Hälften av de anställda sparkas – ersätts av AI

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

För 150-200 år sedan jobbade 70 % inom jordbruket. Idag är siffran 2-3 %. Så en liknande revolution har redan skett skulle jag säga. Och för övrigt är även jordbruket en utveckling, där 100 % var jägare/samlare innan dess.

<Uppladdad bildlänk>

Knappast jämförbart. En rimligare jämförelse vore om både jordbruket OCH industrin automatiserades samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

55kkr för en nyexad, har ni mjukisar såna löner?

Företagets kostnad för en anställd är mer än bara lön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Har jobbat som systemutvecklare i 16+ år och har svårt att se att man, inom min livstid, ska kunna ersätta utvecklare.

Med det sagt ser jag LLMs som ett bra verktyg på samma sätt som ett formelhäfte/bok när man läste matte på högskole/universitetsnivå.

De företag som helt ersätter anställda kommer nog få bita under sura äpplet förr eller senare, jag drar personligen likheter med vad som hände nu med den trend att skicka utvecklingsprojekt till Indien.

Personligen ser jag AI som ett verktyg för att göra oss utvecklare mer effektiva.

Detta ^

Folk överskattar fullständigt vad LLM's är kapabla till och saknar förståelse för vad de faktiskt är.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Detta ^

Folk överskattar fullständigt vad LLM's är kapabla till och saknar förståelse för vad de faktiskt är.

Nej, folk är fullständigt inkapabla att se längre än näsan räcker och förutspår framtiden utifrån vad de har precis framför ögonen, och felaktig tillämpning av tidigare erfarenheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Nej, folk är fullständigt inkapabla att se längre än näsan räcker och förutspår framtiden utifrån vad de har precis framför ögonen, och felaktig tillämpning av tidigare erfarenheter.

ja, så är det, men just pga det, så är risken stor att de blir just så. för det är arbetsgivarna som tar besluten.
om de inte förstår var LLM´s bidrar till så blir beslutet där efter också.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Skitjobb till låg lön blir kvar. Rolig utveckling. Vem vill ha livskvalitet liksom?

Tja, jag vet inte vad du räknar som skitjobb eller låglön.
Dom flesta i sverige som jobbar och har löner man klarar sig med om det inte rör sig om fuffens.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

Jag kommer personligen klara mig från "det värsta" av detta det är jag inte orolig för. Men som samhälle ska vi kanske kunna planera längre än 2 år, 5 år eller 10 år framåt. Detta är frågor som alla de som är barn nu förmodligen kommer att få brottas med på allvar.

Det gick ju hur bra som helst att kasta plast i havet i 40 år, och på många ställen går det ju fortfarande bra. Det får ju dock vissa ofrånkomliga konsekvenser.

Ja, då kan folk jobba med att städa haven, finns säkert ett påkommet bra knep då.
Det kommer inte bli nån fara för dina barn heller.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Har jobbat som systemutvecklare i 16+ år och har svårt att se att man, inom min livstid, ska kunna ersätta utvecklare.

Med det sagt ser jag LLMs som ett bra verktyg på samma sätt som ett formelhäfte/bok när man läste matte på högskole/universitetsnivå.

De företag som helt ersätter anställda kommer nog få bita under sura äpplet förr eller senare, jag drar personligen likheter med vad som hände nu med den trend att skicka utvecklingsprojekt till Indien.

Personligen ser jag AI som ett verktyg för att göra oss utvecklare mer effektiva.

jag är DB arkitekt, jag använder mig av AI för div saker som jag inte kan som rinnande vatten, tex vissa kodspråk osv. för jag är trotts allt ingen utvecklare. men när jag behöver så får AI hjälpa mig.

jag använder även AI för automatisersings script, går sjukt mycket fortare å be en AI att göra en uppsättning script åt mig för att automatisera något mellan system och servers, (ink DB´s)

men jag är ändå nervös över vad våra arbetsgivare tänker ta för beslut för oss inom IT, när dem själva inte förstår vad AI eller LLM´s är för något. Då tar man beslut likt spelstudion gjorde nu. och sparkar 25 personer. när dem istället kunde behålla dessa 25 ge dem verktyget och få mer jobb producerat istället.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag är iallafall väldigt fascinerad av robotar och AI i överlag, vi kan bara kolla på ett av dom mest robot vänliga länderna, Sydkorea, och alla saker som finns där. Hela restauranger, hotell, transporter och annat som bara innehåller robotar och automatiserade system. Extremt häftigt att se ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

ja, så är det, men just pga det, så är risken stor att de blir just så. för det är arbetsgivarna som tar besluten.
om de inte förstår var LLM´s bidrar till så blir beslutet där efter också.

Arbetsgivarna behöver inte förutspå framtiden utan kan göra som alla andra och hoppa på tåget i takt med att fördelarna uppdagas för dem.

Skrivet av folzar:

Jag är iallafall väldigt fascinerad av robotar och AI i överlag, vi kan bara kolla på ett av dom mest robot vänliga länderna, Sydkorea, och alla saker som finns där. Hela restauranger, hotell, transporter och annat som bara innehåller robotar och automatiserade system. Extremt häftigt att se ^^

Sydkorea är ju en teknokratisk dystopi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

Den ofrånkomliga framtiden där de flesta människor inte kommer ha några jobb rycker närmare. Frågan är hur ska samhällen hantera situationen när jobb blir en bristvara och det helt enkelt inte finns tillräckligt med arbetsuppgifter sett till befolkningen. Industrialisering har ju lett till otrolig effektivisering, men det har varit maskiner som tagit enskilda uppgifter.

Vad gör vi när AI i de flesta områden ersätter människor och kan agera och ta beslut på egen hand. Har vi som människor någonstans att ta vägen för att hitta nya jobb?
Ska de som hamnar utanför helt enkelt lägga sig ner och dö? Hur ska ekonomin som helhet klara det om det inte finns en massa som kan konsumera. Ska företag betala stater som betalar medborgare som handlar från företag?

Förr i tiden fanns det en jäkla massa hästar. Det fanns också en jävla massa människor som jobbade med häst-relaterade saker såsom att ta hand om hästar eller rensa gatorna på hästbajs (det va rätt stora mängder häst-bajs i städerna, det va ett reellt problem, där har du rolig läsning nästa gång du har tråkigt).
Sen kom bilarna. Åh nej vad ska nu alla hästmänniskor jobba med!? Svar: de börjar jobba med något annat. Som människor hela tiden gör.

Som svar på ekonomin och själva nyheten: jag tycker det konstiga är denna konstanta jakten efter tillväxt, och ibland tillväxt till varje pris. Jag måste få utdelning på 1miljon och 10 kronor, jag kan inte bara få utdelning på 1miljon!

Felstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Förr i tiden fanns det en jäkla massa hästar. Det fanns också en jävla massa människor som jobbade med häst-relaterade saker såsom att ta hand om hästar eller rensa gatorna på hästbajs (det va rätt stora mängder häst-bajs i städerna, det va ett reellt problem, där har du rolig läsning nästa gång du har tråkigt).
Sen kom bilarna. Åh nej vad ska nu alla hästmänniskor jobba med!? Svar: de börjar jobba med något annat. Som människor hela tiden gör.

Som svar på ekonomin och själva nyheten: jag tycker det konstiga är denna konstanta jakten efter tillväxt, och ibland tillväxt till varje pris. Jag måste få utdelning på 1miljon och 10 kronor, jag kan inte bara få utdelning på 1miljon!

Bara för att jobb har försvunnit tidigare innebär det inte att det alltid kommer komma till nya jobb. Bilar ersatte hästar, jobb med hästar reduceras, jobb med bilar ökar etc.

Men dit tankarna går nu är ju detta resonemang. AI ersättare människor. Inte ett specifikt moment i en produktion, inte en specifik produkt utan flerstegsprocesser som tidigare varit omöjligt med automatik. Tekniken är ju inte framme, men i "tänk om" scenariot där vi helt enkelt inte har "jobb nog" åt människor, vad gör vi som ett samhälle då?

Permalänk
Medlem

AI går inte att likställa med andra revolutionerande tekniker vi fått, det här blir något helt annat.
Ge AI en kropp så kommer den kunna göra allt det en människa kan göra fast mycket bättre och utan rast och vila.
AI-robotar som tar hand om service av AI-robotar.
Vad blir kvar?

Det kommer gå långsamt i början men företag med resurser kommer kunna tjäna grova pengar på detta, men sen kommer det bli allmänt tillgängligt och till slut kommer inte folk behöva jobba längre.
Men tiden däremellan kommer vara problematisk för många, väldigt många kommer att hamna i kläm, särskilt de som blir ersatta först.

Dagens AI kommer gå över till AGI och då är det i princip godnatt, det sker såklart inte över en natt, men om 50 år redan, hur ser det ut då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

Bara för att jobb har försvunnit tidigare innebär det inte att det alltid kommer komma till nya jobb. Bilar ersatte hästar, jobb med hästar reduceras, jobb med bilar ökar etc.

Men dit tankarna går nu är ju detta resonemang. AI ersättare människor. Inte ett specifikt moment i en produktion, inte en specifik produkt utan flerstegsprocesser som tidigare varit omöjligt med automatik. Tekniken är ju inte framme, men i "tänk om" scenariot där vi helt enkelt inte har "jobb nog" åt människor, vad gör vi som ett samhälle då?

Vi får väl skala upp det vi redan gör idag, sätter folk på meningslösa utbildningar och praktiker osv som inte leder någonstans. Idag kanske 20 % (ren gissning från min sida) inte klarar av att ha ett riktigt jobb och försörjs av de övriga, i framtiden kanske siffran hamnar på 90 %, vem vet.

Men i nuläget känns det långt borta. Alla kroppsliga arbeten, sjukvård, städning, service av maskiner, poliser, osv, känns inte hotade just nu iaf. Och i princip finns det ingen gräns på hur mycket sådana jobb man kan skapa, och många av dem är jobb som i princip vem som helst kan utföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Men i nuläget känns det långt borta. Alla kroppsliga arbeten, sjukvård, städning, service av maskiner, poliser, osv, känns inte hotade just nu iaf. Och i princip finns det ingen gräns på hur mycket sådana jobb man kan skapa, och många av dem är jobb som i princip vem som helst kan utföra.

Med andra ord kommer vi ha en extremt pytteliten klick som är rikare och mäktigare än någon människa någonsin varit, samt en helt enorm obildad (vad ska slavar med utbildning till?) "pöbel" där samtliga är typ städare och dylikt. Åtminstone till även de sysslorna kan automatiseras. Kul framtid du.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Med andra ord kommer vi ha en extremt pytteliten klick som är rikare och mäktigare än någon människa någonsin varit, samt en helt enorm obildad (vad ska slavar med utbildning till?) "pöbel" där samtliga är typ städare och dylikt. Åtminstone till även de sysslorna kan automatiseras. Kul framtid du.

Precis, alla drömmar om livskvalitet och självförverkligande slutar med att alla städar gamlingars rövar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshuacalventine:

Det största, som kanske kan vara det han menar, är väl Nanites och att det nu kan användas på det mesta, vilket gör att man inte behöver spendera lika många timmar på att ta fram 3d modeller med olika grader av LOD, vilket, som jag förstår, brukar ta mycket arbetstid. Kanske är det?

Nanite är grymt, så även Lumen. Men det har inget med AI att göra så tror inte det är det som avsågs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

För 150-200 år sedan jobbade 70 % inom jordbruket. Idag är siffran 2-3 %. Så en liknande revolution har redan skett skulle jag säga. Och för övrigt är även jordbruket en utveckling, där 100 % var jägare/samlare innan dess.

<Uppladdad bildlänk>

Detta blir ju en en sanning med modifikation då det inte enbart berodde på att göda en befolkning som jordbruket ser ut idag. 90% bodde på landsbygden i byar och gårdar där man försörjde sig själva och sina familjer och 10% i städer. Sedan hade vi en "lågkonjuktur" runt 1860 där många sökte sig över Atlanten istället för att svälta i Sverige och lite senare började även människor att emigrera till städer istället, dvs överge gårdar och byar.

Det gjorde att arbetstillfällen kunde omfördelas på ett helt annat sätt och jordbruket kom mer att handla om "storbönder" som började försörja städer som växte explosionsartat och därmed öppnades en helt ny sektor upp - tjänster.

Så nej, ingen av de revolutioner vi har haft tidigare kommer ens i närheten av det vi står inför idag/inom en snar framtid där vi även måste räkna in robotar. Som sagt, de slår inte bara in på industri eller tunga/tråkiga jobb, utan även inom service-yrken såsom restauranger etc. Detta slår alltså mot flera sektorer och genererar inte tillnärmelsevis lika många sektorer.

Ser vi bara till Japan/Taiwan/Hong Kong har man redan börjat implementera robotar inom flera sektorer och planerar att utöka det än mer. https://www.uxconnections.com/se-se/aeo-den-japanska-roboten-skapad-for-att-underlatta-vara-liv/

Och när man börjar kombinera AI och robotar/maskiner finns det nästan inga sektorer som är "helt säkra", speciellt inte en gigantisk sektor som t ex transport. (Buss, Tåg, Flyg, Lastbilar, Taxi, Budbilar etc) som jag personligen tror ligger riktigt risigt till.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vethut:

Är det här framtiden för oss som pluggar programutveckling så känns det riktigt kusligt mörkt.

"Nära hälften av de anställda på spelföretaget Mindark i Göteborg sägs upp. Företaget ska i stället satsa på att lära AI att bygga spelvärldarna, rapporterar fackförbundet Unionens medlemstidning Kollega."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direk...

Eller oroar jag mig i onödan? Förklara gärna hur du tänker isåfall.

En kodbas som ingen förstår är inte värd något.

Företagen kommer alltid behöva utvecklare som förstår deras system och vet hur man förvaltar och utvecklar.

Kommer ai göra så systemutvecklare blir mer effektiva så behovet kanske minskar något? Ja, kommer de ta över helt? Inte på många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanan:

Kommer ai göra så systemutvecklare blir mer effektiva så behovet kanske minskar något? Ja, kommer de ta över helt? Inte på många år.

Påminner om när det bara fanns ett hundratal fall av Covid i Europa.

Permalänk
Medlem

Intressant, så man har kommit så långt med AI inom det grafik och design? Jag testade något verktyg för ett år sen där AI(som ansågs bra då) skulle generera 3D bild på beskrivning. Det var helt omöjligt att få den att förstå hur min bild i huvudet såg ut. Nu använder de med all säkerhet mer avancerade teknik men jag är övertygad om att man fortfarande få göra viss avstamp från det kreativa tänkandet och låta AI stå för den biten. D.v.s den genererar kanske inte ett resultat som är exakt som man vill ha det men det spelar ingen roll i många fall.

Jag använder Chat GPT till det mesta numera, inte minst som assisten vid programmering och kan bara konstatera att den kommer inte ta över mitt jobb på bra länge. De ersätter google, manualer och stack overflow men så snart den ska göra något lite mer avancerat så är det kört. Ofta tappar den tråden och generera lösningar som är onödigt komplicerade utan at triktigt nå målet. Men skippar man att blanda in ett stort kontext och bryter ner problemen ex Generera X antal grundläggande unit test för denna funktionen så är det en bra och effektiv assisten som man dessutom kan lära ett och annat av ibland. Det är dock viktigt att lusläsa den genererade koden för ibland för den för sig märkliga grejer.

Även om AI verktyg utvecklas som aldrig förr så måste AI i sig vara bra mycket bättre för att ta över mitt jobb, skulle säga att vi troligen pratar 10+ år iallafall. Däremot tror jag att det är extremt viktigt att lära sig jobba med AI som assistent.

På vårt jobb är juniorer utvecklare väldigt populärt. 90% av våra seniorer har genom åren blivit ersatta med juniorer. Det är ett stort jobb att skola in dem, särskilt när de inte bara ska lära sig business delen utan även språket. Men jag antar att man tror att man kan erbjuda en miljö som gör att de stannar kvar. Fördelen är låg lön och enkla att forma, dessutom har de en glöd att bevisa sig.

Angående Junior vs Senior så säger Chat GPT såhär om det :

The terms "junior" and "senior" when applied to developer roles typically refer to experience, skill level, and the responsibilities expected of the role. Here's a general breakdown:

Junior Developer:

Experience: Typically has little professional experience, perhaps a year or even just out of school.
Skill Level: Is still in the early stages of building their technical skills. They might not be familiar with many best practices, patterns, or tools.
Responsibility: Often requires guidance and oversight, and tasks assigned might be more granular or smaller in scope.
Mentoring: Benefits from mentorship and regular feedback to grow.
Salary: Generally commands a lower salary compared to more experienced developers.
Why would a company hire a junior developer?

Cost-effective: They are typically less expensive to hire than senior developers.
Moldable: Since they're early in their careers, they can be trained to fit the company's culture and practices.
Growth Potential: Investing in junior developers means they can grow with the company and potentially become loyal long-term employees.
Senior Developer:

Experience: Has several years of experience, often five or more.
Skill Level: Possesses deep knowledge in certain areas, familiar with best practices, and can often independently research, propose, and implement solutions.
Responsibility: Can handle complex tasks, lead projects, and might be responsible for critical components.
Mentoring: Often mentors junior members, sharing their expertise and ensuring best practices are adhered to.
Salary: Commands a higher salary due to their experience, skills, and the value they bring.
Why would a company hire a senior developer?

Expertise: They bring a wealth of experience and can often solve problems faster and more efficiently.
Leadership: Can guide teams, make architectural decisions, and ensure that projects are executed successfully.
Immediate Impact: With their experience, they can often hit the ground running without as much ramp-up time as a junior developer.
Considerations for Companies:

Balance: Many successful teams have a mix of junior and senior developers. This provides a balance between cost and expertise and facilitates mentorship.
Culture and Long-term Growth: If a company is looking to cultivate a particular culture or invest in long-term growth, bringing in junior developers and training them can be beneficial.
Project Needs: Some projects require the deep expertise of a senior developer, while others can be efficiently handled by junior developers.
Ultimately, whether a company decides to hire junior or senior developers (or a mix of both) will depend on their business goals, budget considerations, and the nature of the projects they are undertaking.

Dold text
Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Vi får väl skala upp det vi redan gör idag, sätter folk på meningslösa utbildningar och praktiker osv som inte leder någonstans. Idag kanske 20 % (ren gissning från min sida) inte klarar av att ha ett riktigt jobb och försörjs av de övriga, i framtiden kanske siffran hamnar på 90 %, vem vet.

Men i nuläget känns det långt borta. Alla kroppsliga arbeten, sjukvård, städning, service av maskiner, poliser, osv, känns inte hotade just nu iaf. Och i princip finns det ingen gräns på hur mycket sådana jobb man kan skapa, och många av dem är jobb som i princip vem som helst kan utföra.

Problemet är väl bara att vården är aldeles för dåligt betalt och har/ge ingen status. Samtidigt klagas det på alla som inte kan svenska.
Det behöva ändra sig nånting annar kan jag inte se genomsnitts svensson vilja jobba inom vården.

Stavningsfel
Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DasIch:

Det är en dystopisk värld som växer fram.

Nu gör du mig alldeles sprallig 🫠
Det har varit ont om megacorps sen de brittiska politrukerna högg östindiska kompaniet i ryggen.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Men härligt, då kan vi ju förvänta oss 40% billigare spel då? Lol skulle inte tro det.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Nu gör du mig alldeles sprallig 🫠
Det har varit ont om megacorps sen de brittiska politrukerna högg östindiska kompaniet i ryggen.

Duger det inte att flytta till Sydkorea och jobba för Samsung?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DasIch:

Duger det inte att flytta till Sydkorea och jobba för Samsung?

Avsaknaden av egna krigsskepp är en deal breaker för mig.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Avsaknaden av egna krigsskepp är en deal breaker för mig.

Låter rimligt. Jag trodde Samsung ägde flottan också.

Permalänk
Medlem

Om det börjar med att företag använder AI istället för att ta in junior-utvecklare, så kommer det till slut inte finnas några utvecklare kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Avsaknaden av egna krigsskepp är en deal breaker för mig.

Samsung har faktiskt varv som bygger kryssning och fraktskepp av olika slag, så potentialen finns ju där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Om det börjar med att företag använder AI istället för att ta in junior-utvecklare, så kommer det till slut inte finnas några utvecklare kvar

Och inga företag heller.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|