kan ngn förklara prisraset?

Permalänk

Det er med beklagelse at vi må meddele at der er sket en prisfejl på den Seagate 200GB harddisk som du har bestilt hos os. Vi har af den årsag desværre måtte slette harddisken fra ordren, jævnfør vores leveringsbetingelser. Vi skal igen beklage fejlen og sige undskyld. MVH ITbutikken

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Fick samma :(. Vad kan man nu göra, bara att acceptera och köpa något dyrare eller ?

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Fick just mail från dom.
Ordern e struken pga prisfel. Va sur jag blir.
Tycker inte det borde ta en vecka att komma på det. Jävla idiot danskar med gröt i halsen!

Permalänk

men va svagt av dom

ge oss våra diskar
skall jag behöva stå ut med en 120 gb istället
där flög 80 gb iväg

LOL

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

De borde väl ändå erbjuda något annat med bra pris .:mad: '

Och de har fan höjt priset på alla diskar också :mad:. Garanterat sista gången jag handlar där.

Visa signatur

tomt

Permalänk

heh.. jag beställde Seagate Barracuda 7200.7 ST3160021A 160Gb 7200rpm 2Mb UDMA100 IDE från datorbutiken istället och får dessutom fri frakt.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk

jag skickade ett mail till dom om att
finns det ingen chans att få disken till
ett reducerat pris

visar dom ingen goodwill eller vad det heter så
tänker jag inte handla av dom mer BUHUHUHUHU

hur fick du gratis frakt?

vad e detta?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CHISLRD

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk

Jahapp, samma svar till mig.

Hur är det med våra rättigheter som konsumenter egentligen? Har de verkligen rätt att stryka ordrar på grund av mindre prisfel? Priset var inte direkt galet lågt, det hade varit skillnad om det låg på några kronor. Det kunde mycket väl varit extra billigt just nu.

Allt känns väldigt snopet.

Permalänk

sitter o kollar runt
'funderar på att skippa resten som jag beställt på itbutikken
men jag hittade ett chassi bakrundsbelysning för chieftech
där men på Db hittar jag inget

inegn som kan ge tips
förresten skillnade på 160 GB och 200GB disken e bara 40GB
ingen prestanda eller ngt sådant?

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

Illa av Itbutikken att inte uppmärksamma felet (som fanns lite för länge för att passera omärkt, med tanke på att våra ordrar borde passerat mänskliga ögon innan diskarna beställdes från leverantör, vilket skulle skett igår morse).
Mindre illa för min plånbok, har inte alls råd att lägga ut pengar på hårddiskar egentligen.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LT
Illa av Itbutikken att inte uppmärksamma felet (som fanns lite för länge för att passera omärkt, med tanke på att våra ordrar borde passerat mänskliga ögon innan diskarna beställdes från leverantör, vilket skulle skett igår morse).
Mindre illa för min plånbok, har inte alls råd att lägga ut pengar på hårddiskar egentligen.

Just det där sänker förtroendet en hel del. Och om de inte läst ordrarna förrän idag så är det ännu värre.
Nej, Itbutiken kommer jag inte handla hos.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^^staDig^^
jag skickade ett mail till dom om att
finns det ingen chans att få disken till
ett reducerat pris

visar dom ingen goodwill eller vad det heter så
tänker jag inte handla av dom mer BUHUHUHUHU

hur fick du gratis frakt?

vad e detta?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CHISLRD

Man fyller i ett visst kodord så blir det fraktfritt.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk

ok och detta kodord är?

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

Tycker också att det är fruktansvärt dåligt.
Hade beställt 3st diskar samt en diskettstation.

Utan att rådfråga mig skickar de glatt min diskett station som kostar ~50kr med en frakt på ~150kr. Kändes av någon anledning inte värt att beställa diskett stationen då!

Hade varit kul att få bestämma själv om jag ville ha resterande saker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^^staDig^^
ok och detta kodord är?

frifrakt

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk

Det var tackvare mailet som de fick reda på att priset var felmärkt ju. Äkta slött av dem =/

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Borde inte skiten vara bindande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pucko
Borde inte skiten vara bindande.

Inte när det står i köpeavtalen att dom reserverar sig för fel när det gäller pris mm.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det var en miss...för priset var helt klart årets kap. Jämförde med en butik i Göteborg (www.inetdata.se) som säljer hårddisken för 1750 kr !!

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Har dom skickat orderbekräftelse hade jag tagit det till ARN!

Permalänk
Medlem

Fyfan vad dåligt. Ska aldrig beställa av dom mer. Nån som vet om man behöver göra något med beställningen eller bara låta den vara? Det står ju trotsallt "Inga varor" så dom kan väl inte skicka en disk för 1400 till mig?

Permalänk
Avstängd

jag har ju denna:

Vi har mottagit bekräftelsen av din beställning
Om inte varorna finns i lager kommer de att beställas hos vår leverantör klockan 1200 nästkommande vardag.

Det är det närmsta en orderbekräftelse jag kan komma Ah det var synd.

Permalänk
Medlem

Testa med ARN, det kostar ingenting (tar typ 15 min att fylla i papperna).
Fast det är ett danskt företag, vet inte om ARN kan uttala sig om dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Testa med ARN, det kostar ingenting (tar typ 15 min att fylla i papperna).
Fast det är ett danskt företag, vet inte om ARN kan uttala sig om dom.

De följer dansk lagstiftning. Således får du vända dig till den danska motsvarigheten till ARN (om det nu finns någon sådan).

Permalänk

Fan också, det var ju synd som faan...

Permalänk
Medlem

Har beställt från svenska butiker med "felaktigt" låga priser utan tjafs.

Amerikanska och svenska (säkert fler) leverantörer är bundna enligt köplagen att hålla utannonserade priser alternativt komma fram till en uppgörelse.

Danmark ligger uppenbart efter avseende internet men är duktiga på att producera skinka och salmonellasmittade höns.

Där fick dom en rak höger mitt på trynet från jookeer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Har beställt från svenska butiker med "felaktigt" låga priser utan tjafs.

Amerikanska och svenska (säkert fler) leverantörer är bundna enligt köplagen att hålla utannonserade priser alternativt komma fram till en uppgörelse.

Danmark ligger uppenbart efter avseende internet men är duktiga på att producera skinka och salmonellasmittade höns.

Där fick dom en rak höger mitt på trynet från jookeer.

Och om det står i köpavtalen att dom reserverar sig för fel ang prisangivelsen, påverkar detta någonting?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk

jaha jag får väl beställa en 160GB disk buhuhuhuhu

vill ha min 200 gb för 991.08 som dom sagt
får lägga till ca 55 kr för att få 40 GB mindre hdisk

hmmm

inte rätt tycker jag
kan vi stämma dom i grupp?

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

Skulle bli en saftig förlustaffär för ItButikken om det gick igenom.

Nu är man glad att man aldrig beställde.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Jag la ordern till er för över en vecka sedan. Har ni inte tittat på den förens nu?
Jag kan förstå om ni stryker ordern dagen efter jag lagt den... Om ni nu har skrivit fel pris.
Men en vecka?!?!?
Jag tycker att ni borde stå erat kasst och skicka Hårddiskarna som jag har beställt till mig även om det e ett mindre prisfel på dom. Jag fick en orderbekräftelese av er för över en vecka sedan... Och även fast jag vet att ni reserverar er för prisfel så tycker jag att ordern borde bli stryken redan nästa dag. Inte en vecka senare!
Det vore i erat eget intresse att ta den förlusten som det innebär att sälja hårdiskarna till det pris ni har hafft på eran site i över en vecka.... Det tror jag dom flesta företag skulle göra... Som har lite good will.
Så ta och skicka mig mina hårdiskar till det priset ni hafft på eran sida... Alldeles för länge för att jag ska tycka att det e ok för er att stryka min order!

Tack på förhand.

Skrev det här mailet till dom.... Tror inte ens jag kommer få svar. Men skadar ju aldrig att klaga... hehe.