Spotify höjer Premium-priset till 119 kronor

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Ja det jobbiga är ju bara att det inte går på datorn eller jobbdatorn?

Det går om man vill, finns Android emulatorer men det är mest bara bök. Jag har inget behov av att köra Spotify på en dator hemma eller på jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Så jag tänkte med, barnen gillar Apple Arcade även om det kommer få nya intressanta spel och jag tar själv Apple TV+ då och då när det kommer ny serie.

Tycker dock Spotify fungerar bättre för det sättet jag lyssnar på med förslag och mixade spellistor, men är nog mest en vanesak kanske. Nu finns ju dessutom Apple Music som beta till PC och man har Cider (https://cider.sh/) som fungerar helt ok.

Lite tråkigt och samtidigt bra (beroende på hur många man är i familjen) när abonnemangen gäller upp till 5-6 familjemedlemmar, för oss som bara är tre så innebär det ju en högre kostnad än för de som är 6 per person.

<Uppladdad bildlänk>

Undersökte lite nu. Tror dealbreakern för mig är Apple Music verkar sakna liknande funktion som ”spotify connect”. Använder den dagligen för sonos och andra enheter.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Har sneglat på den hemsidan för en NordVPN delning för en billig peng. Den är legit alltså?

För mig fungerade den klanderfritt och har inte fått kontot länsat.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Undersökte lite nu. Tror dealbreakern för mig är Apple Music verkar sakna liknande funktion som ”spotify connect”. Använder den dagligen för sonos och andra enheter.

Apple tycker att du ska köra AirPlay, får man anta.

onödigt ord bort
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

Har aldrig tänkt på det men för typ 2 v sen testade jag spotify på mina studiohögtalare koppplade till datorn....och sen samma låt från mitt itunes-bibliotek. Herregud, skillnaden va enorm. TRodde inte det va så illa.

Jag tycker det beror mycket på låten. Vissa låtar på Spotify har riktigt usel kvalitet.

Men jag tror det kvittar för den stora massan i slutändan. Personligen är det extremt sällan jag finlyssnar. Musik har jag bara i bakgrunden när jag jobbar, fest eller liknande. Då kvittar det för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kostnad/mån innan streaming 1500-2000kr, efter streaming uppfanns ca 300 i snitt, streaming drygt 100-lappen, något enstaka album i limited edition 🙂

Permalänk
Skrivet av wingman92:

eller så kör man youtube premium för samma pengar och får reklamfri youtube och youtube music

Håller med, hyfsat nöjd med mitt Youtube Premium. Bättre än Spotify tycker jag iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Undersökte lite nu. Tror dealbreakern för mig är Apple Music verkar sakna liknande funktion som ”spotify connect”. Använder den dagligen för sonos och andra enheter.

Du kan köra Airplay eller Airplay 2 till Sonos sedan några år tillbaka eller så kan du köra AppleMusic via Sonos Appen
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Du kan köra Airplay eller Airplay 2 till Sonos sedan några år tillbaka eller så kan du köra AppleMusic via Sonos Appen
.

Kanske en kompromiss som kan funka. Ska köra en gratis testmånad med Apple one och ta beslut sen.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Kanske en kompromiss som kan funka. Ska köra en gratis testmånad med Apple one och ta beslut sen.

Jag gjorde faktiskt likadant nyss, mer för jag funderade på att kanske ersätta mina Sonos med Homepods på sikt.
Apple Music är helt ok men måste säga att Spotifys "discover weekly" är en av mina favoriter och är inte helt kompis med Apples GUI.

Sen är alla delade spellistor man kör med folk ytterligare ett argument för att ligga kvar hos Spotify för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Jag gjorde faktiskt likadant nyss, mer för jag funderade på att kanske ersätta mina Sonos med Homepods på sikt.
Apple Music är helt ok men måste säga att Spotifys "discover weekly" är en av mina favoriter och är inte helt kompis med Apples GUI.

Sen är alla delade spellistor man kör med folk ytterligare ett argument för att ligga kvar hos Spotify för mig.

Går liksom inte att byta ut Sonos mot homepod. Har ju Sonos playbar + sub i vardagsrummet och en play i köket. Homepads lineup är liksom inte i närheten av Sonos...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Helt nöjd med Youtube Premium/Music här, slutade med Spotify för några år sen och har provat Tidal, Apple Music, Amazon efter det men det har slutat med att jag tycker att YT music är "tillräckligt bra"

Spotify är väl sämst av alla streamingtjänsterna på att betala artisterna? Redan där stort minus för mig

Jag har nyligen gått över från Spotify till Youtube Music när man blev påtvingad vanliga Premium istället för Premium Lite. Jag har dock inte riktigt vant mig ännu.. Saknar saker som ”Discover weekly” som Spotify har, som baseras på musik som jag lyssnar på. Finns något liknande alternativ på YT Music? Det sägs att det ska finnas, men hittar inget liknande.. Likaså saknar jag Spotify Connect som alla mina enheter har, nu får jag köra Airplay istället och det låter crap i jämförelse tyvärr. :/ Antar att det inte finns någon Yutube Connect? Ja mina enheter har ju inte det ändå i så fall tyvärr.

Känns som Spotify har en hel del som Youtube music saknar.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Jag har nyligen gått över från Spotify till Youtube Music när man blev påtvingad vanliga Premium istället för Premium Lite. Jag har dock inte riktigt vant mig ännu.. Saknar saker som ”Discover weekly” som Spotify har, som baseras på musik som jag lyssnar på. Finns något liknande alternativ på YT Music?

Om du går till Utforska --> Nyheter --> Ny musik så finns det en spellista med 30 låtar som är generade efter din musiksmak. Sen om den är lika bra som Discover weekly kan jag dock inte svara på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500