telia 8mbit skitsegt helt plötsligt plz help!!!

Permalänk

telia 8mbit skitsegt helt plötsligt plz help!!!

Har haft 8mbit i cirka 5mån har alltid funkat skit bra program som azareus, bitcomet och dc++ har alltid funkat bra och jag har alltid tankat i 800 kb/s från sweclockers. För två dagar sedan funkade allt som vanligt men så helt plötsligt igår började alla program gå segt, om jag startar t.ex. bitcomet så går allting hur sakta som helst och internet blir så segt att de tar typ 30s att ladda sweclockers sidan (annars tar de typ 1s), och alla nerladdningsprogram och om jag laddar från sidor går hur segt som helst, nån som vet vad felet kan vara jag har inte ändrat nått i mitt nätverk eller nått. Om nån vet felet svara gärna.

uppskattar svar / mvh / johan / glad midsommar förresten

Visa signatur

| Intel Core i3 530 @ 2.93GHz | 4x4 GB Corsair @ 1333Mhz | EVGA GTX 660Ti | 1st SSD 5st SATA | Corsair 650W | 6st 120mm | Win 7 64 bit| Dell IPS 23" Wide |

Permalänk
Medlem

Virus? Eller har Telia begränsat din hastighet till 5k/s?

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk

Prova TPtest då? Se vad du får för värden.

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Permalänk
Medlem

Har du installerat ny hårdvara för två dagar sen?

Permalänk

Är det bara internet som segar, eller är det måhända så att datorn också är seg?

Dra upp aktivitetshanteraren och gå igenom processerna, kolla hur mkt CPU och minne dom drar.

Vidare kan det vara så att DC hashar några nya filer du lagt in i din share, det kan sega ned maskinen...men det borde inte hålla på så länge.

Permalänk

jag har inte installerat nån ny hårdvara och datorn funkar skit bra annars, i tptest fick jag tcp/udp sändning 82%

Visa signatur

| Intel Core i3 530 @ 2.93GHz | 4x4 GB Corsair @ 1333Mhz | EVGA GTX 660Ti | 1st SSD 5st SATA | Corsair 650W | 6st 120mm | Win 7 64 bit| Dell IPS 23" Wide |

Permalänk
Medlem

Testa starta om routern, om du nu har någon.

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk

mm har testat starta om routern och modemet ingen skillnad

Visa signatur

| Intel Core i3 530 @ 2.93GHz | 4x4 GB Corsair @ 1333Mhz | EVGA GTX 660Ti | 1st SSD 5st SATA | Corsair 650W | 6st 120mm | Win 7 64 bit| Dell IPS 23" Wide |