Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått hem byxorna från teeshoppen och kan uttala sig om kvaliteten och storleken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ol-korv:

Är det någon som fått hem byxorna från teeshoppen och kan uttala sig om kvaliteten och storleken?

Jag fick hem dem snabbt efter beställning. Jag gick upp en storlek i midjan enligt deras rekommendationer men det tyckte jag blev för stort. Skickade därför tillbaka dem för att byta till den storlek jag brukar ha. Längden var jag också lite osäker på så jag beställde hem två längder som jag har i andra byxor där jag tyckte den kortare satt bäst.

Kvaliteten kändes helt OK, tillräckligt bra för att jag ville byta och inte lämna tillbaka dem. Hade lite funderingar på formen dock, de kändes lite slappa runt knän, men jag misstänker att det kan ha med storleken att göra.

Beställde också hem 10st basis muscle tees som satt bra. De kändes lite tunna i tyget så får se hur många tvättar de klarar.

Permalänk
Medlem

Ica Maxi Flygstaden Halmstad har massa lego på rea.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Jag fick hem dem snabbt efter beställning. Jag gick upp en storlek i midjan enligt deras rekommendationer men det tyckte jag blev för stort. Skickade därför tillbaka dem för att byta till den storlek jag brukar ha. Längden var jag också lite osäker på så jag beställde hem två längder som jag har i andra byxor där jag tyckte den kortare satt bäst.

Kvaliteten kändes helt OK, tillräckligt bra för att jag ville byta och inte lämna tillbaka dem. Hade lite funderingar på formen dock, de kändes lite slappa runt knän, men jag misstänker att det kan ha med storleken att göra.

Beställde också hem 10st basis muscle tees som satt bra. De kändes lite tunna i tyget så får se hur många tvättar de klarar.

Vart är kläderna tillverkade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Ica Maxi Flygstaden Halmstad har massa lego på rea.

Tyvärr brukar 40% rabatt på lego på Ica maxi inte räcka för att det ska bli billigare än i andra butiker. Med det sagt kan det mycket väl finnas en del fynd ändå. Men kolla på Prisjakt innan köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Tyvärr brukar 40% rabatt på lego på Ica maxi inte räcka för att det ska bli billigare än i andra butiker. Med det sagt kan det mycket väl finnas en del fynd ändå. Men kolla på Prisjakt innan köp.

Köpte själv inget men kollade lite och flygplan kostade 1100kr och billigaste på nätet var runt 890kronor. Med icas 40% rabatt så kom man ner till runt 660kr och det var det klart billigaste.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ol-korv:

Är det någon som fått hem byxorna från teeshoppen och kan uttala sig om kvaliteten och storleken?

Jag beställde performance slim fit (obs inte performance structure som var det ursprungliga tipset) och är överlag nöjd med det jag fick. För 260~ SEK/byxa så är kvalitén och passformen bättre än väntat.
Jag valde att gå på måtten som angavs på hemsidan och det stämde väldigt väl, dvs jag valde att inte gå upp en storlek i varken midja eller längd. Jag har sedan tidigare flera par chinos med en slim fit-karaktär och tyckte det var väldigt likt.

Kvalitén tror jag inte är den bästa när det gäller livslängd, de känns lite sämre än ex Zara's motsvarande prisklass, däremot så är det inte allt för ofta man tvättar den här typen av byxor så det ska nog gå att hålla liv i dessa i flera år.

Jag är lång och smal, kan tänka mig att man behöver skruva på storleken lite om man är van vid en annan typ av passform, men måtten i cm stämde väl överens med vad jag fick.

Skrivet av Primary:

Vart är kläderna tillverkade?

Bangladesh anges på en tygbit i plagget, står inget annat om det på deras hemsida. Däremot anges att alla plagg ska vara OEKO-TEX-certifierade, dock med en död .dk-länk. (https://www.ri.se/sv/vad-vi-gor/tjanster/oeko-texr-standard-1...)

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Dagens Nyheter, Expressen med fler sajter, gratis i 2 månader.
Avslutas automatiskt efter 2 mån.
(dvs ingen uppsägning behövs och inga betaluppgifter behöver anges)
https://kampanjer.dn.se/kampanj/tb/NYK_LEAD_JAN2024_0KR_2M_TB...

Körde vad jag har för mig var 2 gratismånader med DN +Allt i höstas. När dessa var på väg att ta slut började det komma rätt mycket olika erbjudande för att fortsätta. Jag lät detta rulla ut/sade upp abb men de fortsätta komma. Det förmodligen bästa erbjudandet jag fick som jag också tecknade var ett år för 25kr/månad. Nu är det nog bara DN + lokaltidningen jag faktiskt läser någorlunda regelbundet men för priset var det svårslaget. Kan vara värt att ha i åtanke om man är sugen på att teckna men kanske inte vill "fastna" och sen behöva ta ett dyrare abonnemang framåt.

Tack för påminnelsen ändå även för mig, måste botannisera lite mer i vad som ingår. Privata Affärer kanske är ett värdigt alternativ till Dagens Industri dessutom.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasagno:

40% hos www.edel-optics.se med HAPPY40 till 31 januari

Var slår man in koden? Tryckte mig vidare till betalning men vill inte gå längre om jag inte kan se priset..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Var slår man in koden? Tryckte mig vidare till betalning men vill inte gå längre om jag inte kan se priset..

https://edel-optics.zendesk.com/hc/sv/articles/4849246186641-...-

Permalänk
Medlem

Så man får en sista bekräftelse på sig så att säga? 😅

Har du beställt där innan? Jag har lite svårt att välja mellan de tre olika glastillverkarna. 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Så man får en sista bekräftelse på sig så att säga? 😅

Har du beställt där innan? Jag har lite svårt att välja mellan de tre olika glastillverkarna. 😄

Jag bestälde själv enbart bågen och lät sedan optiker i butik sätta in glaset då jag hittade ett par bågar där som jag gillade. Det är ett tyskt färetag, men de hade personal som prata svenska i kundtjänst vad jag mins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Jag fick hem dem snabbt efter beställning. Jag gick upp en storlek i midjan enligt deras rekommendationer men det tyckte jag blev för stort. Skickade därför tillbaka dem för att byta till den storlek jag brukar ha. Längden var jag också lite osäker på så jag beställde hem två längder som jag har i andra byxor där jag tyckte den kortare satt bäst.

Kvaliteten kändes helt OK, tillräckligt bra för att jag ville byta och inte lämna tillbaka dem. Hade lite funderingar på formen dock, de kändes lite slappa runt knän, men jag misstänker att det kan ha med storleken att göra.

Beställde också hem 10st basis muscle tees som satt bra. De kändes lite tunna i tyget så får se hur många tvättar de klarar.

Skrivet av LinusTrulsson:

Jag beställde performance slim fit (obs inte performance structure som var det ursprungliga tipset) och är överlag nöjd med det jag fick. För 260~ SEK/byxa så är kvalitén och passformen bättre än väntat.
Jag valde att gå på måtten som angavs på hemsidan och det stämde väldigt väl, dvs jag valde att inte gå upp en storlek i varken midja eller längd. Jag har sedan tidigare flera par chinos med en slim fit-karaktär och tyckte det var väldigt likt.

Kvalitén tror jag inte är den bästa när det gäller livslängd, de känns lite sämre än ex Zara's motsvarande prisklass, däremot så är det inte allt för ofta man tvättar den här typen av byxor så det ska nog gå att hålla liv i dessa i flera år.

Jag är lång och smal, kan tänka mig att man behöver skruva på storleken lite om man är van vid en annan typ av passform, men måtten i cm stämde väl överens med vad jag fick.

Bangladesh anges på en tygbit i plagget, står inget annat om det på deras hemsida. Däremot anges att alla plagg ska vara OEKO-TEX-certifierade, dock med en död .dk-länk. (https://www.ri.se/sv/vad-vi-gor/tjanster/oeko-texr-standard-1...)

Tack så mycket båda två för svaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Tror priset har ändrats till det sämre.

Tror man får räkna med det på ett fyra dagar gammalt pris på Amazon?
Trodde å andra sidan också att medlemmar som varit med ett tag visste man inte ska diskutera i tipstråden?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerners:

Var ute efter en intergrerad kyl och frys kombi och hittade den som jag beställde. Går att få för 3900 kr med 15% rabatt om man prenumererar, i mitt tycke, väldans billigt.

https://www.electrolux.se/kitchen/cooling/fridge-freezers/bui...

Det går att få ner priset ytterligare på samma produkt till 3104,10 kr via Benify eller Mecenat. Man behöver då gå till Electrolux via Benify eller Mecenat och efter detta lägger man till "BENIFY10" som rabattkod i varukorgen.

Om du också vill ta del av det priset ska det nog gå bra att ändra beställningen om du lade den nyligen

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Min:

Det går att få ner priset ytterligare på samma produkt till 3104,10 kr via Benify eller Mecenat. Man behöver då gå till Electrolux via Benify eller Mecenat och efter detta lägger man till "BENIFY10" som rabattkod i varukorgen.

Om du också vill ta del av det priset ska det nog gå bra att ändra beställningen om du lade den nyligen

Nyhetsbrev + Benify då eller?

För den oinvigde, vad är diffen på Electrolux-shoppen vs ElectroluxHome? Priset verkar ligga på närmare 16 lakan på ElectroluxHome... :E
https://www.electroluxhome.se/vitvaror/kyl-frys/kyl-frys-komb...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Nyhetsbrev + Benify då eller?

För den oinvigde, vad är diffen på Electrolux-shoppen vs ElectroluxHome? Priset verkar ligga på närmare 16 lakan på ElectroluxHome... :E
https://www.electroluxhome.se/vitvaror/kyl-frys/kyl-frys-komb...

Rabattkoden från nyhetsbrev verkar inte fungera tillsammans med Benify-rabatterna men det går att använda "BENIFY10" som ger 10% extra rabatt utöver redan nedsatta priser från Benify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerners:

Var ute efter en intergrerad kyl och frys kombi och hittade den som jag beställde. Går att få för 3900 kr med 15% rabatt om man prenumererar, i mitt tycke, väldans billigt.

https://www.electrolux.se/kitchen/cooling/fridge-freezers/bui...

Tänk på detta har en Extremt liten frys på ynka 62l. Verkar vara ett smalare skåp än normalt. Så frysen är sjukt liten.

Ett normalt kombi i 178cm höjd brukar ligga mellan 100-120l frys

Skulle säga till mossan o köpa. Men såg detta och imo helt värdelöst skåp om man nu inte behöver ett extra smalt skåp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerners:

Var ute efter en intergrerad kyl och frys kombi och hittade den som jag beställde. Går att få för 3900 kr med 15% rabatt om man prenumererar, i mitt tycke, väldans billigt.

https://www.electrolux.se/kitchen/cooling/fridge-freezers/bui...

Ja! letade en sån hela förra våren till sommarstället. Gick knappt hitta en noname under 6k

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tänk på detta har en Extremt liten frys på ynka 62l. Verkar vara ett smalare skåp än normalt. Så frysen är sjukt liten.

Ett normalt kombi i 178cm höjd brukar ligga mellan 100-120l frys

Skulle säga till mossan o köpa. Men såg detta och imo helt värdelöst skåp om man nu inte behöver ett extra smalt skåp.

Det är ett inbyggnadsskåp avsett att stå i en skåpsstomme med lucka, de är alltid mindre än fristående skåp. I kombination med den f*rbannade jakten på hög energiklassning (tjock isolering) blir det inte mycket utrymme kvar.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerners:

Var ute efter en intergrerad kyl och frys kombi och hittade den som jag beställde. Går att få för 3900 kr med 15% rabatt om man prenumererar, i mitt tycke, väldans billigt.

https://www.electrolux.se/kitchen/cooling/fridge-freezers/bui...

Stort tack för tipset!

Blev en beställning då jag har ett gammalt integrerat av samma size idag som inte känns helt friskt. Med benify slutade det på 3104:- ink frakt med inbärning, helt galet

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Konkurs??
Har K-rauta konkat eller vad menar du?

K-rauta har gått i Kånken kan man säga, deras stora ägare vill inte pumpa in mer pengar.

K-rauta kommer bli ersätt utav K-bygg om jag har förstått saken rätt (ja detta är seriöst).

Någon inom bygghandeln kan nog förklara bättre.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Skrivet av Ynnoj:

K-rauta har gått i Kånken kan man säga, deras stora ägare vill inte pumpa in mer pengar.

K-rauta kommer bli ersätt utav K-bygg om jag har förstått saken rätt (ja detta är seriöst).

Någon inom bygghandeln kan nog förklara bättre.

K-bygg och K-rauta är olika varumärken under samma koncern. De byter bara namn på varuhusen så att alla nu ska heta K-bygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NsGR:

Produkt: Electrolux Pure F9 Allergy sladdlös skaftdammsugare
Länk: https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/dammsu...
Kategori: dammsugare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4910275
Pris: 1799:

Någon som har denna och kan säga om den fungerar bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziffiz:

Någon som har denna och kan säga om den fungerar bra?

Den är väldigt tung och rätt otymplig. Sällan jag orkade använda den för annat än golvytor.

Har nu bytt till en riktig skaftdammsugare (Samsung Jet 75) och mycket mer nöjd med den. Enda jag saknar jämfört med electrolux är möjligheten att stå själv och lampa för att se smuts och damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Mer kul från Jula, kampanjen med "Upp till 50%" pågår till månadsslutet.

Ismaskin, 1,5L
799kr
https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/koksmaskiner/till...
Vad jag kan se billigaste ismaskinen som tillverkar is på prisjakt, just nu: https://www.prisjakt.nu/c/ismaskiner?sort=price

.. Jag kanske spontanköpte en p.g.a. priset när jag var inne på lokala Jula nyligen. Har dock låtit lådan stå medan jag funderar, eftersom den har blandade omdömen på Julas egen sida, bl.a. att den är så högljudd vid "tomgång" att någon valde att koppla ut den när den inte användes.
Någon som har erfarenhet av denna kanske?

Eller av fristående ismaskiner överlag?

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

.. Jag kanske spontanköpte en p.g.a. priset när jag var inne på lokala Jula nyligen. Har dock låtit lådan stå medan jag funderar, eftersom den har blandade omdömen på Julas egen sida, bl.a. att den är så högljudd vid "tomgång" att någon valde att koppla ut den när den inte användes.
Någon som har erfarenhet av denna kanske?

Eller av fristående ismaskiner överlag?

Jag har väldig halvbra erfarenhet av den. Själva maskinen är rent dålig, men Julas support är fantastisk. Jag köpte en för sisådär 6-7 år sedan, jag har bytt ut den _FYRA_ gånger under sex år, två gånger för att det börjar gnissla/mekanismen för att stjälpa ur isen blir dålig, en gång för att den började gnissla och lät som ett tröskverk och en sista gång att kylelementet blev dåligt och den helt enkelt producerade vattnig is då.

Så rent upplevelsemässigt har det ju inte varit bra, OK is när den fungerar och flera utbyten - men ekonomiskt och för att producera is har det ju varit lugnt just för att Jula bytt ut dem utan problem samtliga gånger. Men jag kommer ju verkligen inte köpa en ny den dagen den går sönder och jag INTE har garanti/reklamationsrätt.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Hyffsat ok pris på bläskelask på ICA Maxi.

<Uppladdad bildlänk>

Ledsen men jag tycker inte tips från ditt lokala ICA/Willys/Coop är speciellt relevanta för tråden då dessa erbjudanden till stor del är just lokala för din butik / region / stad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Jag har väldig halvbra erfarenhet av den. Själva maskinen är rent dålig, men Julas support är fantastisk. Jag köpte en för sisådär 6-7 år sedan, jag har bytt ut den _FYRA_ gånger under sex år, två gånger för att det börjar gnissla/mekanismen för att stjälpa ur isen blir dålig, en gång för att den började gnissla och lät som ett tröskverk och en sista gång att kylelementet blev dåligt och den helt enkelt producerade vattnig is då.

Så rent upplevelsemässigt har det ju inte varit bra, OK is när den fungerar och flera utbyten - men ekonomiskt och för att producera is har det ju varit lugnt just för att Jula bytt ut dem utan problem samtliga gånger. Men jag kommer ju verkligen inte köpa en ny den dagen den går sönder och jag INTE har garanti/reklamationsrätt.

Tack för svaret!
Tråkigt att behöva hålla på att byta sådär, men bra att Jula är medgörliga i alla fall.
Hm, har funderat lite och tror jag behåller min. Även om det blir lite huvudvärk av den; den får vara värd enkelheten att ha is nära till hands när sommarvärmen kommer. Särksilt under 1000lappen.
... Har inte så långt till Jula om den måste bytas, haha.

Förhoppningsvis slipper jag motsvarande strul som du har haft, men det får vi se i vår.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vissa erbjudanden gäller i alla butiker och vissa är bara lokala. Ska man sluta posta alla erbjudanden bara för att man inte vet om ditt ICA också har erbjudandet?

Har man bemödat sig att ta ett kort och sen skriva ett tips i Fyndtråden kan man ju lika gärna först gå in på ICAs hemsida och trycka på Erbjudanden och sen välja ett annat valfritt ICA. Då ser man ifall det är lokalt eller för alla.
Då kanske vi kommer undan dessa "ICA i Skäggemantorp har billig läsk"