Linus Tech Tips pausar videoproduktionen i en vecka för förbättringsarbete

Permalänk

Denna, https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html
Problemet med personer som dessa är att dom inte inser att det är dom det är fel på.
Hon är lat, grinig, girig och allt möjligt. Enligt henne själv gillade ingen henne och är det av en slump? nej. Felet är inte alltid hos andra, dem kan faktiskt vara hos dig själv också. Människor har så jävla dåligt självinsikt så det är galet.

Varför tror ni ingen av dessa personer lyckas i livet? Så mycket ordbajs så jag fick ont i huvudet nu.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem

Reddit tråden om Madison är nu raderad/censurerad.

https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15shoyx/remov...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Att tolka av dina inlägg hittills så är du på Linus sida. Motfrågor på motfrågor att försöka frigöra Linus själ.

Att läsa madisons inlägg kan vara en bra start för dig. Inte mitt jobb att göra det åt dig.

Allt postaren ber om är att du tillhandahåller källa/källor till dina påståenden om att du vet diverse saker om ämnet.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

Allt postaren ber om är att du tillhandahåller källa/källor till dina påståenden om att du vet diverse saker om ämnet.

Källan har länkats till hennes inlägg vid flera tillfällen i dessa trådar. Inte mitt fel att ni inte följer med.

Skrivet av AlexHjelm:

Denna, https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html
Problemet med personer som dessa är att dom inte inser att det är dom det är fel på.
Hon är lat, grinig, girig och allt möjligt. Enligt henne själv gillade ingen henne och är det av en slump? nej. Felet är inte alltid hos andra, dem kan faktiskt vara hos dig själv också. Människor har så jävla dåligt självinsikt så det är galet.

Varför tror ni ingen av dessa personer lyckas i livet? Så mycket ordbajs så jag fick ont i huvudet nu.

Ingen gillade henne? Hon blev anställd för att tittarna ville ha henne och tyckte hon var bra framför kameran.

Och en föredetta anställd har kommenterat hennes inlägg och att det stämmer med vad hon berättade för dem när de båda jobbade hos LTT. Så hon sitter inte och ljuger och hittar på nytt innehåll iallafall.

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Dags att tagga ner. Detta är ett diskussionsforum, dvs. man får tåla att andra inte håller med. Meningslöst tjafs och provocerande inlägg klarar vi oss utan (tagit bort en del sådana).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alatom:

LTT har varit på dekis länge nu, men bägaren rann över för mig när de doxade lillkillen som köpte en Silver Play button på NCIXs konkursauktion och släppte loss hela drevet från LTT forums och drev lillkillen och hans mamma till självmord.

Det där var helt sjukt att läsa och svaret han gav sedan som bara skrek damage control och sedan låsa det för att tysta ner allt. Fyfan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om man tittar tillbaka på Metoo så har de personer som visat sig fara med osanning fått ordentligt med skit för det. Egentligen så har man sällan något att vinna på att berätta att man blivit utsatt för trakasserier om det senare visar sig att det inte stämmer.

Men det är klart att allt måste få ha sin "due process", och det gäller ju åt båda hållen, så jag antar att du stör dig precis lika mycket på "Jamen de har ju sagt förlåt. Allt är bra nu."-sidan som på pöbelhögaffelbölarsidan?

Många får skit om de blir påkomna med det, men inte alla och långt ifrån alla blir just påkomna. Det går att orsaka oerhörd skada genom att dikta ihop sånt här. Faktum är att jag själv bevittnat det på nära håll på en arbetsplats (när sanningen kom fram var skadan redan skedd).
Nu är det ju även så att Madison inte behöver ljuga för att det ska ge en skev bild av saker och ting. Det är en partsinlaga där hon varit starkt emotionellt involverad. Hon kanske helt sanningsenligt berättar om SIN upplevelse, vilket jag för övrigt TROR att hon gör. Nu lär det dock finnas en hel del andra upplevelser som vi inte har en aning om.

Nej, "allt är förlåtet"-folket är relativt harmlösa. Grupptänk och pöbelmentalitet är ett gift, och det är moraliskt förkastligt.

Permalänk
Medlem

Tyckte alltid att Linus verkade vara en douchebag.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Källan har länkats till hennes inlägg vid flera tillfällen i dessa trådar. Inte mitt fel att ni inte följer med.

Ingen gillade henne? Hon blev anställd för att tittarna ville ha henne och tyckte hon var bra framför kameran.

Och en föredetta anställd har kommenterat hennes inlägg och att det stämmer med vad hon berättade för dem när de båda jobbade hos LTT. Så hon sitter inte och ljuger och hittar på nytt innehåll iallafall.

Det är ju en väsentlig skillnad på vad en youtube tittare tycker om en person och en från LTT tycker om henne som arbetskollega.

Säger inget om vad som har hänt men det är två helt olika relationer.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Många får skit om de blir påkomna med det, men inte alla och långt ifrån alla blir just påkomna. Det går att orsaka oerhörd skada genom att dikta ihop sånt här. Faktum är att jag själv bevittnat det på nära håll på en arbetsplats (när sanningen kom fram var skadan redan skedd).
Nu är det ju även så att Madison inte behöver ljuga för att det ska ge en skev bild av saker och ting. Det är en partsinlaga där hon varit starkt emotionellt involverad. Hon kanske helt sanningsenligt berättar om SIN upplevelse, vilket jag för övrigt TROR att hon gör. Nu lär det dock finnas en hel del andra upplevelser som vi inte har en aning om.

Nej, "allt är förlåtet"-folket är relativt harmlösa. Grupptänk och pöbelmentalitet är ett gift, och det är moraliskt förkastligt.

Man får komma ihåg vad den mentaliteten kan leda till. Om andra ser det och drar slutsatsen att man kan komma undan med vad som helst bara man ber om ursäkt om man blir påkommen är det väl också moraliskt förkastligt?

Den här historien är inte slut och uppklarad. Man kan inte bara posta en video och så är det bra sen, och man kan inte heller säga att de är definitibt skyldiga oavsett vad som händer nu.

Vad de säger är totalt ointressant (inklusive "förlåt"). Det relevanta börjar först när fakta börjar komma ram och hur de sedan agerar.

Sen har jag aldrig blivit utsatt för sexuella trakasserier själv, så jag vet inte, men jag tror att har man det och överväger om man ska berätta eller inte så väher nog förövarens skadeläge om historien kommer ut väldigt lätt i vågskålen.
Om man däremot överväger om man ska ljuga ihop en historia eller inte så väger nog den skada man eventuellt orsakar förövaren tyngre, då man kan bli stämd för förtal och annat.

Sedan har du helt rätt i att en subjektiv upplevelse av något inte nödvändigtvis är en objektiv sanning, utan det är ju det som får utredas. En utredning är ju inte heller en rättegång utan mynnar väl ut i någon slags utlåtande och eventuella åtgärder, och efter det så kommer vissa fortfarande tycka vad de vill om saken. Det är dock positivt att de inte stoppade huvudet i sanden utan relativt snabbt sa att det ska utredas. Sedan verkar det ju som om berättelsen mystiskt "försvinner" på sina håll och det ser u inte bra ut för LMG, så vi får se. Men jag tror som du att hon berättar sanningen i den meningen att hon inte ljuger om hur hon känner kring det hon upplevt. Men då historien involverar fler personer måste de också komma till tals.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Många som avfärdar Madisons twitter inlägg, trots kollega som bekräftat att det stämmer överrens med vad som sades när kollegan jobbade där också. Bra att veta vilken sida folk står på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Man får komma ihåg vad den mentaliteten kan leda till. Om andra ser det och drar slutsatsen att man kan komma undan med vad som helst bara man ber om ursäkt om man blir påkommen är det väl också moraliskt förkastligt?

De lär bli besvikna om de drar den slutsatsen.

Citat:

Den här historien är inte slut och uppklarad. Man kan inte bara posta en video och så är det bra sen, och man kan inte heller säga att de är definitibt skyldiga oavsett vad som händer nu.

Håller med.

Citat:

Vad de säger är totalt ointressant (inklusive "förlåt"). Det relevanta börjar först när fakta börjar komma ram och hur de sedan agerar.

Inte totalt ointressant, men visst är det hur de sen agerar som är det viktigaste.

Citat:

Sen har jag aldrig blivit utsatt för sexuella trakasserier själv, så jag vet inte, men jag tror att har man det och överväger om man ska berätta eller inte så väher nog förövarens skadeläge om historien kommer ut väldigt lätt i vågskålen.
Om man däremot överväger om man ska ljuga ihop en historia eller inte så väger nog den skada man eventuellt orsakar förövaren tyngre, då man kan bli stämd för förtal och annat.

Det där med stämningar är inte helt okomplicerat. Sen är det långt ifrån alla som tänker på den risken i första hand. Vissa är inte ute efter annat än att åsamka skada och röra upp drama. Den personlighetstypen tenderar även att ha en orealistisk bild om sin egen förträfflighet - de är för "smarta" för att bli påkomna och få skit. Sen kan det såklart finnas andra motiv också; uppmärksamhet, sympati, ryggdunkningar osv.

Alltså, min poäng här är att man kan inte bara försöka bryta ner det till något rationellt som "det här är en dålig idé". Långt ifrån alla funkar så.

Citat:

Sedan har du helt rätt i att en subjektiv upplevelse av något inte nödvändigtvis är en objektiv sanning, utan det är ju det som får utredas. En utredning är ju inte heller en rättegång utan mynnar väl ut i någon slags utlåtande och eventuella åtgärder, och efter det så kommer vissa fortfarande tycka vad de vill om saken. Det är dock positivt att de inte stoppade huvudet i sanden utan relativt snabbt sa att det ska utredas. Sedan verkar det ju som om berättelsen mystiskt "försvinner" på sina håll och det ser u inte bra ut för LMG, så vi får se. Men jag tror som du att hon berättar sanningen i den meningen att hon inte ljuger om hur hon känner kring det hon upplevt. Men då historien involverar fler personer måste de också komma till tals.

Håller med. Jag skulle dock inte förvänta mig mycket från framtida utlåtande eller åtgärder. Det lär bli något som säger det mest nödvändiga för att kunna släppa det och gå vidare. Någon chef kanske försvinner i det tysta. Vi lär aldrig få veta exakt vad som hänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

Ja, du har naturligtvis rätt. Men anklagelserna har mycket mer tyngd om flera personer vittnar om samma än om endast en person gör det.

Godtagliga bevis i det här fallet hade väl varit olämpliga sms eller meddelanden på chattappar.

Var så god.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarg:

Men inga bevis! Du måste filma, fota, spela in varje gång när något händer dig /s

Permalänk

Verkar vara delade meningar om personen tog livet av sig eller ej. Men att LTT fans häcklade honom så han slutade publicera videos verkar vara sant i alla fall.
https://twitter.com/reddit_lies/status/1691895748286177765

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Många som avfärdar Madisons twitter inlägg, trots kollega som bekräftat att det stämmer överrens med vad som sades när kollegan jobbade där också. Bra att veta vilken sida folk står på!

Jag har också haft kollegor som grupperar sig i tidigare jobb, behöver inte betyda att allt är svart på vitt. Låt nån som verkligen jobbar med arbetsmiljöfrågor utreda detta än att folk som by default ogillar Linus ska hoppas på att det är sant.
Såg faktiskt kommentarer från hate watchers som skrivit, ”I hope all allegations are true”. Riktig wtf.
Där sympatiserar man inte med offret när man tänker så.

Sen kan vi även se första videon hon deltog i som var startskottet på hennes karriär, där skämtar hon lite som kan anses opassande att de censurerade det. Såvida det bara varit skämt och inte riktiga sexuella trakasserier (vilket jag inte hoppas på) så finns det ingen anledning att förstora det hela, det är inte endast en sida av könet som ska få skämta om sånt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssfemma:

Jag har också haft kollegor som grupperar sig i tidigare jobb, behöver inte betyda att allt är svart på vitt. Låt nån som verkligen jobbar med arbetsmiljöfrågor utreda detta än att folk som by default ogillar Linus ska hoppas på att det är sant.
Såg faktiskt kommentarer från hate watchers som skrivit, ”I hope all allegations are true”. Riktig wtf.
Där sympatiserar man inte med offret när man tänker så.

Du ser kommentarer från hate watchers. Men du har inte sett folk som attackerar Madison pga dessa inlägg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

De lär bli besvikna om de drar den slutsatsen.

Håller med.

Inte totalt ointressant, men visst är det hur de sen agerar som är det viktigaste.

Det där med stämningar är inte helt okomplicerat. Sen är det långt ifrån alla som tänker på den risken i första hand. Vissa är inte ute efter annat än att åsamka skada och röra upp drama. Den personlighetstypen tenderar även att ha en orealistisk bild om sin egen förträfflighet - de är för "smarta" för att bli påkomna och få skit. Sen kan det såklart finnas andra motiv också; uppmärksamhet, sympati, ryggdunkningar osv.

Alltså, min poäng här är att man kan inte bara försöka bryta ner det till något rationellt som "det här är en dålig idé". Långt ifrån alla funkar så.

Håller med. Jag skulle dock inte förvänta mig mycket från framtida utlåtande eller åtgärder. Det lär bli något som säger det mest nödvändiga för att kunna släppa det och gå vidare. Någon chef kanske försvinner i det tysta. Vi lär aldrig få veta exakt vad som hänt.

Vi får se. Det här är av en sådan magnitud att det inte går "tiga ihjäl" som annars är en populär krishanteringsmetod. LMG som varumärke har fått sig en rejäl smocka oavsett vad som är sant och inte, och det kan ju innebära att sponsorer drar sig ur om de tillåter spekulationer istället för att lägga korten på bordet. Just för spons och om man som företag vill synas tillsammans med ett annat företag eller inte har ju väldigt mycket att göra med det allmänas "genomsnittsuppfattning" av varumärket att göra. Kolla bara vas som hände Margaux Dietz. Det räckte med en video för att rasera ett förtroende som tagit år att bygga upp. Hennes krishantering tycker jag liknar den som LMG nu verkar ha, och det gick ju sådär kan man väl säga. Möjligen att det är värre för LMG då deras taktik verkar ha varit att blåneka, blåneka igen, och blåneka en gång till för säkerhets skull, vända på en femöring och säga att man ska se över processer, starta utredningar och allt när "rätt" person tog dem i örat. Ingen kan väl hävda att det är mer bra än dålig krishantering, och sådant ser sponsorer också såklart. Så jag tror inte det räcker med boilerplate PR-uttalanden för att de ska bli nöjda.. Utom möjligen Dbrand då som i allt väsentligt sponsrade deras "What do we do now?" video även om de nog trodde att de var subtila med det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Denna, https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html
Problemet med personer som dessa är att dom inte inser att det är dom det är fel på.
Hon är lat, grinig, girig och allt möjligt. Enligt henne själv gillade ingen henne och är det av en slump? nej. Felet är inte alltid hos andra, dem kan faktiskt vara hos dig själv också. Människor har så jävla dåligt självinsikt så det är galet.

Varför tror ni ingen av dessa personer lyckas i livet? Så mycket ordbajs så jag fick ont i huvudet nu.

Som en person som själv har drabbats av att vara överarbetad och inte bara inte fått gehör utan även kallats både det ena och det andra så kan jag bara säga att du låter som en psykopat helt utan empati och om jag skulle tvingas gissa en person som tycker att Andrew Tate är en rätt bra kille.

Ta av dig Linus fanboy-glasögonen och kom till insikt att det är ett mångmiljonbolag som inte bryr sig om dig och som många andra företag överarbetar sina anställda och ställer orimliga krav på dom.

Permalänk
Skrivet av Nr42:

Som en person som själv har drabbats av att vara överarbetad och inte bara inte fått gehör utan även kallats både det ena och det andra så kan jag bara säga att du låter som en psykopat helt utan empati och om jag skulle tvingas gissa en person som tycker att Andrew Tate är en rätt bra kille.

Ta av dig Linus fanboy-glasögonen och kom till insikt att det är ett mångmiljonbolag som inte bryr sig om dig och som många andra företag överarbetar sina anställda och ställer orimliga krav på dom.

Jag är varken Linus fanboy eller Andrew-tate fanboy. Hennes jobb var att göra 5 posts per dag på socialamedier och nej det tar inte 8 timmar per dag, snarare 3-4h om man gör dom väldigt _BRA_.

Lata personer utan framtid är oftast de som är mest upprörda när man faktiskt måste jobba på riktigt. Bara se alla som fick sparken av twitter, var det 80%? ingen jobbade på riktigt och Twitter går bättre än någonsin när det gäller stabilitet och intäkter.

Sums it up good.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Hennes jobb var att göra 5 posts per dag på socialamedier och nej det tar inte 8 timmar per dag, snarare 3-4h om man gör dom väldigt _BRA_.

Det var 3 Tweets, 2 TikTok, 2 Instagram per dag. Och att producera 2 exklusiva videos till FloatPlane.com i veckan.
Så det blir rätt här i tråden. Jag sätter ingen värdering på hur lång tid detta tar.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Det var 3 Tweets, 2 TikTok, 2 Instagram per dag. Och att producera 2 exklusiva videos till FloatPlane.com i veckan.
Så det blir rätt här i tråden. Jag sätter ingen värdering på hur lång tid detta tar.

Jag räknar inte tweets som något mer än 5-10 minuter per stycket, så okej 2 tiktoks och 2 instagram per dag.
Sedan några små flamsiga klipp som var exklusivt för floatplane och inte tiktok.

Jävligt hårt jobb att producera 2-3 videos på 30 sec per dag och någon bild för instagram. Inte undra på varför hon slet ut sig!

Detta är såklart min åsikt och folk som är lata behöver inte dela den.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Jag räknar inte tweets som något mer än 5-10 minuter per stycket, så okej 2 tiktoks och 2 instagram per dag.
Sedan några små flamsiga klipp som var exklusivt för floatplane och inte tiktok.

Jävligt hårt jobb att producera 2-3 videos på 30 sec per dag och någon bild för instagram. Inte undra på varför hon slet ut sig!

Som sagt, ville bara att det står samma saker som hon uppgett i sin post.
Hur du värderar arbetet är irrelevant.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av AlexHjelm:

Jag räknar inte att tweets som något mer än 5-10 minuter, så okej 2 tiktoks och 2 instagram per dag.
Sedan några små flamsiga klipp som var exklusivt för floatplane och inte tiktok.

Jävligt hårt jobb att producera 2-3 videos på 30 sec per dag och någon bild för instagram. Inte undra på varför hon slet ut sig!

Kan du inte prova något liknande då för Sweclockers för 1 dag och bara lägga upp alla klipp på YT och länka dem och skriva tweetsen här? Se även till att det görs med Sweclockers "varumärkeskänsla" samt följer Geeks AB:s "code of conduct".

Eftersom det inte ens anses vara "jävligt hårt jobb" så bör du inte heller kunna kräva något betalt för "testdagen".

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Jag är varken Linus fanboy eller Andrew-tate fanboy. Hennes jobb var att göra 5 posts per dag på socialamedier och nej det tar inte 8 timmar per dag, snarare 3-4h om man gör dom väldigt _BRA_.

Lata personer utan framtid är oftast de som är mest upprörda när man faktiskt måste jobba på riktigt. Bara se alla som fick sparken av twitter, var det 80%? ingen jobbade på riktigt och Twitter går bättre än någonsin när det gäller stabilitet och intäkter.

Sums it up good.
https://www.youtube.com/shorts/oTOk-13GNsA

Om det inte tar 8 timmar, varför ens anställa någon med dessa arbetstider? Eller det kanske inte ens var 8 timmar / heltid? Men om det var det och det som du säger "bara tar 3-4 timmar" tyder ju knappast på att hon nödvändigtvis var lat, utan att arbetsgivaren suger på att tidsuppskatta. Inte jätteovanligt. Känner en person som blev anställd som IT-konsult och även om uppdraget de hittade åt henne var på heltid så blev alla dagens uppgifter klara på några timmar max. Hon hatade det.

Och att Twitter går bättre än någonsin? Mer stabilt, med rate limits, DM limits? Supportärenden som nästan alltid stängs automatiskt? Allehanda buggar?

Intäkter? Hahahah.

Citat:

Insider Intelligence has reported that Twitter was set to earn less than $3 billion in revenue in 2023, down one-third from 2022

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Twitter går bättre än någonsin när det gäller stabilitet och intäkter.

Du lever allt i din egna lilla värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Jag räknar inte tweets som något mer än 5-10 minuter per stycket, så okej 2 tiktoks och 2 instagram per dag.
Sedan några små flamsiga klipp som var exklusivt för floatplane och inte tiktok.

Jävligt hårt jobb att producera 2-3 videos på 30 sec per dag och någon bild för instagram. Inte undra på varför hon slet ut sig!

Detta är såklart min åsikt och folk som är lata behöver inte dela den.

1.5 minut video per dag är mycket, särskilt om det även är beroende av andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Hennes jobb var att göra 5 posts per dag på socialamedier och nej det tar inte 8 timmar per dag, snarare 3-4h om man gör dom väldigt _BRA_.

Skrivet av warh0g:

Det var 3 Tweets, 2 TikTok, 2 Instagram per dag. Och att producera 2 exklusiva videos till FloatPlane.com i veckan.
Så det blir rätt här i tråden. Jag sätter ingen värdering på hur lång tid detta tar.

+ att sköta sponsrat innehåll till sociala medier + jaga upptaget folk som inte har någon tid avsatt att vara med i de där exklusiva floatplane-videorna.

Citat:

I was expected to post 3 tweets, 2 Instagram posts, and 2 TikToks minimum per day.

I was also expected to plan, film, edit, and post 2 Floatplane exclusives per week.

This included wrangling people to be in them when they were also all struggling to get their work done.

I was also expected to manage, plan, come up with, execute, get approval for, and schedule out all the sponsored content on socials (not including YouTube)

Dold text

Men jag håller med om att det egentligen spelar mindre roll det var mycket eller lite jobb sett till själva problemet som läggs fram.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Minns ett skolprojekt för många år sedan. En kurs i dramaturgi och det skulle produceras 1.5-3 minuter film.

Grupper om 4-5 pers och 3 veckors tid.

Läraren gav rådet att börja direkt, för det tar mycket mer tid än man tror.

Han var för övrigt en veteran inom TV och film.

Manus, storyboard, plats, ljus, klippning, effekter, redigering…

Visst kan man kapa en del av det för youtube-videos där man har en färdig studio och någon annan som tar hand om den sista handpåläggningen.

Det är fortfarande mycket jobb, särskilt när man har annat också.

Permalänk
Medlem

Jag har själv ingen erfarenhet av att producera video för YT, sociala medier eller liknande, men en tumregel jag hört är att man ska räkna med en timme redigeringstid för varje minut färdig video. Lägg till tiden för att filma, med förberedelser, omtagningar och bortplockning efteråt, så kan man lätt förstå hur två minuter video kan ta en halv dag eller mer.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S