Skulle du köpa fler spel om de kostade 300?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
huvudkonsumenterna är trots allt ungdomar 15-20 och med barnbidrag/studiebidrag är 500kr en liten förmögenhet.. så visst fasen skulle det säljas mer om de hade dragit ner på priserna för i dagsläget har en ungdom bara råd att köpa max 1spel i månaden. Och 1spel har man antingen varvat eller tröttnat på inom en vecka.

Jag tror inte de personer som endast har sitt barn-studiebidrag till spel kommer köpa massor av spel för att det skulle gå ner till 300 kr. Det är fortfarande en förmögenhet av vad dom har att spendera.

Men säkert några spel till, men vad jag menade var att det skulle nog inte bli någon stor skillnad. Man tänker, "wow, tänk om spelen bara kostade 300 kronor, då skulle jag köpa många fler", men om vi skulle vara där skulle man nog inte göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
200:- är pris lappen för mig....
nej spel skall kosta 300 om de är bra och 100 om de inte är bra..

Vem bestämmer om spelet är bra då? Dom som gjort spelet kommer ju tycka att deras spel är väldigt bra och ska kosta 300, eller ska dom i affären avgöra?

Permalänk

sista spelet jag köpte måste vart virus eller vad det heter. typ 1999.. Sen dess har datorn på nått sätt fixat in alla spel på min hårdisk

Permalänk
Medlem

dom flesta spel är inte ens värda 300. allt för många spel med snygg grafik och allting brukar räcka 2-3 dagar tills man klarat det och blivit oerhört besviken på hur kort det var.

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

Absolut!

Permalänk
Medlem

Alternativ 5.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

jag skulle nog köpa många fler spel. köpte BIA idag för 449:- det är dyraste laget. Silent hunter betalade jag 388kr för inkl frakt. det är också spel jag vill ha som jag är beredd att betala för. Orkar dessutom inte med piratsvängen. Spelen har inget värde när dom är pirat. DEt är en helt annorlunda känsla att spela när det är "köpe". Kan säga att jag inte köpt ett spel sedan 2002. Men när jag har pengar så köper jag.

Permalänk
Medlem

Jag hade absolut köpt mer spel. Nu köper jag typ inga spel bara för principen. Spel ska inte vara så dyra. Speciellt inte ps2, xbox oxh GC spel. Vem vill betala ca: 700 kr för ett spel?

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Inaktiv

så som spel kostar nu så e det bra. kommer ihog när dom kosta 699kr det var inte så nice. man ska tänka på att det är många år av arbete som dom ska ha betalt för det dom har gjort. 2-300kr är bra pris på Expantioner. och hela spelen 4-500kr