Två monitorer och önskar visa spel på monitor 2 (*löst*)

Permalänk
Medlem

Två monitorer och önskar visa spel på monitor 2 (*löst*)

Hej

Det är lite skämskudde...
Jag vill köra WoW och att spelet alltid skall starta på monitor 2 och jag kan göra annat på monitor 1, har haft det så men efter windows 10 ominstallation hittar jag inte tillbaka hur jag gjorde..

Någon som orkar förklara?

Permalänk
Medlem

Beror på vilken av skärmarna du har valt att vara just nr 1 och nr 2. Sätt spelskärmen som nr 1 och dra sen skärm nr 2 till rätt sida i bildinställningarna.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Beror på vilken av skärmarna du har valt att vara just nr 1 och nr 2. Sätt spelskärmen som nr 1 och dra sen skärm nr 2 till rätt sida i bildinställningarna.

Hm jag är nog inte riktigt med där?

Jag har den högra som monitor 1 och då vänstra som 2.
när jag drar och flyttar dom i bildskärmsinställningarna så blir ju musen buggig, vill föra musen från höger skärm 1 åt vänster och den kommer över till skärm 2, när jag byter plats på dom så tappar jag ju det.

Som det är nu startar spelet på monitor 1 i fullskärmsläge, väljer jag då i spelet windowed mode och drar och flyttar det till vänsterskärm så stannar det inte kvar när jag kör fullskärm.

Har försökt googla på det men utrycker mig nog fel för jag får bara upp hur jag får spelet över båda skärmarna i utdraget läge vilket jag inte vill

Fan jag är så kass på detta.

Permalänk
Medlem

Öppna bildskärmsinställningar, klicka på skärmen du vill ha som huvudskärm, scrolla ned och klicka för gör den här bildskärmen till primär bildskärm.

sen borde den skärmen visa spel osv.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Testa när spelet är uppe å tryck Windows knappen + shift + piltangent åt det håll du vill flytta spelet.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Hm jag är nog inte riktigt med där?

Jag har den högra som monitor 1 och då vänstra som 2.
när jag drar och flyttar dom i bildskärmsinställningarna så blir ju musen buggig, vill föra musen från höger skärm 1 åt vänster och den kommer över till skärm 2, när jag byter plats på dom så tappar jag ju det.

Som det är nu startar spelet på monitor 1 i fullskärmsläge, väljer jag då i spelet windowed mode och drar och flyttar det till vänsterskärm så stannar det inte kvar när jag kör fullskärm.

Har försökt googla på det men utrycker mig nog fel för jag får bara upp hur jag får spelet över båda skärmarna i utdraget läge vilket jag inte vill

Fan jag är så kass på detta.

I vissa spel finns det i inställningarna vilken skärm som ska användas. Jag vet inte om det finns i alla spel men CP2077 har det t.ex. så om det är äldre spel du vill lira så kanske borderless window mode är något du skulle kunna använda istället för fullskärm.

Permalänk
Rekordmedlem

Kan du inte byta plats på kablarna i grafikkortsänden ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är löst!

Det var som @tonii tipsade om, det finns en inställning i WoW för monitor, det är först när man klickar upp drop downlisten som valet på monitor 1 eller 2 dyker upp.

Som sagt jag har gjort detta förut men mindes inte hur.

Tack för hjälpen och era tips, det uppskattas!