Permalänk
Medlem

Ta bort fjärråtkomst Asus RT-AX53U

Skulle bli mycket tacksam för svar.
Jag har en Asus RT-AX53U.
Jag har loggat in i routern och försöker hitta vart man tar bort fjärråtkomst utan att hitta vart.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte333:

Skulle bli mycket tacksam för svar.
Jag har en Asus RT-AX53U.
Jag har loggat in i routern och försöker hitta vart man tar bort fjärråtkomst utan att hitta vart.

https://www.asus.com/se/support/faq/1039292/

Oftast är det #7
7. Disable the access from WAN

Access from WAN allows you to access your router from the Internet. The default value of this function is disabled. Do not enable this function if there is no special requirement. Visit Advanced Settings > Administration > Remote Access Config for configuration.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Putte333:

Skulle bli mycket tacksam för svar.
Jag har en Asus RT-AX53U.
Jag har loggat in i routern och försöker hitta vart man tar bort fjärråtkomst utan att hitta vart.

vet inte om det ser ut exakt sådär i modellen du har men bör ligga iaf på nått liknande ställe.

frågan är ju dock varför det är aktivt öht?
det brukar per default vara inaktiverat då det delvis gör routern sårbar för div nätattacker att exponera den mot internet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar!