Blizzard visar intresse för StarCraft II?

Permalänk

Mennn.... har ni sett Dawn of war? ser über ut med 3d
http://www.dawnofwargame.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piggynized
Mennn.... har ni sett Dawn of war? ser über ut med 3d
http://www.dawnofwargame.com/
http://www.dawnofwargame.com/screenshots/screens/8.jpg

Hur ett spel ser ut spelar ingen roll alls. Grafiken i Starcraft Brood War skulle räcka åt vilket strategispel som helst. Det är perfekt grafik IMO, hur jävla klar som helst. Man vet i princip alltid vart man har sina enheter, alltså exakt var dom står. Till skillnad från WC3, när det är flyg/3 olika AOEspells/massa annat kladd, över hela skärmen så man inte ens vet om man har några gubbar där typ.

Permalänk
Medlem

StarCraft II, men inte samma stil som WC3!
Heroesen och 3D-grafiken förstörde det! Riktig RTS med fokus på trupperna igen!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Hoppas att starcraft2 blir mer taktik baserat än war3, då man i stor del lvlar sin hero bara.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk

sc:bw är helt perfekt balanserat.. går åtminstone inte att få det mer balanserat som det är nu:)

Det som blizzard inte får göra är att sega ner det som wc3 blev.. starcraft är snabbt som fan etc

Visa signatur

Gamingeye.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
SC2

Värsta grymma heros m.m.

Neeeej! Det får inte lägga inte heroes och sådant tjafs! sabbar ju bara :(.
Visst, förnyelse är bra, man kan inte bara gör samma sak igen :). Men det finns både bra och dåliga nya saker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Ja du låter väldigt insatt i ämnet...
Levla är INTE roligt! Att få en bra gubbe däremot...
Konstigt att spelet kommer tvåa i alla omröstningar om världens bästa spel

Ok jag tänker inte börja älta.. men att få en bra gubbe är i mina ögon samma sak som att levla. Eller snarare att få en bra gubbe är resultatet av att levla. Så om levla INTE är roligt är ju spelet bara en enda lång transportsträcka för att nå ett mål som i mina ögon är föga eftersträvansvärt. Jaja skit i det nu.

Mer OnTopic: Anser också att autospells förstör mycket av micron som är en ganksa stor del av SC. Fast så konservativ är jag inte att jag föredrar ett SC2 utan några nya betdydelsefulla inslag. Då kan man ju lika gärna spela 1:an som fortfarnade är ett mycket bra spel med en snygg och tydlig grafik.

Permalänk
Medlem

diablo 3 kommer säkert bli som WoW

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
StarCraft II, men inte samma stil som WC3!
Heroesen och 3D-grafiken förstörde det! Riktig RTS med fokus på trupperna igen!

Heh, måste säga att jag tycker tvärt om. WC3 var nytänkande. Gillar spel där varje "gubbe" kan göra skillnad... Inte som Red Alert och makromanagement med så många tanks att alla inte kan skjuta samtidigt.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Går inte att beskriva vad soim e bättre, endast vad man tycker är roligare. SAMTLIGA Blizzards spel stannar i spelhistorien. De är skapelser som man bör se upp till :).

Väntar lika mkt på sc2 som d3 om dessa två titlar planeras (och wow såklart)

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2.... DO IT!

Men snälla gör det inte som WC3. Vi vill ha Armèr stora armèr och massor med units. Iallafall vill jag det.

Inga heroes. Vill vi levla kan vi spela Diablo 2 ju. Det finns ju redan.

Mvh Mattias

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 är gammla nyeter--- de började utväcklingen typ förra året.....
man får väll se det om 1-3 år---- min kompis (som ni vet vem jag menar vid det haä laget) var och kollade på det på nätet i våras...... så det betyder att det är gammla nyheter...... typ, eller han kanche bara var ine på en Fan sida kommer inte i håg........

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
Starcraft 2 är gammla nyeter--- de började utväcklingen typ förra året.....
man får väll se det om 1-3 år---- min kompis (som ni vet vem jag menar vid det haä laget) var och kollade på det på nätet i våras...... så det betyder att det är gammla nyheter...... typ, eller han kanche bara var ine på en Fan sida kommer inte i håg........

HAH! Den var bra den du... -_- Underligt att man inte sett någonting överhuvudtaget om StarCraft 2 nånstans om de hade hållt på med det inte sant?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
Starcraft 2 är gammla nyeter--- de började utväcklingen typ förra året.....
man får väll se det om 1-3 år---- min kompis (som ni vet vem jag menar vid det haä laget) var och kollade på det på nätet i våras...... så det betyder att det är gammla nyheter...... typ, eller han kanche bara var ine på en Fan sida kommer inte i håg........

Blizzard har inte sagt ett ord om dom ens tänker göra ett starcraft. Iallafall vad jag har hört, inte för att det spelar mig någon roll. Ju längre tid det tar desto längre kommer Brood War fortfarande leva och ha lika många spelare +- några stycken.

Permalänk

ptjah... dom har iaf sagt att dom vill återvända till sc-världen någon gång och att dom ska SKA göra det... tyvärr vet ingen när:(

Visa signatur

Gamingeye.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
StarCraft är ett fett spel..har däremot aldrig förstått det roliga med Diablo. Klicka på monster på skärmen och se hur man långsamt levlar och blir grymmare och grymmar. Whaao jag kan döda allt på ett tryck nu! *funfunfun*

spela hardcore....

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

Starcraft är ett spel som jag då och då återkommer till, till skillnad från warcraft 3 som jag spelade igenom när det kom och sedan inte rört igen.
Skulle det komma en ren starcraft "klon" av warcraft 3 så skulle jag säkerligen spela igenom det men jag är tveksam till att det kommer ha det där lilla extra som gör att man kommer spela det även när spelet är 3 eller tom 4 år gammalt.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Starcraft är ett spel som jag då och då återkommer till, till skillnad från warcraft 3 som jag spelade igenom när det kom och sedan inte rört igen.
Skulle det komma en ren starcraft "klon" av warcraft 3 så skulle jag säkerligen spela igenom det men jag är tveksam till att det kommer ha det där lilla extra som gör att man kommer spela det även när spelet är 3 eller tom 4 år gammalt.

Starcraft är ju långt mkt äldre än 3-4 år. Kan någon säga när releasen var för starcraft? Skulle vara kul att veta

Permalänk

Har för mig att det var runt 98 StarCraft släpptes.

Permalänk
Inaktiv

Gör en expansion till till starcraft med en till ras. Gör bättre bunkrar till terran snälla!.. Högre uppgraderingar skulle vara bra också..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Starcraft är ju långt mkt äldre än 3-4 år. Kan någon säga när releasen var för starcraft? Skulle vara kul att veta

Release Date: 02/28/1998 enligt gamespot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Starcraft är ju långt mkt äldre än 3-4 år. Kan någon säga när releasen var för starcraft? Skulle vara kul att veta

Det var inte releasedatumet för starcraft jag menade med min tråd, eftersom jag har svårt att se att många nya spel om ens några kommer ha så lång livstid som starcraft har haft.
Det jag istället menade var att jag inte tror att en konvertering av warcraft 3-> starcraft 2 kommer ge speciellt lång livslängd. Detta gäller iallafall mig då jag inte alls spelar warcraft 3 längre, känner ingen som helst lust att göra det heller.

Enligt Mobygames.com så släpptes Starcraft den 31.03.1998 och Brood wars den 30.11.1998, jag kan nog kolla upp releasedatumet men jag litar nog mer Mobygames då dom brukar vara relativt säkra på sånt. Fast det spelar ju egentligen ingen roll då det endast diffar några dagar:)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Var det 6 år sedan som Brood War släpptes?!

Jag hade chansat på två år sedan.

Permalänk
Medlem

Diablo3 tvivlar jag på att det kommer, kommer det blir det antagligen en stor besvikelse, de som låg bakom Diablo-serien jobbar ju inte ens för Blizzard längre, minns jag inte helt fel var det de som låg bakom Starcraft oxå.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
Dålig liknelse, fotboll är oändligt mycket mer komplicerat. Strategier, uppställningar, byten, nickar, fintar, passar m.m.
Det roliga med D3 är att levla. Inget snack om saken, när man väl lärt sig att acceptera det så kan man lugnt gå över till progressquest.

Det var faktiskt en bra liknelse i den meningen att den reducerar nåt som är väldigt komplext till något nedvärderande simpelt.
Även i Diablo tillåter skill- och attributsystemet en otrolig massa olika strategier för karaktärsbyggen, lägg sen till den dimension som hela eq-biten ger. Det är ett otroligt komplext spel och det är väldigt oupplyst att säga nåt annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Diablo3 tvivlar jag på att det kommer, kommer det blir det antagligen en stor besvikelse, de som låg bakom Diablo-serien jobbar ju inte ens för Blizzard längre, minns jag inte helt fel var det de som låg bakom Starcraft oxå.

Stämmer några jobbar inom arena.net med spelet guildwars.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=33369...

Permalänk
Medlem

Och några jobbar inom Flagship Studios och håller på med ett RPG, vet inte om det kommer bli ett Hack 'n Slash Diablo liknande eller ett vanligt RPG. http://www.flagshipstudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Det var faktiskt en bra liknelse i den meningen att den reducerar nåt som är väldigt komplext till något nedvärderande simpelt.
Även i Diablo tillåter skill- och attributsystemet en otrolig massa olika strategier för karaktärsbyggen, lägg sen till den dimension som hela eq-biten ger. Det är ett otroligt komplext spel och det är väldigt oupplyst att säga nåt annat.

En dag kommer du inse att du levlat i onödan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Neeeej! Det får inte lägga inte heroes och sådant tjafs! sabbar ju bara :(.
Visst, förnyelse är bra, man kan inte bara gör samma sak igen :). Men det finns både bra och dåliga nya saker!

Det är klart att det behövs hjältar!! Vad vore Sagan om ringen utan Aragorn, Gimli och Legolas??

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200