PowerColor X800 XT for 900kr!!

Permalänk
Medlem
Citat:

...att Thailandska staten har lagt kraftiga skatte-subventioner pa datorgrejor for att den fattiga befolkingen ska ha en chans att hanga med i IT-svangen...

Hahahahaha! Den var bra. "Ett X800XT åt var man."

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

Hörrö nu börjar du väl göra bort dig?
Så vi ska läsa böcker av Dali Lama för att fatta vad? Att en snubbe i thailand som aldrig kommer komma tillbaka till sverige kan skicka "varsting-kort" till sverige för 900+frakt?.
Varför skulle någon kunna lita på dig? För att du postat en @spray.se address?
För att vi kan surfa in på www.newlapaz.com och se vart du bor?
Varför posta du ditt hotels hemsida för förresten? Var det bara för ren curiosa eller var det för att smyga in ett förtroende så att alla tänker
"aah ere där han bor ja men då har jag ju stenkoll på killen"
Antar att ett eventuellt förtroende skulle stärkas av att du säger att du är buddist.......en buddist skulle väl aldrig blåsa nån på pengar

Citat:

ta reda pa fakta innan ni oppnar kaften!

folk har ju grävt fram prisuppgifter som visar på att dom här extra "kraftiga skatte-subventioner " träffade just DIN lilla datoraffär extra hårt så jag förstår inte vad du klagar på...

Citat:

om priset ar vad han sa forst sa tanker jag skicka ett kort till "Fraggel"

Så du ska skicka ett gratis kort till fraggel? Du menar den där killen som skapade en tråd där han gick i god för dig........din gamla arbetspolare...........:rolleyes:

Ja nu har vi iallfall några alternativa fortsättningar.......

1. Det visar sig att affären hade sagt helt fel pris och hela projektet läggs ned.

2. Priset "stämmer" och Flodde "skickar ett kort" till sin gamla kompis Fraggel som glatt medelar alla på forumet att det är fritt fram att skicka pengar å beställa kort.

3. Flodde hävdar att han blir så arg av allas (min) kritik att han drar sig ur.

4. Allt visar sig vara sant och några sweclockare får nya fina high end kort för tusenlappen.

jag vet hur jag låter men jag har faktiskt ingenting emot Flodde.......men jag hyser förakt för människor som går och blir blåsta på pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Vet att det inte är riktigt jämförbart men i Singapore som är ett känt elektronik paradis med billiga priser kostar ett Sapphire x800PRO med dagens kurs 3416kr.

http://www.potterhouse.net/

Ohh helt plötsligt blev jag jätte nöjd med mitt köp när jag var nere i Hong Kong.
Fick mitt X800Pro för 3190 HK dollar = 2 890,46 Sek

Permalänk
Medlem

Kan nagon moderator stanga traden, folk ar bara misstanksamma och otacksamma, jag har inte svarat pa nagra email eller begart att nagon skall skicka pengar(det rasade in mail i ladan),om priset stammer (far slutgiltigt besked i morgon) sa koper jag tva kort, ett till mig sjalv och ett till "Fraggel", ni andra kan vara utan,ha ett bra liv.
MVH."Flodde"

Visa signatur

FractalDesignDefine R4/ Asus Z97-A/ Core i7 4,0/4,4 GHz soc1150/ MSI 970gtx Gaming/ Sam 850 pro 512gb/ Sam 840 evo 256gb/ WD black 1tb/ Corsair ddr3 16gb 1600 c9/ OS:Windows 7 Ultimate 64bit./ Asus 27" 144hz 3D 2ms 1920x1080/ Corsair 750w modulärt/ tangb: Ducky Shine mini mx Brown/ mus: Arachnid Araneus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flodde
Kan nagon moderator stanga traden, folk ar bara misstanksamma och otacksamma, jag har inte svarat pa nagra email eller begart att nagon skall skicka pengar(det rasade in mail i ladan),om priset stammer (far slutgiltigt besked i morgon) sa koper jag tva kort, ett till mig sjalv och ett till "Fraggel", ni andra kan vara utan,ha ett bra liv.
MVH."Flodde"

Klarar du inte av lite kritik är det nog ingen idé att skriva nån tråd över huvud taget. Det borde du kunnat förstå när du skriver än sån här typ av tråd. Ta reda på fakta innan du skriver nästa gång, 900 kr verkar alldeles för billigt trots alla möjliga (och omöjliga) subventioner.

Visa signatur
Permalänk

Hade väl varit enklare o komma överens med ägaren i dataaffären att ett gäng tokiga svenskar vill köpa ett kort på postförskott istället för att gå via en mellanhand?

Permalänk
Medlem

Inte helt omöjligt att det är så låga priser faktiskt.
Har precis beställt en högtalarkabel från kina som går på 1200:- ink frakt hem till dörren.
Samma kabel säljs för ca 5500:- i USA.
Fick hem iförrgår en förstärkare som är identiskt med en version som säljs för 50.000:-
Kostade mig 8900:-

Permalänk

Alltså ni Swecare är så otroligt lättlurade. Ni går ju på vad fan som helst. Ingen som glömt VanDamage ännu!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Inte helt omöjligt att det är så låga priser faktiskt.
Har precis beställt en högtalarkabel från kina som går på 1200:- ink frakt hem till dörren.
Samma kabel säljs för ca 5500:- i USA.
Fick hem iförrgår en förstärkare som är identiskt med en version som säljs för 50.000:-
Kostade mig 8900:-

Att han sen säger att hans polare ska få ett gratis stärker ju inte marknaden precis?

Permalänk
Medlem

alfrig hört om vandamage, och kan du lnka till dator butiken så vi kan se vad saker kostar där så skulle du få flera att tro dej Flodde...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag ska iallfall spana in datavaruhuset ifråga när jag drar till Bangkok i december

Visa signatur

A64 3400+. Alpha 8150.
nforce3 250Gb. Corsair CMX3500 BH-5.
X800 Pro. 21" Sony. 7K250 200Gb.

Permalänk

Jag tycker ändå det är fantastiskt ifall ATI säger att det rekommenderade priset är $499 alltså 4500.
Vilka skattesubventioner kan sänka det rekommenderade priset?
Inköparna måste ju få korten för under $100 ifall de ska kunna sälja de för 900kr.

Har Thailändska företag billigare inköpspriser än här i sverige?

För ifall större delen av pålägget mellan 1000 kronor och 4500 är skatt så undrar jag hur bra Sverige mår
Hursomhelst borde det finnas fler länder som har de priserna och fler butiker iallafall.

Folk ska inte vara beroende av Floddes "Buddistiska" välvilja.
Är de det så är det ett klart tecken på bluff och båg.

Om Flodde är buddist så måste han vara medveten om människors tveksamhet. Han borde också veta att folk inte litar på honom och förlåta dem inte bli sur och vilja låsa tråden.
Låter mer som att det visar sig att han har fel och då drar öronen åt sig.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
Alltså ni Swecare är så otroligt lättlurade. Ni går ju på vad fan som helst. Ingen som glömt VanDamage ännu!?

Det är väl inte så konstigt. Medelåldern på dem som skriver här är typ 13 år och IQ:n ligger runt 50.

Flodde är undantaget som bekräftar regeln.

Permalänk
Medlem

Skulle nog vara bra för kredibiliteten om det dyker upp några X800XT Powercolor kort för 1500 på blocket eller något framöver Annars då flodde här backade ur när folk börjar ifrågasätta så verkar det ju ännu mer skumt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Precis, att backa ur och bli sur och säga att nu går ni miste om en bra affär när folk börjar ifrågasätta, skadar ens trovärdighet en bra bit.

Förresten någon som vet vad VanDamage gjorde? Hittade inga trådar av honom eller med honom.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

Förresten någon som vet vad VanDamage gjorde? Hittade inga trådar av honom eller med honom.

Jag vill också veta.

Permalänk

Han blåste flera medlemmar här på Swec på tusentals kronor för datorprylar som ingen köpare såg röken av.

Permalänk
Medlem

hmmmm

Läste också om en dansk snubbe som blåste SWECLOCK folk på pengar.

Han påstod sig åka runt i privatplan och ha bärbara datorer till ett otroligt lågt pris...

man betalade 1000:- i förskott i april och skulkle få dem vid jul.....

hmmm..

knappast.

Permalänk
Medlem

Flodde köp kortet i Thailand då, sen vill jag ha bild på kartongen och grafikkortet innan jag tror dig!

Permalänk
Medlem

Flodde!!

När du får besked/bekräftelse imorrn kan du väl bevisa för oss alla genom att fotografera asken samt kvittot och sedan visa det för oss!?!?

Permalänk
Medlem

mm säger precis samma! Finns inte en chans i världen att sälja ett sånt grafikort för 900! Då måste det vara stöldgods. Har hört att det finns fruktansvärt mycket Warez o stulna saker som säljs på gatan

Permalänk

På gatan ja, men inte i en dataaffär i ett köpcentrum.
Trodde Polisen var mkt hårdare nuförtiden i Thailand.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Vändningen i tråden kom oväntat efter mina inläg på sidan 2 ;O

Flodde, köp 20-30 kort, skicka till din polare o be honom sälja dom för 4000. Då kan du halvt leva resten av livet på samui av de pengarna. För du hade ju sålt stugan o fått pengar över så se det som en investering som kostar 30x900=27k + 1000kr i frakt =28 000. Sen säljer din polare Fraggel korten för 4000kr på blocket (fullt säljbart pris) så har du 30x4000=120k. Du som är en ärlig o juste prick ger 20k till din kumpan, oj polare, Fraggel så har han tjänat 20k utan att satsa en krona och du har gjort en enkel förtjänst på 100 000kr minus dina satsade 28k. Detta låter juh helt fantastiskt för dig, lycka till...

Hoppas din dykverksamhet är mer seriös än denna dumma tråd var från början till slut.

/roh

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p

Permalänk
Medlem

Om du fortfarande har lust kan jag beställa ett av dig och sedan förklara för de andra hur det har gått till. Skicka det som postförskott bara(om det går) så är jag inte rädd för att bli blåst. Sen blir väl alla glada speciellt jag

Permalänk
Hedersmedlem

Räcker så!

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.