Kommer inte åt Live update och symantec.com

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt Live update och symantec.com

Jag har installerat Norton Antivirus 2004 men jag kommer inte åt Live update fast jag har registrerat och aktiverat produkten hos Symantec!

Vad ska jag göra?

Mvh

Martin

Visa signatur

[ SHG Note 9000 laptop ][ Centrino 2.0 ghz ][ Radeon X700 256Mb ][ 2048mb DDR333 ]

Permalänk
Medlem

Har du en brandvägg som blockerar Live Update kanske. Står den bara och tuggar eller får du ett felmeddelande när du kör, att din kod inte är godkänd eller något liknande?

Permalänk
Medlem

Jag får ett felmeddelande, jag vet tyvärr inte vad som står eftersom jag inte sett det själv.

Det är nämligen en kompis som har problemet.

Jag ska be honom att kolla lite närmare på vad som står i meddelandet!

Tack för hjälpen så har långt!

/Martin

Visa signatur

[ SHG Note 9000 laptop ][ Centrino 2.0 ghz ][ Radeon X700 256Mb ][ 2048mb DDR333 ]

Permalänk
Medlem

2004 versionen är ju över ett år gammal. Skulle gissa att man får en för gammal "Live Update" version när man installerar från skivan. Tanka hem senaste liveupdate versionen manuellt från symantecs patch sida och installera den så ska det nog funka.

Visa signatur

I ask them why they never shower, and the usual response is something along the lines of "showering is like rebooting" and "I do n't want to lose my uptime."

Permalänk
Medlem

Kolla även så att symantec.com inte står med i hosts filen i mappen: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc...

Öppna filen med anteckningar och ta sedan bort allt utom 127.0.0.1 localhost.

Edit: Vissa trojaner ändrar denna fil så att det ska bli svårare att uppdatera sitt virus-skydd.