Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Har suttit och kollat runt litegranna och det verkar egentligen som att ett steg uppåt, där det både gäller komfort och ljud sägs vara Anandas eller XS Edition, båda Hifiman. Är det någon som har eller har haft dessa lurar och kan belysa mig lite?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Har bara svårt med det där med folk på internet som har fel o har svårt att låta bli att inte rätta dom.
Dämpfaktor har jag inget minne av att vi diskuterat, däremot slew rate började du chansa nånting om att "det mäter faktiskt inte Amir o det är jätteviktigt!".

Ditt problem är nog snarare att du har svårt att förklara varför du tycker någon har fel. Det och att skilja på fakta och åsikter kanske 🤔
Vi är nog klara ännu en gång.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Får väl hoppa in i tråden, Grado verkar inte allt för vanligt även om en snabb sökning ger en del inlägg. Det vore intressant att se om de kommer att släppa ett par PS2000x. PS500-serien ser ut att vara nedlagd enligt uttalanden, antagligen p.g.a att RS-2x finns (internkonkurrens) men PS-serien är en av deras mest intressanta som jag ser på saken tillsammans med SR. GS måste jag erkänna att jag inte utvärderat tillräckligt mer än att jag spenderade flera timmar med GS1000 och PS1000 (de förstnämnda blev t.o.m något inspelade under mitt testande), dock konstaterade jag att de inte riktigt hade samma allroundkvaliteter som den sistnämnda modellen varför den valdes. GS1000 (originalmodellen) lät bra på vissa musikstilar men blev närmast sibilant med andra, problem jag inte uppfattade hos PS1000 som nu är den hörlur som hållit stilen sedan dag 1 och fortfarande låter precis som jag vill att det skall låta med min musik. Det är lite svårt att beskriva den känslan men det är helt enkelt känslan av att "ha kommit hem". Dock är det intressant att hålla koll på potentiella alternativ (lurarna fyller 12) och då ligger antingen PS1000 eller PS2000 närmast till hands.

Dock verkar det lite tunnt med info angående ett par PS2000x (PS2000e finns men e-serien är på utgående rent generellt då flera x-modeller redan tagit över). PS1000x vore också intressant att prova.

När det gäller komforten har jag kommit fram till att Grado generellt passar mitt huvud bra. PS1000 har jag inte haft komfortproblem med trots vikten. Annars är Sennheiser HD600 ett annat hörlurspar jag håller högt och de är dessutom mycket bekväma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Har suttit och kollat runt litegranna och det verkar egentligen som att ett steg uppåt, där det både gäller komfort och ljud sägs vara Anandas eller XS Edition, båda Hifiman. Är det någon som har eller har haft dessa lurar och kan belysa mig lite?

Hade inga problem med ananda på min skalle. De är lättare än de andra magneplanarlurar jag testat och rätt nära hd 800S i komfort. Gäller nog bara att du har tillräckligt stor skalle då öronkuddarna är gigantiska främst så borde de va rätt så safe.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hade inga problem med ananda på min skalle. De är lättare än de andra magneplanarlurar jag testat och rätt nära hd 800S i komfort. Gäller nog bara att du har tillräckligt stor skalle då öronkuddarna är gigantiska främst så borde de va rätt så safe.

Ja, grejen är den att min skalle är faktiskt ganska stor och enligt vad kunde läsa mig till så var både XS och Ananda relativt stora i passformen. Hmm... Ja, som det ser ut just nu så står det iaf mellan dom två.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Haft ett par Sennheiser 558 i över 10 år och tycker om hur de låter. De är kopplade direkt in i datorn med en 6.5 mm till 3.5 mm-adapter, som tyvärr sitter ganska löst och glappar om man rör kabeln fel.

När jag kollade runt lite efter en annan sladd började jag läsa på lite om hörlursförstärkare / DAC. Aldrig använt detta och undrar om det är något som skulle kunna få hörlurarna att låta ännu bättre? Eller är det bortkastade pengar för dessa hörlurar?

Visa signatur

It's too bad she won't live! But then again, who does?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rvnlrd:

Haft ett par Sennheiser 558 i över 10 år och tycker om hur de låter. De är kopplade direkt in i datorn med en 6.5 mm till 3.5 mm-adapter, som tyvärr sitter ganska löst och glappar om man rör kabeln fel.

När jag kollade runt lite efter en annan sladd började jag läsa på lite om hörlursförstärkare / DAC. Aldrig använt detta och undrar om det är något som skulle kunna få hörlurarna att låta ännu bättre? Eller är det bortkastade pengar för dessa hörlurar?

Sätta ljudkretsar på moderkort ger en rejält fientlig miljö gällande störningar. Få tycker det är värt att bekosta tillräckligt skydd trots att många moderkort numera lyckas kosta över 3000 så jag vet inte har de blivit bättre?

Sitter på z270h här med försök till marknadsföring med bättre ljud. Förvisso har man hört sämre men bra är det inte.

Om du kör bärbart nu har du bättre odds då batteridrift ger mindre störningar. Men du har ju vart nöjd i tio år så det säkraste är väl bara byta kabel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Sätta ljudkretsar på moderkort ger en rejält fientlig miljö gällande störningar. Få tycker det är värt att bekosta tillräckligt skydd trots att många moderkort numera lyckas kosta över 3000 så jag vet inte har de blivit bättre?

Sitter på z270h här med försök till marknadsföring med bättre ljud. Förvisso har man hört sämre men bra är det inte.

Om du kör bärbart nu har du bättre odds då batteridrift ger mindre störningar. Men du har ju vart nöjd i tio år så det säkraste är väl bara byta kabel

Är det tydliga missljud du hör via ditt moderkort eller är det mer en skillnad i allmän ljudkvalitet som blir tydlig när man jämför sida-vid-sida? Jag kan inte påstå att jag hör tydliga problem när jag kör direkt in i datorn, där man tänker att "något är galet". Men skulle det kunna vara en allmänt sämre ljudkvalitet man inte tänker på på grund av att man inte upplevt skillnaden jämfört med att koppla till en hörlursförstärkare (ihop med DAC?).

Visa signatur

It's too bad she won't live! But then again, who does?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rvnlrd:

Är det tydliga missljud du hör via ditt moderkort eller är det mer en skillnad i allmän ljudkvalitet som blir tydlig när man jämför sida-vid-sida? Jag kan inte påstå att jag hör tydliga problem när jag kör direkt in i datorn, där man tänker att "något är galet". Men skulle det kunna vara en allmänt sämre ljudkvalitet man inte tänker på på grund av att man inte upplevt skillnaden jämfört med att koppla till en hörlursförstärkare (ihop med DAC?).

I de värsta fallen är det rentav tydligt brus. I de bästa fallen så går det ju lyssna på men tycker mig ändå få hörbart dist.

Men det är ju bara testa och lita på dina öron. Köp någonstans med returpolicy om du är rädd för att du skulle föredra det du har.

Du kan ju ta med hörluren och testa i butiker

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tyget på mina Audio Technica M50x började spricka och som fattig student får man vara kreativ så jag sydde ett nytt överdrag. Hörlurarna funkar fortfarande och jag stack mig inte på nålen, så jag ser projektet som lyckat

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahwalli:

Tyget på mina Audio Technica M50x började spricka och som fattig student får man vara kreativ så jag sydde ett nytt överdrag. Hörlurarna funkar fortfarande och jag stack mig inte på nålen, så jag ser projektet som lyckat

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt löst 👊

Mina började spricka också men jag köpte bara en typ av självhäftande vinyl-ish/tygpatch och klippte till och satte på 😅

Permalänk
Fyndjägare

Blocket: Focal Celestee 3000kr
Bra pris. Inte min annons.

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/focal_celestee/1200519...

Denon AH-D2000 för 1400kr
Behöver nya pads, och det är viktigt hitta rätt. En del AliExpress och TH-X00 pads ex dom med mindre plats för örat ställer till det ljudmässigt. Orginal Denon pads med stora öppningen låter bäst på D2000 enligt mig, alt en bra kopia.
Inte min annons men jag äger ett par numera moddade.

https://hifitorget.se/visa_annons.php/denon_ah_d2000_186207.h...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Känner mig manad att raljera lite om en insikt som jag skulle vilja att någon bankade in i skallen på mig för obehagligt många månadslöner sedan:

Att ljudkvalitet mäts i pengar är en myt, fall inte för det. Olika lurar låter olika, så du hör skillnad på dyra och billiga lurar, men att de dyra faktiskt är bättre för dig är hugget som stucket egentligen. Du kan ha tur att en billig lur råkar ha exakt den karaktären du gillar, uteslut inte den möjligheten enbart för att något är "billigt".

Professionella ljudtekniker använder ingen esoterisk hifi för att mixa sitt ljud, de använder Sennheiser/AKG etc för ett par tusenlappar. De lurarna är redan "korrekta". Betalar du 10 000+ för en lur så betalar du egentligen extra för en viss distortion. Du kan för all del tycka att den distortionen är värd merpriset, men låt ingen annan berätta det för dig, lyssna själv.

Din insikt lärde jag mig ocskå genom att lägga ut många pengar och tid Blev lite vild i mitt nyfunna intresse. Har letat efter det "perfekta" ljudet som man nu ev. kan få bland lurar som legat kring 2000-7000kr eftersom jag tänkt att man får det man betalar för.

Sennheiser 560S gillar jag för att jag upplever det ljudet som rent och exakt, men saknar lite mer bas. Sundara gillar jag ena stunden men inte den andra, blir inte klok på den. Har provat Sennheiser 660S2 men den kunde inte jämföra sig med 560S tyckte jag, samma sak med Focal Elegia så de skickades båda tillbaka. Har i månader sneglat på Philips Fidelio X2HR men tänkt att den kan inte vara så bra som många tycker eftersom den är så "billig" (låg på 1400kr då).

Lite inspirerad av din text så snubblade jag över ett tips på rea här på forumet på Fidelion för 790kr på Webhallen. För det priset tänkte jag "fuckit" och beställde, och dagen efter krossade den mina amatörfördomar om billiga lurar. Äntligen fick jag den bas i öppna lurar som jag letat efter. Visst, den är inte exakt lika ren i mellanregistret och diskanten är lite för skarp - i vissa inspelningar - men funkar utmärkt i hårdrock och metal där jag saknat rumblet från basen i 560S. Men även i andra genrer så är det mera "kött" i ljudet så att säga. Gillar den skarpt och är bra komplement till min 560S.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Din insikt lärde jag mig ocskå genom att lägga ut många pengar och tid Blev lite vild i mitt nyfunna intresse. Har letat efter det "perfekta" ljudet som man nu ev. kan få bland lurar som legat kring 2000-7000kr eftersom jag tänkt att man får det man betalar för.

Sennheiser 560S gillar jag för att jag upplever det ljudet som rent och exakt, men saknar lite mer bas. Sundara gillar jag ena stunden men inte den andra, blir inte klok på den. Har provat Sennheiser 660S2 men den kunde inte jämföra sig med 560S tyckte jag, samma sak med Focal Elegia så de skickades båda tillbaka. Har i månader sneglat på Philips Fidelio X2HR men tänkt att den kan inte vara så bra som många tycker eftersom den är så "billig" (låg på 1400kr då).

Lite inspirerad av din text så snubblade jag över ett tips på rea här på forumet på Fidelion för 790kr på Webhallen. För det priset tänkte jag "fuckit" och beställde, och dagen efter krossade den mina amatörfördomar om billiga lurar. Äntligen fick jag den bas i öppna lurar som jag letat efter. Visst, den är inte exakt lika ren i mellanregistret och diskanten är lite för skarp - i vissa inspelningar - men funkar utmärkt i hårdrock och metal där jag saknat rumblet från basen i 560S. Men även i andra genrer så är det mera "kött" i ljudet så att säga. Gillar den skarpt och är bra komplement till min 560S.

Kul att läsa! Tack för att du tog dig tiden att berätta, det var exakt den sortens upptäckter jag ville inspirera till. Just Fidelio var en ögon(öron?)öppnare för mig också, fast en tidigare modell.

Permalänk
Snusfri

Måste säga att mina Philips 2HR med Schiit Magni 3+ är en trevlig combo.
Saknar bas på lurarna, men då de är öppna så får man räkna med det.

Annars så pumpar det hårt

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Ingen som är torsk på Cantabile som EQ här?
Jag tycker att dom gjort under med mitt ljud och har knarkat .vst´s för att komma till extas...

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett par hd800s från ebay som jag inväntar leverans på, sitter just nu på ett par hd700 och en Asus Xonar Essence STU.

tror ni att den dac/amp löser 800s också? eller behöver jag kolla på att uppgradera? och vad bör man kolla på då? Är väl egentligen bara ute efter något som kan driva lurarna och inte färga ljudet så mycket.

har mer än tillräcklig kräm för hd700 nu känns det som och kommer naturligtvis testa hd800s med asus innan jag köper nytt!

Permalänk
Medlem

Slog till på ett par fidelo x2hr för 800 från webhallen. Mina första öppna, har ett par moddade fostex t50 mk3 som jag ska jämföra mot. Blir spännande att höra skillnader, tycker mina fostex är helt fenomenala men har behov av öppna lurar för att höra omgivningen lite mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoLiNf:

Köpte mig ett par hd800s från ebay som jag inväntar leverans på, sitter just nu på ett par hd700 och en Asus Xonar Essence STU.

tror ni att den dac/amp löser 800s också? eller behöver jag kolla på att uppgradera? och vad bör man kolla på då? Är väl egentligen bara ute efter något som kan driva lurarna och inte färga ljudet så mycket.

har mer än tillräcklig kräm för hd700 nu känns det som och kommer naturligtvis testa hd800s med asus innan jag köper nytt!

Kommer låta bra mest troligt fast min trivs betydligt bättre på trafomatic audio head one än de transistorförstärkare jag testat.

Nu blev jag sugen på damma av min hd800s var år sen jag lyssnade på den sist

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hej, alles.

Har någon någon erfarenhet av Audeze LCD X closed?

Jag är sugen på att unna mig ett par högsegmenterade slutna lurar med bra 'kropp' i basen. Letar efter en lur som låter bra med eller utan EQ. I fallet XC är det tydligen enbart med EQ det gäller.

Bekvämlighet över tid och tillräckligt bra isolation för att kunna spela på låg volym är viktigast. Normal lyssningsvolym är ~40ish (mellan 35-50) dB för mig. 60+ (dvs normal samtalsvolym) är alldeles för högljutt för mig, och tröttar ut mig fort och lyssnar oftast en fjärdedel av den upplevda volymen (om jag förstår dB) rätt.

Jag föredrar högre 'clamping force' än många andra, och har inget emot vikt om den är balanserad bra. (HD650 rakt ur kartong är peak clamp force för mig - - ja, vi finns faktiskt!)

Ställer frågan då det är en klurig hörlur att söka på, då inte alla skriver modellen likadant.

Öppen för alternativ.

Edit:
Övriga hörlurar jag har är
* DT880 (låter mest neutralt imho, mest hifi, kan spelas tyst),
* HD650 (föredrar oftast över ovanstående pga komfort och förlåtande ljudprofil),
* Sennheiser Amperior (perfekta om de hade haft någon form av bekvämlighet),
* Philips Fidelio x3 (bra bekvämlighet, knepig ljudprofil),
* Philips Fidelio X2HR (katastrof ljudmässigt, bra bekvämlighet bortsett knarrande)
* Och ett par Fostex T20rp3 som jag för tillfället modifierar (när jag får tid igen) - och kanske gör att jag inte behöver ett par till slutna ortodynamiska, kanske..

Permalänk
Medlem

Inte hört nya XC men den gamla (med träkåpor) lät imho väldigt bra. Tung däremot och inte så hög clamp force. Vettetusan om jag skulle lägga de pengarna dock om du lyssnar så tyst?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tigerhamster:

Hej, alles.

Har någon någon erfarenhet av Audeze LCD X closed?

Jag är sugen på att unna mig ett par högsegmenterade slutna lurar med bra 'kropp' i basen. Letar efter en lur som låter bra med eller utan EQ. I fallet XC är det tydligen enbart med EQ det gäller.

Bekvämlighet över tid och tillräckligt bra isolation för att kunna spela på låg volym är viktigast. Normal lyssningsvolym är ~40ish (mellan 35-50) dB för mig. 60+ (dvs normal samtalsvolym) är alldeles för högljutt för mig, och tröttar ut mig fort och lyssnar oftast en fjärdedel av den upplevda volymen (om jag förstår dB) rätt.

Jag föredrar högre 'clamping force' än många andra, och har inget emot vikt om den är balanserad bra. (HD650 rakt ur kartong är peak clamp force för mig - - ja, vi finns faktiskt!)

Ställer frågan då det är en klurig hörlur att söka på, då inte alla skriver modellen likadant.

Öppen för alternativ.

Edit:
Övriga hörlurar jag har är
* DT880 (låter mest neutralt imho, mest hifi, kan spelas tyst),
* HD650 (föredrar oftast över ovanstående pga komfort och förlåtande ljudprofil),
* Sennheiser Amperior (perfekta om de hade haft någon form av bekvämlighet),
* Philips Fidelio x3 (bra bekvämlighet, knepig ljudprofil),
* Philips Fidelio X2HR (katastrof ljudmässigt, bra bekvämlighet bortsett knarrande)
* Och ett par Fostex T20rp3 som jag för tillfället modifierar (när jag får tid igen) - och kanske gör att jag inte behöver ett par till slutna ortodynamiska, kanske..

Byerdynamic DT 1770 pro är jag riktigt nöjd med, satte på hel täta kuddar, de spelar på finfint, med bas och bra avvägt i övrigt. Kommer med 2 sets kuddar, velor på och heltäckande pleather (tror jag), pleather fick jag inte på alls, så hittade ett par passande Brainvaws i skåpet. Det blev jag nöjd med.

Permalänk

Tydligen rök mina bt hörlurar. Vad kan man få för runt 2-3k det är pendling som är främst prioriterat. Sedan lite ljudböcker. Helst over ear. Kommer paras ihop med en Iphone 15 pro max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Tydligen rök mina bt hörlurar. Vad kan man få för runt 2-3k det är pendling som är främst prioriterat. Sedan lite ljudböcker. Helst over ear. Kommer paras ihop med en Iphone 15 pro max.

För pendling over-ear skulle jag kika på Bose QuietComfort SE, Sony XM4/5 eller kanske Sennheiser Momentum 3/4, föregående generation av respektive lurar lär komma på bra erbjudanden under black friday/week/cyber monday, personligen hade jag valt Bose SE det är QC45:orna med mjukt fodral.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7162288
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5250941

Visa signatur

Apple

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

För pendling over-ear skulle jag kika på Bose QuietComfort SE, Sony XM4/5 eller kanske Sennheiser Momentum 3/4, föregående generation av respektive lurar lär komma på bra erbjudanden under black friday/week/cyber monday, personligen hade jag valt Bose SE det är QC45:orna med mjukt fodral.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7162288
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5250941

Vet inte riktigt med Bose. Aldrig riktigt fastnat för ljudet. Vet de är bekvämma. Sony har jag hört. De var nej tack. Sennheiser är inte riktigt min melodi. Vet att många gillar de. Haft förut. Tror inte det blir de igen.

Permalänk

Lägg inte massa tid/pengar på ljud.

Trådburna slutna hörlurar för mobiltelefon: Beyerdynamic DT 770 pro 32 ohm
Trådburna slutna hörlurar för dator: Beyerdynamic DT 770 pro 80 ohm
Trådburna öppna hörlurar för dator: Philips X2HR

Trådlösa om du inte åker massa tåg/flyg: Sony WF-C500
Trådlösa om du åker massa tåg/flyg: Sony WF-C700N

Skit i allt vad dyrare hörlurar och/eller hörlursförstärkare heter. Det är bara trams. Pengarna du sparar kan du använda till mat.

Permalänk
Skrivet av användare-234:

Lägg inte massa tid/pengar på ljud.

Trådburna slutna hörlurar för mobiltelefon: Beyerdynamic DT 770 pro 32 ohm
Trådburna slutna hörlurar för dator: Beyerdynamic DT 770 pro 80 ohm
Trådburna öppna hörlurar för dator: Philips X2HR

Trådlösa om du inte åker massa tåg/flyg: Sony WF-C500
Trådlösa om du åker massa tåg/flyg: Sony WF-C700N

Skit i allt vad dyrare hörlurar och/eller hörlursförstärkare heter. Det är bara trams. Pengarna du sparar kan du använda till mat.

Skojar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av användare-234:

Lägg inte massa tid/pengar på ljud.

Trådburna slutna hörlurar för mobiltelefon: Beyerdynamic DT 770 pro 32 ohm
Trådburna slutna hörlurar för dator: Beyerdynamic DT 770 pro 80 ohm
Trådburna öppna hörlurar för dator: Philips X2HR

Trådlösa om du inte åker massa tåg/flyg: Sony WF-C500
Trådlösa om du åker massa tåg/flyg: Sony WF-C700N

Skit i allt vad dyrare hörlurar och/eller hörlursförstärkare heter. Det är bara trams. Pengarna du sparar kan du använda till mat.

hellre snabbnudlar och fler hörlurar än det du listat

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Tydligen rök mina bt hörlurar. Vad kan man få för runt 2-3k det är pendling som är främst prioriterat. Sedan lite ljudböcker. Helst over ear. Kommer paras ihop med en Iphone 15 pro max.

Jag är nöjd med mina Razer Opus, även jämfört med de andra lurar jag testat, annars tycker jag att Sonys lurar är bra, även om de är lite för dyra i min smak

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

hellre snabbnudlar och fler hörlurar än det du listat

Varför de? De hörlurarna jag listat är jättebra.