The Economist utser Jensen Huang till ”bästa vd 2023”

Permalänk
Melding Plague

The Economist utser Jensen Huang till ”bästa vd 2023”

Nvidias enorma framgångar på AI-marknaden leder till att brittiska tidskriften The Economist ger företagets vd utmärkelsen ”årets bästa vd” för 2023.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vaddå. Jag som trodde Bobby Cockdick skulle vara med på listan o.O XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Vaddå. Jag som trodde Bobby Cockdick skulle vara med på listan o.O XD

Bobby vad??

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Bobby vad??

B o b b y

_______

Kul för Nvidia, det känns väl som att han ofta får cred...?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Aktieägarna håller med, +239% år 2023....

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Aktieägarna håller med, +239% år 2023....

Det är väl i princip perspektivet de rankats utifrån?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ska man gå efter hur personalen rankar så låg nog Bobby jävligt pyrt till, om han nu inte hade fått kicken då förstås

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Väntar på kommentar som gnäller på höga priser på grafikkort.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Väntar på kommentar som gnäller på höga priser på grafikkort.

De rika blir rikare och du vill höra böndernas klagan på att brödet är för dyrt.

Ok. Grafikkorten är för dyra.

Som tur är behöver vi inte grafikkort för att överleva. Så man kan välja att inte köpa dem. Eller köpa begagnade.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av dagas:

De rika blir rikare och du vill höra böndernas klagan på att brödet är för dyrt.

Ok. Grafikkorten är för dyra.

Som tur är behöver vi inte grafikkort för att överleva. Så man kan välja att inte köpa dem. Eller köpa begagnade.

Problemet är att folk vill ha fantasipriser för 3-5 år gamla kort.

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läste att även arbetarna på Nvidia tycker att Jensen är en bra VD. Aktieägarna är nog glada i alla fall.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Välförtjänt, grattis.

Permalänk
Medlem

Han är så fin med skinnjackan.

Permalänk
Skrivet av mattsson69:

Problemet är att folk vill ha fantasipriser för 3-5 år gamla kort.

Problemet är inte att folk vill ha det, problemet är att de får det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattsson69:

Problemet är att folk vill ha fantasipriser för 3-5 år gamla kort.

Fast är det fantasipriser om priser på nya grafikkort bara stiger och stiger? Nä.
Ett grafikkort som kostade 5000kr för 5 år sedan kan kosta lika mycket idag begagnat om priset på nya är avsevärt högre. Inget konstigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

AMD-fansen gick i bitar av denna nyhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

AMD-fansen gick i bitar av denna nyhet.

Och du fick en massiv erektion?

Permalänk

med en så högkvalitativ skinnjacka är jag inte förvånad

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattsson69:

Problemet är att folk vill ha fantasipriser för 3-5 år gamla kort.

Det är ju för att:

1) Dom som vill köpa, vill ha toppmodellerna till begagnatpris från 2012 talet. Alltså låta nån annan stå för förlusten.
2) Nya High-end kort, även lågprismärken kostar så mycket som en riktig grym gaming dator kostade för 7 år sen.

Så problemen är i verkligheten att vi har accepterat det nya prisläget. Så länge folk köper nya kort til 20K+ spänn
och det säljer bra, så finns INGET incitament att sälja billigare.

Dessutom finns det riklig med "kompisar" på Blocket som anser sig ha rätt till ditt 3 år gamla 3090 som du köpte för 25K till 3000,- spänn, då ska du helst ha levererat det själva, med limousin och säkerhetspatrull medan du dansar fortnite dans och tackar ödmjykt för att nån vill bevara det urgamla kort du givetvis bara ska vara glad för att bli av med.

Permalänk
Medlem

"bäst" säger inte så mycket utan kontext, fanns garanterat någon som är bäst på tortyr också.

"Jensen Huang toppar listan i såväl värdeökning för ägarna som hur nöjda anställda är med både sin vd och med tillvaron på företaget." Lustigt att det inte nämns något om kundernas åsikter.

Visa signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

"bäst" säger inte så mycket utan kontext, fanns garanterat någon som är bäst på tortyr också.

"Jensen Huang toppar listan i såväl värdeökning för ägarna som hur nöjda anställda är med både sin vd och med tillvaron på företaget." Lustigt att det inte nämns något om kundernas åsikter.

Kunderna har ju egentligen ingen aning om hur bra någon är som VD, de får bara se det företaget vill att de ska se.
En VD ska helt enkelt göra det ägarna begär och samtidigt försöka hålla igång företaget och planera för framtiden. Inget konstigt direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Kunderna har ju egentligen ingen aning om hur bra någon är som VD, de får bara se det företaget vill att de ska se.
En VD ska helt enkelt göra det ägarna begär och samtidigt försöka hålla igång företaget och planera för framtiden. Inget konstigt direkt.

Ja jag vet inte hur mycket en VD har att göra med prissättningen, stort företag med många produkter där inte alla var lika illa prissatta förstås. Hur stor del av vinstmarginalen som kom från Nvidias bestämde sig för att kopiera scalperpriser har jag ingen aning om men jag brukar inte köpa "jag bara höll i kniven"-argumentet när det gäller Jensen.

Visa signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Ja jag vet inte hur mycket en VD har att göra med prissättningen, stort företag med många produkter där inte alla var lika illa prissatta förstås. Hur stor del av vinstmarginalen som kom från Nvidias bestämde sig för att kopiera scalperpriser har jag ingen aning om men jag brukar inte köpa "jag bara höll i kniven"-argumentet när det gäller Jensen.

VD har sällan direkt att göra med just prissättning, men har definitivt i sitt uppdrag att hitta vilken mix av produkter som är lämpligt för företaget, I Nvidias fall så får de vanliga konsumenterna mindre och mindre betydelse jämfört med stora företag som är villiga att betala betydligt mycket mer per krets än vad en gamer någonsin kommer att klara, men att då i mixen kräma ut maximalt även på gamingkorten är rätt logiskt och kan mycket väl komma från vd

Permalänk
Medlem
Skrivet av pYjamas:

Och du fick en massiv erektion?

Va? Nej! Jag är ett stort fan av AMD och blev glad för denna nyhet!
Det sitter en AMD CPU och ett Nvidia grafikkort i min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

"bäst" säger inte så mycket utan kontext, fanns garanterat någon som är bäst på tortyr också.

"Jensen Huang toppar listan i såväl värdeökning för ägarna som hur nöjda anställda är med både sin vd och med tillvaron på företaget." Lustigt att det inte nämns något om kundernas åsikter.

Nä, det är faktiskt jätterimligt att inte kunder har något att säga till om. De har verkligen noll insikt i hur en VD sköter sitt jobb. Om något blr de kanske lyssna ännu mer på just de anställda (och se till att de kan uttrycka ärliga åsikter i undrrsökningen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

"bäst" säger inte så mycket utan kontext, fanns garanterat någon som är bäst på tortyr också.

"Jensen Huang toppar listan i såväl värdeökning för ägarna som hur nöjda anställda är med både sin vd och med tillvaron på företaget." Lustigt att det inte nämns något om kundernas åsikter.

Nästan alla deras kunder är nöjda eftersom de köpt deras produkter. Hade de varit missnöjda skulle Nvidias försäljning gått ner.
Jag tycker Nvidia har höga priser men eftersom kunderna fortfarande köper är inte priset för högt. Är du nöjd med ett pris köper du produkten, är du inte nöjd med priset köper du den inte. Och folk fortsätter att köpa Nvidia och bekräftar då att deras prissättning är helt rätt.

Permalänk
Medlem

Bästa hurdå? Största möjliga vinst på kortast möjliga tid avhängt alla andra perspektiv? För i så fall... Japp. Bra val.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Håller med The Economist. Att omrikta ett grafikkortsföretag från spelare till A.I var en satsning som bar ohyggligt bra med frukt.

DEN värdeökningen också....Jensen Huang vann. Tror inte något icke-statligt bolag kommer gå om dem på 10år

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]