Media player 9 driver mig till vansinne

Permalänk
Medlem

Media player 9 driver mig till vansinne

Hur får man bort den där jävla Media player 9 som är inbyggd i xp? jag behöver kanske nödvändigtvis inte ta bort den helt men jag vill inte att nån enda fil på min fårddisk ska assosiera med Media player 9, har kört "Öppna med..." - "Välj program.." och sedan valt Media player classic som jag vill använda mig av, jag klickar åxå i rutan "Använd alltid detta program för att öppna..." Har även kört "Mappalternativ" - "Filtyper" och sedan assosierat alla mediafiler med Media player classic. Sen startade jag om datorn, testa o ta bort programfilen wmplayer.exe men den återskapas automatiskt efter 3 sekunder. Funkar inte hur jag än gör *GRRRRR*

Visa signatur

All generalisering är dålig!

Permalänk
Medlem

Du måste starta mediaspelaren och avmarkera alla filassociationer i programmet. Det irriterar mig oxå att man måste göra så. Efter du gjort det kan du associera filerna till annat program och det sparas.

Det hjälper inte att göra det utanför programmet. Tyvärr så tycker väl Microsoft att deras mediaspelare är så bra att dem vill att folk ska använda den iaf. Men jag skulle aldrig få för mig att använda ett så dåligt program.

Media Player Classic däremot är mycket bra för att vara så litet, dock så föredrar jag Power.DVD.

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Medlem

VideoLan fungerar också rätt bra.

Permalänk
Medlem

XP-lite... har avinstallerat allt sånt extratjafs en gång för alla...

Permalänk

Vart kan man köpa Xp-lite då?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..