Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

DELL eller Alienware?

Tjena!
Undra bara vad folk tycker. Ska man välja DELL XPS eller Alienware?
Och sedan så undrar jag om det finns någoni här som har en DELL XPS eller en Alienware dator.
Har ni det så skicka gärna foton (speciellt många om ni har alienware).

EDIT: SHIT! tråd i fel forumsdel, en moderator får gärna flytta på den..

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk

Varför dell eller alienware. Du kan få hjälp här att bygga en lika bra dator för MKT mindre pengar än de ska ha..

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Avstängd

Men vill ändå veta!

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

jag skulle välja dell eftersom att alienwares hemsida ser så rörig ut om man frågar mej

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Jag tycker alienware, ser coolare ut haha

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Alienware är så elajt.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Som att välja mellan pest eller kolera. Jag säger Dell, mest eftersom Alienware tar ut sådana överpriser.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

Ingen som har någon av burkarna då?

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk

det är laptop det handlar om eller?

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

Om jag bara hade fått välja mellan de 2, hade en AlienWare varit det självklara valet för mig.
OT: kostar inte AlienWare en satans massa pengar?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
OT: kostar inte AlienWare en satans massa pengar?

Jo! Kolla bara in deras hemsida Alienware

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

Jag här en Alienware. Mycket, mycket bra saker för pengarna. Deras datorer är skitsnyggt designade med, så min burk passar perfekt in i mitt rum.

Visa signatur

eun tae ko `

Permalänk
Medlem

Varför köpa dyrt när man kan bygga eget som är bättre och billigare

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Varför köpa dyrt när man kan bygga eget som är bättre och billigare

Varför köpa en Ferrari när man kan banka ihop något värre på skroten?
Förstår du vad jag menar?

On Topic:
Om jag bara hade pengar hade en Alienware-dator varit mer lockande än en Dell!
De ser så snygga ut, plus att de verkar vara väldigt bra. Kolla efter Alienware-datorer på eBay!

/Seriously

EDIT: Orkar inte läsa, vad är haken? http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=31548&...

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Alienware för att det ger grym status att ha en. Må vara så att de tar ut överpriser, men de är grymma!

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wabi
Alienware för att det ger grym status att ha en. Må vara så att de tar ut överpriser, men de är grymma!

Där kan jag nog inte hålla med. Det är inte status att komma till LAN med Alienware. Men hellre Alien än Dell, så Alien säger jag.

Permalänk

Alien har AA64 i sortimentet, Dell har P4, skulle själv tagit en Alienware eftersom AA64 är det klara valet idag...

men jag förstår inte varför du ska köpa en färdig dator... grejen med forum är att hjälpa varandra... finns tusen tals guider om hur man ska bygga säkert o.s.v.

detta skalet är ju likvärdigt med alienwares http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=810619

Edit: kolla på raidmax chassina, längre ner på sidan, de heter samuraj tror jag

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lon Höppö

detta skalet är ju likvärdigt med alienwares http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=810619

Edit: kolla på raidmax chassina, längre ner på sidan, de heter samuraj tror jag

tycker då att denna är mer lik alienware chassierna än den du föreslog..

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=XCDRACMTBL

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

en liten ot-fråga;
finns det något svensk upplägg av alienware, där moms är inkluderad eller hur funkar det?
Jag är seg på att räkna, så jag frågar här istället.. Om datorn går på 1500 EURO, vad blir då momsen? Är frakten inkluderad i priset?

Permalänk
Medlem

Alienware, för att de kör AMD64. Själv skulle jag inte köpa en, men för folk som itne vågar plocka ihop datorn själv är det bra.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk

DELL har bara problem och nästan alla som köper dem får skicka in skiten på reparation och annat skit.

Dell datorer är för evigt bannade från samma lokal som jag befinner mig i.

Folk säger att de är tysta men det e bara för att de snålar in på fläktar som alla n00bs inte märker. De har säkerligen aldrig kollat tempen på någonting och har säkerligen ingen aning om hur en dator ser ut på insidan.

Dell passar bra till familjer helt utan datorintresse som bara vill kolla sin mail en gång i veckan eller har en sexårig unge som vill spela lite CS men annars är det helt värdelöst

Visa signatur

VVV (Vilja, Våld och Vaselin) fungerar till allt som har med datorer att göra

Permalänk
Medlem

Alienware helt klart. Kan annars rekommendera Falcon NW eller Voodoo om man ska ha värstingdatorer. Dom är ungefär lika dyra som AW.

Snart kommer AW's ALX serie till Europa, och då kanske jag ska köpa en sån

www.notebookforums.com har ett forum med Alienware del, kolla där för mer bilder och info med mera!

Direktlänk till AW forumet: http://notebookforums.com/forumdisplay.php?f=54

Visa signatur

HEJA ERROLL!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sven_melas
DELL har bara problem och nästan alla som köper dem får skicka in skiten på reparation och annat skit.

Nej, långt ifrån "nästan alla" får göra det. Annars skulle inte Dell "överleva", right?

Citat:

Dell datorer är för evigt bannade från samma lokal som jag befinner mig i.

Vad gör du om du är hemma hos en kompis som har en Dell-dator då?

Citat:

Folk säger att de är tysta men det e bara för att de snålar in på fläktar som alla n00bs inte märker. De har säkerligen aldrig kollat tempen på någonting och har säkerligen ingen aning om hur en dator ser ut på insidan.

Så vitt jag vet har de tillräckligt många fläktar (eller helt enkelt tillräckligt bra kylning) för att CPU:n etcetera ska kylas väl, förutom i de där SFF-datorerna Optiplex GX tror jag...

Citat:

Dell passar bra till familjer helt utan datorintresse som bara vill kolla sin mail en gång i veckan eller har en sexårig unge som vill spela lite CS men annars är det helt värdelöst

Dell har datorer som passar alla sorters människor, i princip
Nej, jag har ingen Dell, bara hemmabyggen hemma hos mig!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
tycker då att denna är mer lik alienware chassierna än den du föreslog..

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=XCDRACMTBL

http://www.acp.nu/
Kolla anonsen till höger. Mer likt blir det nog inte

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaki
Jag här en Alienware. Mycket, mycket bra saker för pengarna. Deras datorer är skitsnyggt designade med, så min burk passar perfekt in i mitt rum.

Skicka gärna bilder utifrån ch inifrån dina dator!

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seriously
Dell har datorer som passar alla sorters människor, i princip

Inte för den som vet vad det är för skit dom sätter in. För den som vill kunna köra på lite högre inställningar än low.

"Nya Dell XPS, speldatorn med nästa generations grafikkort med hela 256MB grafikminne!" ... x300...

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Inte för den som vet vad det är för skit dom sätter in. För den som vill kunna köra på lite högre inställningar än low.

"Nya Dell XPS, speldatorn med nästa generations grafikkort med hela 256MB grafikminne!" ... x300...

Du referar till basic varianten, du tror inte att det går att göra tillval/extraval?

Definera skit?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
http://www.acp.nu/
Kolla anonsen till höger. Mer likt blir det nog inte

grrr jag som nyss hittade de chassit och skulle posta här (såg om chasit i "Förhandsboka Alien Chassi acp.nu ?")

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk

Alienware och dell, 2 skämtmärken.

Alienwares grymmaste dator aurora alx kostar på deras hemsida 4900$

I svenska kronor blir detta 4900 x ~7 = 34.500, sen ska du köpa datorn från usa och då tillkommer 25% i skatt = 34.500 x 1.25 = ~43000 kr.
43000 kr.. det är mycket pengar. Men ok, det är en grym datorn. Så låt oss se vad den kostar på t.ex. datorbutiken.

Samma konfiguration på datorbutiken = 28.885 kr

Alltså:
Aleinware = 43.000
Datorbutiken = 28.885

Vad i helvete berättigar ett köp från alienware??? överhypade, dyra skitgrejer.

Sedan är ju frågan vad man ska med dubbla 6800gt till på 256 mb, och vad för spel du hade tänkt spela liksom.. jees

folk får fan landa på jorden och sluta köpa dessa koncept-baserade företags chassin för typ 20000 kr.

Alienware? NEJ TACK

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901