Koreansk myndighet avslöjar kommande Valve-pryl

Permalänk
Melding Plague

Koreansk myndighet avslöjar kommande Valve-pryl

En produkt med beteckningen ”RC-V1V-1030” från Valve har godkänts av Sydkoreas radiomyndighet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så något någon gång kanske? 🤔

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på en ny Steam Machine. Mest p.g.a att jag vill ha SteamOS portat till stationära.

Permalänk
Testpilot

Sällan koreanska myndigheter läcker patenter och dylikt – jag klagar visserligen inte

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag hoppas på en ny Steam Machine. Mest p.g.a att jag vill ha SteamOS portat till stationära.

Det finns ju "community-ports" redan, saknas det nåt i dem?

Permalänk
Medlem

Vad är sannolikheten att nya och gamla deck blir kompatibla? Skulle vara trevligt om man skulle kunna köpa en bättre skärm om nuvarande skärm skulle paja till exempel

Permalänk
Medlem

Kan ni inte bara samla alla vaga spekulationer o rykten i en tråd istället för att göra nyhetsartiklar av dem istället?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Valve Index 2.0 med Alyx 2, ja tack

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite ledsen om en SD2 kommer nu när man precis skaffat orginalet. 😐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Lite ledsen om en SD2 kommer nu när man precis skaffat orginalet. 😐

Om några år kommer ju SD3 och 4, jag väntar på dem istället.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

<Uppladdad bildlänk>

Visste du inte? De har lovat att släppa det så fort ingen har nämnt det på en hel vecka, inte hänt än så länge

You have lost the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Lite ledsen om en SD2 kommer nu när man precis skaffat orginalet. 😐

Valve har redan sagt att dom tänker inte släppa en uppföljare till Steam Deck förräns hårdvaran levererar en märkbar uppgradering. Detta är sannolikt "Deckard"

Permalänk

Nytt VR-headset.

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett VR-headset som får Meta att lägga hudkrämen i korgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errek:

Om några år kommer ju SD3 och 4, jag väntar på dem istället.

Ja så är det ju alltid. Tycker nuvarande SD är lite för klen så hade velat ha en bättre.

Permalänk
Medlem

Borde ju vara ett vr-headset om det bara är 5Ghz. Övriga nämnda prylar brukar ha även 2,4 och Bluetooth

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det finns ju "community-ports" redan, saknas det nåt i dem?

Det är väldigt meckigt att få med hårdvarustöd osv. Man behöver installera en ny kernel osv. Det behövs helt enkelt mer pålägg en en vanlig Linux distro. Det för att få de funktioner som finns i SteamOS på decken.

Det handlar mycket om att jag blivit lat på sista tiden.
Jag borde egentligen bara lägga lite mer tid på det. Men jag vill hellre lägga tiden på spelandet nu. Tid är tyvärr en bristvara i mitt liv.
Och jag gissar på att EmuDeck, som jag är väldigt förtjust i kommer funka bra på ett förhoppningsvis SteamOS för PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Lite ledsen om en SD2 kommer nu när man precis skaffat orginalet. 😐

Man skaffar ju tvåan, då valve aldrig lär släppa en 3a

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vad är sannolikheten att nya och gamla deck blir kompatibla? Skulle vara trevligt om man skulle kunna köpa en bättre skärm om nuvarande skärm skulle paja till exempel

Det är nog tyvärr ungefär 0% att det kommer gå att använda en framtida skärm i den gamla modellen. Ofta är det inte ens kompatibelt mellan mindre produktionsändringar i samma produkt.

Men.. www.deckhd.com

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Det är nog tyvärr ungefär 0% att det kommer gå att använda en framtida skärm i den gamla modellen. Ofta är det inte ens kompatibelt mellan mindre produktionsändringar i samma produkt.

Men.. www.deckhd.com

Låter definitivt värt det för de som haft sönder sin skärm, men kanske inte värt ett rakt av byte för mig… ska fundera

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vad är sannolikheten att nya och gamla deck blir kompatibla? Skulle vara trevligt om man skulle kunna köpa en bättre skärm om nuvarande skärm skulle paja till exempel

Skulle gissa på mindre än noll.. Tror det redan finns bättre skärmar att köpa från tredjepart försäljare..
Hade någon redan svarat på lol..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hoppas på ett VR-headset som får Meta att lägga hudkrämen i korgen.

Det kanske blir en repris från 2019(?).

Valve utannonserar "Deckard" direkt efter Meta Quest 3 utannonseringen 👌😁👍

Valves VR headset kommer troligtvis kosta mellan 10k-15k så förvänta er inga "Quest priser".
Headsetet är i princip en "steam deck on Your face"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv

Bara jag som hoppas på en ny handkontroll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Bara jag som hoppas på en ny handkontroll?

Ja 😁

OnT: senaste rykten säger en "konsol"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc