Permalänk
Medlem

Bra bas "in-ear" proppar?

Lyssnar för tillfället på mycket Trance/dance/house och så vidare och är ute efter ett par nya In-ear proppar som jag skulle använda på bussen och i skolan lite gött. Saken är bara den att jag tvekar mellan lite olika lurar samt deras pris.

Dem jag kollat på är Shure E2C och Koss The Plugg. På recensionerna så ser jag bara att Shure E2C har "bra" jud fast på Koss The plugg så står det att dem har "grym bas". Vet inte vilket jag riktigt jag tro på då jag inte testat lurarna själv.

Shure E2C --> Ung 800kr
Koss The plugg --> ung 200kr

Har förövrigt beställt mig själv en Iriver H10 istället för IPOD Mini.

Tipps och kommentarer på ovannämnda objekt är mycket uppskattat.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Sony mdr ex-71 skulle jag satsa på. skönaste lurarna jag ägt, lätta att sätta i öronen och sitter mkt bra. Bra ljud dessutom.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Sony mdr ex-71 skulle jag satsa på. skönaste lurarna jag ägt, lätta att sätta i öronen och sitter mkt bra. Bra ljud dessutom.

Dessa utklassar The Plug anser jag, så det är helt klart värt att lägga dubbla priset på ett par Sony än ett par Koss. Shure vet jag inget om, men de ska vara bra enligt många, konstigt om så inte vore fallet med tanke på priset. Plug har helt riktigt en grym bas, men inget mer och jag tycker att de är väldigt bökiga att få in i öronen. Så jag hade valt mellan Sony och Shure.

Permalänk

Jag använder koss the plug och dom fungerar väldigt bra med tanke på priset. Eftersom jag är en audiofile och vill höra min musik på ett specielt sätt så ska jag köpa Shure e2c(eller e3c) som erbjuder mycket bättre ljud än koss eller sony ex-71 lurarna.
Vill du inte punga ut med 700kr för shure snäckorna så är det bättre att köpa sony lurarna som kostar ungefär 400kr.
Sitter du med dåliga lurar som medföljde när du köpte din spelare och vill ha någon lurar utan att betala flera hundra lappar så ska du köpa koss the plugg.
Generelt sätt så får du vad du betalar för.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

med iriver h10 som jag också har kan du kränka upp basen på EQ så basen blir riktigt överdriven på e2c...E3c's bas kan också förbättras rejällt med EQ.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Har beställt ett par Sony MDR-EX71 proppar som jag hoppas på att jag inte kommer bli besviken på men jag har även avbeställt Iriver H10 då jag ångrade mig..vet inte vad jag ska ha nu igen då jag verkligen ogillar batterilängde på H10

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

hmm någon av er som vet var man kan beställa sony mdr-ex71 med långsladd?
hittar bara den med kort sladd...

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

Är det inte så att det automatiskt är en kort sladd plus en förlängningssladd som standard?

Permalänk
Medlem

joo men just eftersom det enligt många här på sweclockers ska finnas två moddeller till mdr-ex71 så skulle jag föredra att köpa den med långsladd..(slipper då använda förlängningssladden). Men har som sagt inte hittat en sådan..

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Har beställt ett par Sony MDR-EX71 proppar som jag hoppas på att jag inte kommer bli besviken på men jag har även avbeställt Iriver H10 då jag ångrade mig..vet inte vad jag ska ha nu igen då jag verkligen ogillar batterilängde på H10

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/1... säger en del + alla som rekommenderar dom på detta forum ink mig.
Lyssnar mest på trance, dance, eurodance, radio o tycker det är kanonljud i dom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.Henk
joo men just eftersom det enligt många här på sweclockers ska finnas två moddeller till mdr-ex71 så skulle jag föredra att köpa den med långsladd..(slipper då använda förlängningssladden). Men har som sagt inte hittat en sådan..

Har då aldrig sett sony EX 71 med LP på någon hemsida. Tillverkas väl inte längre eller aldrig funnits.
Annars om du nöjer dig med lite sämre membran så kanske EX51 passar, den har ju som standard LP sladd.
Stoppa in den överbliven sladdlängden i byxorna, blir enklast så.

Permalänk
Medlem

köp inga Sony MDR EX-71, värdelös kvalite. 2 st har pajat för mig på mindre än 6 månader... första så paja vänsterluren, hade slarvat bort kvittot med så kunde inte få nya på garantin. så köpte ett par nya för var nöjd med ljudet. köpte ett par vita denna gången. gummit runt sladdan var av annat mjukare matrial än till dom svarta jag hade innan. så gummit till sladden har slitits sönder mot t-shirten eller nåt, och det vägrar dom låta gå på garantin... samma lurar har pajat för 2 andra på jobbet med

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en EX71 med lång sladd är det EX51 du letar efter. Samma hörlur.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

köp sony mdr ex-71 och inget annat

och aldrig kaoss the plug

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]