Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
varken nått av dom där klasserna passar så bra med dom där yrkerna.. :S

hunter kan ha mail på level 40 och att träna upp det(blacksmithing) innan man blir level 40 kanske är en ganska bra ide, annars kan man även tjäna ganska bra stålar på att sälja saker man gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Jag vet iaf vad den bästa WoW spelaren kommer nicka

Minor, och han kommer spela som Undead / rouge ;D

hur kan man vara bäst i ett sådant spel?

Menar om han är i level 10 och jag level 20 så är ju jag bättre.

ONTOPIC
Ingame nick: Downup
Ras: Human
Klass: Rouge
Proffesions: Mining/blacksmithing
Server: N/A

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
hur kan man vara bäst i ett sådant spel?

Menar om han är i level 10 och jag level 20 så är ju jag bättre.

ONTOPIC
Ingame nick: Downup
Ras: Human
Klass: Rouge
Proffesions: Mining/blacksmithing
Server: N/A

Vad jag menade med bäst så kommer han att levla upp till 60 snabbast :), han behöver inte gå till skolan om han vill, sen när han sover så spelar hans lillebror på den gubben

Permalänk

Nick: (Hemligt fram till jag gjort min char)
Race: Gnome
Class: Warlock
Professions: Mining/Engineering
Build: Afflication
Server: (kommer)
Type: PvP

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk

Nick: ???
Race: Undead/Tauren
Class: Priest/Shaman
Profession:Skinning/Herb - skinning/leather
Build:Shadow/Enhancement
Server: World of Warcrafts "Bartz"
Type: PvP (såklart ?)

Fattar inte detdäe med rogues, men fick en NE Rogue i tårar

Me -> Lv.34 Shaman, bokstavligt talat spöade skiten ur en Lv.36(?) Rogue.

Kom inte o säg att: "Den roguen måste vara skitkass, han visste säkert inte vad han gjorde". Jag förlorar inte ofta dueller mot Rogues. (kanske förlorar 3/10)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zioh
hunter kan ha mail på level 40 och att träna upp det(blacksmithing) innan man blir level 40 kanske är en ganska bra ide, annars kan man även tjäna ganska bra stålar på att sälja saker man gör.

Om du har blacksmithing så börjar du att göra plate-rustningar till lvl 40, visst du kan använda mail-rustningar som är för folk under lvl 40 men hur skoj är det. Kör på leatherworking i stället då, där finns det en inriktning där du gör mail-rustningar till över lvl 40.

Permalänk

Nick: Hemligt tills karaktären är skapad
Ras: Night-Elf
Klass. Rogue
Yrke: Skinning/Leatherworking
Build: Assasination/Subtlety
Server: ?
Typ: Troligen PvP. Blir det för mkt ganking startar jag en ny karaktär på en PvEserver.

Permalänk
Medlem

Nick: Vet ej
Ras: Human eller Dwarf
Klass: Warrior
Yrke: Mining/blacksmithing

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Vad jag menade med bäst så kommer han att levla upp till 60 snabbast :), han behöver inte gå till skolan om han vill, sen när han sover så spelar hans lillebror på den gubben

Så förstör man verkligen ett spel.
WoW kommer säkelrigen bli som diablo 2 ett rent level grinande bara för att döda i pvp.
Tar ju inte direckt lång tid att knäcka level 20

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
hur kan man vara bäst i ett sådant spel?

Menar om han är i level 10 och jag level 20 så är ju jag bättre.

Om vi båda är level 60 och jag dödar dig så är väll jag bättre än dig? Klart att man kan vara bättre än någon annan i ett MMORPG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zioh
hunter kan ha mail på level 40 och att träna upp det(blacksmithing) innan man blir level 40 kanske är en ganska bra ide, annars kan man även tjäna ganska bra stålar på att sälja saker man gör.

jag menar mest i användning.. och ja hunter kan ha mail.. men inte dom andra.. i pengar kan man käna mkt

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Så förstör man verkligen ett spel.
WoW kommer säkelrigen bli som diablo 2 ett rent level grinande bara för att döda i pvp.
Tar ju inte direckt lång tid att knäcka level 20

tar väl ca 24h att levla 20.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
tar väl ca 24h att levla 20.

Det går bra mycket snabbare om man inte är nybörjare. 10 timmar är inte omöjligt.
Min första char lvl 23 hade jag 25 spel timmar på, men då visste jag inte ett piss. Kom på att man hade talent points vid lvl 18 hehe

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
tar väl ca 24h att levla 20.

jag var på lvl 20 på 24h.. men då hade jag inte lvlat bara hade utforskat mycket och sånt

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Om vi båda är level 60 och jag dödar dig så är väll jag bättre än dig? Klart att man kan vara bättre än någon annan i ett MMORPG.

men om du är Warlock och jag är Warrior

Då är det ju rent fusk om man kör dual.. om du drar en "fear" på mig såg har jag inte en chans.. Men om jag får in ett slag på dig så dör du nog ganska mycket

men om vi båda är Warrior och slåss så kan man kolla vem som är bäst (Den som har bäst spellplaying)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
men om du är Warlock och jag är Warrior

Då är det ju rent fusk om man kör dual.. om du drar en "fear" på mig såg har jag inte en chans.. Men om jag får in ett slag på dig så dör du nog ganska mycket

men om vi båda är Warrior och slåss så kan man kolla vem som är bäst (Den som har bäst spellplaying)

En warrior kan ju inte döda en Warlock i Duell väll...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Jag ska inte spela WoW, det där är min kompis

hehe då funkade ju inte min lilla diss

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pejN
hehe då funkade ju inte min lilla diss

Bättre lycka nästa gång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygplan
Det går bra mycket snabbare om man inte är nybörjare. 10 timmar är inte omöjligt.
Min första char lvl 23 hade jag 25 spel timmar på, men då visste jag inte ett piss. Kom på att man hade talent points vid lvl 18 hehe

jag kom på det vid level 26

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Kommer skapa en troll Mage pga halvbrorsan kommer vara Troll Shaman. Pve server pga att jag tänkte köra en build som troligtvis kommer passa mig utmärkt och att jag inte gillar PvP så mycket. Yrket kommer vara tailoring/enchanting. Visserligen ingen "money maker" men pengar kommer jag troligtvis inte ha för stora problem med.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Nick: N/A
Ras: Night Elf
Klass: Hunter
Yrken: Skinning/Leatherworking
Server: PvE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimRacer
Kommer skapa en troll Mage pga halvbrorsan kommer vara Troll Shaman. Pve server pga att jag tänkte köra en build som troligtvis kommer passa mig utmärkt och att jag inte gillar PvP så mycket. Yrket kommer vara tailoring/enchanting. Visserligen ingen "money maker" men pengar kommer jag troligtvis inte ha för stora problem med.

Tailoring är helt värdelös, pga

1. Du kan inte sälja mer än bags

2. Drops ger mycket bättre +stats än vad du kan göra. Kom till slvl 200 med min warlock och var grymmt besviken. Pengar är som sagt inget problem men att tillverka meningslösa saker, som bara kostar penger, nej tack.

3. Ett bra item finns, robe of arcana, tog mig flera timmar att få tag på pattern för det, men jag tjänade 20+ g. Varför? Därför för att det krävs för en warlockquest, där ett otroligt bra föremål fås när uppdraget är slutfört.

Om jag förstått enchanting rätt så tjänar du stora pengar på det i längden, men knappast tidigt i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
jag kom på det vid level 26

Jag var en av de smartare personerna som inte stängde av nybörjarhjälpen när jag lirade us-betan, så jag blev ju grymt glad när jag vid lvl 10 fick en popup som sa att jag nu kunde sätta talent points

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
Tailoring är helt värdelös, pga

1. Du kan inte sälja mer än bags

2. Drops ger mycket bättre +stats än vad du kan göra. Kom till slvl 200 med min warlock och var grymmt besviken. Pengar är som sagt inget problem men att tillverka meningslösa saker, som bara kostar penger, nej tack.

Om jag förstått enchanting rätt så tjänar du stora pengar på det i längden, men knappast tidigt i spelet.

Har du några förslag till enchanting om nu tailoring är värdelös ?
Har inte testat tailoring så jag vet inte mycket om denna "proffesion".

Tog linjen alchemy/herbalism till lvl 11. Inget som iaf jag såg som en fördel, men det kanske kommer senare ? Eller det var ju lite fördel, mana och health potion om nu en kris uppkom pga lite väl chansartat pull (solo). Lyckats göra det flera ggr

Vet inte själv hur mycket drops och vad för drops det förekommer i högre level(var lvl 11) pga att jag tänkte levla i retail och inte final-betan.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimRacer
Har du några förslag till enchanting om nu tailoring är värdelös ?
Har inte testat tailoring så jag vet inte mycket om denna "proffesion".

Tog linjen alchemy/herbalism till lvl 11. Inget som iaf jag såg som en fördel, men det kanske kommer senare ? Eller det var ju lite fördel, mana och health potion om nu en kris uppkom pga lite väl chansartat pull (solo). Lyckats göra det flera ggr

Vet inte själv hur mycket drops och vad för drops det förekommer i högre level(var lvl 11) pga att jag tänkte levla i retail och inte final-betan.

Mining/Skinning/herbalism ger dig rejält med pengar.

Permalänk
Medlem

Nick: hemlis!
Ras: Human
Klass: uber tank (warrior med def build)
Proffesions: Master armorsmith/Miner
Guild: the alterac deviants (svensk guild ca 40 pers)
Server: ngn PvP!

Permalänk
Medlem

Nick: Vet inte än.
Ras: Undead
Klass: Warrior
Guild: misanthrope
Yrke: m / bs
Server: can't tell..

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.

Permalänk
Medlem

Nick: beror på vad som är ledigt
Ras: Human
Klass: Paladin
Guild: Solar Destiny (en guild bestående av skolan jag går på + lite andra personer)
Yrke: Mining / Blacksmithing eller Herbalism / Enchanting
Server: någon pvp blir det iaf

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Hjälpsam

Nick: har några på lur men inte helt 100% än
Ras: Dwarf
Klass: Hunter
Guild: (censur) startas med polarna
Yrke: Mining/Engineering (fishing, cookery tycker pets om)
Server: Lämplig PvP

Kanske inte starkaste, mest PvP eller optade. Men dvärgar med hemmameckade kanoner, juste ammo, glasögon och söta husdjur (pet + Minidiablo) är bara så sött och kul att spela. Sedan har jag bra pejl på 0->30 quests och IF+SW med omnejd för snabb start.

EDIT;
Anledning till PvP. Körde PvE i betan och vart tookgrinig att jag inte fick gnaga på de icke PvP enabled Horde lvl 18->25 som tyckte det vart kul att strosa omkring runt Goldshire. Är man på fientligplats så skall man få stryk om man inte kan backa upp sina hot. punkt slut. Själva PvP biten att själv raida osv tilltalar mig inte så mycket dock.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Nick: Imaman
Ras: Human
Gender: Female
Klass: Priest
Gille: Ragnarok
Yrke: Herb/Alchemy
Server: Beror på gillet

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.