Permalänk
Medlem

Max med AMDXP2000?

Hej Gott folk!

Hur mycket har li lyckat att överklocka er AMD XP 2000 ?
Jag har lyckats komma upp i 2184MHz.
Sen är det nog strömen till cpu:n som inte orkar mer.
Morderkordet pallar inte med än 1.850v. =(

Om det är någon som har kommit upp högre?
Vad använder ni för inställningar å så?

Tips på morderkort som inte vcoren är strypta uppskattas....

Visa signatur

There is no magic! [ XP2000@ 2000MHz | 512MB PC4000 | Vapochill ]

Permalänk
Medlem

Du menar en Palomino va? Jag har fått upp min till 1900 tror jag det var. Men det var inte stabilt, beroende på ett kasst moderkort som inte klarade att hålla spänningen vid belastning. Ställer jag in den på max, 1,95V, så drösar den ner till 1,8V vid belastning. Så jag har inte ens CPUn överklockad nu.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Inaktiv

Ex Abit NF7-s 2.0 kan öka spänningen till 2.3v.. finns säkert fler kort.. men om du har en vappochill, varför köper du inte en barton och krämar ut lite prestanda ur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Ex Abit NF7-s 2.0 kan öka spänningen till 2.3v.. finns säkert fler kort.. men om du har en vappochill, varför köper du inte en barton och krämar ut lite prestanda ur?

`

För jag har nyss fått den å som du säkert vet så kostar den en slant.
Så jag hade hoppas på att lyckas kräma ur så mycket av min nuvarande cpu så den går sönder jag behöver köpa en ny.
Ska ju till thailand nu islutet på månaden, man är ju inte gjord av pengar även om man skulle önska det.

Men sen blir det MB kort som helst inte ska ha något tak på vcoren å en barton cpu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_dubbdäck
Du menar en Palomino va? Jag har fått upp min till 1900 tror jag det var. Men det var inte stabilt, beroende på ett kasst moderkort som inte klarade att hålla spänningen vid belastning. Ställer jag in den på max, 1,95V, så drösar den ner till 1,8V vid belastning. Så jag har inte ens CPUn överklockad nu.

`

Vågar inte svara på om det är Palomino som jag använder.
Men antar det. Jag har ett aopen kort AK77-8X.
Prime95 är ett bra program för att testa om cpun går stabilt.

Visa signatur

There is no magic! [ XP2000@ 2000MHz | 512MB PC4000 | Vapochill ]

Permalänk
Inaktiv

Alla kort har ett tak på vcoren... NF7-s 2.0 är ett av dom som har taket högst av dom modernare korten. sen räcker inte det är det voltmodda som gäller..

Permalänk
Medlem

Med ett satans gammalt MSI KT333 Ultra-2 så får jag upp den i 1804mhz. Men dock så kan jag ej det beroende på att min CPU temp ligger på nästan 80 C orginal

Visa signatur

E6300 @ 2.0ghz - 1024mb DD2 667mhz - Radeon x1950xt 256mb

Permalänk
Medlem

Jag bios uppgradera mitt Morderkort (A-Open AK77-8XN)
Å har jag problem med att överklocka mitt kort.
Så fort jag överklockar min cpu så startar den en gång.
Nästa gång så får jag inte någon bild och måste rensa cmos:en.
Några tips?
Så nu kommer min 2000 inte upp alls i några godkända hastigheter.

Visa signatur

There is no magic! [ XP2000@ 2000MHz | 512MB PC4000 | Vapochill ]