Windows Xp Bluescreen

Permalänk

Windows Xp Bluescreen

Jag orkade inte vänta på att datorn skulle stänga av sig igår kväll så jag höll in knappen, sen nu när jag ska starta så kjommer det bluescreen, jag kan itne gå in i felsäkert läge osv. Däremot har jag hört att man kan kolla upp vad som är fel med siffrorna som komer upp, nån som kan det här?

Siffrorna är: ***STOP; 0x000000ED(0x817E5960,0xC00000 32,0x00000000,0x00000000)

Av vissa har jag hört att jag behöver en diskett, vad är det för diskett?

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Vild gissning, det är inte en Compaq du har?

Permalänk

nej! det är en Fujitsu Siemens kommundator 2 år gammal

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Okej, för flickans föräldrar hade en dator som gjorde samma sak, också kommundator men en Compaq (har jag för mig iaf). Iaf, det man fick göra var att nollställa BIOS har jag för mig, kunde hända man fick göra det ett antal ggr, och sen göra nåt speciellt när den inte hitta HDn.

I vilket fall som helst, så tyckte jag det kändes jäkligt mysko eftersom den gjorde så ett antal ggr så jag gav dom rådet att lämna in den och få den servad (å HD utbytt) och det gjorde dom och nu fungerar den hur bra som helst.

Så mitt råd till dig, eftersom du antagligen har 3 års garanti och serviceavtal på den - lämna in den.

Permalänk

Hur nollställer jag BIOS då?

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

F1, F2, Alt-Del, Del, Ctrl-Del, Tab.. för att komma in i BIOS. När du är där vet du vad du ska göra.
Om inte, lämna in datorn.

Permalänk
Permalänk
Medlem

hprq:
det (fall 2) händer oftast när du har hårdvara som är i sönder.