Permalänk
Medlem

När pekskärmstelefoner blev ett faktum hade jag en Samsung Omnia 7 - där är nummer ett.
Nummer två var när min Sony Xperia Arc sa upp sig och jag köpte en Xperia TiPO som ersättare. Billig som bara den - 899:- gav jag tror jag.
Telefonen var halare än en tvål. Den var liten, ful och långsam. Jag hatar den fortfarande. Den började bete sig märkligt efter att ha legat dagligdags jämte en mikrovågsugn för personalen - skärmen såg lite grann ut som ”Matrix”…

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Satt och spelade World Of Warcraft back in the days, hade cirka 100fps i Raids men tyckte att jag behövde mer FPS!

Så jag köpte CPU/modekort och ram för 9000 kr.. gjorde aboslut ingenting för FPS'n

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TeamRocket:

"Himmelsk Röra" triumfglass, 0.5L för 21,95kr.
Hade en massa små machmallows som inte tillförde något. I övrigt en kombo av vanilj & chokladglass.

Det var Triumfs svar på, eller variant av, Rocky Road-glassen. När jag var liten, typ några år kring 1990, så var det verkligen favoriten just för att den hade lite "godis" i sig. Fördelen mot Rocky Road var att det inte var några nötter i som ju nästan var nyttiga, utan istället var det mer kolasås typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Förvånansvärt få/inga inlägg om skrivare

Misstänker att de flesta användare här aldrig köpt skrivare privat eller (förhoppningsvis) varit kloka nog att köpa laserskrivare.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

konsoll ! mitt mest pinsamma inköp. jag har ej klarat av att spela på skiten, 1 t totalt (nja kanske 2), meningslöst inköp, funkar som blueray-spelare bara hos mig.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Misstänker att de flesta användare här aldrig köpt skrivare privat eller (förhoppningsvis) varit kloka nog att köpa laserskrivare.

Japp. Köpte en laserskrivare 2020. Fungerar utmärkt de få gånger jag använder den.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Förvånansvärt få/inga inlägg om skrivare

En skrivare är ju alltid bra att ha även om man måste damma av den var 5e år, ett onödigt köp är väl att köpa en sån där gigantisk skrivare som många företag har men inte en sån "vanlig" xD

Permalänk

Sen har man väl haft ett dussin dåliga tangentbord och möss genom tiderna....

Någon teen fanboy övertygade mig att spendera 1500:- på det. Man borde anat oråd när han sa att "It's magical. It feels like electricity on my fingertips!".

Kom hem..... kodade i typ 10 minuter och sen hade man så jäkla ont i handlederna så det gick inte att skriva nå mer.

Säkert ett skitbra tangentbord om man game'ar och håller händerna som Ulla-Bella.....

Permalänk
Skrivet av Awsmkiid:

En skrivare är ju alltid bra att ha även om man måste damma av den var 5e år, ett onödigt köp är väl att köpa en sån där gigantisk skrivare som många företag har men inte en sån "vanlig" xD

Har en Brother laserskrivare med fack för papper så de inte ligger fritt och får damm på sig samt Wifi så jag är helnöjd med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Har en Brother laserskrivare med fack för papper så de inte ligger fritt och får damm på sig samt Wifi så jag är helnöjd med den

Kul! Jag har en skrivare där den senaste drivaren är 5 år gammal haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Kul! Jag har en skrivare där den senaste drivaren är 5 år gammal haha.

Vad kan ens ha hänt med drivrutiner för skrivare sedan 2002? Den där är ju toppmodern.

Dummaste köp är troligen en liten vinkyl för 3-4 flaskor. Den var billig. Den funkar perfekt. Men jag har ingen lämplig plats för den så som jag hade tänkt från början så något vin har den inte kylt än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Förvånansvärt få/inga inlägg om skrivare

Jag vet inte vad som skulle vara "pinsamt" med det, annat än möjligen då priserna på bläck om man har köpt en bläckstråleskrivare. Dock har jag haft en Samsung där mekaniken verkade vara gjord av papier-maché, vilket inte heller var unikt eftersom även en annan modell, som inte var min, figurerade och även den drabbades av en liknande typ av haveri. Jag har haft flera andra skrivare, men inga som har gått sönder på det viset som Samsungs laserskrivare. De havererade redan på första tonern, kanske jag ska tillägga. Oerhört uselt.

Permalänk
Medlem

ett par plastskydd till VR-control, ägede inte ens någon VR vid tillfället. trodde jagköpte faktisk VR-controller.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Det var inte pinsamt då eftersom jag inte fattade men det är nu i efterhand. Ville som barn leka tjuv och polis så gick till en butik som hade handfängsel och köpte. Nu förstår jag ju att tanken med handklovarna inte var att leka tjuv och polis.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lasseedsvik:

Sen har man väl haft ett dussin dåliga tangentbord och möss genom tiderna....

<Uppladdad bildlänk>

Någon teen fanboy övertygade mig att spendera 1500:- på det. Man borde anat oråd när han sa att "It's magical. It feels like electricity on my fingertips!".

Kom hem..... kodade i typ 10 minuter och sen hade man så jäkla ont i handlederna så det gick inte att skriva nå mer.

Säkert ett skitbra tangentbord om man game'ar och håller händerna som Ulla-Bella.....

Jag har exakt det tangentbordet hemma, och har programmerat med det i åratal utan problem. Det är ju ett helt vanligt standardtangentbord typ, med lite extra knappar. De till vänster stör emellanåt för att jag kommer åt dem när jag egentligen var ute efter Esc eller Ctrl typ, men volymhjulet och mediaknapparna är bland de bättre jag använt. Dock köpte jag mitt väldigt billigt, det var en tidig Black Friday där det var nersatt rätt ordentligt på Elgiganten till typ 500, men i kassan sa personen typ "Det är ju 30% rabatt på tangentbord också som inte verkar vara inlagt" så det slutade med att jag betalade under 300, vilket kanske bidrar till att jag är mer nöjd.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Jag har exakt det tangentbordet hemma, och har programmerat med det i åratal utan problem. Det är ju ett helt vanligt standardtangentbord typ, med lite extra knappar. De till vänster stör emellanåt för att jag kommer åt dem när jag egentligen var ute efter Esc eller Ctrl typ, men volymhjulet och mediaknapparna är bland de bättre jag använt. Dock köpte jag mitt väldigt billigt, det var en tidig Black Friday där det var nersatt rätt ordentligt på Elgiganten till typ 500, men i kassan sa personen typ "Det är ju 30% rabatt på tangentbord också som inte verkar vara inlagt" så det slutade med att jag betalade under 300, vilket kanske bidrar till att jag är mer nöjd.

Kanske jag som har yoghurt i handlederna eller så är det du som är ung och inte sliten än

Jag kör med Steelseries Apex nu..... underbart stöd och underbara tangenter

Permalänk
Medlem

Måste nog vara Sony Ericsson P1i
(lånad bild)

Jag sålde den sedermera på Tradera för 3 tusen år 2008. Var ju inte så illa, men undrar vad jag kan ha betalat för den ny...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 920.
Skitbra telefon, värdelöst OS.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Beställde ett Diamond Viper 330 för 2000kr i min lokala datoraffär. När det väl kom tre månader senare hade Voodoo2 just lanserats, så det blev ett sånt också för 3000kr. Kändes som väldigt mycket pengar ~1997.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Skrivet av tubi:

Beställde ett Diamond Viper 330 för 2000kr i min lokala datoraffär. När det väl kom tre månader senare hade Voodoo2 just lanserats, så det blev ett sånt också för 3000kr. Kändes som väldigt mycket pengar ~1997.

Ouch.... en jäkla otur Själv hade man Matrox-kort för "de hade ju de bästa färgerna". Eller nåt sånt sa de

Permalänk
Medlem

Nä har inga pinsamma köp vad jag minns, man kollar väl upp prylarna ganska noga innan man köper dom?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Det första var Double Dragon V till SNES. De föregående titlarna var ju grymma så jag trodde att det var ett Säkert köp.
Tror ja köpte det på release dagen. Kommer hem, sätter i kassetten, var så förväntansfull och blev så otroligt besviken…

Det andra var en solstol från Jysk….skulle använda den på sommaren sa jag till mig själv…. Står fortfarande i garderoben….3 år nu….

Skrivet av Razken:

När jag fick för mig att jag skulle börja använda en surfplatta igen och köpte en Samsung A7 Lite..... från "marknadsplatsen" CDON....

Ångrade mig efter 1h efter uppackning, hörde av mig till säljaren som vägrade att ta tillbaka den utan att dra av 30% på priset.
Orkade inte tjafsa utan behöll eländet som inte dög till ens att kolla e-post med.

Värdelös platta, värdelös säljare, pinsamt dåligt köp.

(Sålde den vidare senare...)

Jag tippar på att du inte visste skillnaden mellan marknadsplatsen CDON och affären CDON?

Skrivet av orig_rejser:

Det var ju dock en tämligen bra telefon med ett av de bästa mobil-os som kommit. Synd bara att apparna inte kom.

Mitt mest pinsamma var när jag och ett ex beställde en sexleksak, modell lite större. Den kom i sin orginalförpackning med adress-lapp på... Vet inte vem som tyckte det var mest pinsamt. Jag eller den unga tjejen i kassan på Ica....

Antar du inte visat dig där sen dess 😁

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Det här köpet gjordes inte av mig, men jag var med och historien var så pass bra att den förtjänar att berättas ...

Jag var i Sydkorea tillsammans med två vänner för drygt tio år sedan. Större delen av tiden spenderade vi i Seoul, men en helg tog vi inrikesflyget ut till en liten ö utanför fastlandet. Där fanns vad som bäst kan beskrivas som en "nöjespark för vuxna". Kort sagt en stor park med statyer som avbildade folk i intima situationer. Där fanns också en butik som sålde stora mängder snusk. Vad jag köpte minns jag inte, men en av mina kompisar köpte ett par handbojor med rosa ludd. Mest som en kul grej, antar jag.

När vi två dagar senare skulle flyga tillbaka till fastlandet hade handbojorna glömts bort. Åtminstone tills polarens väska började pipa i säkerhetskontrollen.
"Do you have anything in your bags, sir?" frågade den ena av två stora säkerhetsvakter.
"No, only clothes," svarade min kompis.
"Let us have a look", sade säkerhetsvakten.
Därefter tog dom väskan och min polare åt sidan, varpå de grävde fram handbojorna.
"Are these yours, sir?"
"Oh, I forgot those, you can thrown them away!"
"No, no, wait here."
Sedan ropade den första vakten till sig en andra vakt. Som hämtade en tredje. För en stund stod de och debatterade på koreanska, innan de hämtade en kvinnlig receptionist som satt en bit bort. Exakt vad som sades minns jag inte, men kvinnan från receptionen följde med oss genom hela flygplatsen med handbojorna dinglande från handen. Väl framme vid vår gate gick hon in och pratade med kaptenen, som i sin tur gav handbojorna till en flygvärdinna - som gav tillbaka dem till min kompis när vi landade i Seoul.

Har aldrig sett någon lika högröd i ansiktet som min stackars kompis. Vilket förstås vad helt underbart kul för oss andra

Vet fortfarande inte vad jag ska tro om alltsammans. Nog för att koreaner är artiga och hjälpsamma, men är de verkligen så hjälpsamma att de gjorde alltsammans för att vara snälla? Eller njöt de bara av att få en stackars västerlänning att lida? Oavsett vilket skrattar jag åt det än idag

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

.

Jag tippar på att du inte visste skillnaden mellan marknadsplatsen CDON och affären CDON?

Antar du inte visat dig där sen dess 😁

Jodå, men rör mig som en ninja och har skidmask.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Det var ju dock en tämligen bra telefon med ett av de bästa mobil-os som kommit. Synd bara att apparna inte kom.

Mitt mest pinsamma var när jag och ett ex beställde en sexleksak, modell lite större. Den kom i sin orginalförpackning med adress-lapp på... Vet inte vem som tyckte det var mest pinsamt. Jag eller den unga tjejen i kassan på Ica....

Jag har sett nåt liknande för massa år sen på ICA.
Stod bakom en kille i kassan som lade upp följande 3 artiklar på bandet:

  1. Toalettpapper

  2. 1 Knasen tidning

  3. Handlotion

Detta var en fredagskväll, fredagsnödvändigheterna inhandlade

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Mitt pinsammaste inköp var en e-bokläsare från Adlibris.

Jag köpte en e-bokläsare för 1 000 kr tillsammans med en e-bok som innehöll de 18 första Jack Reacher böckerna på engelska för 1 200 kr. E-bokläsaren var seg som sirap att använda men framför allt så gick det inte att ladda ner böckerna till den. Jag försökte flera gånger och varje gång fick jag ett konstigt felmeddelande.

Dagen efter upptäckte jag att varje gång jag försökte ladda ner mina böcker så hade e-bokläsaren gjort en ny beställning på samma bok så plötsligt hade jag köpt fyra böcker för 1 200 kr styck!

När jag kontaktade Adlibris kundtjänst så kunde de direkt annullera de extra bokinköpen. De kunde också konstatera att den boken jag köpt inte var kompatibel med deras egen e-bokläsare och den skulle inte ens gå att beställa från deras egen hemsida. Jag kunde i alla fall skicka tillbaka e-bokläsaren och fick tillbaka alla pengarna utan några problem.

Men eftersom mitt problem snarare handlar om en felaktig produktbeskrivning än ett dåligt inköp så vet jag inte ifall mitt köp passar i den här tråden.

Permalänk

Jadu jag har gjort en hel del dåliga inköp genom åren som Razer Tiamat 2.2 (mest plastiga headsetet någonsin), ett 1000W nätagg till en dator som egentligen behövde max 600W, Huawei Honor 8 (FU Petter, den telefonen SÖG), osv.

Men det dummaste måste ha varit när jag för länge sedan fick för mig att jag bara *måste* ha ett Cooler Master Cosmos II (ni vet det ökända ultra-tower chassit som är ett av de största någonsin) till min dåvarande dator med ett vanligt ATX moderkort, 1st grafikkort, ingen vattenkylning, 1st SSD, ingen hårddisk och några fläktar. Lådan kostade mig strax över 3000 spänn och var totalt onödigt för mig. Det slutade med att jag sålde det bara några månader senare för typ halva priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsivqdans96:

Jadu jag har gjort en hel del dåliga inköp genom åren som Razer Tiamat 2.2 (mest plastiga headsetet någonsin), ett 1000W nätagg till en dator som egentligen behövde max 600W, Huawei Honor 8 (FU Petter, den telefonen SÖG), osv.

Men det dummaste måste ha varit när jag för länge sedan fick för mig att jag bara *måste* ha ett Cooler Master Cosmos II (ni vet det ökända ultra-tower chassit som är ett av de största någonsin) till min dåvarande dator med ett vanligt ATX moderkort, 1st grafikkort, ingen vattenkylning, 1st SSD, ingen hårddisk och några fläktar. Lådan kostade mig strax över 3000 spänn och var totalt onödigt för mig. Det slutade med att jag sålde det bara några månader senare för typ halva priset.

Hade Cosmos I, måste ha vart 1-2 år eller nåt efter att jag vart medlem här inne. Det var ju bara ett så jävla coolt chassi.
Använde kanske 20% eller nåt av den totala volymen chassit svalde.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Philips AMBX Premium Kit. Ett av få spel som hade fullt stöd var Far Cry 2. När det blåser i spelet drar en högljudd fläkt igång... man blev bara distraherad snarare än ökad inlevelse.

Var ett sånt där ånger-köp där man "ahh shit asså det är så coolt" för att lätta på smärtan över sitt dåliga köp.

Permalänk
Medlem

Hiper 520w PSU. Hade 2 själv och båda dog och tog moderkort + minne med sig i döden. Alla mina kompisar brukade kopiera mina köp så de köpte också likadan PSU vilket gjorde att deras datorer också dog inom en rätt snäv tidsrymd. Kanske den sämsta PSU som någonsin byggts. Nu köper jag bara överdimensionerade högkvalitativa modeller.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör