fingeravtryck och oförseglat X670E Hero nytt topp Asus moderkort från Komplett.se

Permalänk

fingeravtryck och oförseglat X670E Hero nytt topp Asus moderkort från Komplett.se

Tja!

Vill rådfråga om dilemma...

Kärnfrågan/problemet:
När jag fick moderkortet, var det
1. ingen försegling (alla som haft kartongen har fritt kunnat taga ut det och använda/testa/pilla, sedan lägga tillbaka och nästa hade inte kunnat veta - i princip)
2. fingeravtryck på CPU-hållare armen och ett till ställe mitt på. Också, 1-2mm av fingeravtrycket är bortsuddat då jag öppnade med handduk, och alla pins verkar vara i sin ordning.
(Och rätt mycket av stora partiklar damm, typ kartong/förpackningsdamm).

Bilder: https://imgur.com/a/ivfocx4

Produkten marknadsfördes/såldes som en ny och fullvärdig produkt - inte "refurbished", returex, demoex, B-grade, et cetera. (Om inte reapriset i sig betyder något "mellan raderna" dvs.)
Jag vill inte få problem senare under användningen, utan vill ha en riktig full kvalité och livslängd av produkt!

Väntade 2v på att få det, har legat oanvänt nu i 3+v utav respekt för Asus och Komplett ifall det ska returneras.
Ska jag lägga tiden och mödan på att byta ut det, till nu dyrare dock ordinarie pris (7.3K), eller över- reagerar/tänker jag det hela?
Jag personligen lutar nu mot taga rabatten och hoppas på att det inte rakt av är någon dåligt med kortet, utan bara nåt litet trams som råkade hända, (Hade personen använt handskar hade jag ju aldrig misstänkt nåt!)

Vad är din syn på saken?
Hur/vad skulle du ha gjort?

Finns det någon med bra insikt i branchen och/eller erfarenhet?

Bakgrund:
På Black Friday reade många ut 'Asus ROG Crosshair X670E Hero' från typiska 7.8K till 6.3K, när jag väl hade satt mig in i moderkorten och beslutade att köpa ett som kostar lika mycket som själva processorn, var det Amazon.se och Komplett.se(.no) som hade kvar reapriset. Amazon hade i lager, Komplett var det 1v (som blev 2v), jag bestämde för lokalt och Skandinaviskt.

Jag är i kontakt med Komplett och Asus Nordic.

Komplett säger att de fick exemplaret så, hade inte givit någon anställd någon uppgift att göra något med moderkortet, och skickade ut det samma dag. Och att leverantören är Asus Nordic, alltså obruten kedja till tillverkaren.
De ger mig först ~5% ytterligare rabattoch sedan ~10%.

Asus Nordic lutar försiktigare mot att jag borde returnera. Och säger att det är en mellanhand emellan dem och Komplett.
De hävdar att det borde vara förseglat. Men en internetsökning ger att många säger att moderkort vanligtvis kommer i oförseglade lådor, och som jag förstår utifrån det, att detta är industristandard och norm.

Ingen kan/vill svara på vad moderkortets historik är och vad som kan ha hänt.

Räcker fint med ett språk på Sweclockers. // MOD
Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

Nu när det är bevisat och erkänt att kortet levererades så, så är det väl lika bra att börja använda det, fungerar minsta lilla sak inte som det ska, så vet du ju vad du kan skylla på, oavsett om det faktiskt är orsaken.

Annars bör du kunna få ett nytt färskt moderkort utan extra kostnad, så länge du returnerar detta eller få pengarna tillbaka. Ditt val.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Fungerar det som det ska och inget fattas skulle jag kört på och använt det. Orka bråka för fingeravtryck och lite damm...

Visa signatur