11st Seagate Ironwolf Nas 12tb Sata som snurrat 2-4 år

Permalänk
Medlem

11st Seagate Ironwolf Nas 12tb Sata som snurrat 2-4 år

Hej

I samband med en flytt har jag bestämt mig för att pensionera stora delar av min lagring och har därför 11st Seagate Ironwolf Nas 12tb Sata som snurrat 2-4 år till försäljning. För att undvika missförstånd är samtliga inköpta så långt bak i tiden att det inte finns någon garanti kvar för dem.

Samtliga har diskstatus bra i Crystaldiskinfo (se länk nedan)

https://imgur.com/a/cMWtUGT

Pris:

1 st = 1500
2 st = 2700
4 st = 5000
11 st = 12000

Nypris från webhallen 3700 men de är lite dyra då Computersalg har likadana för drygt 3100. I snitt blir det ungefär 1/3 av nypris vid köp av alla 11. Osäker på vad de egentligen är värda men vi startar såhär så ser vi var vi hamnar.

Skickar med ett 12 lr 24 portars sata kontrollerkort och ett gäng satakablar plus strömförgrenare vid köp av alla (köparen får själv välja om den önskar 12 eller 24 portsvarianten)

Om ni önskar 1,2 lr 4 för ovan priser skriv vilka serienummer ni vill hämta. Diskarna finns i Malmö fram till 20/1 och därefter 7 mil söder om Stockholm. Vill ni att jag ska hålla dem åt er kommer jag vilja ha en mindre förskottsavgift.

Budar ni under priserna kommer jag avvakta några dagar innan jag accepterar budet med all sannolikhet.

Sätter utgångspris 12000 men egentligen är det ett pris jag avslutar på. Jag kommer såklart uppdatera vartefter om jag säljer 1-4 diskar enskilt. Väljer endast avhämtning med tanke på attdet är hårddiskar och Postnord är inte direkt duktiga på att hantera paket varsamt men kan skicka om det blir en nödvändighet men då endast på köparens ansvar och risk...

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej!

Nyper gärna 4st.

Mvh Kalle

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna fyra stycken

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ta de resterande tre.

Permalänk
Medlem

Tja, ser ut som att vi kan stänga den här nu, ska bara komma överens om logistiken på ett bra sätt med köparna.

Permalänk
Medlem

Hej

Nu känner jag att vi kan stänga detta. Alla diskar är tingade osv.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad