Domstol beordrar SCO att plocka fram bevisen mot IBM/Linux

Permalänk
Hedersmedlem

Domstol beordrar SCO att plocka fram bevisen mot IBM/Linux

http://news.com.com/2100-7344_3-5114689.html?tag=nefd_top

Lite gammal (5/12) men rätt intressant. Nu kanske det händer något i den här larviga affären.

Ett lite roligt citat ur artikeln:

Citat:

SCO and IBM have each filed several motions to try to compel the other side to release information. In a motion Wednesday, IBM criticized SCO for delivering source code to IBM that had been printed on 1 million sheets of paper.

"Knowing full well that IBM would need its source code in electronic form so that proper analyses--such as those SCO itself claims to have performed--could be conducted, SCO instead produced the source code on one million sheets of paper," IBM said in the motion. "The only reason for SCO's production of code on paper was, we believe, to stall the progress of these proceedings while giving the (false) impression of being forthcoming in its discovery responses."

En miljon papper? vad fan ska IBM med det till? Normal beteende om man spelade med rena kort? knappast. (Måste dock sätt rätt roligt ut när leveransen kom )

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem

varför fick de 1 Mpapper, jag hängde inte riktigt med i texten.
vill SCO jävlas eller?... låta IBM göra lite själva?

men oj vilken skön syn när en lastpall kommer inrullandes på ett litet kontor. Folk frågar "vad är det där?" och svaret blir "källkod!"

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Medlem

Hehe, den hade jag missat. Känns lite suspekt att printa källkoden sådär.

Permalänk
Medlem

De fick 1 mille papper för att ingen har snott kod från SCO och SCO vill dölja detta så länge som möjligt.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TtompaA
varför fick de 1 Mpapper, jag hängde inte ricktig med i texten.
vill SCO jävlas eller?... låta IBM göra lite själva?

Som jag förstod det så skulle IBM få kod av SCO för att jämnföra, men SCO skrev ut den på papper och skicka de IBM. Så IBM fick en miljon papper med källkod, vilken vem som hellst fattar att de inte kan göra något med.

Det är ju klockrent som ett practical joke iof :D. men lite seriösare kanske man ska vara om man stämt någon på massa miljoner.

Edit, 1milj kopiatorpapper väger 5ton!

Edit2, no shit att det börjar spåra ur lite väl? :p.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem

haha som sagt måste sett väldigt roligt ut när det kommer en lastpall med papper märkt *the source*

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

Jag som tyckte att det var larvigt från början, men nu börjar det väl ändå spåra ut en aningen lite för mycket?

Visa signatur
Permalänk

SCO kommer gå under, ingen tvekan om saken längre. Dumma jävla satar.

Om man får dra några politiska poänger av detta så är det att det är gnidna idioter som Darl Mc-fucking-bride, som låter allt förnuft flyga åt skogen och bara fokuserar på profiten, kosta vad det kosta vill, moraliskt rätt eller fel, som är den skräckbild av kapitalister som vänstern målar upp gång efter annan.

Det är folk som han, och skandiadirektörerna, och många fler, som får folk i det här landet, och i andra länder, att rösta på exfolkmördarheilarna i vänstern år efter år, och på något sätt förstår jag dem ändå. För det är sådana här saker som gör att jag nästan skäms för att kalla mig själv kapitalist. Sån här skit borde inte förekomma på den fria marknaden. För dem av oss som gillar marknadsekonomin och friheten den för med sig är det därför av största vikt att fördömma den här typen av jävla dumheter.

Tack och lov är de positiva exemplen många fler än de negativa. Och man får väl ändå säga att exempelvis IBM är ett sådant positivt exempel. Deras cojones i den här striden är riktigt tunga

W

edit: inser att det näst sista stycket är lite väl agitatoriskt skrivet, och eftersom detta är ett it-tekniskt forum, och inte ett politiskt sådant, så tänkte jag först klippa bort det. men det skulle förstöra hela rytmen i texten. fan. ta diskussionen med mig via mail istället om den biten är något ni vill snacka mer om, annars blir det bara offtopic och flamewar. my bad.

Permalänk

SCO gräver sin egen grav.....Det är nog inte lätt at vara kapitalist

Permalänk

Kan ju konkurera om milleniumetsskämt

Permalänk
Hedersmedlem

De bad om källlkoden, de fick källkoden.
Nu får de het enkelt sätta någon på att jämföra. jag kan inte anse att man gjort något fel.

Permalänk
Medlem

1000 pers får 1000 papper var och läser in det hela i sina datorer med varsin C-pen.. tar säkert inte ens 1 vecka hehe

Edit: kan inte riktigt hålla med dig Mental..

En liknelse: Du har inget internet och vill ha en ny kernel. Du ringer en kompis och ber han skicka dig sourcen.. Inte fan sätter han sig och skriver ut hela sourcen, han bränner den på en skiva åt dig...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
1000 pers får 1000 papper var och läser in det hela i sina datorer med varsin C-pen.. tar säkert inte ens 1 vecka hehe

Edit: kan inte riktigt hålla med dig Mental..

En liknelse: Du har inget internet och vill ha en ny kernel. Du ringer en kompis och ber han skicka dig sourcen.. Inte fan sätter han sig och skriver ut hela sourcen, han bränner den på en skiva åt dig...

Du anar inte ett svagt stick av ironi i Menals inlägg?

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qaztaz
Du anar inte ett svagt stick av ironi i Menals inlägg?

jo jag misstänkte det.. ville bara försäkra mig

Permalänk
Medlem

hmm.. ironi väl inte allas vän.. hehe... men de kan ju skriva ut sitt egen källkod och be oberoende konsulter att gemföra... det skulle skappas iallafal flera 100 arbetstillfällen.. och i detta lågkonjukturs tider.. det kan behövas... hehe

Visa signatur

I se the light in the end, but everytime I take a step it's get dim...

Permalänk

Äh, 1 Miljon A4 är väl lungt, bara att införskaffa två sådana här så har man scannat dem på 5 dagar...
http://www.xerox.com/go/xrx/equipment/product_details.jsp?Xcn...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGoodOne
Äh, 1 Miljon A4 är väl lungt, bara att införskaffa två sådana här så har man scannat dem på 5 dagar...
http://www.xerox.com/go/xrx/equipment/product_details.jsp?Xcn...

Och med det åstakommer du vad? en jävla massa bildfiler som är lika svåröverskådliga som pappren.

Och den tid det tar att köra dem genom en OCR processor för att få det till text. och alla fel denna process kan skapa.

hehe.

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar 1 miljon a4 papper?

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Dagens skratt
Det enda alternativet gällande SCO är nog nackskott.

Permalänk
Medlem

Jag tror att SCO har sniffat bensin....
Vilket vettigt/seriöst företag som helst skulle faen skicka källkoden på Vanlig media istället för a4-papper

Permalänk
Medlem

gjordes det inte nåt liknade med krypteringskoden i linuxkärnan på grund av export/import förbudet i usa.
Dem tryckte upp den i böcker och scanade in den tror jag det var.

Permalänk
Medlem

Kan man inte stämma SCO för ekobrott?
Att leverera något på 1 miljon pappersark som man kunde ha levererat på en cd-skiva känns ju lite miljövidrigt.

Permalänk
Medlem

Inte så ekonomiskt direkt..

Visa signatur

Hej jag är snäll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
gjordes det inte nåt liknade med krypteringskoden i linuxkärnan på grund av export/import förbudet i usa.
Dem tryckte upp den i böcker och scanade in den tror jag det var.

Så med det mesta angående kryptering, inget specifikt för linux.
Längtar tills den dagen IBM har stampat SCO till grus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGoodOne
Äh, 1 Miljon A4 är väl lungt, bara att införskaffa två sådana här så har man scannat dem på 5 dagar...
http://www.xerox.com/go/xrx/equipment/product_details.jsp?Xcn...

Bättre att ta några Kodak i830 då, med sådär pass nya och fina papper klarar man lätt 50.000 exponerar, dubbelsidigt inkl ocr om man vill på ett normalt arbetspass.

Edit: bild på ett par: http://hellburner.net/kodak.jpg

Visa signatur

Hej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gribber
Bättre att ta några Kodak i830 då, med sådär pass nya och fina papper klarar man lätt 50.000 exponerar, dubbelsidigt inkl ocr om man vill på ett normalt arbetspass.

Edit: bild på ett par: http://hellburner.net/kodak.jpg

Inkl ocr låter ju väldigt trevligt!