Får ingen bild från grafikkortet

Permalänk
Medlem

Får ingen bild från grafikkortet

Hej, jag behöver hjälp.
Fick hem mina nya dator från komplett igår och när jag kopplade dp kabel och hdmi kabel till grafikkortet så fick jag inte bild. Kopplade hdmi till moderkortet och kom in i Windows och öppnade enhetshanteraren och kollade grafikkortet.
6950xt. Hade utropstecken ikon över sig. Kod 43.
Jag testade att googla. Uppdaterade drivrutiner och installerade om dom. Testat att inaktivera och aktivera och installera om. Fortfarande ingen bild från kortet fast jag ser det i enhetshanteraren. Utropstecken försvinner efter nya drivers men kommer tillbaka efte varje omstart. Har kollat om det är kablar som åkt ur i frakten men verkar inte vara det heller. Snälla hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Jag hade nog kontaktat deras support https://www.komplett.se/kundservice/?_gl=1*rwlsiq*_up*MQ..&gc...

Men en grej att börja med är att ta ut kortet och kolla så att inget är skadat runt pcie kontakten på moderkortet och grafikkortet, och sedan sätta tillbaka det och se igen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jobre:

Hej, jag behöver hjälp.
Fick hem mina nya dator från komplett igår och när jag kopplade dp kabel och hdmi kabel till grafikkortet så fick jag inte bild. Kopplade hdmi till moderkortet och kom in i Windows och öppnade enhetshanteraren och kollade grafikkortet.
6950xt. Hade utropstecken ikon över sig. Kod 43.
Jag testade att googla. Uppdaterade drivrutiner och installerade om dom. Testat att inaktivera och aktivera och installera om. Fortfarande ingen bild från kortet fast jag ser det i enhetshanteraren. Utropstecken försvinner efter nya drivers men kommer tillbaka efte varje omstart. Har kollat om det är kablar som åkt ur i frakten men verkar inte vara det heller. Snälla hjälp mig!

Råkar inte vara som så att du har pci-e riser i chassit? Om så prova montera grafikkortet utan den.

Annars hade jag nog helt enkelt dragit iväg ett mail till komplett alternativt ringa dom det första du gör på måndag

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Ska ringa och skriva. Kanske är ute och cyklar nu men. Jag ser i enhetshanteraren under händelser att dagen som den skickades iväg, alltså innan jag fick den. Där står det en fel kod att grafikkortet inte vill starta.

Permalänk
Medlem

Ta ut kortet och kabeln sätt in igen prova det, om det inte löser så bör du reklamera datorn. Du har ändå betalat för att få en fungerande dator man ska inte behöva sitta pilla med sånt.

Kolla också ifall kortet ser skadat ut på nåt sätt ?