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Med tanke på tidigare kommentar kom att det handlade om spelvåld så kan det gissningsvis vara Soldier of Fortune? Spelade det bara någon gång för att det var coolt när det begav sig.

Det är helt korrekt

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Det lär inte vara några större svårigheter, men har inte tid att hitta något bättre och tråkigt om tråden står död i onödan

Permalänk
Medlem

Pokemon pinball!
Ser ut som Gameboy

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

<Uppladdad bildlänk>

Det lär inte vara några större svårigheter, men har inte tid att hitta något bättre och tråkigt om tråden står död i onödan

Pokémon Pinball?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Pokemon pinball!
Ser ut som Gameboy

Skrivet av Sarato:

Pokémon Pinball?

Stämmer bra! Ni postade 10.24 bägge två, så ni får slåss om vem som postar nästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Är väl en fråga om tolkning egentligen men den regeln är väl för att hålla igång tråden om senaste person som gissade rätt aldrig lägger upp en ny bild eller svarar på gissningar i tråden.
Om ingen verkar kunna svaret så brukar man väl ge mer och mer ledtrådar tills dess att någon kan svaret istället för att bara ta en ny bild.

Nja regeln är även till för att det inte ska stå still även mitt i en quiz. Det står ju bokstavligen: "Någon frivillig får ta över när inte någon kan svaret."
Dvs man kan helt enkelt gå vidare efter 24 timmar och ta något nytt...
Men det är ju att föredra om man istället organiskt håller quizzen vid liv och får den löst genom nya hintar och bilder

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Stämmer bra! Ni postade 10.24 bägge två, så ni får slåss om vem som postar nästa

Jag kør!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Jag kør!

<Uppladdad bildlänk>

Adventure of Lolo?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Adventure of Lolo?

Close, but no cigar!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Close, but no cigar!

2:an kanske? Har för mig att man har tjejen med i 3:an.

Adventures of Lolo 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

2:an kanske? Har för mig att man har tjejen med i 3:an.

Adventures of Lolo 2

Korrekt! Bollen ær ditt hørn

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Hittade inget bra screenshot, eller det finns ju, men dom var fan inge roliga. Så kom jag ihåg av en slump att det säkert finns någon bild på när en polare spelade det på datorn. Mycket riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Hittade inget bra screenshot, eller det finns ju, men dom var fan inge roliga. Så kom jag ihåg av en slump att det säkert finns någon bild på när en polare spelade det på datorn. Mycket riktigt.

<Uppladdad bildlänk>

Typ Battlefield Heroes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Typ Battlefield Heroes?

Jag måste uppa mitt game känner jag. Fasligt fort att hitta rätt på mina bilder idag

Permalänk
Medlem

Testar denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

<Uppladdad bildlänk>

Testar denna

Rygar till Nes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Rygar till Nes?

Stämmer! Din tur!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

<Uppladdad bildlänk>

Xcom?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Tyvärr inte! Även om det här spelet från DiD också utspelar sig i framtiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Tyvärr inte! Även om det här spelet från DiD också utspelar sig i framtiden!

<Uppladdad bildlänk>

Wargasm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Stämmer bra!

Permalänk
Medlem

Liten men naggande god.

Ledsen att det tog lite tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

<Uppladdad bildlänk>

Liten men naggande god.

Ledsen att det tog lite tid.

Section Z till nes? Lämnar öppet till ny bild om det är rätt.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)