Ny mobiloperatör istället för Comviq?

Permalänk

Ny mobiloperatör istället för Comviq?

Hej,
Jag har ett litet dilemma.

Jag har kört Comviq under VÄLDIGT många år, men pga att Comviq inte klarar av att leverera 5G till mig och min iPhone 13 Mini (trots att deras moderföretag Tele2 klarar av att leverera 5G till min iPhone 12 genom abonnemang som ligger under det ramavtal som jag förvaltar på jobbet), så har jag börjat tröttna. Deras snorkiga och otrevliga attityd när man försöker ringa dom för att få hjälp med problemet gör inte direkt saken lättare för mig. :/

Jag har även säkerställt att jag har 5G inom ramen för det abonnemang som jag har, samt följt Apples guide gällande hur man aktiverar 5G för att säkerställa att jag inte missat något på min 13 Mini.

Min fundering är som följer:
Finns det någon seriöst och stabil operatör som inte tar multum för ett abonnemang med 15GB surf, obegränsade samtal, SMS och MMS? I dagsläget betalar jag 225 kr för mitt abonnemang (Fastpris 15 GB hos Comviq), och på grund av att jag reser en del i privatlivet så är det väldigt positivt att kunna ha 5G på de platser där möjligheten finns.

Förtydligande gällande 5G
Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Hej,
Jag har ett litet dilemma.

Jag har kört Comviq under VÄLDIGT många år, men pga att Comviq inte klarar av att leverera 5G till mig och min iPhone 13 Mini (trots att deras moderföretag Tele2 klarar av att leverera 5G till min iPhone 12 genom abonnemang som ligger under det ramavtal som jag förvaltar på jobbet), så har jag börjat tröttna. Deras snorkiga och otrevliga attityd när man försöker ringa dom för att få hjälp med problemet gör inte direkt saken lättare för mig. :/

Jag har även säkerställt att jag har 5G inom ramen för det abonnemang som jag har, samt följt Apples guide gällande hur man aktiverar 5G för att säkerställa att jag inte missat något på min 13 Mini.

Min fundering är som följer:
Finns det någon seriöst och stabil operatör som inte tar multum för ett abonnemang med 15GB surf, obegränsade samtal, SMS och MMS? I dagsläget betalar jag 225 kr för mitt abonnemang (Fastpris 15 GB hos Comviq), och på grund av att jag reser en del i privatlivet så är det väldigt positivt att kunna ha 5G.

Om du är gäkligt snabb så kanske du hinner med Fellos med dubbla surf så länge du är abonent.
https://www.fello.se/
Tror de är telias biliga val typ.

Skälv kör jag 3 och är nöjd. De svarar när man ringeroch försöker hjälpa även om de inte alltid lycks, men man ringer ju väldigt sällan när det fungerar så. Jag kör bara 5GB för 99kr. Och det räcker gott och väl för mig

Länk städad. // MOD
Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Om du är gäkligt snabb så kanske du hinner med Fellos med dubbla surf så länge du är abonent.
https://www.fello.se/
Tror de är telias biliga val typ.

Skälv kör jag 3 och är nöjd. De svarar när man ringeroch försöker hjälpa även om de inte alltid lycks, men man ringer ju väldigt sällan när det fungerar så. Jag kör bara 5GB för 99kr. Och det räcker gott och väl för mig

Fello leverar inte 5G, vilket verkar vara något som TS kräver av någon anledning. Om täckning är bra och hastighet är bra känns det rätt irrelevant om det står LTE eller 5G på skärmen. TS nämner resor, men 4G är mer utbyggt än 5G så det köper jag inte. Roaming utomlands med 5G fungerar dock utmärkt med Fello.

Jag använder dock själv Fello och är väldigt nöjd. Min dotter har också ett abonnemang hos Fello som är både billigare och har mer surf. Abonnemanget står förstås på mig (hon är inte 18) och man behöver inte på något vis bevisa att abonnemangets användare är under 18 år.

28GB för 155kr/mån är svårt att slå.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Fello leverar inte 5G, vilket verkar vara något som TS kräver av någon anledning. Om täckning är bra och hastighet är bra känns det rätt irrelevant om det står LTE eller 5G på skärmen.

Jag använder dock själv Fello och är väldigt nöjd. Min dotter har också ett abonnemang hos Fello som är både billigare och har mer surf. Abonnemanget står förstås på mig (hon är inte 18) och man behöver inte på något vis bevisa att abonnemangets användare är under 18 år.

28GB för 155kr/mån är svårt att slå.

Okej trodde alla hadde 5G.

Men vist ja håller med dig. Väljer häller lite långsamare 4G /3G och får bättre täckning. 5G är ju väldigt luddigt då det finns olika 5G standarder som kan användas och de behöver inte vara snabbare eller bättre.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Skälv kör jag 3 och är nöjd. De svarar när man ringeroch försöker hjälpa även om de inte alltid lycks, men man ringer ju väldigt sällan när det fungerar så. Jag kör bara 5GB för 99kr. Och det räcker gott och väl för mig

Ska ta mig en titt på 3. De har alltid känts som budgetmärke och lite oseriösa för mig? Kanske är annorlunda nuförtiden dock.

Skrivet av nu1mlock:

Fello leverar inte 5G, vilket verkar vara något som TS kräver av någon anledning. Om täckning är bra och hastighet är bra känns det rätt irrelevant om det står LTE eller 5G på skärmen. TS nämner resor, men 4G är mer utbyggt än 5G så det köper jag inte. Roaming utomlands med 5G fungerar dock utmärkt med Fello.

Då jag reser en del så är det givetvis praktiskt med 5G där möjligheten finns, speciellt om du kollar på de hastigheter du oftast får ut på t.ex hotell i storstäder och deras gäst-wifi. Jag har inte en enda upplevelse där jag fått hastigheter som motsvarar det jag får genom att internetdela från min jobbtelefon (som kör 5G). När det kommer till täckningen så stämmer det givetvis att 4G är mer utbyggt, men kollar du på hastigheten så får du också högre hastigheter när du kör 5G. Utöver det har jag ingen lust att betala för något som min operatör inte klarar av att leverera. Jag beklagar om det var otydligt i mitt första inlägg.

Skrivet av nu1mlock:

Jag använder dock själv Fello och är väldigt nöjd. Min dotter har också ett abonnemang hos Fello som är både billigare och har mer surf. Abonnemanget står förstås på mig (hon är inte 18) och man behöver inte på något vis bevisa att abonnemangets användare är under 18 år.

28GB för 155kr/mån är svårt att slå.

De verkar dock ha ökat priserna, då standardpriset för 24 GB ligger på 275 kr/mån numera. Dock har de ett erbjudande i ca 2 timmar till där man får halva priset i två månader.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av sparkar_boll:

De verkar dock ha ökat priserna, då standardpriset för 24 GB ligger på 275 kr/mån numera. Dock har de ett erbjudande i ca 2 timmar till där man får halva priset i två månader.

Priserna har gått upp lite, men tillfälliga kampanjen är nog mer surfen än intropriset om jag inte misstar mig.
Dvs. 16 GB för 165 kr/mån (efter intro) om du hugger nu.

Personligen kör jag t.ex. 4GB / 95 :-, valde att stanna kvar där istället för att gå på 6GB / 105 :-, än så länge.
Väldigt nöjd med Fello överlag.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Hej,
Jag har ett litet dilemma.

Jag har kört Comviq under VÄLDIGT många år, men pga att Comviq inte klarar av att leverera 5G till mig och min iPhone 13 Mini (trots att deras moderföretag Tele2 klarar av att leverera 5G till min iPhone 12 genom abonnemang som ligger under det ramavtal som jag förvaltar på jobbet), så har jag börjat tröttna. Deras snorkiga och otrevliga attityd när man försöker ringa dom för att få hjälp med problemet gör inte direkt saken lättare för mig. :/

Jag har även säkerställt att jag har 5G inom ramen för det abonnemang som jag har, samt följt Apples guide gällande hur man aktiverar 5G för att säkerställa att jag inte missat något på min 13 Mini.

Min fundering är som följer:
Finns det någon seriöst och stabil operatör som inte tar multum för ett abonnemang med 15GB surf, obegränsade samtal, SMS och MMS? I dagsläget betalar jag 225 kr för mitt abonnemang (Fastpris 15 GB hos Comviq), och på grund av att jag reser en del i privatlivet så är det väldigt positivt att kunna ha 5G på de platser där möjligheten finns.

Om du är snabb så har Tele2 kampanj på 30GB (istället för 15GB) med 5G för 249:- i 12 månader. Gäller fram till midnatt idag.

Skrivet av Mega-Dark:

Okej trodde alla hadde 5G.

Men vist ja håller med dig. Väljer häller lite långsamare 4G /3G och får bättre täckning. 5G är ju väldigt luddigt då det finns olika 5G standarder som kan användas och de behöver inte vara snabbare eller bättre.

I vilken värld är 3G någonsin snabbare än 5G?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

De verkar dock ha ökat priserna, då standardpriset för 24 GB ligger på 275 kr/mån numera. Dock har de ett erbjudande i ca 2 timmar till där man får halva priset i två månader.

Dubbel surf gäller tills du byter abonnemang, dvs för alltid om du inte byter abonnemang. Med abonnemang för barn så kostar 28GB 155kr/mån. Fello skiter fullständigt i ifall användaren är under 18 eller inte och har ingen aning om hur många barn du har eller om du tecknar det åt en vän under 18 eller något helt annat, det är ändå du som står på abonnemanget i ditt namn. Annars kostar 16GB 165kr/mån och 32GB kostar 215kr/mån.

"Dubbel surf-erbjudandet" gäller kvällen ut, men den dubbla surfen gäller så länge du behåller abonnemanget. Utöver det så är det 2 månader till halva priset.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Om du är gäkligt snabb så kanske du hinner med Fellos med dubbla surf så länge du är abonent.
https://www.fello.se/
Tror de är telias biliga val typ.

Skälv kör jag 3 och är nöjd. De svarar när man ringeroch försöker hjälpa även om de inte alltid lycks, men man ringer ju väldigt sällan när det fungerar så. Jag kör bara 5GB för 99kr. Och det räcker gott och väl för mig

Var har de 5GB för 99kr?

Skrivet av nu1mlock:

Fello leverar inte 5G, vilket verkar vara något som TS kräver av någon anledning. Om täckning är bra och hastighet är bra känns det rätt irrelevant om det står LTE eller 5G på skärmen. TS nämner resor, men 4G är mer utbyggt än 5G så det köper jag inte. Roaming utomlands med 5G fungerar dock utmärkt med Fello.

Jag använder dock själv Fello och är väldigt nöjd. Min dotter har också ett abonnemang hos Fello som är både billigare och har mer surf. Abonnemanget står förstås på mig (hon är inte 18) och man behöver inte på något vis bevisa att abonnemangets användare är under 18 år.

28GB för 155kr/mån är svårt att slå.

155kr/mån för 28GB var någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Var har de 5GB för 99kr?

155kr/mån för 28GB var någonstans?

Du var tyvärr ca 35 minuter för sen, då erbjudandet gick ut vid 00-slaget. Kanske har dom ytterligare erbjudanden runt Black Friday.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Du var tyvärr ca 35 minuter för sen, då erbjudandet gick ut vid 00-slaget. Kanske har dom ytterligare erbjudanden runt Black Friday.

Hos Fello? Jag såg inget 28Gb för 155 kr där innan tolvslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hos Fello? Jag såg inget 28Gb för 155 kr där innan tolvslaget.

Irrelevant eftersom det är för sent nu.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Irrelevant eftersom det är för sent nu.

Erbjudandet finns dock kvar på deras sida as we speak. Sen om dom hedrar det eller inte är ju en annan sak, står ju att det bara gäller fram t.o.m 31:a oktober.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Irrelevant eftersom det är för sent nu.

Jag var aldrig intresserad men det är fortfarande relevant då det det erbjudandet du skrev bara gällde seniorer inte de under 55.

Permalänk
Rekordmedlem

En liten undring bara, varför ska man prompt ha 5g med så liten datamängd ?
Det tar ju bara sekunder att kommunicera så lite, kanske nån minut och med 4g räcker det ju alltid nån minut.

Jag förstår inte riktigt vitsen att jaga 5g om man inte har obegränsat med data, själv har jag funderat på att skaffa en 5g telefon för att 5g modem är mycket dyrare och för att jag tror det skulle kunna innebära en märkbar förbättring....

(Telenor Obegränsat som jag testar just nu via 4g.)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Ska ta mig en titt på 3. De har alltid känts som budgetmärke och lite oseriösa för mig? Kanske är annorlunda nuförtiden dock.

Då jag reser en del så är det givetvis praktiskt med 5G där möjligheten finns, speciellt om du kollar på de hastigheter du oftast får ut på t.ex hotell i storstäder och deras gäst-wifi. Jag har inte en enda upplevelse där jag fått hastigheter som motsvarar det jag får genom att internetdela från min jobbtelefon (som kör 5G). När det kommer till täckningen så stämmer det givetvis att 4G är mer utbyggt, men kollar du på hastigheten så får du också högre hastigheter när du kör 5G. Utöver det har jag ingen lust att betala för något som min operatör inte klarar av att leverera. Jag beklagar om det var otydligt i mitt första inlägg.

De verkar dock ha ökat priserna, då standardpriset för 24 GB ligger på 275 kr/mån numera. Dock har de ett erbjudande i ca 2 timmar till där man får halva priset i två månader.

Jag skulle rekommendera dig att kolla upp 3s täckningskarta innan du gör en ev. beställning hos Tre. Tres nät är rätt så mycket mindre sett till hela landet än Tele2s nät. Jag skulle inte kunna rekommendera Tre om du reser i hela landet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Min fundering är som följer:
Finns det någon seriöst och stabil operatör som inte tar multum för ett abonnemang med 15GB surf, obegränsade samtal, SMS och MMS? I dagsläget betalar jag 225 kr för mitt abonnemang (Fastpris 15 GB hos Comviq), och på grund av att jag reser en del i privatlivet så är det väldigt positivt att kunna ha 5G på de platser där möjligheten finns.

Är du säker på att du verkligen har 5G i ditt abonnemang?

Jag har också Comviq Fastpris 15 GB för 225 kr/mån och i mitt abonnemang ingår inte 5G. För att få 5G så måste jag teckna mig för fastpris 30 GB eller högre.

Men det vad det som gällde när jag tecknade abonnemanget för ett drygt år sedan. Nu ser jag att man kan teckna sig för 10 GB (195/mån) eller 20 GB (225/mån) och då ingår det 5G.

Jag tror att det enda du behöver göra är att teckna dig för ett nytt abonnemang utan bindningstid för att få 5G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Ska ta mig en titt på 3. De har alltid känts som budgetmärke och lite oseriösa för mig? Kanske är annorlunda nuförtiden dock.

Testa Hallon för 19:-/mån i 4 månader med 4GB/mån, samma nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Var har de 5GB för 99kr?

Det var ett erbjudande. 5Gb för 99 (100kr rabatt) i ett år. Men senast som som det skulle gå ut så ringde de skälva och förlängde det. Tror jag är inne på treje eller fjärde året nu på det erbjudandet. 🤔.
Min bror och syster har samma de med.
Och skulle de inte sänka så brukar jag lite hota om att byta till typ hallon.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av kalle-anka:

Är du säker på att du verkligen har 5G i ditt abonnemang?

Jag har också Comviq Fastpris 15 GB för 225 kr/mån och i mitt abonnemang ingår inte 5G. För att få 5G så måste jag teckna mig för fastpris 30 GB eller högre.

Men det vad det som gällde när jag tecknade abonnemanget för ett drygt år sedan. Nu ser jag att man kan teckna sig för 10 GB (195/mån) eller 20 GB (225/mån) och då ingår det 5G.

Jag tror att det enda du behöver göra är att teckna dig för ett nytt abonnemang utan bindningstid för att få 5G.

Nu kollade jag i Mina Sidor hos Comviq, och tydligen hade inte jag 5G alls i mitt abonnemang? Däremot så står det att jag kunde uppgradera till 20 GB för samma kostnad och få 5G vilket jag gjorde. Det står också nu på deras Mina Sidor när man gått in i någon undermeny att jag faktiskt ska ha tillgång till 5G, vilket jag inte fått än. Jag har ställt in rätt inställningar på min iPhone 13 Mini så det måste i så fall vara fel på deras tekniska system eller att det på något sätt är fel på mitt SIM-kort.

Jag ska prova att chatta med dom imorgon och se vad de säger. Därefter så kanske jag fortsätter leta efter ny operatör om de inte löser problemet, för nu ska jag faktiskt ha möjligheten att använda 5G i mitt abonnemang.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Nu kollade jag i Mina Sidor hos Comviq, och tydligen hade inte jag 5G alls i mitt abonnemang? Däremot så står det att jag kunde uppgradera till 20 GB för samma kostnad och få 5G vilket jag gjorde. Det står också nu på deras Mina Sidor när man gått in i någon undermeny att jag faktiskt ska ha tillgång till 5G, vilket jag inte fått än. Jag har ställt in rätt inställningar på min iPhone 13 Mini så det måste i så fall vara fel på deras tekniska system eller att det på något sätt är fel på mitt SIM-kort.

Jag ska prova att chatta med dom imorgon och se vad de säger. Därefter så kanske jag fortsätter leta efter ny operatör om de inte löser problemet, för nu ska jag faktiskt ha möjligheten att använda 5G i mitt abonnemang.

Kan nog behövas nytt simkort för att det ska hoppa igång.

Varför är du så inne på 5g förresten?
Jag låste min iphone till att inte använda 5g då jag tyckte den hoppa väldigt mycket mellan 4g och 5g vilket jag fick känslan av att det drog mer batteri. Sen vet jag inte i vilket läge man faktiskt har nytta av den hastigheten på en telefon.

Har själv comviq familj 565kr för 3personer 30gb per person. Man kan även skapa en ”familj” med vänner. 😊

Lycka till i djungeln.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Nu kollade jag i Mina Sidor hos Comviq, och tydligen hade inte jag 5G alls i mitt abonnemang? Däremot så står det att jag kunde uppgradera till 20 GB för samma kostnad och få 5G vilket jag gjorde. Det står också nu på deras Mina Sidor när man gått in i någon undermeny att jag faktiskt ska ha tillgång till 5G, vilket jag inte fått än. Jag har ställt in rätt inställningar på min iPhone 13 Mini så det måste i så fall vara fel på deras tekniska system eller att det på något sätt är fel på mitt SIM-kort.

Jag ska prova att chatta med dom imorgon och se vad de säger. Därefter så kanske jag fortsätter leta efter ny operatör om de inte löser problemet, för nu ska jag faktiskt ha möjligheten att använda 5G i mitt abonnemang.

Har du kollat att Comviq verkligen har 5G täckning där du befinner dig? https://www.comviq.se/tackning
Ifall du filtrerar så att du bara ser 5G så märker du att det inte är täckning överallt.

Jag uppgraderade för övrigt mitt abonnemang också idag till 20 GB och 5G. Jag får se ifall jag har täckning där jag enligt kartan ska ha det.

Permalänk
Medlem

Comviqs utbyggnad av 5G har varit rätt sopig (eller, snarare, Tele2 som ju äger Comviq), och det är ett av skälen till att jag nu byter från Comviq till Fello. Det kan tycks konstigt, då Fello inte har 5G (än) men min fru har Fello/Telia, liksom mina barn, och de får oftast snabbare datatrafik på sina 4G än jag får på 4G/5G på Comviq.

Så för mig i dagsläget ser jag inga problem med att Fello bara har 4G. Det kan ändras framöver såklart, när 3G-nätet släcks helt och samtalstäckningen (som då blir endast 4G via VoLTE) därmed blir lite sämre än idag. Vi får se.

(Däremot var det ett stort problem att Fello var slöa med att införa VoLTE på 4G, men det är historia nu)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Skrivet av kalle-anka:

Har du kollat att Comviq verkligen har 5G täckning där du befinner dig? https://www.comviq.se/tackning
Ifall du filtrerar så att du bara ser 5G så märker du att det inte är täckning överallt.

Jag uppgraderade för övrigt mitt abonnemang också idag till 20 GB och 5G. Jag får se ifall jag har täckning där jag enligt kartan ska ha det.

Ja, jag har 5G-täckning där jag är. Jag förvaltar som sagt ett Tele2-ramavtal på jobbet och jag har 5G-täckning på jobbtelefonen som har abonnemang från det ramavtalet (och är en iPhone 12) hemma. Vi får helt enkelt se under morgondagen.

Skrivet av Pirum:

Comviqs utbyggnad av 5G har varit rätt sopig (eller, snarare, Tele2 som ju äger Comviq), och det är ett av skälen till att jag nu byter från Comviq till Fello. Det kan tycks konstigt, då Fello inte har 5G (än) men min fru har Fello/Telia, liksom mina barn, och de får oftast snabbare datatrafik på sina 4G än jag får på 4G/5G på Comviq.

Så för mig i dagsläget ser jag inga problem med att Fello bara har 4G. Det kan ändras framöver såklart, när 3G-nätet släcks helt och samtalstäckningen (som då blir endast 4G via VoLTE) därmed blir lite sämre än idag. Vi får se.

(Däremot var det ett stort problem att Fello var slöa med att införa VoLTE på 4G, men det är historia nu)

Jo, att Fello inte har 5G är ett problem. Jag hade kunnat byta om de hade erbjudit 5G, men Tele2 klarar av att leverera 5G i mitt hem och hela vägen till kontoret så det är ganska lugnt.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Hej,
Jag har ett litet dilemma.

Jag har kört Comviq under VÄLDIGT många år, men pga att Comviq inte klarar av att leverera 5G till mig och min iPhone 13 Mini (trots att deras moderföretag Tele2 klarar av att leverera 5G till min iPhone 12 genom abonnemang som ligger under det ramavtal som jag förvaltar på jobbet), så har jag börjat tröttna. Deras snorkiga och otrevliga attityd när man försöker ringa dom för att få hjälp med problemet gör inte direkt saken lättare för mig. :/

Jag har även säkerställt att jag har 5G inom ramen för det abonnemang som jag har, samt följt Apples guide gällande hur man aktiverar 5G för att säkerställa att jag inte missat något på min 13 Mini.

Min fundering är som följer:
Finns det någon seriöst och stabil operatör som inte tar multum för ett abonnemang med 15GB surf, obegränsade samtal, SMS och MMS? I dagsläget betalar jag 225 kr för mitt abonnemang (Fastpris 15 GB hos Comviq), och på grund av att jag reser en del i privatlivet så är det väldigt positivt att kunna ha 5G på de platser där möjligheten finns.

När bytte du simkort senast ? Kan vara så att du ha simkort som inte stödjer 5G helt enkelt. Jag har själv 5G via Comviq i typ alla städer och tätbebyggda områden. Sen ser jag inte direkt någon poäng med 5G om ändå inte har obegränsad surf.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Fello kör dubbel surf nu igen för er som vart intresserade och missade förra gången.
Ni har till 3 mars på er, om det fortfarande är intressant o ni anser det vart ett bra erbjudande.
https://www.fello.se/

Länk städad. // MOD
Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Moderator
Moderator

Just nu kör Fello även billigaste abonnemanget på kampanj, gäller till imorgon.

6GB iso 3GB för 105:-/månad (+ halva priset första två månaderna, tre månader med en invite.)
"Gäller beställningar t.o.m. 18 februari 2024".

https://www.fello.se/

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Just nu kör Fello även billigaste abonnemanget på kampanj, gäller till imorgon.

6GB iso 3GB för 105:-/månad (+ halva priset första två månaderna, tre månader med en invite.)
"Gäller beställningar t.o.m. 18 februari 2024".

https://www.fello.se/

Beställde just det.

Surfar runt 1,5-2GB / månad och har kört Comviq Kontant sen det bara fanns de att välja på som kontantkort (1997 typ), men nu fick det räcka. 145 kr/5GB har vi tankat på, varenda månad, ska bli skönt att få mer surf, billigare och samtidigt slippa tanka själv

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Beställde just det.

Surfar runt 1,5-2GB / månad och har kört Comviq Kontant sen det bara fanns de att välja på som kontantkort (1997 typ), men nu fick det räcka. 145 kr/5GB har vi tankat på, varenda månad, ska bli skönt att få mer surf, billigare och samtidigt slippa tanka själv

Jag blev inspirerad av denna tråd och gjorde likadant, bytte från Comviq 145 kr månaden abonnemang till Fello 105 kr månaden. 40 kr billigare och får dessutom spara surfen från månad till månad. Jag är trött på att tillhöra kategorin trogna lurade kunder.

Permalänk
Medlem

Vimla har 10 kr/mån i 3 månader på alla deras abonnemang nu, utan bindningstid så klart. Så kan man byta till något annat om 3 månader igen.